Jump to content

Проблем с климатроника


minkoh

Recommended Posts

Привет на всички!

От пролетта съм собственик на А4 '97 и до сега нито една забележка. Обаче... температурите паднаха и първия проблем грейна.

Сутрин като запаля колата и пусна климатроника да затопля (пробвах на авто и ръчен режим) работи 5-6 минути и генератора изключва, след което продължава да работи само парното. При опит да включа генератора отново, натискам бутона появява се индикацията (снежинката) след което веднага се скрива. Съответно генератора не пали и си карам на парно. Опитвах да гася колата, изчаквах 5-10 мин, но без успех.

На обедната почивка когато излизам нямам никакъв проблем. Всичко си работи без проблем, все едно нищо не се е случило. Но на сутринта всичко се повтаря.

Бих искал преди да отида на сервиз, да чуя вашите мнения.

Мерси предварително

Поздрави

Редактирано от minkoh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм объркан съм. Малко повече информация ще е полезна.

На предишната ми кола нямах подобен проблем. В смисъл че пусна ли генератора той работи докато не го спра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, това е нормално.

Няма за какво да се объркваш, нито има смисъл да я сравняваш с други коли.

Климатроника не включва компресора под 5гр.Ц.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега а за какво ти е компресора на климатика при положение че искаш отопление ?????

Аз не че разбирам много от тия неща ама се канех да попитам същото защо ти е компресора когато искаш да се отопляваш ???

Чел съм тък там че топлото на колата идва от водната инсталация а не от климатичната

ако нещо бъркам колегите да ме поправят ама нали ти казвам така съм чувал не претендирам да съм разбирач в тая област.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не че разбирам много от тия неща ама се канех да попитам същото защо ти е компресора когато искаш да се отопляваш ???

Чел съм тък там че топлото на колата идва от водната инсталация а не от климатичната

ако нещо бъркам колегите да ме поправят ама нали ти казвам така съм чувал не претендирам да съм разбирач в тая област.

Ако иска да манхе изпотяването от стъклата веднага, само с топло не става. Иска дехидратиране.

:flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам, че климатика на моята кола (A3 TDI) единствено може да изстудява въздух, но не и да го затопля! И наистина под 5 градуса изобщо бутона "снежинка" не включва компресора. А и автоматичния режим също не го включва. За мен истинския климатик трябва да може и да затопля въздуха. Такъв климатик има във Ford Mondeo(2001), което е доста голяма екстра. Аз чакам около 15 мин. за да почне да се сгрява купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли нещо недоразбирам, но климатроника не е ли система, която освен да охлажда при висока температура, може и да топли при ниска? Или само регулира автоматичното отопление на парното? При мене става така: паля сутрин, не пускам вентилатора, щото няма смисъл при студена кола. След няколко минути пускам вентилатора на най-ниската степен и на 28-29 градуса и почва да топли. След това, като натисна бутона Auto се включва компресора на климатика и се появява снежинката, вентилатора също си повишава автоматично оборотите, но продължава да духа топло - все същото, по-топло не става. В случай, че не натисна Auto след известно време - 5-10 минути вентилатора пак автоматично си увеличава оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам, че климатика на моята кола (A3 TDI) единствено може да изстудява въздух, но не и да го затопля! И наистина под 5 градуса изобщо бутона "снежинка" не включва компресора. А и автоматичния режим също не го включва. За мен истинския климатик трябва да може и да затопля въздуха. Такъв климатик има във Ford Mondeo(2001), което е доста голяма екстра. Аз чакам около 15 мин. за да почне да се сгрява купето.

Тц много се обърка тука във този форд има печка но не и термо помпа

Казвам го за незнам кой път няма все още автомобилен климатик или климатроник който и да отоплява функцията му е само да охлажда отоплението винаги идва от водната инсталация или от печка но никога от хладилната инсталация .

За да може един климатик на кола и да отоплява трябва да бъде с така нареченият Скрул компресор който няма как да бъде монтиран в автомобил освен това има един куп други изисквания разни трипътни вентили капилярни тръбички терморегулиращи вентили изискванията вече стават съвсем различни и към кондензатора и към изпарителя и към фреона със сигурност няма да е R134a и тн. и тн.

абе аз уж не разбирам па глей кви ги пиша ве :flipoff:

Редактирано от SUMISTA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10x на SUMISTA за разяснението. Явно на нашите коли не им е слагана въпросната печка. Но сутрин като идвам на работа си мръзна 15 мин., а на 20 мин. вече съм паркирал :flipoff: Айде, със здраве...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10x на SUMISTA за разяснението. Явно на нашите коли не им е слагана въпросната печка. Но сутрин като идвам на работа си мръзна 15 мин., а на 20 мин. вече съм паркирал :flehan: Айде, със здраве...

Колега, провери си термостата. При мен за два километра (без задръствания) в колата се усеща не'кво топло. Ако не е термостата може да са клапите на парното- до миналата зима и аз нямах парно, щото дунапрена на клапите го беше издишал предишния собственик. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

може наистина да ти е термостата,при мене за около 2 км. вече съм към 60/70 градуса така че сети се сам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебати! Аз в най-големия студ съм на топло след има-нема 5 мин! Пускате си да духа на джама! Още отначало и след 2-3 мин джама е чист и се усеща топлото! Минавате на АУТО чак като се постопли струята към джама - проверява се с ръка! :) Тва като съм настроил предварително на 27 градуса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ама всичките сте с бензинови коли. Според мен дизела си загрява по-бавно. А температурата си я следя от код 51 на климатроника. След 40 градуса на водата почва да духа топло и се усилва струята въздух. И стане ли 90 градуса темп. на водата, не мърда и 1 градус градско или извънградско каране. А и на 80 градуса показания, долния маркуч на радиатора си е студен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и това е факт-дизеловите коли загряват много по-бавно от бензиновите.Миналата зима бях с бензиново Б4,което на вторият километър започваше да духа топло.Тази зима съм с дизелово А4 и сутрин докато стигна до работата си мръзна,въпреки климатроника.

Така,че зимата според мен е сезонът на бензиновите коли(аудита) по ред причини........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чак тази зима изследвах как работи климатроника на АУТО режим . При всяко палене се включва компресора на климатика за определено време и от начало струята основно е насочена към предния джам. След малко спира компресора и топлото се разпределя през духалките ,предния джам и на краката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

колеги някой знае ли какво означават показанията...23.2.... на диагностичен код 38 (ограничител на топлата страна) на централната клапа...има в таблицата 22.5 и после направо 29.1...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...