Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

0-40 е по-скоро за студеният климат....Ако колата се кара в България може и 10-40 да се слага....обаче са рядкост пълните синтетики с този вискозитет....Затова оптималният вариант е 5-40....стига да е оригинално все е добро.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Извинявам се предварително, че пиша във Вашия форум, но едва ли ще ми отговорят във форума на Фолксваген, понеже мотора ми бил рядко срещан във фолксвагените ( така са ми отговаряли) от тези години. Предстои ми смяна на масло в момента съм с масло Mobil 3000 5w40, слагано преди 1г и 8-9месеца, нямам минати километрите,но нали стареее и тази година мисля да го сменя, заедно с филтрите. Предлагат ми на няколко места вече Арал 5в40 + промивка на системата ( не съм сигурна, че искам да ми промиват системата), но аз пък съм доволна от Мобила. Въпорса ми  е кое масло е по-добро за моя двигател двигателя е, код на двигателя AVU  - 75 kw./ 102 ps., .  Колата е Бора 1,6 бензин автоматик 2001 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак толкова рядък не е тоя двигател, по въпроса , ако можеш да си позволиш Редлайн 5/40 ще забравиш за Мобил. Иначе Арал хич не е лошо ако има шанс да е истинско, от двете бих птедпочел Мобила, пак със уговорката за ясен произход.

А за промивката, с тия препарати по бензиностанциите по добре не, има си продукти но цената е между 30 и 50лв ориентировъчно, и то само ако има нужда.

Редактирано от niki76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагат ми го от Аутобокс ( нямам идея дали е оригинално ли е). Така са ми писали от форума на фолксваген, за редкия мотор,  за това и така писах съжалявам, ако съм в грешка

Редактирано от shadou2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло от рода 5в-40 се сменя на 1 година или изминат пробег, което настъпи първо. А всяка марка масло ще ти свърши работа, стига да не е долен ментак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди днешната смяна бях с ЕЛФ 5W40, наливен знам, че е истински, взех го от сервиз на Рено преди. Карах 15 000 км и с добавка за повдигачи на Бардал....от тоя микс бях доволен. Ама тия дни ми изпадна изгодно МАННОЛ 10W40 за 22,50 лв. 4л. Ходих да го сменя одеве, покарах малко нормално се чува мотора. Като стане жега ще видя дали се обажда повдигач така дразнещо както беше особено с Мобил-а преди време....а колата ми е А4 1.6 АДП 

На Опела на баща ми преди сме карали с такова масло....Сещам се как някъде четох, че това масло като се разпечата тубата и се помирише не миришело на нищо, демек не е някакъв си рециклаж. Да наистина не мирише и цвета му един такъв със синкав отенък.

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, а какво мислите за промивката която ми предлагат, колата ми е била добре поддържана в германия и е на многокм. , пък и аз си я гледам. Има ли смисъл от такива процедури да не стане някоя бела?

Редактирано от shadou2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мобил са евтините масла на ExxonMobil.  От всички известни марки аз не мога да се сетя за по-евтино (и некачествено) масло.

Промивката е вредна и опасна. Ако все пак се налага - прави се с ново масло за промивки, а не с препарати.

Ако се налага чистене на мотора от нагар, това не се прави с промивки, а с механично почистване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опасно...опасно....колко да е опасно? Сега сериозно. Може флуш,примерно един Ксенум-караш 200 километра с него и после още както е загряла колата се източва маслото. Иначе аз съм си най-доволен от Мотулчето 8100 .

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко да е опасно - като ти светне лампата ще разбере колко е опасно.

Конкретно 1.6 не знам защо е много податлив на запушване - знам за 3-4 мотора 1.6 правили основен ремонт след промивка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от промивката - ако си използват такива коита са на основата на кореселина, ще има проблем, ясно е. 

Но ако се ползва нещо от сорта на http://www.lubegard.com/~/C-182/LUBEGARD+Engine+Flush няма да имате никакви грижи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      Благодаря за отговорите, определено мисля, че няма смисъл от промивки. Много се замислям дали да взема повече мобил, оказа се че не са ми сложили правилното масло, трябвало да е 5в30 и то някакво специално, а това което трябва да се сложи на мобил е по 40 лв. литъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

46 minutes ago, gemballa.bg said:

 

Но ако се ползва нещо от сорта на http://www.lubegard.com/~/C-182/LUBEGARD+Engine+Flush няма да имате никакви грижи. 

Независимо на каква основа е добавката, когато "ударно" се чисти моторът, тогава нагара се "кърти" на парчета и люспи....по-нататък, всеки, който е виждал отворен двигател, трябва да му е ясно какви може да са последствията.

Когато се използва хубаво масло, с добри почистващи свойства, тогава нагара постепенно се разтваря.

6 minutes ago, shadou2 said:

Много се замислям дали да взема повече мобил, оказа се че не са ми сложили правилното масло, трябвало да е 5в30 и то някакво специално, а това което трябва да се сложи на мобил е по 40 лв. литъра.

Няма такъв мобил (по 40лв) литъра.

Скъпите (и хубави) масла са Мобил 1. Перфектен избор е Мобил 1 0в40 NewLife - под 20лв/литър.

Евтино и много прилично масло е Мотул 8100 5в40 - около 12лв/литър.

За бензинов мотор (които дори не е ФСИ) забрави за xxW30 масла.

Маслен филтър - добрите марки са Кнехт/Мале и МАН.

Сменяй си редовно маслото - Мотула на не повече от 8-10к км (зависи колко градско се кара), Мобил-а вероятно може и 12-15к км да се кара...комплект с хубави филтри и този мотор ще надживее купето си (поне по отношение на мазане).

Ако имаш много нагар - сложил няколко пъти мотул, като го сменяш на 3-4к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

        Колата ми е няма нагар ( на малко км. и е от Германия), аз така или иначе  ще го сменям сега на 4х. км. поради минали 2г,. от последната смяна,  кара се предимно градско. Мобила който излиза по каталог за моя мотор е - Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - гледам че при омникар е 39 и някакви стотинки на литър. Колата е Евро4, все още с не запушен и наличен катализатор   -  504.00 по каталог на VW, .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, robobug написа:

Независимо на каква основа е добавката, когато "ударно" се чисти моторът, тогава нагара се "кърти" на парчета и люспи....по-нататък, всеки, който е виждал отворен двигател, трябва да му е ясно какви може да са последствията.

Когато се използва хубаво масло, с добри почистващи свойства, тогава нагара постепенно се разтваря.

 

Преди време Alex беше писал в темата за маслата промивката да се извърши с евтино минерално масло, заради добрите отмиващи свойства. Оставя се моторът да работи няколко часа и се източва докато лубрикантът е още загрял. 

Ок, има някаква логика, но как ще се спогодят маслените помпи, повдигачи и други компоненти с такъв тип масло? (15W40) Дали няма да се прецака нещо по мотора през времето, когато работи с минералното?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, robobug написа:

Независимо на каква основа е добавката, когато "ударно" се чисти моторът, тогава нагара се "кърти" на парчета и люспи....по-нататък, всеки, който е виждал отворен двигател, трябва да му е ясно какви може да са последствията.

Когато се използва хубаво масло, с добри почистващи свойства, тогава нагара постепенно се разтваря.

 

С detergent based флъшове не можеш да направиш "ударно" почистване на мотора. При силно замърсени двигатели дори препоръчват 4-6-8 часа време за почистване (тествано на моето 1.8Т - 5 часа с такъв флъш и никакви грижи вече година). Не са вредни за уплътнения и гарнитури. И не смъкват нагара на парцали, както агресивните флъшове с кореселин.

Иначе е безпорно че хубавите масла, сменяни редовно са най-добрият начин за поддържане на двигателя в "блестящо" състояние :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, shadou2 said:

       Мобила който излиза по каталог за моя мотор е - Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - гледам че при омникар е 39 и някакви стотинки на литър. Колата е Евро4, все още с не запушен и наличен катализатор   -  504.00 по каталог на VW, .

Първо искам да те поздравя за желанието да запазиш работещият катализатор.

Реално този Мобил1 може да се купи за под 20лв/л.

 

@Коко - Нищо няма да му стане на мотора. С примери - масло 0W40 зимата в Добрич със сигурност е "по-дебело" от масло 15W40 лятото в Добрич:). И за София се отнася. Може би в Сибир не е добре да се промиват мотори с такива масла:).

А и промивката с масло обикновено е на затоплен мотор - т.е. нямаме и проникване на гориво в маслото.

Но принципно промивните масла мисля, че са с по-нисък вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е гаранцията, че не гараж пром този по 20лв., все пак вносителя го продава по 39 литъра. Накрая пак ще й сложа 5/40 той поне е 100,00лв. от вносителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предстои ми смяна, до сега съм бил все с мотул 5/40, сега мисля да опитам YACCO, става въпрос за 1,8Т APU:

 http://shop.yacco-bulgaria.com/index.php?route=product/product&path=95_100_259&product_id=257

 

Някой кара ли с такова, ако може да сподели отзиви ?

Гледам има одобрения : VW 502.00 / 505.00 .

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shadou2, маслата на Mobil 1, които се продават запчатани в ПВЦ бутилка са оригинални, няма ментета, и качеството им е контролирано от ESSO.

Цената на която Robobug ти посочва, че може да се закупи конкретното масло е обявена от някои от официалните дистрибутори (тези  които искат да печелят от оборот, а не от единична продажба), а цената, която ти цитираш е по ценова листа от официалният вносител "Омникар", без Т.О.

Не си длъжен да купуваш евтино, ако това e критерият, който ще те накара да се чувстваш по-сигурен в качеството на маслото.

Ако искаш да си опазиш катализатора първо се поинтересувай дали е дву-пътен или е три-пътен, абревиатурата е TWC - two way catalytic convertor / three way catalytic convertor., и тъй, като съм сигурен, че на този мотор се поставя дву-пътен катализатор, то бих те насочил към M1 0W40, което масло е много по-добро от M1 ESP formula 5W30.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслата на YACCO, са бутикови, според официалната пресс-информация от производителя, както и се твърди, че за направата им се използва само чиста рафинирана база, а не отработена такава.

Това обаче е абсолютно невъзможно да се провери от обикновеният потребител, така че сме принудени да вярваме на рекламата.

Моето лично мнение е, че и двете фирми YACCO и MOTUL са блендер компании, и ползват базови масла от рафинерията на TOTAL и поради това са ограничени откъм качество на маслото.

MOTUL разполага със собствен R&D отдел и патентоват формули за масла (Мotul 300V серията е патентован продукт), а YACCO не разполагат с такъв ресурс и закупуват готови формули за производство на масло.

 

Лошото е че много голяма част от потребителите оценяват качествата на маслата по косвени за маслото фактори (шум на мотора при работа, цвят на маслото, реклама от уста на уста, покупна цена и др.), които фактори нямат никакво отношение към реалните мазителни качества на продукта моторно масло. 

 

А това дали ще е YACCO, MOTUL, ELF, TOTAL винаги мотора ще работи тихо и мазно и няма да се чуват клапаните, и след около 3000хил.км пробег започва консумация на масло, но никога няма да сгрешите с тези масла, ама никога, само малко ще ви е некомфортно, че разхода на масло е част от разхода на бензина...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...