Jump to content

Пълна синтетика (0W50) за мотор AVG?


Recommended Posts

Здравейте колеги! Пред дилема съм за това какво масло да почна да слагам на новата ми любовница с мотор AVG, който са оказа е наследник на AFN. Досегашният собственик не разбирайки много е сипвал пълна синтетика на Мобил, която обаче според мен е твърде тънка за този мотор. На таблото пише 135000 км., но съм убеден, че е на не по-малко от 235000. Съответно, не е ли доста вероятно да го похарчва, да подпушва и особено да не смазва добре през идващите жеги? Не мисля и че двигателя е кой знае колко по-съвременен или усложнен от нормалния си 1Z (а може и да не съм прав), та да го третирам като специален дизел и да му сипвам само свръх-масла. Предполагам е писано по темата, но аз не намерих нищо и за това искам да разбера мнението на колегите с опит (или знания) по въпроса. Мерси предварително! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що ми препоръчаха от "Радиал" някаква разработка на Мотул специално за мотори на Ауди/Фолксваген наречена "Специфик-Фолксваген груп" 5W40 пълна синтетика, която покрива стандартите VW 505.00, 505.01 и 502.00. Някой чувал ли го е това и знае ли нещо за него???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра си е 0В50. Само цената не знам дали ще ти хареса.

ОК. А какво мислиш за това 5W40 на Мотул дето било специално за моторите на Фолксваген груп? За него пиша по-нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента съм с 0W40 и почна да свети лампата за налягане на маслото без то да е под минимума, така че следващото ще е с сигурно 5W40, само се чудя дали да е longlife или нормално, daks твойто какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента съм с 0W40 и почна да свети лампата за налягане на маслото без то да е под минимума, така че следващото ще е с сигурно 5W40, само се чудя дали да е longlife или нормално, daks твойто какво е?

Мойто си го наследих заедно с колата и е 0W50, но ми се струва, че леко го похарчва и подпушва на ниски обороти при студен старт. Марката е Мобил 1 Турбо-дизел. Мисля, че е по-добре да мина на 5W40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много интересни мнения има в тази тема че ме заболя главата. Отивам да се проветря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента съм с 0W40 и почна да свети лампата за налягане на маслото без то да е под минимума, така че следващото ще е с сигурно 5W40, само се чудя дали да е longlife или нормално, daks твойто какво е?

Добре де, може аз да съм ламер, но от това което съм чел разлика във вискозитета на 0W40 и 5W40 има само при ниски температури. И тя е минимална. Може и да не съм прав де :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, може аз да съм ламер, но от това което съм чел разлика във вискозитета на 0W40 и 5W40 има само при ниски температури. И тя е минимална. Може и да не съм прав де :bia:

Не знам, може и така да е. А тогава втората цифра 40 значи ли, че не е за баш яките жеги? И че като покараш 10 минути през Август с 160 и масълцето става на мин.вода? Или май трябва да си е W50? Някой наясно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората цифра има отношение само при загрял мотор,а един нормално загрял и изправен двигател работи при една и съща теппература независимо от това колко е моментната температура навън.Така че те интересува само първата цифра от гледна точка на това през кой сезон караш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това не е точно така. При загрят двигател температурата на маслото варира от 60 до 150 градуса.

В една тема съм обобщил много от нещата за маслата. Ако ви се чете - ЦЪК!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това не е точно така. При загрят двигател температурата на маслото варира от 60 до 150 градуса.

В една тема съм обобщил много от нещата за маслата. Ако ви се чете - ЦЪК!

За тия 60 градуса сигурен ли си? Мисля си че няма как да падне температурата под тази на охлаждащата течност дори и маслен радиатор да имаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ги мерил лично но така съм чувал. Маслото седи долу в картера където го духа въздуха. Ако не е натоварен двигателя и се движи достатъчно бързо може да падне температурата. Нали имате маслени термометри по колите бре? Аз си нямам. Гол теоретик. :dance:

Маслото минава през много различни части на колата и си променя температурата в широки граници. Не всички части на двигателя имат еднаква температура ако да е термостатиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз имах на предната кола, показваше 90, само като го настъпвах над 5 минути на магистралата отиваше на 130. Просто няма според мен начин маслото да е по-студено от самия двигател, а и според мен маслото точно около 100 градуса има най-добри смазочни качества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W50 е много добро за Бг, стига да не ти го гори.

За тези които карат на газ и/или държат колите в по-високи обороти ще е препоръчително маслото да е ПОНЕ W50 още по-добре W60. Все пак за зимата 15W не е достатъчно особено за коли които нощуват на открито - като минимум трябва 10W.

За коли на газ по-добре е масло по-стабилно в по-голям температурен диапазон W50 или W60 защото газта изгаря при по-висока температура и по-бавно. Общо взето това не се отразява на маслото в двигателя, защото той си се охлажда, но маслото, което остава като филм по стените на цилиндрите освен че изгаря, се и разгражда. В разпадните продукти голям част са органични киселини, които хич не се понасят добре с металите. Та при по-температурно стабилното масло тези разпадни продукти са по-малко.... Това е всичко. Не е нещо особено, при това е теоретично. Количествена оценка колко са тези разпадни продукти и с колко намаляват не съм намерил.... Така че на практика ефекта може да се окаже повече психологически....

Аз все пак слагам 10W60.... Пробвах с 5W ама доста го гори....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W50 е много добро за Бг, стига да не ти го гори.

Аз все пак слагам 10W60.... Пробвах с 5W ама доста го гори....

От всичко казано дотук останах с впечатление,че гъстотата на маслата не е свързана с тези цифри около буквата W, а че те определят само температурните граници на маслото. Тогава излиза, че за лятото спокойно може да се ползва и 15W60, ако има изобщо такова. Е да, но как да определим тогава кое е по-гъсто и кое по-рядко масло? А и никой не можа да изрази мнение от онзи Мотул, за който питах 5W40, дето е специално за мотори на Фолксваген груп. Знае ли го някой и става ли с тия показатели за лятото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

накратко ако искаш хубаво масло сложи си 5х50 или 10х60(след като ти гори сегашното), обаче са солени...

Пробвай с 0х50, но ако ДВГе в перф. здраве тогава би следвало да не го гори, иначе другия вариант е маслото консуматив и доливане НОН стоп.

Това от мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...останах с впечатление,че гъстотата на маслата не е свързана с тези цифри около буквата W...

Впечатленията са ти дълбоко погрешни.

Някъде нагоре пише ЦЪК

Ако имаш нерви да четеш де. Че в днешно време никой няма нерви. Само си дрънкат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

накратко ако искаш хубаво масло сложи си 5х50 или 10х60(след като ти гори сегашното), обаче са солени...

А бе, май ще се окаже, че само съм си мислел, че го гори сегашното. Вече минах 1500 км. и маслото не е мръднало и с милиметър. Сигурно е рано още за изводи, но почвам да си мисля, че няма проблем с маслото. :clown:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...