Jump to content

Температура 95 градуса 1.8Т


stef_nikolaev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Четох по форума и стигнах до извода, че ако температурата на антифриза е над нормалното най-често е термостат, водна помпа или гарнитура (поправете ме ако не съм прав).

Има ли начин да разбера какво точно е, че ходих в сервиз вчера и майстора вика - термостат, но не бил сигурен ?

Аз също си мисля че е термостат, понеже колата като стигне 95 градуса и перките не са се включили още.

Освен това колата загрява само когато двигателя работи и колата е на място, понякога вдига малко над 90 и спада, понякога - доста - 95 град.

Какви са признаците на: 1. заминаваща водна помпа 2. гарнитура ?

Редактирано от stef_nikolaev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

майстора вика - термостат, но не бил сигурен ?

Бахти майстора :hilezh:

Така както го описваш може и да е някой от датчиците на перката, но и аз не съм сигурен :) но пък и не претендирам, че съм майстор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Четох по форума и стигнах до извода, че ако температурата на антифриза е над нормалното най-често е термостат, водна помпа или гарнитура (поправете ме ако не съм прав).

Има ли начин да разбера какво точно е, че ходих в сервиз вчера и майстора вика - термостат, но не бил сигурен ?

Аз също си мисля че е термостат, понеже колата като стигне 95 градуса и перките не са се включили още.

Освен това колата загрява само когато двигателя работи и колата е на място, понякога вдига малко над 90 и спада, понякога - доста - 95 град.

Какви са признаците на: 1. заминаваща водна помпа 2. гарнитура ?

Колега виж на климатроника колко градуса ти показва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж на климатроника колко градуса ти показва?

Ако на таблото му са 95, то на климатроника ще са повече, можеда си сигурен.

Никой неможе да ти каже кое от всичките неща ти е дало фира, почва се със смяната им едно по едно, като се почва от най-евтиното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почва се от термостата

НО

аз си мисля, че е водната помпа. на място колата като работи загрява ли. ако не загрява може би наистина е водната помпа, защото като има по-голямо натоварване греее повече.

така беше при мен поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата ако не отваря, радиатора трябва да е студен. В тоя случай работи само малкия кръг и антфриза прегрява.

Ако радиатора е горещ и при 95 градуса не е включил вентилатора - значи термовключвателя на вентилатора, който се намира в радиатора не е в ред-той е и най-евтин за смяна - към 20 лв.

Чак като елиминираш тези две възможности, и пак прегрява, може да се приеме, че водната помпа не е в ред. За водна помпа - разбира се със сигурност чак като се свали. За гарнитура на главата ако питаш - едва ли е такъв случая. Но се познава от цвета и състоянието на маслото - ако влиза антифриз при него ще е лайняно кафяво на цвят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси JohnP, изясниха ми се нещата принципно :)

Ще проверя и ще пиша какво е положението, само за маслото не знам дали ще мога да определя разлика в цвета, но предполагам ако е гарнитура ще намалява антифриза по малко, а може и да пуши по-гадно ?

Редактирано от stef_nikolaev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При проблем с гарнитура освен че ще намалява антифриза ще се повдига нивото на маслото. Има и други признаци, но този и състоянието на маслото са най-характерни. Просто като прегрее виж дали радиатора е студен или топъл,дали работят вентилаторите - не знам 2 ли са или един при А4, ако не работят изтегли куплунга на термовключвателя и съедини контактите с едно телче - ако тръгнат значи със сигурност ти е заминал термодатчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом загрява само на място за мен е термостат, който не затваря напълно.

..........,който не отваря или не затваря ,...........

аз мисля,че радиатора ти е задръстен и антифриза не може да циркулира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..........,който не отваря или не затваря ,...........

аз мисля,че радиатора ти е задръстен и антифриза не може да циркулира

Не затваря.

Заседнал е отворен след като подкара колата, радиатора започва да се охлажда интензивно и непълното затваряне не може да компенсира понижаването на температурата в радиатора, а от там и в цялата охл. система.

(колегата е писал, че колата загрява само на място)

Редактирано от gogobogo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не затваря.

Заседнал е отворен след като подкара колата, радиатора започва да се охлажда интензивно и непълното затваряне не може да компенсира понижаването на температурата в радиатора, а от там и в цялата охл. система.

(колегата е писал, че колата загрява само на място)

Грешиш - точно обратното е. Ако не затваря, т.е. е останал отворен термостата, антифриза няма достигне много дълго време оптимална работна температура, а прегряването е невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колега термостата е О'К.1-виж си модула на вентилаторите ако е прецакан с едно вьн6но реле решаваш проблема.2-пусни ток директно на всеки вентилатор,и виж дали работят,щото ако не работи единия не включва и другия+т'ва те са двустепенни,бавни-бьрзи.най накрая виж патрона на радиатора,тои сащо е двустепенен.Надявам се да сьм полезен-от опит :huh:пьк аз имам вьпрос как се проверява температурата на климата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих приятел най-пьрво провери като запалиш отвори разширителния сьд и ако горе от малкото маркуче тече значи вьрти водата и можеш да изключиш водната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не затваря, т.е. е останал отворен термостата, антифриза няма достигне много дълго време оптимална работна температура, а прегряването е невъзможно.

:hilezh:

thats right!!!!

и все още си мисля,че радиатора е задръстен,....щото имах подобна случка наскоро

Редактирано от mitro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след работа се устремих да тествам каруцата, обаче не знам уплаши ли се тя ама си държа 90 градуса, карах, спирах на място със запален двигател - нищо. Излизах с приятели и чак на връщане към 1 през нощта паркирах пред нас и докато се глася да ставам - температурата взе да пълзи нагоре и този път стигна около 100 градуса ! Първото което направих беше да сложа код 51 и познайте - на климатроника си седеше 90 градуса ! А на таблото дори припълзя над 100 !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо - сега като карах към работа за 5-6 мин по климатроника достигна 90 градуса, а на таблото бяха около 70 !? След още толкова и на таблото показа 90. От къде взимат стойности за температурата климатроника и таблото, предполагам на климатроника е вярното, тогава таблото допълнителен датчик ли ползва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след работа се устремих да тествам каруцата, обаче не знам уплаши ли се тя ама си държа 90 градуса, карах, спирах на място със запален двигател - нищо. Излизах с приятели и чак на връщане към 1 през нощта паркирах пред нас и докато се глася да ставам - температурата взе да пълзи нагоре и този път стигна около 100 градуса ! Първото което направих беше да сложа код 51 и познайте - на климатроника си седеше 90 градуса ! А на таблото дори припълзя над 100 !?

Че достига 100 не е толкова притеснително, при условия че вентилаторите работят те я свалят температурата. При мен достига 100 в задръстванията само, но бързо ги сваля до 90. На климатроника температурата взема информация от датчик, който е на друго място - не знам къде, но си стои постоянно на 90, а на таблото може да е различна температурата.

Ако вентилаторите ти бачкат, проблема за мен може да е в доста котлен камък в системата - налага се източване на антифриза, промиване и наливане на нов антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че достига 100 не е толкова притеснително, при условия че вентилаторите работят те я свалят температурата. При мен достига 100 в задръстванията само, но бързо ги сваля до 90. На климатроника температурата взема информация от датчик, който е на друго място - не знам къде, но си стои постоянно на 90, а на таблото може да е различна температурата.

Ако вентилаторите ти бачкат, проблема за мен може да е в доста котлен камък в системата - налага се източване на антифриза, промиване и наливане на нов антифриз.

Да различна е щото и аз съм забелязал първо като тръгна и карам 5-6 мин на таблото пише 70 на климатроника 90 и второ след като я юркам и я загася непосредствено след юркането чакам 5 мин и паля и на климатроника 90 на таблото 100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи принципно на климатроника не е вярното показание за температурата на антифриза ?

А колегата Petr0v - виждам че си с 1.8Т и не ми звучи здравословно да юркаш и веднага след това да гасиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой ще ме светне ли как се проверява температурата прз климатроника

Задържаш бутона за циркулацията и натискаш този със стрелка нагоре. Ще ти излезе 1ц на дисплея. С + или -(градусите където се нагласят) отиваш на 54ц, след което натискаш отново бутона за циркулация. Трябва да ти даде стойност, която трябва да са градусите, но мисля че може и във Фаренхайт да излезе.

Всичко това е за климатрониците 96-99 ако не се лъжа.

Редактирано от Archetype
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задържаш бутона за циркулацията и натискаш този със стрелка нагоре. Ще ти излезе 1ц на дисплея. С + или -(градусите където се нагласят) отиваш на 54ц, след което натискаш отново бутона за циркулация. Трябва да ти даде стойност, която трябва да са градусите, но мисля че може и във Фаренхайт да излезе.

Всичко това е за климатрониците 96-99 ако не се лъжа.

Много благодаря приятел,отивам да пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има тема с прикачен файл за всички канали на климатроника както и това за 1ви канал (диагностичен) - коя грешка какво значи. Само малко трябва да се поровиш във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...