stef_nikolaev Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 (Редактирано) Здравейте колеги,Четох по форума и стигнах до извода, че ако температурата на антифриза е над нормалното най-често е термостат, водна помпа или гарнитура (поправете ме ако не съм прав). Има ли начин да разбера какво точно е, че ходих в сервиз вчера и майстора вика - термостат, но не бил сигурен ?Аз също си мисля че е термостат, понеже колата като стигне 95 градуса и перките не са се включили още.Освен това колата загрява само когато двигателя работи и колата е на място, понякога вдига малко над 90 и спада, понякога - доста - 95 град.Какви са признаците на: 1. заминаваща водна помпа 2. гарнитура ? Редактирано 7 Октомври 2008 от stef_nikolaev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ицката Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 майстора вика - термостат, но не бил сигурен ?Бахти майстора Така както го описваш може и да е някой от датчиците на перката, но и аз не съм сигурен но пък и не претендирам, че съм майстор Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
K4m3n Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Здравейте колеги,Четох по форума и стигнах до извода, че ако температурата на антифриза е над нормалното най-често е термостат, водна помпа или гарнитура (поправете ме ако не съм прав). Има ли начин да разбера какво точно е, че ходих в сервиз вчера и майстора вика - термостат, но не бил сигурен ?Аз също си мисля че е термостат, понеже колата като стигне 95 градуса и перките не са се включили още.Освен това колата загрява само когато двигателя работи и колата е на място, понякога вдига малко над 90 и спада, понякога - доста - 95 град.Какви са признаците на: 1. заминаваща водна помпа 2. гарнитура ?Колега виж на климатроника колко градуса ти показва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Колега виж на климатроника колко градуса ти показва?Ако на таблото му са 95, то на климатроника ще са повече, можеда си сигурен.Никой неможе да ти каже кое от всичките неща ти е дало фира, почва се със смяната им едно по едно, като се почва от най-евтиното. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Почва се от термостатаНОаз си мисля, че е водната помпа. на място колата като работи загрява ли. ако не загрява може би наистина е водната помпа, защото като има по-голямо натоварване греее повече.така беше при мен поне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Термостата ако не отваря, радиатора трябва да е студен. В тоя случай работи само малкия кръг и антфриза прегрява. Ако радиатора е горещ и при 95 градуса не е включил вентилатора - значи термовключвателя на вентилатора, който се намира в радиатора не е в ред-той е и най-евтин за смяна - към 20 лв. Чак като елиминираш тези две възможности, и пак прегрява, може да се приеме, че водната помпа не е в ред. За водна помпа - разбира се със сигурност чак като се свали. За гарнитура на главата ако питаш - едва ли е такъв случая. Но се познава от цвета и състоянието на маслото - ако влиза антифриз при него ще е лайняно кафяво на цвят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stef_nikolaev Публикувано 7 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 (Редактирано) Мерси JohnP, изясниха ми се нещата принципно Ще проверя и ще пиша какво е положението, само за маслото не знам дали ще мога да определя разлика в цвета, но предполагам ако е гарнитура ще намалява антифриза по малко, а може и да пуши по-гадно ? Редактирано 7 Октомври 2008 от stef_nikolaev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 При проблем с гарнитура освен че ще намалява антифриза ще се повдига нивото на маслото. Има и други признаци, но този и състоянието на маслото са най-характерни. Просто като прегрее виж дали радиатора е студен или топъл,дали работят вентилаторите - не знам 2 ли са или един при А4, ако не работят изтегли куплунга на термовключвателя и съедини контактите с едно телче - ако тръгнат значи със сигурност ти е заминал термодатчика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogobogo Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Щом загрява само на място за мен е термостат, който не затваря напълно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitro Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Щом загрява само на място за мен е термостат, който не затваря напълно...........,който не отваря или не затваря ,...........аз мисля,че радиатора ти е задръстен и антифриза не може да циркулира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogobogo Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 (Редактирано) ..........,който не отваря или не затваря ,...........аз мисля,че радиатора ти е задръстен и антифриза не може да циркулираНе затваря.Заседнал е отворен след като подкара колата, радиатора започва да се охлажда интензивно и непълното затваряне не може да компенсира понижаването на температурата в радиатора, а от там и в цялата охл. система.(колегата е писал, че колата загрява само на място) Редактирано 7 Октомври 2008 от gogobogo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Не затваря.Заседнал е отворен след като подкара колата, радиатора започва да се охлажда интензивно и непълното затваряне не може да компенсира понижаването на температурата в радиатора, а от там и в цялата охл. система.(колегата е писал, че колата загрява само на място)Грешиш - точно обратното е. Ако не затваря, т.е. е останал отворен термостата, антифриза няма достигне много дълго време оптимална работна температура, а прегряването е невъзможно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uragana Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Според мен колега термостата е О'К.1-виж си модула на вентилаторите ако е прецакан с едно вьн6но реле решаваш проблема.2-пусни ток директно на всеки вентилатор,и виж дали работят,щото ако не работи единия не включва и другия+т'ва те са двустепенни,бавни-бьрзи.най накрая виж патрона на радиатора,тои сащо е двустепенен.Надявам се да сьм полезен-от опит пьк аз имам вьпрос как се проверява температурата на климата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uragana Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Забравих приятел най-пьрво провери като запалиш отвори разширителния сьд и ако горе от малкото маркуче тече значи вьрти водата и можеш да изключиш водната помпа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitro Публикувано 7 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 (Редактирано) Ако не затваря, т.е. е останал отворен термостата, антифриза няма достигне много дълго време оптимална работна температура, а прегряването е невъзможно. thats right!!!!и все още си мисля,че радиатора е задръстен,....щото имах подобна случка наскоро Редактирано 7 Октомври 2008 от mitro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stef_nikolaev Публикувано 7 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2008 Колеги след работа се устремих да тествам каруцата, обаче не знам уплаши ли се тя ама си държа 90 градуса, карах, спирах на място със запален двигател - нищо. Излизах с приятели и чак на връщане към 1 през нощта паркирах пред нас и докато се глася да ставам - температурата взе да пълзи нагоре и този път стигна около 100 градуса ! Първото което направих беше да сложа код 51 и познайте - на климатроника си седеше 90 градуса ! А на таблото дори припълзя над 100 !? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stef_nikolaev Публикувано 8 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Още нещо - сега като карах към работа за 5-6 мин по климатроника достигна 90 градуса, а на таблото бяха около 70 !? След още толкова и на таблото показа 90. От къде взимат стойности за температурата климатроника и таблото, предполагам на климатроника е вярното, тогава таблото допълнителен датчик ли ползва ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 8 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Колеги след работа се устремих да тествам каруцата, обаче не знам уплаши ли се тя ама си държа 90 градуса, карах, спирах на място със запален двигател - нищо. Излизах с приятели и чак на връщане към 1 през нощта паркирах пред нас и докато се глася да ставам - температурата взе да пълзи нагоре и този път стигна около 100 градуса ! Първото което направих беше да сложа код 51 и познайте - на климатроника си седеше 90 градуса ! А на таблото дори припълзя над 100 !?Че достига 100 не е толкова притеснително, при условия че вентилаторите работят те я свалят температурата. При мен достига 100 в задръстванията само, но бързо ги сваля до 90. На климатроника температурата взема информация от датчик, който е на друго място - не знам къде, но си стои постоянно на 90, а на таблото може да е различна температурата. Ако вентилаторите ти бачкат, проблема за мен може да е в доста котлен камък в системата - налага се източване на антифриза, промиване и наливане на нов антифриз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uragana Публикувано 8 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Колеги някой ще ме светне ли как се проверява температурата прз климатроника Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petr0v Публикувано 8 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Че достига 100 не е толкова притеснително, при условия че вентилаторите работят те я свалят температурата. При мен достига 100 в задръстванията само, но бързо ги сваля до 90. На климатроника температурата взема информация от датчик, който е на друго място - не знам къде, но си стои постоянно на 90, а на таблото може да е различна температурата. Ако вентилаторите ти бачкат, проблема за мен може да е в доста котлен камък в системата - налага се източване на антифриза, промиване и наливане на нов антифриз.Да различна е щото и аз съм забелязал първо като тръгна и карам 5-6 мин на таблото пише 70 на климатроника 90 и второ след като я юркам и я загася непосредствено след юркането чакам 5 мин и паля и на климатроника 90 на таблото 100 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stef_nikolaev Публикувано 8 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Значи принципно на климатроника не е вярното показание за температурата на антифриза ? А колегата Petr0v - виждам че си с 1.8Т и не ми звучи здравословно да юркаш и веднага след това да гасиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Archetype Публикувано 8 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 (Редактирано) Колеги някой ще ме светне ли как се проверява температурата прз климатроникаЗадържаш бутона за циркулацията и натискаш този със стрелка нагоре. Ще ти излезе 1ц на дисплея. С + или -(градусите където се нагласят) отиваш на 54ц, след което натискаш отново бутона за циркулация. Трябва да ти даде стойност, която трябва да са градусите, но мисля че може и във Фаренхайт да излезе.Всичко това е за климатрониците 96-99 ако не се лъжа. Редактирано 8 Октомври 2008 от Archetype Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uragana Публикувано 8 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Задържаш бутона за циркулацията и натискаш този със стрелка нагоре. Ще ти излезе 1ц на дисплея. С + или -(градусите където се нагласят) отиваш на 54ц, след което натискаш отново бутона за циркулация. Трябва да ти даде стойност, която трябва да са градусите, но мисля че може и във Фаренхайт да излезе.Всичко това е за климатрониците 96-99 ако не се лъжа.Много благодаря приятел,отивам да пробвам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Archetype Публикувано 8 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Има тема с прикачен файл за всички канали на климатроника както и това за 1ви канал (диагностичен) - коя грешка какво значи. Само малко трябва да се поровиш във форума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stef_nikolaev Публикувано 8 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2008 Според мен кода е 51с, поне при мен тези http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml кодове съвпадат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване