nikito_A4 Публикувано 19 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2018 Здравейте колеги, Колата е А4, B7, 1.9 TDI, 116 к.с. Днес ми светна сигнализацията за DPF. Бихте ли ми дали съвет за най-правилното решение за този случай? Мненията са доста разнородни: махане, чистене, регенерация... Благодаря предварително! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 19 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2018 Да започна от това че светне ли има няколко лоши и няколко по лоши варианта. Може някоя дюза да ти прави проблем. Може турбото да прави проблем. Егр-а също може да прави ядове. За начало диагностика ако имаш гледаш дюзите как са. Отваряш капака и сваляш при турбото да видиш как е. Казвам турбото защото ако не работи както трябва вкарваш по малко въздух и повече гориво и това пълни дпф-а. Аз карам а4 б7 3.0 233 и светне ли дпф-а спирам веднага вадя компа и гледам какво става. Важното е да не ти светва или мига лампата за подгряване на свещите това значи че си минал към един опасен % от пълнене на дпф-а. Ако го напълниш повече от 47 трябва да се сваля и чисти с химия. Другото е как я караш има вариант ако караш доста грацко и никакво извънградско да е напълнен за това. Но преди да те съветвам да излизах някъде да я настъпиш провери тези неща. Ако има проблем с дюза или турбо с излизането навънка ще стане още по лошо. Важно провери какви грешки имаш запиши ги и после ги изтриваи. Успех. Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikito_A4 Публикувано 20 Септември 2018 Автор Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 (Редактирано) Благодаря колега! Редактирано 1 Октомври 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Svetliu90 Публикувано 20 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 Ако искаш направи 1 регенерация , но като цяло помисли да го махнеш , защото ще започне да святка по-често и може да доведе до разни други проблеми . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 20 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 Споделям мнението на колегата. Автомобила ти на дали е на 127000км както пише на таблото и филтъра най-вероятно отдавна е с изтекъл мандат. Аз минах скоро по пътя на упорството, правих какво ли не, направих и някои бели.....в крахна сметка го разкарах и толкова. Супер е да не си постоянно на тръни....не за това дали ще светне, а кога. Това, което в момента е най-важно да направиш е да покараш в извънградски условия 30-тина минути, докато угасне индикатора. След което проверка на нивото на моторното масло. Винаги, когато индикатора свети и автомобила е в режим на регенерация, угасиш мотора без регенерацията да е завършена, в картера се излива някакво количество дизел. Ако не първия път, то на втория маслото вече 100% е за смяна! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 20 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 Дизелът отива в маслото по време на самата регенерация без значение дали е завършена или не. И да е завършена пак отива някаква нафта в маслото. Ако не е завършена прави следващ опит и като цяло повече време е в режим на регенерация и съответно отива повече нафта. Даже и всички регенерации да са успешни, ако са принудителни, пълни с нафта маслото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 20 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 (Редактирано) Това не го разбирам ... Как така отива нафта в маслото? Регенерацията до колкото знам дюзата прави допълнително впръскване когато отвежда изгорелите газове и така вдига температура в дпф-а Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk Редактирано 1 Октомври 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 20 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 Пуска нафта по време на изхвърлянето на изгорелите газове от цилиндъра и съответно тя не изгаря и идеята е да иде да изгори в дпф-а или по трасето. Е от тази нафта част се стича покрай буталата, особено, ако пикаят дюзите и не я прави на мъгла. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 20 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2018 (Редактирано) Е ок и да се стича там имаш сегменти мине не мине части от грам ... Ти имаш 20 бара налягане така че всичко е плътно плътно. Ако дюзата пикае и направиш регенерация можеш да запалиш колата действително ... Затапва дпф-а и става страшно .. за това преди регенерация се проверяват нещата. Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk Редактирано 1 Октомври 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 (Редактирано) Колега, не се шегуваме като казваме, че нафта влиза в картера. Прав е колегата че и при успешна регенерация влиза, просто след неуспешна е съвсем кофти! Даже автомнтьори са спорили, че нямало как и т.н..... е аз за 2 месеца 3 пъти сменях масло и ден след третата смяна разкарах филтъра. Повярвай ми..... вече нямам нафта в маслото... Редактирано 21 Септември 2018 от Fireblood Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 (Редактирано) По скоро някакъв проблем иначе не го разбирам как влиза и как чак толкова влиза Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk Редактирано 1 Октомври 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 Колегата по-горе в общи линии ти го обясни как става. При прекъсната регенерация остава много голямо количество не изгоряла нафта и именно тя влиза в картера. По време на активна или пасивна регенерация пак има известно количество не изгоряла такава, понеже се вкарва твърде много за да повиши температурата на горене, от там температурата на изгорелите газове и да изгори саждите във филтъра. Може да има още технически тънкости с които да се обясни по-нагледно как точно нафтата стига до картера, но трябва да питаш някой специалист. Такива има....мога даже да препоръчам. Нямал съм проблем друг.....докато филтъра беше в кондиция, всичко беше ОК.....започна все по-често да се задръства и нивото на маслото започна да расте. Лошото е че последните месеци много често влизаше в регенерация и като си в час пик на път за детската градина да кажем, няма как да излезеш на магистралата и да караш....гасиш колата и хоп....едни хубави милилитри нафта в маслото. Като направи така 2 пъти и си за смяна, защото е над половин литър отгоре. Махнах филтъра и маслото не помръдва. П.П: след разрязването на филтъра беше очевадно, че над половината от питата вътре се беше овъглила и изглеждаше ужасно. Цели парчета от нея се отчупваха. По-странно ми е това, че малко преди да го махна от ауспуха се носеше много специфична, странна миризма..... когато премахнаха филтъра колата не само че не пуши /тя не пушеше и преди това/, ами и странната миризма изчезна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 (Редактирано) При теб сигурно и дюзите пикаят, за да има толкова нафта. Миризмата сигурно е била заради регенерацията. 2 пъти съм хващал моят с регенерация и втория не загасих и обикалях квартала докато спре. Съвсем близо съм до магистралата, ама не ми дойде на акъла да ида там. Редактирано 21 Септември 2018 от mshbul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 За мен дпф-а не е за махане. Нали това е мое мнение. Щом светне дпф-а значи има нечо нередно. А знам че като се изчисти с химия става като нов щ. На мойта го сваляхме майстора го кисна с химия няколко дена излезна доста гнъс и сега смятам че е като нов. Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 Само ти така смяташ На едно БМВ го чистиха три пъти преди да го смени човека.Или нов или флекса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 21 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2018 (Редактирано) Рано или късно става за боклука, нали аз 18 месеца упорствах. Все пак на 230 000 км не беше странно да е за боклука вече. Дюзите ми са с отлични стойности, никога не са имали проблем до сега....именно за това и без филтър не пуши. И като казвам УПОРСТВАХ, това включва ходене по сервизи и то от най-добрите в София/всички ги знаем/, добавки, водородни почиствания, разходки на колата през Уикендите за да се почиства филтъра, при всяко закачане на компа проверка на дюзи, сменях и датчика за налягане и т.н. ......обаче все по-лошо ставаше..... просто когато го разрязаха не беше просто запушен - беше се превърнал в овъглена, разпадаща се на парчета маса..... ОК, съгласен съм, че има филтри , които не са за боклука още, но моят си беше отишъл! Редактирано 21 Септември 2018 от Fireblood Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Carlosr Публикувано 22 Септември 2018 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2018 И аз минах по същия път ,само наливаш пари за почистване ,през ден на магистралата ,регенерации,1.5 л.нафта в маслото на всяка смяна ,20/100 разход заради регенерациите .Аз го махнах ,но всеки сам си решава ,ако не те бъркат 2000 лв . вземай нов. Sent from my iPhone using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 9 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2018 Там е работата, че не е 2000лв. Ако беше в тоя даиапазон може би щях да опитам с нов. Разбира се, цените се менят, но последният път/всъщност и пръв/, когато проверих цената на оригиналния филтър, беше приблизително 3100 лв. И.....естествено имаш физическо махане и сваляне /голяма дандания си е при В7/, адаптация и т.н.... и ето ти ги едни 3500 лв..... Да, ако това би решило въпроса за 5 години напред....тук-там някой би се излъгал може би. Но с качеството на горивото ни силно се съмнявам, че филтъра ще изкара дълго.... Иначе....от известно време в Ем комплект 33 продават филтри за всички марки автомобили почти. Цените се в порядъка 600-800 лв. Рекламират се като филтри за първоначално вграждане на някаква полска фирма. Е.... за да е цената една четвърт от оригиналната очевидно нещо е спестено в продукта. Не намерих някой, който да е опитвал тоя вариант, аз също не рискувах да се занимавам..... иначе цената е трепач:) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 9 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2018 Със сигурност са по-ниско качество и параметри, но е доста вероятно да е достатъчно, за да върши работа. А даже може и да не е. А печалбата на Порше и всички по веригата е половината от цената на оригиналния, така че не е 5 пъти по-евтин, най-много 2 пъти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 9 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2018 Мога да кажа това че работя в фирма която работи с оригинални части и слагаме надценнка по 3 от това което се взима. Така че представям си колко слагат и те за да е 3000 Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 10 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2018 Не споря колеги....... може и да е така, но за крайния клиент разликата пак е 5 пъти! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 10 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2018 Идеята е, че като производствени разходи не е 5 пъти по-скъп, за се смята, че е 5 пъти по добър. А най-много 2 пъти. И въпреки това може да не е по-лош. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marinovg Публикувано 23 Август 2022 Доклад Share Публикувано 23 Август 2022 Здравейте, При мен проблема е сходен с DPF-a. Колата е Q3 2.0TDI - 184 к.с.. За съжаление колата се кара предимно градско и се зарежда от скъпата нафта (но все тая). Изминава кратки разстояния от 5-6 км и обратно в посока, като след като се паркира държи по високо обороти 1000об./мин. Същото го прави понякога и на светофарите. Обясниха ми, те това е защото си правела регенерация и като паркирам да чакам да си свали оборотите и тогава да я загася. Но това както се сещате отнема понякога 20мин +.... Разхода в града е по висок от нормално и далеч от каталога - 12-13л/100км. В градски условия никога не е светвал DPF-a... което се надявам е добре. Светва винаги извън градско и на магистралата макар и да се кара с по-висока скорост. След като светне, като параметри на колата нищо не се променя... има мощност върви, но свети... Опитвах се да я изчистя като дам на ръчни скорости на 3-та и я карам с 70км/ч на около 3500об./мин...... Колкото и да я карам така не угасва... След като спра и я изгася, и после запаля угасва лампата! Пълна мистерия ми е... След диагностика в оторизиран сервиз на марката нищо не показа като грешки или проблеми.. Обясниха ми че можело да светва при лоша нафта и отчитал DPF-a повече сажди... Като цяло ми звучеше като Ала, бала... то хубава нафта ние нямаме... Питането ми е това с оборотите и светването на лампата нормално ли е, и случвало ли се е на някого? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 24 Август 2022 Доклад Share Публикувано 24 Август 2022 Не завършваш регенерациите,ако си сложиш нещо от типа vag dpf за мониторинг ще знаеш кога да не гасиш колата. Вероятно и не отговаряш на условията за регенерация и се увеличават натрупаните сажди. 2000 -2300 са оборотите за оптимална регенерация. Има тема за dpf ите със снимки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
val3ntin Публикувано 22 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 22 Декември 2022 Здрасти ! Да попитам има ли как без нищо да светка от дпф, пак да го покачва да прави примерно пасивна регенерация, защото и аз имах такъв,проблем смених горивото и не светка вече 3 месец обаче пак продължава да пълни по малко. И ме навява мисълта да си прегледам о-пръстени и тандем помпа. Колата нито пуши нито мени обороти нямал съм проблеми. 1.9 b7 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване