Jump to content

клема 15 или +12V на контакт


ru6

Recommended Posts

Колеги знае ли някой от къде може да се вземе захранване +12V ,когато ключа е вкаран без да работи двигателя - т.е.  "на контакт"?  Примерно за захранване на видеорегистратор.

На предпазителите няма такова напрежение. Има или постоянно 12V или когато мотора е запален.

Става въпрос за А4 Б8 2.0ТДИ 2008г.

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на контакт работят, защото се подава сигнал от CAN шината а не е +12V....захранване.....

Захранени са постоянно някои неща.

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто ми е трудно да повярвам че при Б8-цата няма терминал 15 в кутията при бушоните. На моята Б7-ца половината бушони са вързани на терминал 15 и съм си взел плюса за видеорегистратора точно от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиото работи (разбирай ММИ), когато е само на вкаран ключ, иначе ситуацията е "няма контакт, няма ток". :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиото е радиотунер блок ,който е постоянно захранен и се включва при подаване на сигнал по can bus шината а не му се подава + 12в,както и другите блокове MMI

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Aleks67 написа:

Радиото работи (разбирай ММИ), когато е само на вкаран ключ, иначе ситуацията е "няма контакт, няма ток". :)

 

Да, но колегата казва че и на контакт нямал ток. Имал само когато двигателя е запален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички предпазители съм мерил и са два вида. На едните има постоянно захранване а на другите се появява захранване ,когато работи двигателя. Не успях да открия появяване на напрежение ,когато е вкаран ключа само.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Визираш ключа на контакт, или просто вкаран? На терминал 15 имаш +12 волта когато ключа е на контакт, даже и двигателя да не работи. Ако ключа е само вкаран, но не е на контакт, разбира се че няма да има захранване.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай можеш да вържеш видеорегистратora към +12V когато мотора е запален. Иначе ако колата ти е след 2010 г. има терминал 15 в Панел А, бушон №15: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, ru6 написа:

При А4 Б8 нямаш контактен ключ , има кутийка която се вкарва само и се натиска при палене или старт бутон

Ако я натиснеш без спирачка даваш контакт без да палиш, същото е и със старт бутона.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това изключване на видеорегистратора при изключване на "контакт" би могло да повреди картата с памет - не се знае колко време след като се спре видеорегистратора не продължава да пише нещо по картата с памет. Може би по-добрия вариант е да се свърже към непрекъснато захранване през реле-време на 10 минути, което да го изключва 10 минути след изключване на контакт. В елимекс има такива, които с малко преправяне ще свършат работа.

Другия вариант, който е по-лесно приложим е да се захрани от 12В след контакт през диод, след който има поставен малък акумулатор (от СОТ примерно) 12V/1.2Аh (или подобен) който да поддържа захранването на видеорегистратора след като се загаси двигателя. Така няма да се точи акумулатора на колата, а като се запали двигателя ще се дозарежда допълнителния акумулатор. Акумулаторите за СОТ са малки и не изискват никакви грижи, може да се постави някъде под жабката или около предпазителите. Диода е хубаво да е поне 10А за да има запас и да не гори. А ако се сложи по-голям акумулатор 12V/7Ah ще може да се остави видеорегистратора да записва цяла нощ в режим motion detection и ако има някакви проблеми по колата да се прегледат записите. Дори и да падне допълнителния акумулатор най-много да спре да записва, но няма да пада акумулатора на колата.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв е видеорегистратора, но моя например си има батерия и в настройките му мога да му кажа колко време след като му се изключи захранването да спре да записва и да се изключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е нужно, стига да не се окаже, че и в изключено положение видеорегистратора консумира ток - хубаво е да му се замери консумацията за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е вързан на терминал 15 и не се захранва когато колата не е на контакт, така че няма шанс да дърпа ток от акумулатора. Ако има някаква консумация когато е изключен тя е от вътрешната му батерия. (Той си има, защото може да се активира от удар.)

 

Иначе ако нещо стане да свърши тока при записване, мисля че само ще е нужно да се преформатира SD картата.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, CVT написа:

В такъв случай можеш да вържеш видеорегистратora към +12V когато мотора е запален. Иначе ако колата ти е след 2010 г. има терминал 15 в Панел А, бушон №15: цък!

 

Да така съм го свързал. Колата е 2008г. и съм ги мерил всичкои предпазители и отзад в багажника никъде не излиза напрежение когато пъхнеш ключа. Може би по инсталацията някъде има клема 15 но не е на предпазител..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

писаха ти как се дава на контакт. ти просто не го правиш

 

Качествените видеорегистратори имат кондензатор и спират със закъснение. Това е предвидено.

За тия с батерията ясно, там няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, fifipaldi написа:

Ако я натиснеш без спирачка даваш контакт без да палиш, същото е и със старт бутона.

...това е написал колегата....но тя не се пали с натисната спирачка а с натиснат съединител....

Иска ми се да се появява захранване само при пъхане на кутийката в гнездото..когато се задейства мултимедията.......не само за видеорегистратор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи си с ръчка, все тая, като натиснеш ключа (не само да го вкараш, но и да го натиснеш) без да натискаш съединителя не даваш ли на "контакт"?

Или ти казваш, че при това положение нямаш ток?

Или аз нещо не схващам или прочетох горните мнения леко през пръсти ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..да  ясно..но така таблото пищи и мига чека....но това положение не ме устройва....исками се ..само като вкараш кутийката когато се включи мултимедиата и се отключи волана и тогава да излиза захранване...преди да се натисне ключа за палене..

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в дясната бушониера, под жапката намерих такъв бушон, който си имаше 12V на първи контакт (вкаран ключ). Хвани един мултицет и провери.

Моя регистратор прецених да го включа само при ACC (т.е. контактни 12V), на друг бушон. Ако имам нужда да продължи да записва след като загася двигателя, мога просто да включа на контакт след няколко секунди и да продължи да работи. Кондензаторна ми е, но има 10ина секунди преди да спре записа.

 

Ако ти е конкретно за камера, премисли го пак дали имаш наистина нужда от 12V на първи контакт. Ако да, ще намериш лесно такъв предпазител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...