Jump to content

Ниво на антифриз Audi 90 B3


paccci

Recommended Posts

Здравейте колеги :D

Имам следното тъпо чудене. 

Снощи докато бездействах с биричка в гаража,  се сетих, че не съм виждал белега за максимум на разширитялния съд. Съответно отворих една стара книжка, която имам и в нея забелязах, че са изобразени две чертички като горната от тях е показана със стрелка. Да обаче никъде не пише какво показва тя :hilezh: Минимум или максимум? Съответно на казанчето има само един надпис minimum, който води със стрелка до белег отстрани на казанчето. И сега въпрос? За колко от вас това е белега за минимум и ако е така къде е белега за максимум?

Другата вероятност е това да е белега за максимум а малко под него на около 2см. на казанчето има друга черта доста по незабележима тя да е минимум?

Не знам чеСно това казанче кой го е измислил толкова инжЕнерно :nixweiss:

IMAG0540.jpg

IMAG0539.jpg

IMAG0536.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максимума е ръба на казанчето - там, където се съединяват двете парчета, т.е ако не си на газ държиш нивото между минимума и ръба на казанчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора :) Стана ми интересно защо няма надпис максимум и защо в книгата се виждат два белега :D Но нека предположим, че немеца ни е дал тема за рзмисъл докато се поклаща биричката :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немецът не прави нищо излишно.

И в случая никаква тема за размисъл не ни е дал, а стриктно е описал в книжката кое за какво е.

По-горе ти обясниха къде е максимума на охлаждащата течност.

Минимумът е ясен.

А краят на стрелката, т.е. горната чертичка, показва оптималното ниво на охлаждащата течност.

Да напомня и това, че нивото на охлаждащата течност при двигателите с вътрешно горене се мери при студен двигател.

А иначе - приятно пиене на биричката...:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, nickgaidarov написа:

 

Да напомня и това, че нивото на охлаждащата течност при двигателите с вътрешно горене се мери при студен двигател.

 

Това го занем.Чак такива балъци не сме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тези коли рядко се задържа охладителна течност, охладителната им система е сбъркана тотално още от инженерите. Или по-скоро е ненужно усложнена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, nickgaidarov написа:

Немецът не прави нищо излишно.

И в случая никаква тема за размисъл не ни е дал, а стриктно е описал в книжката кое за какво е.

По-горе ти обясниха къде е максимума на охлаждащата течност.

Минимумът е ясен.

А краят на стрелката, т.е. горната чертичка, показва оптималното ниво на охлаждащата течност.

Да напомня и това, че нивото на охлаждащата течност при двигателите с вътрешно горене се мери при студен двигател.

А иначе - приятно пиене на биричката...:nixweiss:

Да ти кажа колега ако толкова стриктно беше описал дойча в книжката нямаше да има тема за размисъл, обаче не е описал или не са я превели както трябва. И отново казвам, че чуденето ми беше дали някой се е замислял, че няма надпис MAX, а не как да си премеря нивото. За 15г. съм научил къде и харесва най-много на колицата, тя си показва :)

Относно немеца, за мен даже много излишни неща прави, но това си е моето мнение и не го налагам на никого. 

Благодаря на всички колеги, които се включиха в дебата :respekt: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, zezo_inter написа:

Ако е на газ как трябва да бъде нивото?

Аз лично заради газта държа нивото на антифриза 1 пръст под минимума заради разширението, което се получава при загряването на изпарителя и допълнителния обем, който добавя в охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А многото ръжда в антифриза лекува ли се,.... без да си сменя двигателя, радиатора и едната метална тръба( тези 3-те ми се виждат възможна причина за ръждата при двигател ABK, ....а и малкото радиаторче за парното в купето- 4-та причина)?

T.e. само с яка промивка ще се махне ли ръждата, или си трябва подмяна на всичко метално?

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се махне, даже има специални добавки за почистване на котления камък - сипва се в антифриза и се кара 100-на километра, после се източва и се сипва новия антифриз. Ако е много мръсно вътре може и 2 пъти да се направи процедурата с добавката. Лошото е, че на по-стари коли след изчистването на котления камък може да почнат течове от охладителната система, така че си е риск. Самото казанче обаче трябва да се измие ръчно (с оцет или морска сол) или направо да се смени с ново ако е много боядисано.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не може ли да откача радиатора и:

1/с градински маркуч през него докато почне да излиза бистра вода;

2/ да махна термостата и с маркуча в двигателя - пак докато почне да излиза бистра вода - питам това специално за двигател ABK - защото не съм го правил, а ми се ще, ако е възможно....

Ако някой го е правил на АБК - да драсне с две думи  от къде какво откачи за да сложи маркуча.

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, но няма да се почисти добре. За радиатора специално е хубаво да се свали, да се сложи легнал и да се напълни с ... бира да постои известно време - изчиства всичко перфектно, но риска с последващи течове си остава.

 

Ако пробваш на място с маркуч, за двигателя специално ще е трудна работа защото ще затвори термостата и няма да минава вода отвсякъде. Най-добре става с добавка за почистване защото разтваря всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума да махна термостата от двигателя(за да не пречи на движението на водата), двигателя въобще не го пускам да работи, а на студено - само от един вход му вкарвам с маркуча вода, а от другия да си изтича,...а за химия ,бира ме е страх, точно заради риска от течове, аз и сега ги имам, а после не ми се мисли.

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако махнеш термостата става, пълниш отгоре и тече отдолу. Проблема с добавката не е със самата химия, а от това, че котления камък се е "залепил" на всички сгъвки и покрай всички уплътнения и като се махне почва да сълзи антифриз от тук от там. Затова ако не ти тече нищо и нямаш оплаквания - по-добре остави нещата така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тече ми поне от 2 места - фланеца с датчиците и един маркуч, купил съм си нови и ще ги сменям. И понеже ще разкачам, ми се щеше и да понамаля този дразнещ кафяв цвят на антифриза, но мисля, че си прав - по-добре кафяв антифриз, отколкото да стане лейка, течаща от всякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, paccci said:

Да ти кажа колега ако толкова стриктно беше описал дойча в книжката нямаше да има тема за размисъл, обаче не е описал или не са я превели както трябва. И отново казвам, че чуденето ми беше дали някой се е замислял, че няма надпис MAX, а не как да си премеря нивото. За 15г. съм научил къде и харесва най-много на колицата, тя си показва :)

Относно немеца, за мен даже много излишни неща прави, но това си е моето мнение и не го налагам на никого. 

Благодаря на всички колеги, които се включиха в дебата :respekt: 

Явно нашите юнаци не са превели книжката както трябва, защото аз намерих описанието на руски и там беше преведено перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промивах с маркуч няколко пъти моят двигател NE. Течноста беше боза. Откачете радиатор за парно и пуснете струята на обратно за да го промиете. Свалете термостата и ако може промийте и големият радиатор. Правете всичко на студен двигател. Желателно е да покриете с наелон всички електроники. Има промиваща течност Антикалц. Не ми работеше хубаво новото радиаторче на Берхела. С това го почистих. Като се затопли, ще промивам отново за профилактика и нов антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...