Alpina_bg

Проблем с волана или хидравликата.

Recommended Posts

Имам проблеми с волана след престой повече от половин ден. Проблема се проявява само на десен завой и чувството е все едно залепва за нещо. Трябва да направя малко по голямо усилие за да завъртя волана надясно и след това си тръгва нормално и така до следващото завъртене на дясно. След да кажем 500 метра всичко си се оправя. Лятото всичко си беше наред и нивото на хидравличната течност си беше между минимума и максимума. Проблема се прояви от както захладня по сериозно и също така някъде преди месец след проверка на хидравличната течност забелязах, че е 1-2 пръста над максимума.

Мнение на какво се дължи това "залепване" на волана и защо се е повишило нивото на хидравличната течност?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко развитие от днеска. Паля колата тръгвам и въртя надясно - няма никаква хидравлика и едвам въртя волана, въртя наляво и всичко е точно и се върти като перце. Пак надясно и е някаква мъка въртенето, изчаках малко и започна и надясно да се върти, но отново след онова усещане за "залепнал" волан придружено с леко пукване в момента на отлепяне. 

Ясно е, че ще се ходи в сервиз, но не мога да си обясня каква е причината.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Края на миналата година е сменена хидравличната помпа с нова spidan. 

Април месец в d-bros видяха, че течността е за смяна и направиха промивка на цялата система с няколко литра. 

В момента течността си е зелена и изглежда добре, но си е повишила нивото в сравнение с лятото. 

В vw намерих инфо, че може да са някакви затягащи втулки на плъзгача на рейката или цялата рейка. 

Рейката подлежи ли на рециклиране и къде бихте препоръчали. Предполагам до 3-400 лв. може да се рециклира. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 100% имаш проблеми с клапаните в рейката отговарящи за усилване в дясна посока.

Ще се наложи сваляне на рейката и дефектацията и на тезгях.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имах сходен проблем и се оправи с смяна на хидравличната помпа ,но не взех нова защото се прецкват бързо.Сложих пак от същих модел рботещ и вече едн годин нямам проблем.Може да е от друго твоя проблем , моя беше сходен на дясно се въртеше трудно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Такааа, аз имах/м същия проблем  и се допитвах до какви ли не хора, всеки си казва неговата версия.

Обаче истината не е една.

Затягането може да се дължи на много неща.

Въздух проникнал при изгасен автомобил точно в тая секция на рейката(при запален се само-обезвъздушава след няколко движения),

Клапани на рейката( не се ремонтират)... това е най кофтия вариант

Слаба помпа(не може да достигне минималното налягане) и на десен завой натоварването граничи с минималното за действие на рейката.

Кофти масло в комплект с слаба помпа.  Разрежда се от температурата и не стига исканото налягане за да избута рейката.

Съвета на Иван от Казичне(сервиза за хидравлика му е на Орион).

Смяна на помпата, като колмпромис...ако достигне мах. налягане може проблема с клапаните да стане незабележим.

Обаче думите му бяха:

-Помпата не знае в каква посока се върти волана...проблема не е в нея.

Рейката и клапаните са причина за да затяга само на едната страна. И не се ремонтират/рециклират. Процедира се само със смяна на цялата рейка.

Ако се чува виене от помпата като загрее... клапана за високо налягане в помпата има вероятност да блокира.

Тогава помпата почва да байпасира сама в себе си и се получава ефекта на кавитацията придружен с дразнещо жужене/свирене от нея.

 

 

Edited by Malkata bulka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко се прави Йордане, включително и клапанните възли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я дай по подробно, че човека ми каза, че няма кой да направи тия кпапани.

И му имам доверие, щото съм виждал какво може.

Апропо, колега ти е бил на корабите, висшист инженер е с хидравлики и в момента от сервизи чувам, че неговото рецитиране няма кой да го бие в софийския регион.

Edited by Malkata bulka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шлайфат се леглата, правят се нови клапани по новите диаметри, малко настройки при новия дебит и тва е. Идва скъпо, не всеки има оборудването и познанията, а и не си струва такива гимнастики, рейки има бол на пазара.

Share this post


Link to post
Share on other sites

рейки има и всички са пред разпад. една няма на 100к всичко е  на три дни, преди да извие помпата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен помпата е на има няма 1 година и 7 хил. километра, по спомен марката беше SPIDAN. Малко след като я смених, направиха и пълна промивка на системата с няколко лирта в D-Bros и ме съмнява да са сложили неправилна течност.

Когато температурата е над 0-та волана се върти добре и има само едно усещане като залепване за кратко, но след няколко завъртания се оправя, няма никакъв шум от никъде. Забелязах, че маслото си е вдигнало нивото и найстина може да се дължи на някакъв въздух.

Също така колата, ако се пали и кара през няколко часа не се проявява проблема.

В момента съм пуснал колата за продажба и я карам 1 път в седмицата и не ми се занимава много с майстори, но все пак може да се чуя с въпросния Иван за консултация. Ако може някакви контакти с човека и къде се намира, може и на л.с.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Светофара на Орион, зад Макдоналдс.  Там му  е сервиза.

Edited by Malkata bulka

Share this post


Link to post
Share on other sites

В крайна сметка оставих колата при моя майстора и днес си я взех. Рейката е рециклирана (ZF - били някакви разпределители и било често срещано при тези рейки) и волана в момента се усеща доста по стегнат (преди беше дразнещо лек и лигав). На връщане, малко преди да паркирам усетих шум при определени обороти и видях, че при работеща кола казанчето на хидравликата бълбука. Консултирах се с майстора и каза, че след няколко карания ще се оправи и има все още въздух в системата. Въпроса ми е има ли начин да ускоря това обезвъздушаване или да си карам спокойно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая система се обезвъздушава за няма и пет-десет минути още в сервиза, при наливането на течността, оттам нататък въздух вътре не трябва да има. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако бълбука,цедката е излезнала ,отвори на друга кола и виж как едвам се движи течността при празен ход,бълбука ли много -цедка или филтърче,както ви харесва.Понякога се стига до смяна на казанче.

Има жлебове в които трябва да щракне,натиска се с нещо широко.

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за информацията. Направи ми впечатление, че сякаш в нещо опираше нивомера на капачката и ми трябваше малко повече време да я напасна и затворя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След смяната на казанчето, мога да кажа, че всичко е наред.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте и весели празници!

Появи се нов проблем с хидравликата и по точно с теч от маркуча между помпата и рейката. Уви намирането му явно се оказва малко по-трудно и ще съм благодарен, ако ми дадете някакъв номер или ме насочите от къде мога да взема нов.

Майстора ме предупреди, че е маркуча без серпентините на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има едно дето правят маркучи за хисдравлики.

Едните по пътя от люил към обеля точно преди моста на метрото.

Другите са като се мине околовръстното в посока калотина отдясно, май преди разклона за джъмбо

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и в Горубляне едни агенти. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

След празниците ще се опитам да намеря нов маркуч от някъде, ако ли не ще мина на варианта с рециклиране. До колкото прочетох проблем имало с рециклирането на този със серпентитените, а при мен явно е друг маркуча.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.