eskalibur_74 Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 Здравейте! Имам А4 от 1998г и бях сложил спирачни дискове преди 5 години Феби предни и задни. И какво ми е разочарованието, когато тази година забелязах ,че са много корозирали и съответно износват накладките много по бързо. В сайтовете за авточасти се предлагат от различни фирми и на различни цени такива дискове, но не зная кои са най-добрите и без проблемни. Ако може да помогнете при избора на дискове,които са по устойчиви на атмосферни влияния и по издръжливи при работа. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 Гледай от АТЕ нагоре като цена.Sent from my Galaxy S10 using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
KCV Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 Земай Textar и нема сбъркаш. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passi Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 (edited) Е какви да са тия дискове за 5 години като са се нагряли и изстинала 50000пъти.Иначе преди десетина дни сложих АТЕ. Edited August 9, 2019 by Passi Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 Ааа, народната Мъдрост казва, че спирачният диск ТРЯБВА да издържи и изглежда като нов, МИНИМУМ десет години!!! Автора, на фона на дискове по 50-60-70 леа, сменяй по комплект на сезон и винаги ще са ти лъскави! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskalibur_74 Posted August 9, 2019 Author Report Share Posted August 9, 2019 Браво бе Niko ,много умно .Прави и ти така, дано наспориш. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 Он е наспорил отдавна, за туй и не пита... От че му насипят веднага и достатъчно. П.П. тия дискове ги мини на струг да им махне ръждата, ако наистина има живот в тях, ше карат. Ама силно се съмняяам Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 Да не са криви е важно. Ако са ръждиви, където ги търкат накладките нещо не е в ред. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OvivO Posted August 9, 2019 Report Share Posted August 9, 2019 чисто нови дискове за 5 години на нищо станаха викаш нормално е да ръждясват, където трие накладката, ако колата не се кара. Нормално е и да са ръждиви, където не трие накладката, особено след толкова години. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskalibur_74 Posted August 10, 2019 Author Report Share Posted August 10, 2019 Питам ,защото гледам по други автомобили дисковете им са хубави и лъскави, нямат грам ръжда ,та си викам да не съм намерил някакви от кофти стомана, която бързо да се окисляването и ръждясва, затова и питам тук за качествена марка. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 (edited) Много рядко ли караш колата? Сложи една снимка да видим за какво става дума. Edited August 10, 2019 by CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskalibur_74 Posted August 10, 2019 Author Report Share Posted August 10, 2019 Не я карам рядко, но според мен стоманата им е някаква, която се окислява лесно. Аз затова търся марки, които са по устойчиви. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OvivO Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 каквито и да вземеш след 5 години няма да са много по-различни Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 (edited) До колкото знам в повечето случаи дисковете се правят от чугун, а не от стомана заради по-високия коефициент на триене. При по-скъпите е различно, има даже и от неръждаема стомана, ама там идеята е повече за да лъщят на фона на червените апарати, отколкото да спират по-добре. Edited August 10, 2019 by CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 Преди 9 часа, CVT написа: До колкото знам в повечето случаи дисковете се правят от чугун, а не от стомана заради по-високия коефициент на триене. не знаеш. Има много добри термични показатели и свойства, това е основната причина. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickgaidarov Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 Дапчо, да не би да искаш да кажеш, че чугунът е термически по-устойчив от стоманата? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 (edited) а какво разбираш под "по-устойчив" заради топлопроводимостта му, топлината се разпределя равномерно, поради това не се пука и криви. Може да се нагрее до червено след което да изстине без това да доведе до закаляване и промяна в размерите, твърдостта му е достатъчна и пластичността малка(даже никаква). Всичките тия качества и свойства го правят идеален за спирачни дискове. Edited August 10, 2019 by loshdancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickgaidarov Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 При спирачните дискове е характерно бързото им загряване и охлаждане. Стоманата е по-устойчива от чугуна в това отношение и поради това именно при чугунените дискове много по-често се забелязва изкривяване, напукване и др. Ето защо стоманата е по-добрият материал за спирачни дискове от чугуна. Разбира се, още по-добри са керамичните дискове, но са скъпички. 3 minutes ago, NIKO said: Я, пешке, кукло, кАжи сега да видим, чугуна за какво се ползва и какви му са физико/химико/механичните характеристики. Скъпа, а ти колко вида чугун си чувала, че има? М? НИКО, ако имаше добро държане, щях да ти скицирам желязо-въглеродната диаграма и да ти обясня не само какви видове чугун има, но и стомани. Ама на ЧУГУНЕНА глава какво да обяснявам и аз не знам... Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 (edited) бахахаха рече и отсече... викаш не изметват тия стоманените...и не стават на кашкавал като са червени...бахахаха Гайда пак ли ще изнасяш лекция с несподелена информация къде само ти си я знаеш. П.П. и тия турбините...се от чугун им правят топлата част....тъпи ли са, та не са те питали - да я пилнат от стомана що е по-лесна за обработка, даже и заварки мое си прави после секи. За генерацийте и там ве дева, що тия стоманените се цепят като модни дънки на женски гъз, а молим ти се кажи. Що тия оригиналните сичките са чугунени???. Гайда скрий се молим ти се... Edited August 10, 2019 by loshdancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickgaidarov Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 22 minutes ago, loshdancho said: бахахаха рече и отсече... викаш не изметват тия стоманените...и не стават на кашкавал като са червени...бахахаха Гайда пак ли ще изнасяш лекция с несподелена информация къде само ти си я знаеш. П.П. и тия турбините...се от чугун им правят топлата част....тъпи ли са, та не са те питали - да я пилнат от стомана що е по-лесна за обработка, даже и заварки мое си прави после секи. За генерацийте и там ве дева, що тия стоманените се цепят като модни дънки на женски гъз, а молим ти се кажи. Що тия оригиналните сичките са чугунени???. Гайда скрий се молим ти се... Дапчо, Дапчо - много си зле. Телата на турбините, а и на машините и съоръженията по принцип, се правят от чугун, защото чугунът гаси трептенията и вибрациите много по-добре от стоманата. А и те се загряват и охлаждат постепенно, а не рязко като спирачните дискове и т.н. Скоро четох в този форум от теб за якостта на болтовете и останах с впечатление, че имаш някаква техническа грамотност, но уви - било е единичен случай. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted August 10, 2019 Report Share Posted August 10, 2019 (edited) преди 20 минути, nickgaidarov написа: Дапчо, Дапчо - много си зле. Телата на турбините, а и на машините и съоръженията по принцип, се правят от чугун, защото чугунът гаси трептенията и вибрациите много по-добре от стоманата. А и те се загряват и охлаждат постепенно, а не рязко като спирачните дискове и т.н. Скоро четох в този форум от теб за якостта на болтовете и останах с впечатление, че имаш някаква техническа грамотност, но уви - било е единичен случай. Bahahaha.... турбината се загрявала постепенно... и чугуна и гасял вибрацийте...бахаха Сааа ще кажеш че ги правят от едрозърнест сив чугун заради тая цел...турбина=струг. И двете се въртят искаш да кажеш. Да парафразирам...щом се върти значи вибрира. П.П. сигурно и за това правят дисковете от чугун...да не вибрират Edited August 10, 2019 by loshdancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickgaidarov Posted August 11, 2019 Report Share Posted August 11, 2019 🙂 По-евтините и нискокачествени спирачни дискове наистина са от чугун. По-скъпите и по-качествени - от стомана. А най-скъпите и най-качествени са керамичните. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted August 11, 2019 Report Share Posted August 11, 2019 Според един човек,който поръчва части за голяма фирма,наличието на определено количество въглерод определя цената и качеството. Странен факт е че евтини дискове се кривят по рядко на коли с излят съпорт като голф шкода и тн. На Х 6 е задължително с високо съдържание на въглерод. Дисковете с покритие ръждясват в неработещата си част доста по малко от тези без такова. Избора на накладки е много важен и тук е дилемата,акебоно ате джурид за коли с излят съпорт е добър избор,за другите ате джурид трв.... За японките избора е един, ако има разбира се Ашика,евтино и надеждно,не знам как ги правят но няма една забележка до момента. Power disk с керамични накладки е несъвместим според ате,така отговориха на клиент с много проблеми по спирането след смяна с такава комбинация. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickgaidarov Posted August 11, 2019 Report Share Posted August 11, 2019 (edited) 45 minutes ago, buzzi said: Според един човек,който поръчва части за голяма фирма,наличието на определено количество въглерод определя цената и качеството. Това е точно така. Именно процентното съдържание на въглерод в желязо-въглеродната сплав определя разликата между чугуна и стоманата. Както и, разбира се, е много важно и за отделните видове стомани и чугуни. Edited August 11, 2019 by nickgaidarov Link to comment Share on other sites More sharing options...
OvivO Posted August 11, 2019 Report Share Posted August 11, 2019 1 hour ago, buzzi said: Power disk с керамични накладки е несъвместим според ате,така отговориха на клиент с много проблеми по спирането след смяна с такава комбинация. ate powerdisk с ate ceramic серията накладки, но не изцяло керамични, а онези, които не цапат джантите? Тези ли имаш предвид. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now