Jump to content

Много загадъчен проблем с 2.5 TDI


Meku6ko 6

Recommended Posts

Здравейте колеги настана време да опресня темата с няколко полезни съвети към хората имащи TDI та. От доста време отлагах една трудоемка задача която си бях поставил а по точно да почистя смукателната система на колицата си и така в събота хванах познат майстор и я пръснахме всичко до турбината.Както и предполагах тези неща не бяха разглобявани от 11 години от както е кола беше пълен гмеч колектора беше стеснен от нагар с по 3- 4 милиметра от всякъде а през ламелите на интеркулера едва се процеждаше светлина.Самите маркучи бяха завидно чисти при положение че са оригинални и не са сменяни според мен което говори добре за мотора,вътрешноста на кулера също беше съвсем слабо замърсена от маслените пари.Трябва да споделя че чистенето на тези части е супер бавен и гаден процес 6-7 пъти ги пръсках с обезмаслител и след това ги обливах с пароструйка процес около3 часа разбира се след това колектора изглеждаше като чисто нов от магазина остана само алуминий и перфектно оформени и големи отвори.Интеркулега изчистих с коресилин от вътре пълниш го и джуркаш в продължение на половин час и така два пъти а от вън няколко ръце с обезмаслител и пароструйка направо блесна през ламелите се вижда без проблем и въздуха преминава безпроблемно.Изчистих и всички маркучи и смених всички гарнитури с чисто нови след което сглобихме всичко обратно,трябва само да добавя че предварително се бях сдобил от USA с казанче и филтър за картерни газове та монтирахме и него за да предотвратя замърсяването на колектора шунтирах и рециркулацията въпреки че не беше запушена и функционираше перфектно но тя е главния замърсител и оказва голамо отрицателно влияние върху въздушния поток.Накрая след цялата процедура която отне половин ден с нетърпение подкарах колицата трябва да сполеля че ефект определено има особенно когато загрее напълно и е на климатик преди интервенциата всяко забиване в центъра в жегите беше мъчение сега всичко това изчезна колата е супер пъргава и не се влиае от нищо.Мотора се разтоварва много по бързо свистенето на турбината намаля драстично и вървенето на колата се увеличи за сметка на разхода даже направих експеримент вчера в най голяматя жега загрях хубаво колата и минах през целия център на климатик няма нищо общо с преди направо супер дано само ефекта да е за дълго и да е имало смисъл от гърченето И да обобща препоръчвам на всеки ако му е възможно и има желание да събуди мотора на колата си да извърши тази процедура ефекта е на лице и си заслужава разбирасе това не промени нищо по проблемчето ми за което е и темата та въпроса си остава отворен за мнения и предложения както разбирам не съм сам в мъката си вече сме двамата с sashko и дано така по лесно стигнем до някаква развръзка успех и поздрави на всички и приятни летни дни :hilezh::hilezh::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 131
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Добре си го направил, аз мислех да си изчистя интеркулерите по начина който казваш но след проверка с ваг ком се оказа че хладят добре и засега се отказах. Иначе EGR-а дет казваш че си шунтирал според мен е лоша идея, много системи на двигателя се влияят от него. Мисля че е по-добре да го беше свалил и изчистил и него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си го направил, аз мислех да си изчистя интеркулерите по начина който казваш но след проверка с ваг ком се оказа че хладят добре и засега се отказах. Иначе EGR-а дет казваш че си шунтирал според мен е лоша идея, много системи на двигателя се влияят от него. Мисля че е по-добре да го беше свалил и изчистил и него.

Той пак си работи само съм го затворил към колектора да не вкарва недоизгорели газове и да го цапа иначе вакумите си бачкат заедно с клапана и системата в филтъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той пак си работи само съм го затворил към колектора да не вкарва недоизгорели газове и да го цапа иначе вакумите си бачкат заедно с клапана и системата в филтъра

Е как си работи като си го затворил :bia:. Иначе егр-а цапа но ти гарантирам че и на изолиран пак ще ти се трупа мръсотия. А по принцип ако не работи егр-а двигателя загрява повече което си има последици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как си работи като си го затворил :rolleyes:. Иначе егр-а цапа но ти гарантирам че и на изолиран пак ще ти се трупа мръсотия. А по принцип ако не работи егр-а двигателя загрява повече което си има последици.

Точно обратното показва практиката... Загрява доста по малко... Или казано, вече не връща топъл въздух и сажди във входящите, /студените/ колектори...

Много добро решение при 2.5 мотора...

Редактирано от dani_94
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия газове освен дето са топли са и вече изгорели - инертни - и намаляват температурата на изгаряне. Не знам де, аз си карам и това и предното ауди с егр и нямам никакви проблеми. А и всички казват че като изолираш егр-а колата върви повече и харчи повече - няма логика това да става на по-студен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия газове освен дето са топли са и вече изгорели - инертни - и намаляват температурата на изгаряне. Не знам де, аз си карам и това и предното ауди с егр и нямам никакви проблеми. А и всички казват че като изолираш егр-а колата върви повече и харчи повече - няма логика това да става на по-студен двигател.

Чесно казано не знам кое е правилно и кое не по принцип щом са го измислили инжинерите сигурно има смисъл но това е било преди 20 години до сега технологиите доста са напреднали и може би ситуацията се е променила аз лично преди да се заема с това направих доста подробно проучване и извода е един става по добре във всяко отношение всеки който го е направил е доволен и изказва само положителни впечатления намалява пушенето и подобрява храненето с пресен въздух и най важното не цапа колектора и не вкарва горещи пари.Вчера пътувах до Кюстендил определено съм впечатлен и очарован от колата заслужавало си е мъките и още малко инфо за отколешния ми проблем dani забелязах че като карам на климатик колата и след това го спра проблема с колебанието на оборотите изчезва и колкото и да карам колата не се проявява докато не я загася да истине и тогава ако не пусна климатика пак по старо се появява защо ли :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

егр-а е система която се внедрява и на най-последните поколения дизели, и точно като се изолира колата ПОЧВА да пуши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано не знам кое е правилно и кое не по принцип щом са го измислили инжинерите сигурно има смисъл но това е било преди 20 години до сега технологиите доста са напреднали и може би ситуацията се е променила аз лично преди да се заема с това направих доста подробно проучване и извода е един става по добре във всяко отношение всеки който го е направил е доволен и изказва само положителни впечатления намалява пушенето и подобрява храненето с пресен въздух и най важното не цапа колектора и не вкарва горещи пари.Вчера пътувах до Кюстендил определено съм впечатлен и очарован от колата заслужавало си е мъките и още малко инфо за отколешния ми проблем dani забелязах че като карам на климатик колата и след това го спра проблема с колебанието на оборотите изчезва и колкото и да карам колата не се проявява докато не я загася да истине и тогава ако не пусна климатика пак по старо се появява защо ли :steinigung:
Направи още един експеримент... Сложи на колата един много, ама много разреден акумулатор, просто дори и да няма достатъчен ток в него да запалиш, нека ти дадът с кабели, и виш дали ще ги има пак тези колебания на оборотите... Правя го с тази цел да се натовари алтернатора много... След това пак напиши какво е полужението, за да си кажа вече мнението кое да сменяш...
егр-а е система която се внедрява и на най-последните поколения дизели, и точно като се изолира колата ПОЧВА да пуши.
ЕГРа е направен с цел по добро изгаряне на газовете, с цел екология... Незнам как ще прозвучи, но нашата екология е толкова замърсена, че на дали точно моята кола, че ще изхвърле 200гр. вместо с ЕГР 163гр. ще и помогне... Ако кажете че е от значение, веднага слизам до нея и махам ''чеп тунинга''...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единствената идея на ЕГР-клапана е с цел екология

за да може автомобила да влезе в някви норми на евро-3 например

но като цяло тои само пре4и на мотора,пак и логиката е проста

-колкото е по студен въздух влиза в мотора толкова по добре варви

за това има интеркулер пак ЕГР-кво прави вкарва изгорели газове за доизгаряне

но не е хубаво да се изклу4ва клапана за да не барка електрониката,аз например

сам затапил траби4ката която е на всмукателния колектор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
До къде стигна с проблема ....

Да те попитам с каква скоростна кутия си ( 5 или 6 степенна) , колко гориво отива на 100км .

Здравейте колеги от доста време не съв влизал и писал по темата все пак е лято и е време за отпуски та и аз поотпуснах малко по моренцето и по банско.А по въпроса с проблема малко се пообезверих пък и през този сезон винаги карам на клима. а както споменах по нагора на климатик всичко си е ок иначе всичко си е по старо му явно никой не е страдал по този начин и инфото е малко.Но да се похваля много съм очарован от колата си след всички последно направени нововъведения тази година направо е супер с 80л гориво изминах 1100 километра на климатик и средна скорост 150км и никакъв разход на масло което си е супер върви и набира много гладко а еластичноста на двигателя е като на съвсем нов автомобил заслужи си париците които хвърлих по нея.Сега като позахладнее и пак ще започне да го прави по често та и аз ще полудея отново да я боря и ще давам инфо за ситуацията надявам се и вие да помагате с каквото можете поздрави на всички :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dani_94 има право че по добре е да се затапи ЕГРА стига след това да се направят необходимите настройки. На най новите коли също има ЕГР , а и ще има и на следващите модели защото трябва да са все по екологични. Това не значи че оси други плюаове освен екологията на мотора.

ето тука малка тема по въпроса с ЕГРа

http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?t=12

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Преди доста време и аз имах подобен проблем, но не при определени градуси. Значи, на празен ход колата буквално тресеше когато си реши, най-често когато се движа на високи обороти и изключа по инерция. Когато тръгнеш да ускоряваш, си ускорава напълно нормално, харчи нормално, абе всичко си е ОК, само дето когато и кефне започва да тресе на празен ход. В доста от случайте проблема се оправяше като изфорсирам мотора или като задържа оборотите примерно на 2500 ~ 3000 за около 30 секунди или малко повече. Кой ли не я гледа...... та накрая стигнах до Бош - Пловдив. Според тях проблема беше в електрониката на горивната помпа. Като ми я показаха отворена, ми обясниха, че вътре имало някакви "магистралки" които с времето се износвали и не правели добър контакт, поне така си спомням. Момчето ни обясни че цифрата за нова електроника е доста голяма, но той и е повлиял по някакъв начин и вече него правела толкова често колата, но колко ще изкара..... незнае и не дава гаранция.

От този ден насетне колата постепенно, взе да тресе все по-рядко и все по-рядко. След няколко месеца тресенето съвсем изчезна и така си я карах около 3 години. Чесно казано, за мен все още е пълна мистерия как се появи този проблем, на какво се дължеше и как така постепенно изчезна. Искам да потчертая отново, че при мен проблема се появяваше когато и скимне, а не при определена температура.

Става въпрос за Audi C4 2.5 TDI 140 конски сили.

Успех!

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за споделения опит но за мен все още е мистерия от какво се получава и също няма някаква строга закономерност.Аз твоя проблем го реших с закопуване на чисто нова електроника но особен ефект по проблема нямаше за съжаление честно казано леко по леко смених всичко по колата,ех да можеше и при мен така от самосебе си да стане ама не требе да има чанч :P и гърч до посиняване поздрави на всички колеги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да си призная ме домързя да прочета цялата тема от начало докрай щото вече съм я чел 2 пъти, но доколкото си спомням май нямаше коментар за тампоните на двигателя.

Това което искам да кажа е че в друга тема бях чел че тампоните (или пък само единия от двата) имат датчик които следи за това дали мотора тресе прекомерно и ако компа "реши", че е така тогава вдигал оборотите тъй че тресенето да изчезне.

Аз разбира се се поинтересувах дали наистина е така и установих че от единия ми тампон (този дето се вижда - пред шофьора) наистина излизат 2 кабелчета. Та идеята ми е че ако този тампон (датчик) нещто се е прецакал може да подлъгва компа да вдигне оборотите след което тои ги сваля датчика пак дава грешно инфо и така цикъла се повтаря. Още повече че проблема се появява когато колата позагрее тоест когато гумата на този тампон (тампони) се е постоплила и омекнала от вибрациите на мотора. Като знам какво си хвърлил по тая кола едва ли един тампон за 250 кинта (ако е той разбира се) 6те те разори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да си призная ме домързя да прочета цялата тема от начало докрай щото вече съм я чел 2 пъти, но доколкото си спомням май нямаше коментар за тампоните на двигателя.

Това което искам да кажа е че в друга тема бях чел че тампоните (или пък само единия от двата) имат датчик които следи за това дали мотора тресе прекомерно и ако компа "реши", че е така тогава вдигал оборотите тъй че тресенето да изчезне.

Аз разбира се се поинтересувах дали наистина е така и установих че от единия ми тампон (този дето се вижда - пред шофьора) наистина излизат 2 кабелчета. Та идеята ми е че ако този тампон (датчик) нещто се е прецакал може да подлъгва компа да вдигне оборотите след което тои ги сваля датчика пак дава грешно инфо и така цикъла се повтаря. Още повече че проблема се появява когато колата позагрее тоест когато гумата на този тампон (тампони) се е постоплила и омекнала от вибрациите на мотора. Като знам какво си хвърлил по тая кола едва ли един тампон за 250 кинта (ако е той разбира се) 6те те разори.

Абсолютно си прав колега на фона на хилядите лева които съм дал 250лв са направо пари за семки само че не си чел задълбочено тампоните също съм сменил иначе има логика в мнението ти за което съм ти благодарен и се надявам някога и аз да съм полезен със съвет.Искам да се обърна и към всички които се отзоваха с мнение и съвет по проблема ми може да разчитате за помощ от моя страна по въпроси от моята компетенция, който ме познава знае че съм винаги отворен за всякакъв вид съдействие поздрави и успех на всички :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
Привет на всички колеги от форума с историята която ще разкажа не търся съчувствие а помощ та ако има някой компетентен ще се радвам на съвет благодаря предварително.На кратко горд собственик съм на audi 2.5 tdi AEL1996г като цяло колата ме радва много и не веднъж ме е изкарвала от всякакви ситуации поналял съм доста парици в нея и мисля заслужено.От известно време обаче се сблъсках с проблем който до момента няма кой да разреши,само ще споделя че обиколих всички майстори като се започне от супер дизел и се стигне до Жоро и Мишо и повечето майстори от форума абе с две думи подчти няма кадърен и по известен майстор който да не я е гледал.И на края самия проблем към 60 градуса колата започва да мени оборотите между 700 и 850 което на моменти направо ме влудява и преди да завалят коментарите искам само да поясня че междувременно смених умна дюза електрониката на помпата клапана на турбото всички датчици внос от германия проверих и дебитомера и тествах колата с всички възможни програми и пак нищо.Според всички специалисти и компютрите им всичко е на ред няма грешки всичко е настроено и в норма колата наистина се държи добре пали без проблем и топла и студена харчи прилично и върви потресаващо добре абе с две думи добре си е колата само да не беше това колебание на оборотите на моменти е много досадно.Ако някой все пак има някаква информация по въпроса и може да помогне ще съм много благодарен приемам иоферти за помощ предварително благодаря на всички заинтересували се колеги

мисля че имам такъв проблем едно като леко прекъсване или сбиване все едно се губи я нафта я ток незнам при температура около 70 града и като загрее на 90 пак го има обаче включвам климатроника да охлажда купето и досадното нещо го няма и за това си карам без да сменявам нищо защото колата си върви кат луда няма смисъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че имам такъв проблем едно като леко прекъсване или сбиване все едно се губи я нафта я ток незнам при температура около 70 града и като загрее на 90 пак го има обаче включвам климатроника да охлажда купето и досадното нещо го няма и за това си карам без да сменявам нищо защото колата си върви кат луда няма смисъл

Хитро ще ми кажеш ли как се оправяш зимата когато климатроника не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

прочетах всичко, за ремъка и т.н.т. Несъм майстор но съм инж. и имам познания и поне мислене. Щом като махнеш ремъка нещата се променят ... нещо което се върти от ремъка товари на импулси. междувременно един въпрос - оборотомера работеше ли при свален ремък ? /защото на някой коли е в алтернатора/ но това как да е. Според мен търси причината в климатика, щом като е включен постоянно несе проявява проблема - значи всичко друго отпада - много е просто според мен. А и клиамтика си е мощен компресор и би могъл да ти събаря оборотите особено като се пуска и спира сам. Там е - трябва да се измисли какво го кара да се включва, щото и да се смени ако се включва поради друга причина няма да се оправи проблема. Това вече ще го каже специалист по авто климатици. Дано съм бил полезен с логиката си :steinigung:

Редактирано от Passat-3bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги не искам да възродя тема по която не е писано отдавна а просто да споделя какъв експеримент направих и до какво доведе той.И преди да споделя с вас впечатления искам да кажа че имам становище за случващото се но искам и вашите коментари и мнения по въпроса все пак повече глави повече идеи.Както знаете всички необяснимото колебание на оборотите при мен не се повлия от нищо и накрая послушах съвета на близък приятел и при загряла кола охладих с маркуч помпата и опала чудо колата заспа оставих я да работи 10 минути докато помпата загрее отново и колебанието се появи отново.Повторих упражнението 5-6 пъти за да затвърдя становището че мотора си е на 92 градуса работна температура а променям само температурата на корпуса на помпата и от това следва и разликата в поведението и ако може така да се каже.Та въпроса ми е каква е според вас причината за тази аномалия и дали мога да я считам за решаващ фактор при решаване на проблема ми благодаря предварително на всички отзовали се с компетентни мнения и коментари. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мекушко бате дано да съм лош пророк но коментирах проблема ти с още няколко колеги и всички бяха единодушни за електрониката на помпата

Знам че си я сменил това че си я поръчал от Германия не е гаранция може по някакво гадно стечение на обстоятелствата да си получил дефектна пак казвам дано да съм лош пророк но няма какво друго да е

Дано да не съм прав но ще следя темата до края за да разбера в края на краищата какво ще излезне и на мене ще ми е интересно дано по бързо да я оправиш. :flipoff::wub::wub:

Това е написано от Стефчо преди повече от година... Защо не се разходиш до Монтана да я погледна тая кола, все пак са 100км...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно мнение по въпроса. Моята прави същия номер, но не винаги и по-малко отколкото на колегата.

Сещаш се кой съм предполагам.

При мен се появи след като смених ремъка на помпата и зардих в лукойл. Не знам кое е било причината, защото смених ремъка, запалих и отидох на бензинстанцията, която е на 3 км и като тръгнах оттам след 1км го усетих това. Някакси не вярвам нафтата от резервоара да е стигнала до помпата за 1км и да предизвика този ефект. Затова си мисля, че е от ремъка. Свалях го проверих ролките, които също смених - добре се въртят. Разхлабих ремъка, да не би да е стегнат, без промяна. Ходих на центровка при Мишо, няправи я, но това не промени нещата.

Но той установи нещо друго - датчика за температурата, който е в помпата през повечето време даваше показания извън скалата на софтуера. Той каза, че трябва да се смени датчика и че имало значение само зимата. Поливането на помпата, което колегата е правил със сигурност влияе на този датчик и може затова да се оправят оборотите. Компютърът почва да мисли(доколкото го може), че е студен мотора и променя сместа и затова спират колебанията. Това е същото като да запалиш на студена кола - докато позагрее го няма проблема. Т.е. не мисля, че това може да е причината, но може и да бъркам.

Другият вариант е какво се получава, ако този датчик си променя непрекъснато показанията и компютъра постоянно променя сместа според новите показания. Това да кажат тия дето знаят как работи софтуера. При мен го видях как се длизаше в скалата и излизаше.

Още една теория - може ли да не е проблема за тази висока температура на нафтата в датчика, а наистина да е толкова висока - чел съм, че на филтъра има някакъв клапан, който смесва обратната нафта с идващата от резервоара с цел да е по-топла зимата. Та ако е нещо развален да праща цялата върната нафта отново към помпата и затова да се вдига повече температурата и датчика ми да показва вярно. Не помня до колко беше скалата на софтуера за диагностик, но ми се върти нещо за 180 градуса. Ма откъде пък ще направи такава висока темпертура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...