zoo

Смяна на ангренажен ремък

Recommended Posts

Въпросът е защо е нужно да се вади колелото на разпределителният вал и респективно да се зацепва от другия край? 

Новия ремък не влиза, или друго? Имам спомен че съм виждал и без да се вади да се сменя ремъка, но не съм сигурен. 

 

 

https://youtu.be/VgQXl2wsoOI?t=1014

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защото това е верният начин,спестявайки си го нарушаваш газоразпределението, напрежението на ремъка ,което остава е най видно на по новите модели,където има заключване на коляновия и раздвижени ролки на помпа или разпределителен вал.В някои случаи и на двете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чакай сега, как ще нарушиш газоразпределението ако си точно на белезите и не си преместил нито напред, нито назад разпределителния вал? 

Защото много не харесвам папагалските неща. Ако ремъка влиза без да се сваля това колело, за чии е да го свалям?  Вала е зацепен или по белег или с планка, какъв  е проблема?

За разтягане, колко да е разтегнат, цял зъб ли? 1 -2 мм  добре и за това се коригира центровката после, ама цял зъб да се разтегне, не знам. Чудя се...

Инак, бате Бъзи, рано или късно ше кацна в В. Рампа, минимум за коригиране на картата за запалването, ама лятоска нещо те хванах на плажа :):)

Друго, това колело, не е ли с шпонка, или е където го затегнеш? Защото ако е с шпонка, какво като го сваляш, мястото му е фиксирано, остава фрии варианта

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е на шпонка,защо ли,?,превърташ 2 оборота целиш белези и опитваш да сложиш инструмента за зацепване след като си сложил новия ремък,обтегнал си и....белезите не са точни,не че не можеш да караш но не си точен. Понякога се налага 2 или 3 пъти да превъртя докато всичко си дойде, точно на мястото.А колите са си ваши ,както искате може да ги карате. Повече от година не съм на военна рампа,а за картата адаша Пепино ще ти помогне, мога да звънна ако е мн зает и ти е зор.И мани папагалските  неща,има си процедура,нищо не съм измислил,просто спазвам. И понякога ми се случва да сменя предница и да уцеля на трънско око сходимостта,ама само веднъж за 10 години.

И наздраве,ха заваля сняг,в Родопите това.Весело Посрещане,отивам да тренирам (на маса)

Share this post


Link to post
Share on other sites

То на всички коли е така май точно два о орота не съответстват на цял оборот на коляновия вал както и на помпата. Отделно няколко мм за разлика  със стария ремък. Ясно защо се зацепва вала, но защо се сваля колелото? Зацепвайки гнп  маховика и разпределителни вал би трябвало да е наред всичко. 

Ше звънна януари да видим как ще те нацеля

Весело посрещане :)

Edited by zoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, толкова ли е трудно да се каже, че се сваля колелото на разпр. вал за да се компенсира различната дължина ( в рамките на части от мм) на новия и разтягането на стария ремък, а двигателя да си е остане по белези? 

Хитро е измислено иначе, при рендетата няма такъв филм, слагаш и се чудиш що не вечерАхме, и си един зъб напред или назад.

Май форумите не са такива каквито бяха..

Edited by zoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето и още едно много добро видео 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е то последно когато е сваляно това колело, стария ремък нали и той е бил нов в тоя момент?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това което си мисля е че от това сваляне после ревете че имало луфт и превъртало и нам си кво. 

Edited by zoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз свалям капака на клапаните и заключвам вала в задния край с нож от абрихт,дебелината му идва точно колкото е прореза на вала.Освен при проблем със семерингата никога не ми се е е налагало да свалям зъбното колело и всичко си идва на място.Евентуално може да се наложи лека донастройка на ГНП-то.Точно при рендетата има модел без шпонка на коляновия и разпределителните валове Laguna 1,8 16v беше ако не се лъжа,има нарез за шпонка и на вала и на колелото,но шпонка няма,заключват се с чопове валовете и се въртят колелата както ти душа иска,конус също няма,разчита се само на триещата сила от стягането на болтовете,ако болтовете са разпънати,зъбните колела превъртат и става мяу.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Нов собственик съм на Ауди А4Б8, 2015г.2.0 ТДИ, 150к.с.и се интересувам на колко хил. км. се сменя ангренажен ремък. Благодаря предварително! 

Edited by StankoHadzhiev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази работа е доста плаваща :) 

Едни казват за България 40-50 други че пишело 80хил.км съм виждал сменен ремък на 80хил който няма видими пукнатини. Като цяло мисля че "златния стандарт е по средата към 50хил.км

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, StankoHadzhiev said:

Здравейте! Нов собственик съм на Ауди А4Б8, 2015г.2.0 ТДИ, 150к.с.и се интересувам на колко хил. км. се сменя ангренажен ремък. Благодаря предварително! 

 

Това е уравнение с две неизвестни. Първото: преди колко хил.км е сменян и второто: на колко процента си сигурен в това.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Правилно ли съм разбрал: при(средни) темп. по-високи от 26 и по ниски от -6 се намалява времето от 5на 4год. ....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

МанИ годините, кажи за км-те?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Превеждай с подробности, че с моя ингИлизки не рискувам.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, KCV написа:

Я да помоля някой вещ в занаята да изкаже достоверно мнение по това:

 

https://www.techtips.ie/Gates/vag-timing-system-replacement-intervals.pdf

 

Това със сигурност не е правилния документ който трябва да се гледа. Мисля че се отнася само за ремъци произведени от Gates които са сложени като оригинални от VAG.  Ето по-нов документ (най-новия от сайта на Gates, послендо ревизиран през 2010 г.) който се отнаса за ремъци за подмяна, в който са дали значително по-ниски интервали:

 

https://assets.gates.com/content/dam/gates/home/resources/resource-library/catalogs/timingbeltreplacementguide.pdf

 

Аз лично не бих сложил ремък на Gates - доста лоши неща съм изчел за тях. Първата смана на ангренажа на 130 хил. км го направих с комплект на INA + HEPU водна помпа. Сега съм на 191 хил. и ще поръчам абсолютно същия комплект, тъй като предишния изкара вече 60 хил. км без проблем.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CVT написа:

 

 

Аз лично не бих сложил ремък на Gates - доста лоши неща съм изчел за тях. Първата смана на ангренажа на 130 хил. км го направих с комплект на INA + HEPU водна помпа. Сега съм на 191 хил. и ще поръчам абсолютно същия комплект, тъй като предишния изкара вече 60 хил. км без проблем.

 

 

 

Тоя чул оня чул, аз пък имам един ремък на Ина дето като нов беше твърд като пласмасов , какво да кажа за него? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами може да е бил менте на което просто са написали INA. От къде го купи?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е менте. От частите.бг 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ок, със сигурност няма да го поръчам от там! Предишния комплект го поръчах от Германия и със сегашния ще направя същото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Глупости не ми се слушат. Виждал съм много такива, дето всичко поръчват от германия, а търсят кафе за 50ст и им се свидят 5 лв за майстор.. Какво си мислиш че от германия ще е по хубав ли? Ако е същия какво правим? ;) 

Мълчим ето какво.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, аз поръчвам от сайта от който съм поръчал предишния си ремък, който не беше менте и който в момента работи в колата ми. Ти поръчваш от България и ти дават менте или ремък който е стоял на склад 10 години, и пак ми казваш да съм го поръчал от България??? :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам с ремъци Gates вече второ обслужване, скоро ми предстои трето. Никога съм нямал проблем. Пак ще поръчвам същите. Преди имах пистов Континентал, не ми хареса как и в какъв интервал от време се износи.

Другите стари лафове, за кое се е говорило лошо и колко и къде били стояли ремъците и кой бил менте, и кой се изживява като познавач и механик, няма да си правя труда да ги коментирам.

 

ПП Оригинално вгражданите ролки, поне в 8L, са на INA. Аз лично също поръчвам такива и съм доволен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.