Jump to content

Recommended Posts

Здравейте!
 

!Извинявам се ако вече има такава тема, просто прегледах целия уебсайт и не успях да открия нищо в 194-те страници за Ауди а4 за моя проблем!

 

Имам много интересен проблем който вече ме изкарва извън релси,  става въпрос за АУДИ А4 Б6 131кс 1.9 TDi 2002г

От както застудя (може и да е случайно) , работата на двигателя стана нестабилна, усеща се прекъсване , сякаш запалването в един от цилиндрите не се случва aka Misfire

Има дни в които не го прави , има дни в които като влезне в серия и цял ден си тресе яко.

VAGCOM чете ,че в 4-ти цилиндър се прави корекция на горивото ~ +2.5

 

КАКВО НАПРАВИХМЕ:

---Разменихме местата на 3 и 4 дюза както и на 1 и 2 , за да засечем дали проблема е в тях, но си остана в 4-ти цилиндър.

---Сменихме уплътнението на всички дюзи

---Тествахме компресията в цилиндрите, около 30 е стойноста и явно е чудесна.

---EGR - почистен

 

И тук става интерсно,  решихме да пробваме двигателния компютър, сменихме го с друг такъв за същото Ауди и колата спря да тресе.. за 2 дена......след което пак същото..продължава да си тресе яко и тва е.

 

КОГА СЕ СЛУЧВА?

-Един бог знае...когато си поиска. Опитвам се от МЕСЕЦИ да засека какво причинява проблема, не става и не става.Не мога да го пресъздам.

 

ВАЖНИ УТОЧНЕНИЯ:

----Нямам загуба на мощност , колата върви добре и ускорява добре

----Проблема се забелязва между 900  и 1300-1400 оборота и НАЙ-МНОГО се усеща когато натоварването на колата е голямо и се намира между тези обороти, цялата кола се тресе.

----Не съм технически запознат както повечето от вас в този форум, просто вече се отчайвам и не знам какво да правя и се надявах на някой добри предположения.

 

Момчетата от сервиза казаха ,че VAG-COM не отчита грешки, но ако Ви интересуват конкретни стойности, ще се опитам да направя такава извадка сам.

 

Качвам два клипа ,за да чуете как прекъсва работата на двигателя и да видите как стрелката на оборотите леко пада

 

В този клип на 4-та секунда се чува как прекъсва двигателя.

---> https://streamable.com/taia5t

 

В този клип , колата много стабилно е тресе и може да видите и стрелката на обортомера.

---> https://streamable.com/l18ypp

 

PS: НАМАЛЕТЕ СИ ЗВУКА!

 

Много ще се радвам ако вече някой е имал такъв проблем и решението е намерено, хубав ден на всички!

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сменян  до колкото ми е известно. Дюзите бяха 1вото нещо което видяха в сервиза и след като установихме ,че всичко е наред там не съм питал даже. 

При проблем с кабелите там такъв проблем ли се забелязва? Който отшумява и се завръща от самосебе си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Петър Зайков написа:

 

При проблем с кабелите там такъв проблем ли се забелязва?

Точно така.При проблем с кабелите на някой от цилиндрите,компютъра се опитва да компенсира липсата на захранване с корекция на горивото на съседен цилиндър.Вариантите са два.Вадят се и четирите букси на кабелите от дюзите,почистват се пиновете на дюзите и кабелните обувки на буксите се притискат леко с клещи и се включват обратно.Вторият вариант,който аз предпочетох когато това стана на едното ни Ауди е да купя нови кабели.Цената беше около 130лв.Проблема изчезна и разхода на гориво падна с около половин литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще е следващото нещо което ще проверя. Много жалко ,че смених компютъра без дори да сме видяли кабелите на дюзите ама наивноста си е мой проблем.....

 

PS: Продавам блок за управление на двигателя :D:D:D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за бързия отговор, щом направя корекцията по кабелите ще пиша отново за да Ви кажа дали проблема е оправен. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И гарнитурата на капака на клапаните е хубаво да смениш с нова след отварянето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брех, че аз го имам същото колебание на оборотите и претрисане откакто съм купил колата вече една година. Ама все си мислех че може да е от тръгнал маховик.

Изобщо не съм подозирал че кабелите към инжекторите могат да правят подобна мизерия.

@Петър Зайков сподели дали ще има ефект след разглабяне и почистване на буксите. Не че не мога да подменя и целия сноп ама това мис е струва по-безболезнено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно леглото на инжектора е разбито и дихтунгата не може да уплътни добре. Имам същия проблем, като при мен директно си заработи на три цилиндъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че когато момчетата от сервиза са гледали дюзите и са сменили уплътненията, са затегнали и пиновете на буксите. Очевидно не е помогнало и във вторник ще прегледат и замерят кабелния сноп. Ще Ви държа в течение дали проблема е оправен. 

 

ПС: До такава степен ескалира проблема, че ми се случи на няколко пъти колата да изгасне сама на светофара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако в последствие излезе, че те са проблема, ще се сменят със сигурност.

Казаха, че при моя модел било малко по-трудоемко и се иска повече разглобяване, за да достигнеш до снопа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е точно така,но както и да е.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака на клапаните пада,при ваденето на стария сноп пластмасата се чупи,защото се криви при ваденето. Новия издържа на кривене, пластмасата не е изгоряла. Чак па толкова много разглобяване няма 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алелуя

 

Пичове , сега се връщам от сервиза, най-накрая открихме виновника (Да се надяваме)

Вчера замерихме кабелния сноп на дюзите и всичко излезна наред...започнахме от пиле мляко да търсим

 

Оказа се ДАТЧИК КОЛЯНОВ ВАЛ

 

Качвам снимки за да видите колко е изгорял кабела и това обясняваше случайния принцип на който проблема се появяваше.

 

ПС: Благодаря на всички за включването и предложенията, надявам се тази тема да не бъде изтрита ,за да помогне на някой друг който има такъв проблем.

 

20210323_173311.jpg

20210323_173316.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте къде се намира този датчик понеже от няколко дни имам подобен проблем а в момента няма кой да я закачи и да се види а поне да огледам да не е като на колегата 

Редактирано от CvetomirTodorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колега евала за темата и аз имам същия проблем тея дни ще купя въпросния датчик и ще го сменя да видя дали ще се оправи проблема трябва ли да се закача на ваг ком след смяната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Има ли значение дали е същия датчик като се сменя, като марка или няма значение какво ще се сложи? Т.е. вадиш бош и слагаш бош, или няма значение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...