caby Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 Здравейте,колеги.Днеска си заредих колицата с газ до горе.Първо забелязах че ми се напълни с 1,5-2 литра повече , но не обърнах внимание.По време на движение обаче силно ми замириса на газ.Отварях и проветрявах,но без резултат.Та когато спрях ( след 25-30км ) и погледнах цокъла за пълнене на бутилката...... .Съчмата в цокъла се движи свободно и леко излиза газ.веднага затворих входящото кранче на бутилката.Пуснах го отново,но газ не излизаше.Явно нещо става в неханизма на поплавъка.Въпроса ми е ще мога ли да си зареждам отново бутилката или тотално се е прецакал механизна на поплавъка и оправия няма.Благодаря ви Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 (Редактирано) Кранчетата на бутилката са две - едното е за клапана на газта, а другото е за пълненето. По принцип дори и да не затвориш нито едно от двете кранчета не е фатално защото вероятно ти е мирисало от сачмата на пълначката. Когато е под налягане съчмата затваря плътно и не позволява изтичането на газ през тръбичката за пълнача. Реално изтеклото количество газ е м/у бутилката и пълначката - т.е. в самата тръба. В бутилката си има втори клапан, който се грижи да не изтича газта обратно през тръбичката за пълнене. Възможно е да е застанал боклук м/у съчмата и пълначката и малко по малко да е изпуснала газта в тръбичката. Като е паднало налягането се е освободила съчмата - това е нормално. Просто следващия път като пълниш виж дали ти затваря добре съчмата, ако не затваря трябва да смениш пълначката. Къде ти е монтирана пълначката вътре или отвън? Ако е отвътре не е добре - има опасност докато изпуска през съчмата да стане БУМ! Най-добре отиди на газаджии, те ще преценят трябва ли да се сменя или не пълначката. Един съвет от мен - ако ти е отвътре пълначката отиди да ти я поставят отвън - по-безопасно, а и е задължително по закон. Гледал съм на някой газостанции колегите като зареждат и пълначките са им вътре, бъркат с отверка и натискат съчмата докато излезне газта по тръбичката за пълнене. Самия поплавък се сменя сравнително бързо (щом мислиш, че е повреден), но задължително в сервиз защото се отваря бутилката и после е необходимо да се смени О-пръстена (гуменото уплътнение) на главата на бутилката. Редактирано 11 Февруари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 Механизма на поплавака няма нищо общо с пълначката. Понякога се случва ако пълначката е стара и попадне боклуче да не затвори като хората. И не мога да ви разбера по принцип мързи ли ви при всяко зареждане да си затваряте крана на зареждането, казвам го защото работя с газ от доста години и повярвайте ми никога не бих разчитал на пълначката да ми държи газта в бутилката. Така че не вади генерали заключения за проблема а просто зареди пак след някакво време. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
caby Публикувано 11 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 ...... колега PESHO OT MARS , темата не е дали сме свикнали винаги да си затваряме кранчето след зареждане..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAN KOLOV Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 Механизма на поплавака няма нищо общо с пълначката. Понякога се случва ако пълначката е стара и попадне боклуче да не затвори като хората. И не мога да ви разбера по принцип мързи ли ви при всяко зареждане да си затваряте крана на зареждането, казвам го защото работя с газ от доста години и повярвайте ми никога не бих разчитал на пълначката да ми държи газта в бутилката. Така че не вади генерали заключения за проблема а просто зареди пак след някакво време.Представи си колега,бутилка на мястото на резервната гума,колко работи трябва да раздигаш за даси затваряш всеки път крана на бутилката.Нали за това именно е измислено това външно пълнене,да не се пипа нищо освен в случай на ремонт недай боже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 После се сетих за бутилките на резервната гума. Но въпреки всичко аз лично предпочитам пълначката да ми е вътре и след всяко зареждане да си затварям кранчето и посредством ключа че ми е под ръка да изпразвам съдаржанието на трабичката за пълнене , но при мен тя е много къса иначе е неприятно. Но останалото си е верно моята пълначка си е стара и топчето не уплътнява добре и аз съм свикнал по описаната процедура да си решавам проблема. Знам че една пълначка не е скъпа но аз така или иначе съм свикнал така да го правя така че ми е все тая Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 По принцип всички глави на газовите бутилки имат втори предпазен клапан вътре. Затова се препоръчва да се слага навън пълначката, иначе ако нямаше втори клапан представяте ли си, както ги монтират на задните брони или престилката под тях какво би се случило при удар отзад . При такава ситуация (недай Боже) просто би трябвало да изтече само газта в тръбичката м/у пълначката и главата на бутилката . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slav4o Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 Колега от МАРС, ако си мислиш че съчмата на пълначката държи газта вътре в бутилката то значи си изпаднал в дълбоко заблуждение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 Колега от МАРС, ако си мислиш че съчмата на пълначката държи газта вътре в бутилката то значи си изпаднал в дълбоко заблуждение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 11 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2008 И не мога да ви разбера по принцип мързи ли ви при всяко зареждане да си затваряте крана на зареждането, казвам го защото работя с газ от доста години и повярвайте ми никога не бих разчитал на пълначката да ми държи газта в бутилката.Да мързи ме. Зарядното ми е на мястото на бензиновата дупка. Отварям капака, зареждам, затварям. То пък оставаше всеки път да си отварям багажника и да въртя кранове като алтав. А и ние също не разчитаме на зарядното, щото не му е това работата. За това си има обратен клапан на нивомера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 13 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2008 Механизма на поплавака няма нищо общо с пълначката. Понякога се случва ако пълначката е стара и попадне боклуче да не затвори като хората. И не мога да ви разбера по принцип мързи ли ви при всяко зареждане да си затваряте крана на зареждането, казвам го защото работя с газ от доста години и повярвайте ми никога не бих разчитал на пълначката да ми държи газта в бутилката. Така че не вади генерали заключения за проблема а просто зареди пак след някакво време.Ами Пешо аз примерно кво да правя ,като съм с общ кран на разходната и зарядната тръбички. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване