Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

А не аз не обвинявам никой просто конкретното масло не е ОК за моя двигател показателите също не ме спечелиха иначе пак казвам при дизела мисля ще е по-добре. Добавката е просто концентрирано естерно масло няма как да вреди :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Скромно е инфото от файла...не става ясно 

image.png

Основно ползват различни полимери и естери това сме коментирали с тях 

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, виждам, че имате солидни познания за маслата. Посъветвайте ме кой е оптималния вариянт за моето старо 1.6 ADP на А4 от 96г. Колата е на почти 290 000 км. Между смените доливам 1,5л. Карам основно с някакви 10W40 и веднъж с 5W40. Имам причукващ повдигач преди да загрее мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така като попиташ и може да ти се предложат сто и един типа/вида масло, и все да не са за теб.

Кажи колко пари даваш за литър масло в момента, и дали си готов да даваш и повече. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за твоят двигател 1.6 ADP, бих ти предложил следните няколко варианта:

- Motul 6100 Synergie+ 10W40 - ще изкарва до 5-6хил.км междусменен период;

- TOTAL Quartz 7000 10W40 - ще изкарва до 5-6хил.км междусменен период;

- Castrol GTX 10W40 - ще изкарва до 5-6хил.км междусменен период; (това масло е с най-добра анти-износваща формула)

- Valvoline Turbo 10W40 - ще изкарва до 6-8хил.км междусменен период;

- Q8 Formula Advanced 10W40 - ще изкарва до 6-8хил.км междусменен период;

- Shell Helix HX 10W40 - ще изкарва до 6-8хил.км междусменен период; (най-доброто масло откъм цена/качество)

 

ето и нещо в клас 5W40, като може и малко по скъпо да е за теб, но е най-доброто за парите си:

- Motul 8000 X-cess 5W40 - изкарва 8-10хил.км междусменен период.

 

това са масла, които не оставят лоши последици дори, ако ги ползваш на междужсменен период от 10хил.км.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе така е Amsoil имат оферти но не виждам да блестят с нещо кой знае кво  в 5w40 примерно сравнено с "конвенционалните,козметични,масовки и тн. Amsoil  Europian Car Formula 5w40 си е съвсем "редовно" синтетично Mid-saps масълце с добри показатели които обаче едно "масово" Liqui Moly (примерно) в същият клас превъзхожда...ако гледаме показатели. Няма как да ги гледаме като производители всички имат добри и не толкова добри продукти...

 

 

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много го хвалите този Мотул.....аз лично не бих го хвалил толкова много

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Масълцето не е лошо....сравнявам го с оригинално на ВАГ.И от двете имам по две смени на 10000км., разлика в шума не долавям, но все пак в дългосрочен план може и да има някакви разлики.За момента няма тракащи обтегачи, вериги и клапани, но според мен по-сгодно е да се сменя на макс 8000км., че 10000 му идват в повечко и почва да се губи в небитието(както количествено, така и качествено) :).

Факт е, че спрямо параметрите цена/качество се намират малко алтернативи.

Вече има хора които предлагат Amsoil на мноооого прилична цена. Доста по добро от всички конвенционални (Мотул, Кастрол,....)

Би ли споделил моля, че ми стана интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично Мотула повече от 6000 км. пробег не бих го мъчил.....Бил съм с него....за съжаление го оставих за малко над 12000 км.пробег.....за този период ми долях 800 мл. след смяната беше черно като катран и рядко като вода....двигателя шумен. Верно че стила на каране ми е на максимум обороти в града и подържане на максимални скорости за дълго на магистралата но все пак си идва слабичко,типично за ходрокрег. Сега с Шел 5-40 вече над 4000 км.пробег нямам грам оплаквания. Не е толкова рядко както беше Мотула на сходен пробег и самият двигател е значително по-тих във високите обороти.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 и аз имам такива наблюдения, моята я щадя повечко, но при смяната пак си излезе черно Мотулчето(дошивам литър за 80000км.).Слагам му една добавка на Бардал...Sumolub, която може би му удължава пробега, но ако е чисто и 8000км. му идват множко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като взех колата уж маслото било сменено и така карах 6000км докато го сменя - не го гореше, маслото свежо всичко 6, само дето незнаех какво е - уж било Castrol, ама кой точно кастрол така и не можах да разбера. После си викам и аз ще сложа  Castrol и реших да е Edge 5W40  - 10 000km без да доливам и си остана свежо за мое учудване за дизелова кола. Сега съм нa 3000km от както го смених, но този път с Motul 5W40 Specific 505.00, 505.01  - дали ще се задържи свежо и без да доливам още 7000км е въпрос в бъдещето. Причината за смяна на маслото от мен няма точно обяснение - и двата пъти купувам от колеги от форума - по-скоро просто за проба. Двете масла са горе долу на една цена и с еднакви характеристики. Душегуба направо ме изумява как запазва маслото свежо и без да го бута - по километраж сега е на 306 900км.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ве младежи, в тия жеги подходящо ли е да се сложи 5W50 на 2.5TDI Euro4?

Изобщо може ли да се ползва такова масло за посочения дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето не е черно - по-скоро стои кафеникаво и прозира на щеката, а след първото запалване си беше както от тубата - за дизел си мисля, че е ОК. Катран не съм виждал, но съм виждал черно масло, ама ЧЕРНО -  с парцала щеката не можеш да забършеш, камоли ръцети си, ако се оцапаш. Истината е, че НЕ при всеки дизелелов двигател е едно и също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С голямо удоволствие бих си сложил Redline, но ми идва малко прекалено скъпо и затова карам с Xenum. Първо бях с X1 5w40. Без забележки. Единствено почна на около 7000км леко да го хапва, на 8к долях 500мл и след това до 10к почти никакво спадане на нивото. След това смяна, този път с OEM Line VW 5w30. Отново същото поведение - заминава половин литър между 7 и 8к, след това доливам и спира.

След една седмица ми предстои смяна и вариантите са X1 5w30 и XPG 5w30. Стигнах до извода, че няма смисъл да слагам 5w40 на 1.9тди, защото при номинална температура на маслото от 80 градуса и сравнително трудно загряване през зимата, е просто безсмислено да жертвам икономия на гориво и дебит на циркулация на масло в двигателя(при положение, че не го харчи на практика). Даже и лятото да го докарам над 100, имайки предвид тежкия ми крак, все ще е далеч от критични стойности.

Клоня към второто, защото се явява по-модерна технология и състава и характеристиките му ми изглеждат добри. Моля ви обаче да изразите и вие мнение, защото още се чувствам босичък в областта.

Линк към химически анализ на свежо XPG 5w30:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/21057-xenum-xpg-5w-30-svezhee/

Друго, което ме притеснява е, че XPG-то отсъства от официалния сайт на Xenum и в БГ се предлага само от "алтернативния", но не и официалния дистрибутор. За сметка на това очевидно го има в Русия и в Украйна се предлага от официалния дистрибутор.

Едит: XPG-то също така не е low-saps, което според знанията ми в моя случай се явява предимство, поради отсъствието на ДПФ, който да скапе.

Едит2: Оттеглям горното ми писание за номинална температура, това е било температура на маслото за емисионни тестове и май е еднаква за всички двигатели на ВАГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Buddah,

Специлано за твоят двигател, ако решиш да минаваш в грейд 5W30, Xenum XPG е много-добро масло, но за какво ти е да бъде в стандарт ACEA C3, та ти нямаш DPF? A Xenum X1 5W30 е по-скоро за бензинови двигатели.

Можеш да пробваш още едно хубаво масло от поредната американска блендер компания, LUCAS OIL, имат си официален дистрибутор в БГ, както и наличности, и цени - приемливи. Обърни внимание на тяхното 5W40, рядко срещано много добро масло.

 

 

 

 

 

 

Преди 12 часа, KCV написа:

А ве младежи, в тия жеги подходящо ли е да се сложи 5W50 на 2.5TDI Euro4?

Изобщо може ли да се ползва такова масло за посочения дизел?

 

По добре да е 5W30, - ACEA C3 VW 504.00 / 507.00, като алтернативно може да е 5W40 VW 504.00 / 507.00 (ако DPF-a е на колата)

Маслото няма проблем с жегите отвън и не е нужно 5W50, освен друго лично желание.

Колегата Buddah е предложил много добър вариант за 5W30.

Ако колата вече няма DPF, можеш да ползваш много други хубави масла, които да опазят валовете по-добре.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.05.2016 г. at 20:15, Misho 82 написа:

Чувал съм за тези свойства на естерите

 добавчица 

http://www.senax.bg/eshop/product/43/dobavka-za-dalgotrayna-zashtita-na-dvigatelya.html 

То и аз само бях чувал,че имали такива свойства.На другото Ауди сложих пак такова масло и текна като лейка.Имах лек теч от семеринга на разпределителния вал и след като го налях се разтече.Направо локви прави отпред.И понеже има съдържание около 5% естери под формата на добавка си правя извода,че може и от тях да протече така.Макар,че маслото се води Heavy duti и е възможно да е от комбинацията с миещите добавки.Но е факт,че маслото мие много добре когато съдържа някакъв процент естери.

А тази добавка само ще си я гледам.62 лева са ми бая.То 4 литра масло ми струва 50 лева.Благодаря все пак за предложението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има C3, но от друга страна няма VW 507.00, което се явява дизеловия стандарт на VW, съвместим с ДПФ-и. Взимам предвид техните стандарти с по-голям приоритет по обясними причини :hilezh:

X1 5w30 защо е по-подходящо за бензинови двигатели, да речем спрямо XPG-то, понеже така или иначе в момента е тема на обсъждане?

Погледнах LUCAS OIL, принципно бих ги пробвал при следваща смяна, но виждам, че покриват 505.00, но не и 505.01, което се явява спецификацията за помпа-дюза. Това ми създава сериозни резервации към този конкретен експеримент. Те пишат, че превишават изискванията на въпросните стандарти, но така пише на повечето днешни масла и това за мен не е фактор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Nikosaul написа:

няма DPF

 

Забравих да пиша, че няма DPF.

Кода на двигателя е BDH.

 

До сега карах 1.8Т АЕВ  с 5W40 на Fuchs, Motul, Comma, Yacco

но за дизела хич не съм на ясно кои са подходящи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/20/2016 at 15:41, venomcorp написа:

Много го хвалите този Мотул.....аз лично не бих го хвалил толкова много

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Мииии и аз....бях слагал от него на Б4 преди и го купих от виден съфорумец, тц. И го похарчваше и цъкаха повече повдигачи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...