Jump to content

Искам смяна на Audi B3 с Audi Avant с климатик


Recommended Posts

Вече 18 години си търкалям Audi B3 SF и съм доволен от колата. Здрава, поддържана, безпроблемна. Карам само на бензин и това не ме притеснява. Разходът е радващ, динамиката е напълно достатъчна. Липсва ми само климатик, че вече доста напреднаха годинките ми и не държа толкова добре на жеги, като преди. Евентуално Avant ще е добра опция.

Годишният ми пробег е малък и рядко надвишава 3500км. Затова не си заслужава да се хвърлят големи пари. А и не е ясно кой кого ще надживее - камилата или камиларя. Та, търсеният съвет е - какво да избера. Държа да е Audi, защото виждам какво означава двойното поцинковане, но питането е и за други марки, примерно VW Passat.

Какво искам:

Audi Avant, дизел, желателно 1Z, може и AFN, климатроник, запазено животинче.

Мога ли да се ориентирам към запазен екземпляр VW Passat B4, за който нямам представа как е антикорозионно?

Евентуално Към VW Passat B5, B5.5?

Евентуално други "вражески" марки?

Лично бих предпочел Audi A4 B5, но предлагането е слабо.

Тайната предателска мисъл е да не се занимавам с щуротии и да си карам старата каручка, която е в пълна изправност и поддръжката й вече ми е напълно позната.

Моля за колегиален съвет.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 162
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Взимай б5, б5.5 , квото излезе читаво, без значение дали е А4 или пасат, все тая.

90/110 коня дизел, или 125 коня бензин. Ако е пасат може и 115 коня - 2.0.

 

За тоя малък пробег разхода няма значение, така че по-добре бензина. Няма турбо да му се счупи, нито се затлачва със сажди.

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След Audi всичко останало ми изглежда подозрително по отношение на корозионна устойчивост. Знам, че Пасатите не са изцяло поцинковани и това определено ме притеснява. За кола, която повечето време стои, устойчивостта на гниене е важно  нещо. А с моята нямам никакви корозионни проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брачед, тва са коли на 20 години, кво поцинковане те гони, ако са издържали досега, ше изкарат и още 5 години.

Всичко зависи от конкретната бройка, какъв живот е живяла. Ако ще и позлатена да е вместо поцинкована, ако е спала 10 години по австрийските улици вече е тоталка, и зайци да пуснеш вътре ще избягат. :hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, aldygreen написа:

 За кола, която повечето време стои, устойчивостта на гниене е важно  нещо.

а за моментите , в които се кара е важно нещо сигурността! затова махай тоя поройник, защото е морално стар!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глей ся, аз също съм морално остарял. И не само морално. Но за над 40 годишния си шофьорски опит и над 400 хилядарки зад гърба, съм разбрал едно просто нещо - по-голяма сигурност от опитния, знаещ и мислещ водач, който не надценява собствените си възможности и тези на колата, няма кой да осигури.

Разбирам, че за някого може да изглеждат смешни така формулираните ми желания. Но предпочитам да пътувам повече, отколкото да "складирам" скъпо желязо.
 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, Audi_FeN_1 написа:

Брачед, тва са коли на 20 години, кво поцинковане те гони, ако са издържали досега, ше изкарат и още 5 години.

Всичко зависи от конкретната бройка, какъв живот е живяла. Ако ще и позлатена да е вместо поцинкована, ако е спала 10 години по австрийските улици вече е тоталка, и зайци да пуснеш вътре ще избягат. :hilezh:


 

Така е. Ако не беше пустия му климатик, моята барака с какво е по-лоша от тия? При това е мнооо далече от каквото и да е гниене. Пребоядисана преди 10 години и изглежда почти като кукла. Ще поразгледам пазара, колите, ще потренирам малко пазарлък и току виж излязъл късметът. Ако не, карам си колата до вилата и до София и си свиркам. Но все пак, чуждото мнение може да бъде полезно. Благодаря за което.

И една сентенция от мене:

Ако не знаете защо правите едно нещо, не го правете.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложи си климатик

няколкостотин лева и малко четене + някой на помощ

правил съм го на същата кола

като си я харесваш толко, карай си я

не ми се спори с радиото, разбрах те

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е много просто - нямам излишни мангизи. Затова съм се научил да работя ефективно с тях. Моите синчета, за една и съща работа, с един и същи краен ефект, изхарчват минимум 4 пъти повече мангизи. Питам ги защо и те не могат да ми отговорят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай търси Б4 Ауди комби, малко пари, много кола-прогреса ще е единствено, че ще има климатик и АБС евентуално. Но пък и доктора е прав - колкото по-ново толкова по-добре. В това лично се убедих, един път да ти се наложи и си избива парите.................и нервите. Ако можеш дай още някой лев и си вземи дизел или бензин А4, но запазено. Като се качиш ще видиш разликата. Ако пък хептен не ти се дават пари и мислиш да караш само на бензин, тия дни взехме бензионов Авенсис за един френд. Има ги и до 3к.лв сравнително запазени. Има си климатик, голяма кола......но не така защитена от корозия, като Ауди. Но не е и толкова зле, като други марки. Въпрос на финанси.

А да - и имай предвид, че поддръжката на по-нов модел Ауди няма нищо общо с твоя, като ценово отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За новото, знам, това упражнение съм го правил два пъти - идва ти номерът, отиваш в "Мототехника" и си избираш чисто нов автомобил. Бяха достъпни спрямо заплатите. Сега не е баш така.

За сравнението, имал съм възможност през това време, докато имам Аудито, да карам доста различни служебни автомобили и имам добра представа за разликите и приликите. Автомобилите на газ са си компромис и динамиката им е доста по-лоша, отколкото на бензин. Не бих взел Ситроен Ксара Пикасо бензинов, заради отвратителния звук на мотора, особено на по-високите обороти. Отделно, заради високата чувствителност към страничен вятър. Няма да изреждам впечатленията си от отделни модели и марки, че ще стане цяла статия.

Възможни – Ауди А4 Б5 дизел  комби или 1.8 бензин седан, Ауди Б4, VW Passat Variant. Пазарът е доста слаб и предлагането е вяло. Но това е положението тук.

Съветите са добре дошли, за което благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако бях на твое място, ще взема А4 Б5 фейслифт 90 или 110 коня, или Пасат същият двигател и година, комби, в зависимост коя е в по-добро състояние. 

Но смятай, че за под 3500 лв едва ли ще намериш нещо добро. 

Аз бих търсил и А6 Ц5 същият двигател, но те са още по-редки вече. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казваш сума,но според мен А6 Ц5 е най-кола.Търсиш 1.8 125 или 1.9tdi.

Днешно време да си купиш Б4 не е оправдано от гледна точка на сигурността.А и да намериш читава е трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, genttogsg написа:

Не казваш сума,но според мен А6 Ц5 е най-кола.Търсиш 1.8 125 или 1.9tdi.

Днешно време да си купиш Б4 не е оправдано от гледна точка на сигурността.А и да намериш читава е трудно.

Още в първия пост посочих "къде ме стяга чепикът" - липса на климатик. Нямам абсолютно никаква екстра, дори серво на кормилото, но това изобщо не ме притеснява. По-горе писах, че съм имал възможността да сравнявам с различни марки и модели, поне десетина коли са, да не ги изреждам. Простотата на конструкцията намалява до минимум възможните откази и дефекти.

Има все още читави Б4, но с климатик и Авант комбинацията е рядка, с дизел още по-рядка. Иначе гледам Б4 Avant 1600 ADA мотор, но ми се виждат хем слабички, хем с голям данък.

А за пътната сигурност - тия дни се преби млада жена, при това млада майка, с един много сигурен и съвременен автомобил - BMW X5, успяла на равно да обърне колата, изпаднала навън през вратата и загинала на място. 

За мене пътната сигурност се осигурява на първо място от водача, на второ място от гумите и на трето - от спирачките. Всичко останало е допълнение. Когато опреш до останалото, често пъти е много късно.

Хвърлих едно око и към други марки. На книга има читави предложения, но на практика се иска и достатъчен опит с дадения модел и марка. Проучването продължава.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не говоря за пътната сигурност, а за сигурността на даден автомобил.(аз също карам Б4 авант) . Както и да е,тук усещам че няма да стигнем до консенсус. [emoji41] Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колата най-скъпата част е купето. На Ауди купето е яко и бавно губи якостните си параметри. Моторът също е траен. Другото са консумативи. А като е с много екстри и почне да прави номера, шут в ауспуха и да върви да си търси късмета. Ама още не съм дозрял до последното действие. Прави ли ти номера, започне ли да ти бърка повечко в джоба, смяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за теб най-добрия вариант би било чисто нова кола с гаранция, по ред причини търсиш втора употреба в която да не набиваш пари и да е надеждна, да не ръждясва и да има климатик, другото доколкото разбирам не ти е от значение. Може би ако моята Б4-ка имаше климатик щях да я търкалям още, без да взимам другата. За мен климатика беше от голямо значение. Искаш и малък данък, за да можеш да се вместиш във всичките тия условия за малко пари (говорим до 3500-4000лв) си търси А4  Б5 1,9тди 90 коня с климатик - риска там обаче да попаднеш на много каран екземпляр е много голям.

Друг вариант , който ти предложиха си сложи на Б3-та климатик, като цялото нещо не ми се вярва да ти легне под 600-700 лева.

А на основното ти условие - да има климатик, да е малък данъка, да не счупи нещо и ограничен бюджет, честно казано незнам кое Ауди би се вписало.

Ако ще караш само на бензин Акорд от 2001 е долу горе добър избор, данъка обаче му е голям и тенекията не е толкова здрава. Другия вариант е Авенсис 1,6 110 коня бензин, който е доста спрял, но за сметка на това относително здрав, по-трудно ръждясва, слага му се газ без проблем ако е 4а-фе, климатика му е супер, комфорта е добър, но данъка пак му е към 120-130 лева.

А кола която да не се чупи няма, още повече сравнена с Б3 - вече май-такива коли няма, като изключим Б4-та разбира се :)

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Audi_FeN_1 написа:

ADA-то не е ли с малкия данък , пичове? Нещо се бъркате май.

Не е, защото е 101 кс. В Пловдив това прави данък 137 левчета. Сега плащам половината от малкия данък, защото съм с работещ катализатор.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 minutes ago, okops said:

Май е на кантар, има АБТ с 90 коня в комбинация с климатик.

Тъкмо това мислех да препоръчам, като най-добро откъм надеждност, но вече са на 25 години и повече, ако това не е проблем за купувача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що данъчният калкулатор се счупи - няма достъп. Преди малко зададох 101  к.с. и ми даде тия 137лв. А в данните на мотора АДА сочат 101 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам какво е 1.6 мотор 100 к.с. Винаги трябва да го караш в обороти, иначе хич го няма. На мене много ми допада сегашния ми 1.8 мотор, защото има добра еластичност. На 5-та предавка мога да карам от 65км/ч  до максималната скорост, ако не се налага бързо ускорение. Затова вариантът с ADA мотор не го разглеждам. От "вражеските" марки сега се мярна един Меган Дизел 1.9 ДЦИ комби. Карал съм такова чудо, моторът е страхотен, с добро ускорение и нисък разход - Пловдив - Русе - Пловдив, яко шпорене, 5/л100км. За здравината на купето нищо не мога да кажа.

Вярно е, че в талона мощността е в kW и за 74 излиза 62лв. без катализатор.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...