Jump to content

Потят се стъклата


Milen Petrov

Recommended Posts

Също като се чисти снега трябва да няма сняг върху решетките пред челното стъкло защото няма от къде да взима свеж въздух и пак може да се поти. На старата 100-ца С3 парното беше доста по-добро :lol: . Това някак не духа толкова вряло колкото трябва да бъде. Прави ми впечатление, че от централните въздуховоди въздуха е по-студен по сравнение с този на предното стъкло и горните (на таблото отгоре) въздуховоди и не знам дали и при другите колеги е така :rolleyes: . Днес за -14.5С (при нас) рано сутринта сравнително добре си топлеше, но мисля че трябва да може и по-добре. На баща ми Б4-ката прави баня вътре, но е само с климатик. Моята е с климатроник и парното не е толкова добро. Не знам на климатроника ли се дължи това, дали защото е внесена от Италия и може би софтуера на климатроника е друг :lol: . При вас колеги как е парното?

Колега когато климатроника е в режим различен от HI през централните въздуховоди не духа топло, а в зависимост дали е достигната зададената температура духа хладко или нищо ако не е.В режим HI духа топло колкото на всякъде. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Също като се чисти снега трябва да няма сняг върху решетките пред челното стъкло защото няма от къде да взима свеж въздух и пак може да се поти. На старата 100-ца С3 парното беше доста по-добро :D . Това някак не духа толкова вряло колкото трябва да бъде. Прави ми впечатление, че от централните въздуховоди въздуха е по-студен по сравнение с този на предното стъкло и горните (на таблото отгоре) въздуховоди и не знам дали и при другите колеги е така :rolleyes: . Днес за -14.5С (при нас) рано сутринта сравнително добре си топлеше, но мисля че трябва да може и по-добре. На баща ми Б4-ката прави баня вътре, но е само с климатик. Моята е с климатроник и парното не е толкова добро. Не знам на климатроника ли се дължи това, дали защото е внесена от Италия и може би софтуера на климатроника е друг :lol: . При вас колеги как е парното?

Вальо, не забравяй, че вече си с друг радиатор за парно, който не е като оригиналния. Аз нали затова го смених скоро за 2-ри път, предния беше пълна скръб, сега на този улучих- духа яко жега. Оригиналния тежи два пъти повече от всеки друг който продават по магазините и ламелите са му по нагъсто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти си прав, моя даже не помня каква марка беше. Все пак си мисля да не би причината да е в изпарителя на АГУ-то. Трябва да пробвам как е на бензин. Просто ми прави впечатление, че когато съм на скорост духа топло добре, а когато съм на свободна почва да намалява температурата, въпреки, че двигателя не изстива - показва 92-94С на таблото и на климатроника. В момента в който включа на скорост и почва да духа почти вряло. Иначе днес дори и на тези ниски температури нормално си топлеше парното, но мисля че може и по-добре :rolleyes:

@bobsen мерси за информацията ще пробвам утре.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти си прав, моя даже не помня каква марка беше. Все пак си мисля да не би причината да е в изпарителя на АГУ-то. Трябва да пробвам как е на бензин. Просто ми прави впечатление, че когато съм на скорост духа топло добре, а когато съм на свободна почва да намалява температурата, въпреки, че двигателя не изстива - показва 92-94С на таблото и на климатроника. В момента в който включа на скорост и почва да духа почти вряло. Иначе днес дори и на тези ниски температури нормално си топлеше парното, но мисля че може и по-добре :hilezh:

@bobsen мерси за информацията ще пробвам утре.

Нормално когато не си на скорост и оборотите са ниски, тогава дебита на водната помпа е много по- малък.Което пък от друга страна е хубаво, защото ти показва ,че имаш отлична проходимост и обдухване на самия радиатор.

94 градуса как ги вдигна сега :hilezh:

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти си прав, моя даже не помня каква марка беше. Все пак си мисля да не би причината да е в изпарителя на АГУ-то. Трябва да пробвам как е на бензин. Просто ми прави впечатление, че когато съм на скорост духа топло добре, а когато съм на свободна почва да намалява температурата, въпреки, че двигателя не изстива - показва 92-94С на таблото и на климатроника. В момента в който включа на скорост и почва да духа почти вряло. Иначе днес дори и на тези ниски температури нормално си топлеше парното, но мисля че може и по-добре :hilezh:

@bobsen мерси за информацията ще пробвам утре.

Предишния ми микробус Мерцедес Д204 мисля, че беше...от тия старите квадратните, го правеше същия номер... Като го карам на скорост, топло, като спра на светофара умирам от студ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........ 94 градуса как ги вдигна сега :(

Дори и при -14С (ония ден при нас) след около 4-5км си беше на около 92-93С - явно термостата е добър, сменях го преди около 2 години. Между другото пробвах това което ми писа за централните въздуховоди и действително, когато е на HI духа почти еднакво топло с въздуховодите на челното стъкло :gut: . Все пак мисля да направя за всеки случай една "адаптацийка" :respekt: на приводните механизми на климатроника с VAG-COM тази събота или неделя.

@doncheff при мен си духа топло и когато съм на място, но не така топло както, когато съм в движение на скорост. Затова ме съмнява изпарителя на АГУ-то да не "дърпа" жегата :( . Трябва да я покарам на бензин някой път за да видя дали има разлика в парното. Ако има ще се наложи да пресвържа антифриза на изпарителя, въпреки, че като гледам на повечето 100/С4 е свързан по същия начин :) . Може и просто да се вманиачавам, но определено на баща ми б4-ката е с по-добро парно, но той не е с климатроник, а с климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се вманиачаваш, абе не знам ама за отопление моя климатроник ли не е в час или са си така ама ако му задам 25г и навън е -1 имм чуватвото ,че за 1 час няма 20 да стигне. :) При теб така ли е?

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, не вдига си температурата, но аз го държа или на 26С зимата или на HI при по-големи студове навън. Като покарам 10-15 мин и върна температурата на 26С примерно веднага пада скоростта на вентилатора на половината, което според мен означава, че е близко до зададената стойност (трябва да влезна в сервизен режим докато карам и да проверя каква е температурата на вътрешните датчици). Просто при HI духа максимално топло и съответно по-бързо топли. Аз го оставям да духа на стъклата и на централните въздуховоди - така май най-бързо стопля купето. Ако го държа на AUTO духа предимно на стъклата и чак след време почва да духа през централните въздуховоди. Иначе вентилатора си е на AUTO.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, не вдига си температурата, но аз го държа или на 26С зимата или на HI при по-големи студове навън. Като покарам 10-15 мин и върна температурата на 26С примерно веднага пада скоростта на вентилатора на половината, което според мен означава, че е близко до зададената стойност (трябва да влезна в сервизен режим докато карам и да проверя каква е температурата на вътрешните датчици). Просто при HI духа максимално топло и съответно по-бързо топли. Аз го оставям да духа на стъклата и на централните въздуховоди - така май най-бързо стопля купето. Ако го държа на AUTO духа предимно на стъклата и чак след време почва да духа през централните въздуховоди. Иначе вентилатора си е на AUTO.

Значи задавам му 25 ауто и не се разбира какво прави каточели духа от тия за краката.М това,че клапата за предния джам не е в ред дали го базика нещо, и какво му правиш с ваг ком не се ли чистят само грешки с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви са тея температури при вас в София, тука падна до -1 най- много. С ваг кома се настройват моторчетата на клапите да работят по- прецизно. Това искаше да каже Вальо.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно Любо, просто автоматично си отиват приводните механизми в крайните положения и си записва новите стойности на потенциометрите в паметта на климатроника. После естествено се трият и грешките (ако има такива). Ония ден сутринта като излизах да водя детето на училище към 6:40 сутринта термометъра в колата показваше -14С - бая си беше студено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих някои експерименти (освен адаптирането на клапите) и се оказа, че ако двигателя е над 2000 оборота си духа направо вряло от парното. Като постои на ниски обороти 1-2мин почва да духа по-хладно, въпреки , че на 51с си показва температура 92-94С (не пада). Ако пак вдигна над 2000 оборота пак почва да духа вряло. Почти съм сигурен, че проблема се получава от изпарителя - просто не минава достатъчно топла вода през радиаторчето на парното на ниски обороти. Иначе изпарителя е направо врял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може действително да ти е прецакана клапата за рециркулация и да върти въздуха само вътре в купето. То затова и парното много грее :huh: , но пък се потят стъклата. Друг вариант е да не ти обдухва самото стъкло и затова да се поти. Виж за всеки случай на 01с от диагностичния режим на климатроника какви грешки дава. Ако имаш 13.хх вероятно проблема ще е от клапата за обдухване на предното стъкло.

Първо си виж филтъра за входящия въздух към купето. Може и да е за смяна :bia:

Днес направих някои експерименти (освен адаптирането на клапите) и се оказа, че ако двигателя е над 2000 оборота си духа направо вряло от парното. Като постои на ниски обороти 1-2мин почва да духа по-хладно, въпреки , че на 51с си показва температура 92-94С (не пада). Ако пак вдигна над 2000 оборота пак почва да духа вряло. Почти съм сигурен, че проблема се получава от изпарителя - просто не минава достатъчно топла вода през радиаторчето на парното на ниски обороти. Иначе изпарителя е направо врял.

Може да ти е задръстено радиаторчето, просто някои от каналите дават зор на водния поток и трябва налягане за да минава навсякъде през всички канали/сегменти. Това става от калпави антифризи, котлен камък ако си карал с чешмяна вода, други отлагания... Инача парното е вързано ПОСЛЕДОВАТЕЛНО в системата за охлаждане, така че няма вероятност да остава без топла вода. Въпросът е дали минава по всички канали на радиаторчето. Водата минава през един или два сегмента и не може да стопли питата.

Има вариант да го промиеш и без разглобяване, макар че при стотака май се намира под предния капак и се сваля лесно:

1. Прави се байпас на входящия и изходящия маркуч. Оставаш без парно на практика.

2. Отиваш на някоя автомивка и с водоструйка ти промиват радиаторчето през някой от свободните вече отвори. Текват едни мизерии и след 10-15 мин. промивка си ОК.

3. Махаш байпаса и връзваш радиаторчето

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторчето ми е чисто ново и си работи идеално. Дори и в момента в движение духа вряло. На ниски обороти е малко по-студен въздуха. Въпроса е, че на 100-цата свързват изпарителя на мястото на малкия маркуч м/у охладителя на маслото и металната тръба за връщащия антифриз към термостата. Т.е. изпарителя се пада след радиаторчето на парното и реално изпарителя байпасва изходящия антифриз на радиаторчето за парното. Затова при ниски обороти (двигателя работи на място) повече антифриз минава през изпарителя отколкото през радиаторчето на парното - просто е по-къс пътя. Реално парното си ми е добро, но ме дразни че като постои на ниски обороти двигателя почва да пада температурата на въздушната струя - изстива радиаторчето. След като направих адаптация на клапите вчера парното заработи много добре - явно централната клапа не е затваряла напълно и е пропускала и студен въздух. Вероятно само ще трябва да разменя изходящите маркучи на радиаторчето на парното и на изпарителя за да изчезне ефекта от изстиване на радиаторчето на ниски обороти. А салонен филтър нямам за съжаление иначе отдавна да съм го сменил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи днес направих проба при мен и не забелязах разлика при температурата на въздушната струя при ниски и високи обороти. Това което обясняваш Вальо, се случваше с предното ми радиаторче и затова го смених с друго. Все ми се струва, че тези радияторчета от по 35-40 лв. са ташак и може би тръбите им не са добре изчислени, затова се получава така. После вътре има една преграда която кара антифриза да обиколи всички тръби и чак тогава да излезе и ако тя не е както трябва ( лоша отливка примерно) също е вариант да се получава така. При мен обаче имаше и друг фактор- тъпанарина който монтира предното, не беше го уплътнил допълнително в кутията (радияторчето имаше тънки ленти дунапрен, недостатъчни) и хлопаше. От там сигурно е минавал въздух покрай него и се е смесвал с уж топлия който е минавал през него. Сегашното което сложих лично си влезе плътно в кутията , изглеждаше съвсем като оригиналното и беше по- скъпо, но върши страхотна работа, нищо общо с преди. До колкото помня беше описал , че твоето си го уплътнил допълнително, но остава вариянта за не добър радиятор според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен радиаторчето е в ред. На ниски обороти изходящата му тръба е по-студена, което означава, че топлоотдава, но просто количеството антифриз, което преминава през него е по-малко. Ако имаше проблем с тръбичките или преградата вътре входящия и изходящия маркуч щяха да са почти еднакво топли, а парното да духа хладно в купето. Почва да духа топло още при около 50С загрял двигател и дори и в големите студове си стопля купето. Ти си с голям мотор и е нормално първоначално да загрява по-бързо твоя двигател. Колкото до уплътняването, оригиналното радиаторче беше залято с нещо като пяна от страната на тръбичките - там където излиза от кутията на парното. Затова се наложи и аз да уплътнявам новото радиаторче. Просто това, което забелязвам е, че на ниски като постои двигателя почва да духа малко по-слабо като температура по сравнение при работа на двигателя на 2000 оборота, когато духа вряло. Затова си мисля, че проблема (ако може да се нарече проблем) е в свързването на изпарителя. Тази събота ще му разменя на изпарителя входа и изхода на антифриза за да видя дали ще има разлика в парното на ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,

и при мен го има този проблем със запотените стъкла.Грешките които ми изкарва на 01 на клим. са:

08.3 Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на

температурата – непостоянно отворен

11.1 Потенциометъра на мотора на централната клапа –

постоянно отворен, *11.1 виж бележките към таблицата*

11.1 - Мотора на централната клапа не може да бъде контролиран автоматично,

достъпна е само ръчна настройка

Така само да направя едно пояснение тук говорим за онази клапа която се вижда като махнем кората под чистачките,ако греша моля поправете ме.

Като натисна бутона за циркулация в купето тази клапа се затваря ама много здраво,с ръка не мога да я отворя,но като го натисна отново за да може да влиза въздух от вън и тя не се отваря,но пък за сметка на това мога съвсем лесно да я отворя.Като я оставя отворена вътре въздушната струя става осезаемо по силна и въздуха не е така "спарен".Така това е което останових практически,но нищо не ми е ясно от грешките които прочетох.

Къде е този мотор на централната клапа и как се контролира ръчно(САМО ТОВА РЪЧНО КОНТРОЛИРАНЕ ДА НЕ Е НАИСТИНА НА РЪКА)?

Може ли да го поправя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е този мотор на централната клапа и как се контролира ръчно(САМО ТОВА РЪЧНО КОНТРОЛИРАНЕ ДА НЕ Е НАИСТИНА НА РЪКА)?

Може ли да го поправя?

Централната клапа е май тази която регулира температурата , а тази за която ти говориш (рециркулацията) се задвижва с вакуум, не е с моторче. Всички други клапи са с моторчета които са на пластмасовото тяло където е радияторчето. Отгоре (под чистачките) има достъп до моторчето на централната клапа, просто трябва малко разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се свали и да се почисти колектора на моторчето на приводния механизъм на централната клапа. Също така не е лошо вътре да се смажат малко зъбните колела с технически вазелин. Напълно поправимо е, но си иска разглобяване както казва Любо. Това, че потенциометъра на централната клапа е постоянно отворен (грешка 11.1) означава или лош контакт в куплунга на приводния механизъм или зацапване на потенциометъра вътре. И в двата случая като свалиш приводния механизъм (намира се отстрани м/у моторчето на чистачките и тялото на парното - закачена е странично) ще можеш да ги оправиш. За самото почистване на приводния механизъм си има цяла тема с картинки - не е сложно за правене. Потенциометъра вътре се почиства с контактен спрей. След ремонта трябва да изчистиш грешките на климатроника с VAG-COM и да следиш дали няма да се появят пак на 01с. Ако някой ти е бъзикал настройката на приводния механизъм (изместен потенциометър) ще се наложи да направиш адаптация на клапите с VAG-COM. Стъклата може да се потят основно от неработещ приводен механизъм на обдухването на предното стъкло и краката (грешка 13.хх), от неотварящата клапа за рециркулация на въздуха (тя е на вакуум и се вижда под жабката дали отваря/затваря), от запушен салонен филтър (ако имаш такъв, моята например няма), от радиаторче на парното пропускащо по малко антифриз (запушено/течащо). Горе долу тук трябва да търсиш проблемите.

@LuboG при мен проблема с парното на ниски обороти се оказа в свързването на изпарителя. Размених му входния и изходния маркуч за антифриза на изпарителя и сега парното е ОК. Сега изпарителя се "пълни" отдолу, а изходящия антифриз излиза отгоре и вече не изстива радиаторчето на парното при ниски обороти :gut: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от неотварящата клапа за рециркулация на въздуха (тя е на вакуум и се вижда под жабката дали отваря/затваря)

Мисля,че е от нея защото като я затворя,дори на ръка принудително не мога да я отворя,а когато натисна отново бутона тя не се отваря,но пък мога да я отворя на ръка много лесно.

А и като я отворя стъклата се изчистват бързо и лесно.

На мен ми е интересно какво я отваря?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вакуум и има една пружина, която съм чувал, че се чупи и остава затворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от неотварящата клапа за рециркулация на въздуха (тя е на вакуум и се вижда под жабката дали отваря/затваря)

Мисля,че е от нея защото като я затворя,дори на ръка принудително не мога да я отворя,а когато натисна отново бутона тя не се отваря,но пък мога да я отворя на ръка много лесно.

А и като я отворя стъклата се изчистват бързо и лесно.

На мен ми е интересно какво я отваря?

Колега, това е май най- шибания проблем от всички останали клапи, защото за да се оправи си мисля, че трябва да се махне изпарителя на климатика отпред за да има достъп да се види какво и е . Това означава разкачане на тръбите за фреона, после пак пълнене и ..... :hilezh: От към жапката до колкото си спомням няма достъп до механизма, но все пак трябва за по- сигурно да се изкаже някой който го е оправил този проблем.

Сега като се замислих, май , че се виждаше механизма при махнати чистачки и решетката около тях, но не съм сигурен защото аз свалях само тялото на парното и не обърнах внимание на тази клапа.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги аз преди три дни ядох онова нещо за което се борят повечето жени ,като се опитах да реша проблема с неотварящата клапа и след около 3часа гърч на един 2метров мъж наврян под жабката реших проблема та сега на кратко как стана това след като разбрах от вас колеги че има пружина която отваря клапата за свежия въздух реших да я потърся .първо се сваля жабката за да имате достъп до клапата след това има две болчета от двете страни на клапата след като ги развиете клапата сще излезе и ще видите пружината която е закачена на нея .тази пружина трябва да се закачи на определено място то се намира навътре в кутията на филтъра точно под вакумното моторче .Важно е първо даоткочите пружината от клапата и след ката я закачите на мястотои тогава да я закачите за клапата ислед това дамонтирате клапата с болчетата който я прикрепят .При мен не само се беше окачила пружината но и там кадето се закача се беше пукнало ухото и трябваше да намесвам и тел но в краина сметка се оправи .ВАЖНО ПРОБИТЕ ПРИ ТАЗИ КЛАПА СЕ ПРАВЯТ ПРИ ЗАПАЛЕН МОТОР ЗА ДА ИМА ВАКУМ . :flipoff::blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове при мен стъклата се потят когато измия колата и тя работи с пуснато парно и се потят по много странен начин като се замазват и после трябва яко търкане за да се изчистят, 100% клапата ми работи пипам под жабката и тя се отваря и затваря без проблеми.

Замазват се само когато има влага на вън почистил съм всички маркучи за конденз почистил съм изпаритиля от мръсотия парно има яко всичко е почистено и пак се потят :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти се събира вода отдолу? Провери си дренажните отвори да не са запушени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...