Jump to content

Моторно масло


Марин9607

Recommended Posts

Това е много относително дали 5/30 или друго.На колко хиляди ти е колата,добре ли  ти е мотора,пипа ли маслото  и други такива.Така че първо си ичясни отгорорите на тия въпроси и тогава си купи масло. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус е каква тортичка да си вземеш в сладкарницата :)  тук е въпрос на нужда.Производителя дава какво масло да се сложи когато колата е нова!!!! Ако 4.2 бензин е поддържан добре  не  би трябвало да има проблеми,но както казах по-горе,не се знае .Колегата може и той да не знае ако му е нова покупката.Не искам да се заяждам с никой или да се правя на разбирач,но  даването на конкретен отговор   на даден въпрос без да  познаваме ситуацията си е  малко ......... .Факт е ,че по книжка  дават 5/30 ,от там на татък  божа работа.Успех .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз виждам само 2 вискозитета тук: 30 и 40. И двата стават. Зимния индекс вече зависи колко падат температурите където живееш. Но поне за Хасково 10W е достатъчно, а 5W e предостатъчно.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, urumkata said:

Въпрос на вкус е каква тортичка да си вземеш в сладкарницата :)  тук е въпрос на нужда.Производителя дава какво масло да се сложи когато колата е нова!!!! 

+1

Жив пример давам.

Колега отива да му сменя маслото и казва "искам едикво си да ми сложите". 

Но ония, понеже цъкат в нетЯ и вадят препоръката от производителя му отговарят "Тц, или сменяме с каквото е написано, или марш".

Сменят го с каквото е написано, колата почва да тресе, да не върви като Ората и колегата се принождава сам да си сложи каквото си е бил намислил.

Поука няма, просто 15 годишни кошници да се карат с масло като за нови не пасва .... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, ddalgiq написа:

Аз нетърся масло а8цата я карам с 5в30 винаги дизел е с4 то зимата е 5в30 лятото 5в50 

 

Няма логика да караш лятото масло с вискозитет 50 при 100 градуса, а през зимата 30 при 100 градуса, защото и през зимата и през лятото двигателя като загрее работи на една и съща температура - около 100 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TFSI-та държат твърдо над 100 ... като при настъпване с лекота минават над 120 градуса.

Та кой каквото иска да си сипва, но реално без анализ в лаборатория няма как да се разбере дали дадено масло Х е добро или не ...

Вече дали някакъв сайт като autopower.bg дава адекватни резултати всеки сам да си решава ...

По-скоро залагайте на 100% синтетични масла, а не на масовките при които е малко трудно да се хване дали са реално 100% синтетични или само така пише на етикета ;)

Отделно дадено 5W30 масло може да бъде далеч по-стабилно от друго 5W50 ... и обратното е валидно също.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Това в определени случаи може да е по-добре. Дали това е така с това масло трябва човек да порови малко за да добие реална представа 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

On 1/6/2020 at 1:35 PM, P_PETKOV said:

Отделно дадено 5W30 масло може да бъде далеч по-стабилно от друго 5W50 ... и обратното е валидно също.

По-широките граници обикновено са постигнати с повече добавки, което прави маслото по-нестабилно във времето.

Затова обикновено лонглайф маслата са 5/30.

Маслото, което ми държи повечето време под 100 градуса на ТФСИ е Равенол 5/30 vmp (За VBI - маслото има И спецификация AudiMotorsport :) )

 

Предвид големия картер аз бих избрал маслото според разхода му.

Ако 4.2-ката е ревизирана и не харчи масло това е добър избор. Ако си пипа сериозно маслото - едно 5/40 за около 10лв литъра, което да се сменя на 8-10к км е по-добрия избор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 4.2 FSI взех 5W40 на Тотал, защото покриваше спецификацията и беше доста евтино - 5 литра за 35 лв. Съответно взех 2 туби, за да има и за доливане когато започне да харчи, но с масления, въздушния филът и смяната чукнах 166 лв, за цялата процедура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В описанието го дават да е синтетично. В случая аз гледах да отговаря на спецификацията, която е за конкретния двигател - VW 502.00. От друга страна моторът ми е атмосферен и не би трябвало да е претенциозен към масло. Не знам само директното впръскване как му се отразява, но ако не е добре ще разбера някой ден 😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук друго казват ако приемем, че иде реч за Total Quartz 9000  :D 

 

Teствай така: яко газ близо до прекъсвач по възможност лятото и всичко това като си минал поне 10хил км ;)

 

п.с. В описанието всеки може да си пише каквото реши ...

Самите Total го пишат "SYNTHETIC TECHNOLOGY" което е едно голямо нищо ... и е много далеч от синтетичните масла.

 

http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/23000/23398

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за него става дума. След като на етикета пише "Synthetic Technology" значи е полу-синтетично. Трябва да пише "Fully Synthetic" за да е пълна синтетика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и това не дава 100% гаранция ... за това нека всеки сам си решава какво да си купува.

Принципно избягването на масовките total motul castrol и т.н. е добро решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...