Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И как прецени колега, че след 3000 км започва консумация на масло? В смисъл повечето шофьори карат много стари коли, за които между смените 1-1,5л консумация е добро постижение.....примерно ако мотора е над 250 000 км. Ето моята кола я карам вече 35 000 км., по километраж е на 284 000 км и сега не мисля, че хоп вече ще стане лейка мотора и ще гори литър масло на 1000 км. 

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те повечето масла на различните производители се правят с еднакви базови масла ,които пък се произвеждат и продават само от няколко производителя ,които имат собствен добив на петрол . Към тези базови масла , всеки си слага пакет с присадки ,често еднакъв или със сходни добавки и оттам бутилиране на крайния продукт  ,етикет и цена според качеството на използваната база и присадки и най-вече според реномето на производителя на съответното масло . Естествено крайния резултат е различен според това кой какво е набъркотил и оттам едни масла запазват качествата си по-дълго ,други по-кратко , най-вече зависи и от това как се погажда маслото със съответния мотор според конкретните му характеристики , състояние  ,условия и начин на експлоатация  .За повечето потребители ,като не го гори или е в поносими граници ,а  моторът е чист и не хлопа зловещо  ,маслото е ок  . Как се отразява на износването никой не може да каже и тези характеристики на маслото се виждат в дългосрочен план , след стотици хиляди километри , но все пак ако не е хептен менте ,отговаря си на спецификациите които производителя на мотора изисква и се сменя редовно , всяко масло става от който ще да е производител . Конкретния 1.6 си е най-стандартен атмосферен мотор , не работи на някакви тежки обороти и натоварвания и съответно няма  кой знае какви претенции към маслото ,така ,че всяко дето отговаря на 502.00 му е ок ,а конкретния избор  ще се определи от това кой колко му се дава за масло .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Танучо, не си разбрал. Имам в предвид, че при сравнително изправен мотор, който не е лейка и не е с установен завишен разход на масло, че като му смениш маслото и му навъртиш 3000хил.км и след това започва да се разходва по-много например по 3-400гр. на всеки следващи 1000км. При този сценарий причината за разхода е от маслото и между смените ако са на 10хил.км се получава разход на масло над 2 литра, даже може и 3 литра да стигне, но реално разхода започва да се усеща след като премине границата от 3хил.км. (всъщност най-правилното твърдение е след 100 мото часа). 

А разход от 1.5 литра масло между смените, ако са на 10 000км, е много добър разход, даже нови мотори до 100хил.км са в този диапазон.

 

Мариян, цената на маслото не е определящ фактор за качеството му. Потребителите определят по косвени фактори едно масло за хубаво или не хубаво.

Колегата 4ring, много добре поясни каква е реалността при маслата.

Малко са тези които реално оценяват и съпоставят физико-химичните свойства, а да не говорим че тестове на масла в БГ са скъпо начинание.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, 4ring avus написа:

Те повечето масла на различните производители се правят с еднакви базови масла ,които пък се произвеждат и продават само от няколко производителя ,... и присадки 

Самата истина е това.И присадките ги правят няколко фирми в цял свят.Ексон,Лубризол,Шеврон със сигурност,ама има и още 2-3.

На едната кола сега съм с Петро-Канада Дурон 10в40,много ми го похвалиха приятели и има за какво.На -18'С -20'С,докато чукна пали и повдигачите ги чувам за 1 секунда-чик-чик и толкова.На другата е Кастрол 10в40 някакъв,така я взех колата,и ги чувам даже и сега в жегата.Е как после да сложа тоз болашик-Кастрола.В най-скоро време ще го разкарам от мотора,хакам му канадското масло и точка.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, Passi написа:

Карам с Арал защото е слабо търсено в България и вероятността да попадна на менте е минимален.Цената също ми допада.

 

Aral e едно от най- ментосваните от дълго време. 

 

Преди 5 часа, Nikosaul написа:

Танучо, не си разбрал. Имам в предвид, че при сравнително изправен мотор, който не е лейка и не е с установен завишен разход на масло, че като му смениш маслото и му навъртиш 3000хил.км и след това започва да се разходва по-много например по 3-400гр. на всеки следващи 1000км. При този сценарий причината за разхода е от маслото и между смените ако са на 10хил.км се получава разход на масло над 2 литра, даже може и 3 литра да стигне, но реално разхода започва да се усеща след като премине границата от 3хил.км. (всъщност най-правилното твърдение е след 100 мото часа). 

 

Точно такава беше ситуацията при мен. Нямам щека и мога да се ориентирам само по показанията от датчика. Първите 4к не беше мръднало изобщо и ме обзеха съмнения, че датчикът не работи, защото по наблюдения си заминава 200-300 грама на 1к км. Сега разходът си е нормален вече. :hilezh: Motul X-Clean 5w40 ползвам, покрива нормата, която препоръчва производителя. С X-cess не откривам съществена разлика според субективния ми критерий.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нали знаеш,един българин-чета,двама българи-чета с войвода,трима българи-чета с предател.Не се съмнявай изобщо,все ще се намери някой да припечели лесни пари на чужд гръб.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те колега сега какво имаш предвид за 3000 км. Мммм, има резон в това. По мои наблюдения на предишните ми Аудита и сега Пасата на баща ми, до около 5-6000 км. маслата не дават разход и после след още 1000-1500 км. изгори литър. На А4ката ми, която е 1.6 наистина след 3000 км. започва да намалява по малко.....да вметна само по отношение на МАННОЛ, където го смених скоро, одеве карах на магистралата с обороти около 4000 и като спрях оставих колата да работи на място и не чувам повдигачи. Демек държи в момента вискозитет що годе. Ще видя натам дали няма да стане на чорба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И аз скоро ще сменям маслото. Та се колебая между няколко варианта - бардал , ксенум графит , или оригиналното на Ваг. Говорим за вискозитет 5-40 . Вие какво ще ми препоръчате? Говорим за ауди А3 1.6 BGU . Карам я на високи обороти. Сега е с мотул 8100/ 5-40 , но нещо не ми хареса факта че след 8000 км. долях 500мл.....

Изпратено от моят LG-D855

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от много години само с Емперол 10/40 от Коко,покрай мен и още 5-6 автомобила със същото и нямам оплакване от никой. Както и един ТДИ с 5/40,който пуска от турбината,но на 12000км долива не повече от 500мл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Моля дайте ми мнение за следните масла:

1. Motul 5W-40 X-clean C3 8100

2. Motul 5W-40 X-cess 8100

3. Kroon Oil EMPEROL 5W-50

4. ENEOS PREMIUM HYPER 5W-40 Fully Synthetic Long-life

 

Интересува ме, от вашия личен опит, кое масло е най-добро и кое да предпочета за Audi A6 '99  AFN двигател.

Моля за мнение конкретно за тези масла, тъй като съм се насочил към някое от тях. Моля да кажете и от къде са с гарантиран произход. Цената не е водещ фактор. Не ме интересуват полу-синтетики,  Според спецификациите, тези са на кантар, като Крон Ойл има леко предимство при горещ климат, но не знам как ще се държи зимата при -20.

Благодаря ви в аванс! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ако търсиш нещо стабилно за температури под нулата т.е. по-добър студен старт то тогава се насочи към 0W-40 вискозитет. Иначе аз съм с Мотул X cess 5-40 . До 8000 км . не мърдаше.....от там нататък почва да ми го яде....за 12000 км съм долял 800 мл. от него т.е. от 8000 до 12000 съм доливал два пъти по 400 мл. някъде. Верно че имам бая извънградско на високи обороти главно....но реално това масло си е слабичко според мене. Сега при смяната мисля заложа на Xenum X1 или Red Line 5-30.....това вече са друга категория масла.

Изпратено от моят LG-D855

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за кой мотор става въпрос, за  AFN (1,9 ТДИ 110+ к.с.) ли? Има ли разлика в шума на двигателя, повдигачи и т.н. в сравнение с предходно масло? Аз над 10 000 км. с едно масло не правя, независимо колко е "лонг лайф". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ми е BGU 1.6 mpi 102 Hp. При първата смяна бях заложил на оригиналното от Ваг. И него след има няма 7000 км. взе да си отива....но тогава не съм доливал направо го смених. Вече трета смяна съм с Мотула...просто ценово ми идваше по-добре и ми се виждаше оптимален вариант...Сега обаче ще заложа на по-горен клас масло....да се убедя сам за себе си дали ще има разлика.

Изпратено от моят LG-D855

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, но е възможно при теб да си е от двигателя, щом го наблюдаваш при различни масла с еднакъв вискозитет еднаквото поведение. При теб  мисля е бензин пълен инжекцион, при мен турбо дизел с роторна помпа. Предполагам че има разлика в изискванията към маслото. ;)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, venomcorp написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Аз нещо се разочаровах от Кастрола, може и да е внушение, но Мотула по ми хареса как се държи... Говоря за 10w40 на старото Ауди.

Ако някой кара с горепосочените масла TDI, моля да изкаже мнение. ;) 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах АБКто с това Kroon Oil EMPEROL 5W-50 30к км.

Отзиви.....до сега съм карал с Comma, Emperol-a и Тотал. Все ми е било едно и също. Не знам как определяте кое масло се държи по-добре и кое по-зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...