Jump to content

Качество на спирачните дискове


eskalibur_74

Recommended Posts

Здравейте!

Имам А4 от 1998г и бях сложил спирачни дискове преди 5 години Феби предни и задни. И какво ми е разочарованието, когато тази година забелязах ,че са много корозирали и съответно износват накладките много по бързо. В сайтовете за авточасти се предлагат от различни фирми и на различни цени такива дискове, но не зная кои са най-добрите и без проблемни. Ако може да помогнете при избора на дискове,които са по устойчиви на атмосферни влияния и по издръжливи при работа.

Link to comment
Share on other sites

Е какви да са тия дискове за 5 години като са се нагряли и изстинала 50000пъти.Иначе преди десетина дни сложих АТЕ.

Edited by Passi
Link to comment
Share on other sites

Ааа, народната Мъдрост казва, че спирачният диск ТРЯБВА да издържи и изглежда като нов, МИНИМУМ десет години!!!:lol:

Автора, на фона на дискове по 50-60-70 леа, сменяй по комплект на сезон и винаги ще са ти лъскави!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Он е наспорил отдавна, за туй и не пита... От че му насипят веднага и достатъчно.:hilezh:

П.П. тия дискове ги мини на струг да им махне ръждата, ако наистина има живот в тях, ше карат.

Ама силно се съмняяам

Link to comment
Share on other sites

чисто нови дискове за 5 години на нищо станаха викаш :)

нормално е да ръждясват, където трие накладката, ако колата не се кара. Нормално е и да са ръждиви, където не трие накладката, особено след толкова години.

Link to comment
Share on other sites

Питам ,защото гледам по други автомобили дисковете им са хубави и лъскави, нямат грам ръжда ,та си викам да не съм намерил някакви от кофти стомана, която бързо да се окисляването и ръждясва, затова и питам тук за качествена марка.

Link to comment
Share on other sites

Много рядко ли караш колата? Сложи една снимка да видим за какво става дума. 

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

До колкото знам в повечето случаи дисковете се правят от чугун, а не от стомана заради по-високия коефициент на триене. При по-скъпите е различно, има даже и от неръждаема стомана, ама там идеята е повече за да лъщят на фона на червените апарати, отколкото да спират по-добре.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Преди 9 часа, CVT написа:

До колкото знам в повечето случаи дисковете се правят от чугун, а не от стомана заради по-високия коефициент на триене.

 не знаеш.

Има много добри термични показатели и свойства, това е основната причина.

Link to comment
Share on other sites

а какво разбираш под  "по-устойчив"

заради топлопроводимостта му,  топлината се разпределя равномерно, поради това  не се пука  и криви. Може да се нагрее до червено  след което да изстине без това да доведе до закаляване и промяна в размерите, твърдостта му е достатъчна и пластичността малка(даже никаква).

Всичките тия качества и свойства го правят идеален за спирачни дискове.

Edited by loshdancho
Link to comment
Share on other sites

При спирачните дискове е характерно бързото им загряване и охлаждане. Стоманата е по-устойчива от чугуна в това отношение и поради това именно при чугунените дискове много по-често се забелязва изкривяване, напукване и др.

Ето защо стоманата е по-добрият материал за спирачни дискове от чугуна. Разбира се, още по-добри са керамичните дискове, но са скъпички.

3 minutes ago, NIKO said:

Я, пешке, кукло, кАжи сега да видим, чугуна за какво се ползва и какви му са физико/химико/механичните характеристики. Скъпа, а ти колко вида чугун си чувала, че има? М? :lol:

НИКО, ако имаше добро държане, щях да ти скицирам желязо-въглеродната диаграма и да ти обясня не само какви видове чугун има, но и стомани. Ама на ЧУГУНЕНА глава какво да обяснявам и аз не знам...

Link to comment
Share on other sites

бахахаха рече и отсече...:lol:

викаш не изметват тия стоманените...и не стават на кашкавал като са червени...бахахаха Гайда пак ли ще изнасяш лекция с несподелена информация къде само ти си я знаеш.

П.П. и тия турбините...се от чугун им правят топлата част....тъпи ли са, та не са те питали - да я пилнат от стомана що е по-лесна за обработка, даже и заварки мое си прави после секи.:lol:

За генерацийте и там ве дева, що тия стоманените се цепят като модни дънки на женски гъз, а молим ти се кажи. Що тия оригиналните сичките са чугунени???.:lol:

Гайда скрий се молим ти се...

Edited by loshdancho
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, loshdancho said:

бахахаха рече и отсече...:lol:

викаш не изметват тия стоманените...и не стават на кашкавал като са червени...бахахаха Гайда пак ли ще изнасяш лекция с несподелена информация къде само ти си я знаеш.

П.П. и тия турбините...се от чугун им правят топлата част....тъпи ли са, та не са те питали - да я пилнат от стомана що е по-лесна за обработка, даже и заварки мое си прави после секи.:lol:

За генерацийте и там ве дева, що тия стоманените се цепят като модни дънки на женски гъз, а молим ти се кажи. Що тия оригиналните сичките са чугунени???.:lol:

Гайда скрий се молим ти се...

Дапчо, Дапчо - много си зле. Телата на турбините, а и на машините и съоръженията по принцип, се правят от чугун, защото чугунът гаси трептенията и вибрациите много по-добре от стоманата. А и те се загряват и охлаждат постепенно, а не рязко като спирачните дискове и т.н. Скоро четох в този форум от теб за якостта на болтовете и останах с впечатление, че имаш някаква техническа грамотност, но уви - било е единичен случай.

Link to comment
Share on other sites

преди 20 минути, nickgaidarov написа:

Дапчо, Дапчо - много си зле. Телата на турбините, а и на машините и съоръженията по принцип, се правят от чугун, защото чугунът гаси трептенията и вибрациите много по-добре от стоманата. А и те се загряват и охлаждат постепенно, а не рязко като спирачните дискове и т.н. Скоро четох в този форум от теб за якостта на болтовете и останах с впечатление, че имаш някаква техническа грамотност, но уви - било е единичен случай.

Bahahaha.... турбината се загрявала постепенно... и чугуна и гасял вибрацийте...бахаха

Сааа ще кажеш че ги правят от едрозърнест сив чугун заради тая цел...турбина=струг. И двете се въртят искаш да кажеш.:lol:

Да парафразирам...щом се върти значи вибрира.:hilezh:

П.П. сигурно и за това правят дисковете от чугун...да не вибрират:lol:

Edited by loshdancho
Link to comment
Share on other sites

🙂

По-евтините и нискокачествени спирачни дискове наистина са от чугун.

По-скъпите и по-качествени - от стомана.

А най-скъпите и най-качествени са керамичните.

Link to comment
Share on other sites

Според един човек,който поръчва части за голяма фирма,наличието на определено количество въглерод определя цената и качеството. Странен факт е че евтини дискове се кривят по рядко на коли с излят съпорт като голф шкода и тн. На Х 6 е задължително с високо съдържание на въглерод. Дисковете с покритие ръждясват в неработещата си част доста по малко от тези без такова. Избора на накладки е много важен и тук е дилемата,акебоно ате джурид за коли с излят съпорт е добър избор,за другите ате джурид трв....

За японките избора е един, ако има разбира се Ашика,евтино и надеждно,не знам как ги правят но няма една забележка до момента.

Power disk с керамични накладки е несъвместим според ате,така отговориха на клиент с много проблеми по спирането след смяна с такава комбинация.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, buzzi said:

Според един човек,който поръчва части за голяма фирма,наличието на определено количество въглерод определя цената и качеството.

Това е точно така. Именно процентното съдържание на въглерод в желязо-въглеродната сплав определя разликата между чугуна и стоманата. Както и, разбира се, е много важно и за отделните видове стомани и чугуни.

Edited by nickgaidarov
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, buzzi said:

Power disk с керамични накладки е несъвместим според ате,така отговориха на клиент с много проблеми по спирането след смяна с такава комбинация.

ate powerdisk с ate ceramic серията накладки, но не изцяло керамични, а онези, които не цапат джантите? Тези ли имаш предвид.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...