Sign in to follow this  
VBI

Блокирала клапа топло/студено на климатроника на А4/В7

Recommended Posts

Здравейте колеги, парното на А4/В7 почна да духа само студено отляво. Проверих за грешки и излезе:

 

01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220)

09-00 - Adaptation Limit Surprassed

 

Направих адаптации на клапите на климатроника няколко пъти, но на първи прозорец стойността стои на 228 и не се променя. Съответно грешката се изтрива и се появява отново.

 

Този приводен механизъм може ли да се обслужва или да търся 2-ра употреба? Знае ли му номера някой, може ли да се замести с друг и от къде да го взема? Лесно ли се сваля?

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Решението в тази тема: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси за линковете, явно съм изтеглил късата клечка, че проблема е в левия приводен механизъм, който се сваля много трудно. В сайта на руснаците пише, че може да се отвори капака на приводния механизъм на място (без да се сваля) и да се издърпа само потенциометъра за да се почисти. Ще пробвам първо това и вече ако не стане ще трябва да го сваля някак - пак ще има болки в пръстите и кръста 😭

Share this post


Link to post
Share on other sites

На Б7 кое му е трудното? Жабката се държи на няколко винта и като я махнеш се виждат потенциометрите (най вероятно е от потенциометър). За почистването обаче не съм сигурен, май трябва да се смени.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тея капачета толкова трудно се отварят, че мисля, че ще ти е по-лесно да свалиш цялата кутийка с моторчето.
Трудното е, че проблемното моторче не се намира от страната на жабката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аха, чак сега видях че колегата пита за лявата клапа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, става въпрос за лявата клапа и е много трудно достъпна - ще е зор свалянето на приводния ѝ механизъм.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поне ще се възползваш от топлото време. Достъпа с дебели топли дрехи е още по-труден. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Взимай си два комплекта китайски потенциометри и все един-два ще свършат работа.

За по-лесно, се вади педала на газта.

Тая клапа я вадя вече за норматив, най-удобно е, да се легне по корем откъм пасажерската седалка, така се бърка лесно там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпроса е дали потенциометъра е проблемен или самото моторче? Дали не е механично блокиране на самите предавки? Навремето проблема на старите приводни механизми бяха комплексни и се правеше всичко (С4, С5, Б4, Б5). Ще го "мъча" тази събота и неделя.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, VBI написа:

09-00 - Adaptation Limit Surprassed

 

Най-вероятно проблемът е в потенциометъра.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, VBI написа:

Въпроса е....

Тия моторчета са неубиваеми, просто няма какво да им се повреди, същото е и с предавките, винаги са потенциометрите, сменил съм всичките, оригиналните колкото и да се чистят (отварях ги дори), са вече компрометирани напълно.

Много рядко, най-вече на клапата за външен въздух, се замърсява лостовата система и почва да тормози моторчето.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще почна с потенциометъра тогава - ще го накисна в спирт и ще видя дали ще заработи. Ще го мерна с мултицед преди и след почистването. Ако не се оправи ще видя да поръчам отнякъде само потенциометър, лошото е че при китайците се чака много, а без парно зимата не е работа ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Можеш ръчно да го настроиш в положение да духа топло и да не му закачаш захранването.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, това е краен вариант ако се наложи да чакам доставка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Тези машинки са по 20лв в мегапартс и тем подобните. Според мен е по-добре да се вземе такава да се разглоби, почисти и монтира защото точно лявата е тегава работа. https://www.megaparts.bg/product/1119537142

Edited by ivo totev

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 31.01.2020 г. at 16:08, VBI написа:

Да, това е краен вариант ако се наложи да чакам доставка.

Мога да ти дам китайски потенциометри на заем докато ти дойдат твоите, ако ти се наложи.

Edited by arsenal88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моите "китайци" ги чаках точно 50 дни. 7.15 лв с доставката за 5 бр.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, arsenal88 написа:

Мога да ти дам китайски потенциометри на заем докато ти дойдат твоите, ако ти се наложи.

Благодаря, успях да оправя оригиналния, но не е лошо да си купя и нов за да имам ако се наложи. Ако и твоите потенциометри изглеждат по този начин и имаш за продан ще се радвам да го купя направо от теб.

 

Днес свалих приводния механизъм - наистина е на много неудобно място. Самото сваляне става най-лесно с малка тресчотка с камък 6мм без никакви удължения. Болтовете са 3, като 2 са сравнително лесни, но 3-тия се развива трудно. Все пак намерих "чалъм" - като се отвият долните 2 болта, се завърта целия приводен механизъм надолу и се открива и 3-тия болт. Щангичката излиза като се покрият двете рамена едно върху друго.

 

Това е механизма:

 

pr_mehanizam_left_hot-cold.thumb.jpg.90298ebe512d53bd45a2258c02ad9707.jpg

 

Разглобих приводния механизъм и наистина се оказа, че проблема е в потенциометъра - стойността му е 4ком. Вади се много лесно нагоре, но е много ВАЖНО да се бележи с маркер текущото му положение преди това:

 

potenciometar_clima_front.jpg.3516a70b9f6eea299f2c35fbadcea2cb.jpg

 

Така изглежда отзад:

 

potenciometar_clima_rear.thumb.jpg.3b0745e22120082c70354d11c7b9f498.jpg

 

Потенциометъра първо го почистих с контактен спрей, след това го киснах 15 минути в чист спирт, след което като изсъхна отново го полях обилно с контактен спрей, след което го монтирах:

 

pr_mehanizam_left_hot-cold_open.jpg.98edff25062a27619d8f30002f72fccd.jpg

 

Подадох 12В от изправител за да видя дали ще завърти моторчето в двете посоки - работеше.

 

След това го монтирах на колата, но го хванах само с долните болтове - 3-тия не го сложих, домързя ме, а и не бях сигурен в резултата :). Направих адаптация на клапите и грешката вече можеше да се изтрие. Показанията на 1-во прозорче също почнаха да се променят, като и самата клапа се движеше. Така, че всичко сработи и след известно време ще проверя дали не записва някаква грешка.

 

Благодаря на всички за помощта :bia:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.