Jump to content

Термостат


Recommended Posts

Мисля че имам проблем със термостата, но не съм цигурен дали е от него. Колата грее доста и държи около 100 градуса винаги. Перката се включва през около 30 секунди. Аз потърсих термостат във кварталните магазини и цените варират от 18 до 21 лева. Нещо им нямам вяра на тия евтините части а пък съм сигурен че в представителството на ауди в дружба 1 ще ми обяви някаква звезна сума за оригинален. Пък и напълно не съм сигурен че е от него.Ако имате идея от какво е или знаете някой добър магазин.... кажете :shock:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Из предишните теми имаше телефони на Юнитрейд. Звънни и питай. Едва ли сумата ще е космическа. По мои наблюдения скъпи ни се струват цените на резервни части цели агрегати, защото те са като за нова кола. Аз съм питал за неща като помпа за хидравлика и цените наистина ми се сториха високи. Но пък и съм пазарувал разни дребни неща на приемливи цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш си един термостат Behr-Thomson, има дори емблемата на Ауди, от кадето намериш и си решаваш проблема, сигурно няма да имаш проблеми и с други немски марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя проблем приятелю аз ВСЕ ОЩЕ НЕ СЪМ РЕШИЛ дори след смяна на 3 термостата, единия беше оригинален с емблема на АУДИ, 2-я Behr-Thomson и 3-я WAHLER, няма промяна и тва е. Сменил съм също датчика за компютъра и датчика за таблото, също смених и 2 датчика за вентилатора, 95-99 градуса си държи колата и тва е, няма градско няма извънградско а най-интересното е че перката се включва на 100 градуса /едноскоростен вентилатор/. Второто реле което взех го замерих в лабораторни условия-кове 95 градуса и включва, на 90 изключва, обаче като го сложа наколата вързвам РС-то, температурата на която включва е 100 и изключва на 96. Видял съм се в приключение вече не знам какво да правя повече :shock::( радиатора не е запушен, някой каза че може да е от капачката нещо с налягането на системата да не е свързана тая температура не знам вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Dakev, аз бих спрял още на втория термостат, ама нейсе. Не знам що за дивотия е твоя проблем, обаче: Може да е от налягането в охлаждането. На Ладата съм брал проблем от капачка на радиатора. Идеята за която говориш (разхерметизация) е че охладителната система е под налягане (като тенджера такава). Когато системата е херметизирана антифриза кипи на 130град. Ако няма налягане и кипне (при 100град.) се образуват мехури и двигателя не се охлажда. На Лада клапана е в капачката на радиатора. Ако се скапе (клапана) започват да излизат мехурчета при прегряване в разширителния съд (метод за диагностика). На АУДИ не знам къде е този клапан, но можеш да го намериш с внимателно оглеждане.

Дано съм в полза със старите ми знания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dakev, преди зимата да дойде пречистих цялата охладитлна система със някакъв препарат не помня какъв но беше скъпичък, после свалих радиатора и всички маркучи и ги измих много грижливо ( светнаха като нови). На око нямах никакви проблеми и тогава доъде студената зима. През нея не съм имал талкива проблеми, градусите бяха 90-92 някъде но не и повече, сега се затопли малко и почнаха пак старите проблеми. Но този клапан за който говорите наистина трябва да се намери къде е. Съжелявам че нямам достатъчно време да се ровя из и-нет, програмите обслужващи Ауди и самата кола въпреки че имам огромното желание да си я правя сам :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срам не срам, казвам си - аз си взех френски термостат. И то не за друго, ами като ми показаха в магазина френския и германския, като видях втория колко е "германски" и взех по-тънкия... никави грижи до сега, отваря, затваря, всичко!

За клапана за обезвъздушаване - има го, но не е на капачката, а на един маркуч и при нормални условия не се използва - моя примерно е залепен, щото му падна врътката при опит за отваряне от моя страна. Обезвъздушаването става от самата конструкция на казанчето - то не е просто казанче, ами някакъв вид скачени съдове. Сипва се антифриза и се палва колицата. Като повърти водата малко въздуха се извежда и конструкцията на съдовете не позволява да се върне обратно. Нивото на водата просто спада и се долива.

В случая с колегата - може и да е термостат, който не се отваря напълно... но може и от някъде да "дърпа" въздух системката. За второто показателно е 4е губи вода, но малко, не като от теч, а защото просто се изпарява.

За марките термостати да се върна - няма смисъл да купуваш скъпи и прехвалени - ей тоя моя френския, в една жълта кутийка се продава, за 87 градуса, 11 лева струва - до сега 5000 км без проблеми...

Дано съм бил полезен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък да изкажа моите аматьорски съмнения. Водната помпа дава ли добър дебит ? Данеби от хубавия ни антифриз лопатките и лееко да са се поизяли. ЗА обезвъздушаване на Б4 не си мислете че сама ще се обезвъздуши. НЕПРЕМЕННО го направете сами през пробката за обезвъздушаване !!! иначе ще берете ядове. За водната помпа единствената идея която ми идва е да гледате дали преди да загрее колата и отвори големи кръг парното в купето прави сауна. Може и да има и друг начин (с някакъв манометър както се мери бензинова помпа) но толкова са ми познанията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за помоща. Днес ходих до Аутотехника и ми казаха че нямат термостати за мойта кола, но аз информативно попитах колко струва по принцип и ми казаха че е 70 лева. Послушах съвета на karaivanoff, купих си френски за 16 лева и като се затопли малко ще го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря на всички и вече взех сериозно да си мисля за водна помпа /и ако и тва не стане ще си купя друга помпа да се гръмна :shock: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Послушах съвета на karaivanoff' date=' купих си френски за 16 лева и като се затопли малко ще го сменя.[/quote']

Откъде го купи и каква е точно марката, че моя ми се струва че не работи читаво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От близо година бера ядове с абсолютно същия проблем - колата загрява без видима причина и мнооого често се пуска перката /на определените градуси-малко след 90!/. Тази зима привидно нещата се оправиха, но само докато се затопли наскоро. Взех крути мерки и след промивка на системата смених радиатора, водната помпа, термостата и гарнитура на глава, но за мое голямо учудване колата продължава да грее! Ако капачката на разширителния съд не държи налягане, защо /преди ремонта/ на загрял двигател след развиването и излиза събралия се въздух? Кажете какво да правя - темпратурите тепърва ще се повишават???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на загрял двигател винаги ще ти излиза въздух.

провай това - на студен долей вода до max и завий добре капачката :!: :?: :!:

при мен даде някакъв резултат макар че не съм много сигурен че точно тази процедура помогна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stani76

Магазина се намира във Дружба 2, 5-част. Ако го знаеш Родеото. Там като отидеш дори и да не видиш магазина питай някой таксиджия и ше ти каже. Аз забелязах че моя термостат е оригиналния :gut: и като го стисна на ръка много трудно отваряше а новия беше доста мек. Като го смених и повече перката не ми се пуска докато съм в движение иначе според мен е нормално на место като работи колата да се пуска тая перка. Сега друг е въпроса че трябва да си оправя и перката защото е двускоростна и работи само на втора скорост и бучи много яко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи точната марка не я знам но там има само една марка и доколкото знам е френски и е във една жълто-оранжева кутиика мисля че ще свърши работа поне на мен спря да ми грее!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм нов тук защото имам AUDI B2 1979г. 1272 ccm. от 7-8 месеца, както и да е. Значи внесох го от Гърция миналата година и ми направи впечетление, че изобщо не загрява. След като отворих термостата се оказа, че е избушен ( само корпуса ми седеше ) отидох на магазина и там струваше 65 лв. ( не си купих естествено ), влязох в 1-я магазин и си взех 1 по размер (от FORD Escort 92 за 13 лв.) сложих го в 1 кутия с вода, загрях водата :gut::gut::gut: отвори на 92 градуса, и това е. До сега нп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже откакто си оправих парното ми се поиави същото нещо, държи 95-100 градуса и реших да го проверя.Няма логика датчика да включва перката на 87 или 90 и я изключва на 87-85.Та ходих при един приател в негов сервиз, той има един уред който от разстояние ти мери темп. като насочва една червена точка(като мерник)на мястото където те интересува-главата, горен и долен маркуч, радиатор и най-интересното беше, че нямаше нищо подобно с това което ми показваше уреда на таблото. Той каза, че това си е проблем с уредите който се проявява с времето.Карам си спокойно, щом включва и най-важното щом изключва перката няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми кажете ли при вас колата като загрее как е налягането в мъркучите?

При мен са супер твърди(просто не мога да ги стисна),това нормално ли е или трябва да търся някаде проблем?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами така трябва да е ,заради налягането най-вече точката на кипене на течноста е при по-висока температура,затова и маркучоте рябва да са здрави и ако има напукване -лошо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая с колегата - може и да е термостат' date=' който не се отваря напълно... но може и от някъде да "дърпа" въздух системката. За второто показателно е 4е губи вода, но малко, не като от теч, а защото просто се изпарява.

За марките термостати да се върна - няма смисъл да купуваш скъпи и прехвалени - ей тоя моя френския, в една жълта кутийка се продава, за 87 градуса, 11 лева струва - до сега 5000 км без проблеми...

Дано съм бил полезен...[/quote']

Колега караиванофф, при мен го има момента с губенето на вода, никъде няма теч, но просто не налага доливане в системата на допълнително течност. Доколкото прочетох темата - това се дължи на недобър термостат, така ли?

И искам да попитам всички ви - виждам, че всеки се оплаква, че показателите за температура са над 90 градуса, това нормално ли е или просто така е при тези коли?

Поздрави

Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след всичките смени по системета, които вече съм направил, си мисля че отива на помпа или гарнитура на главата. Един майстор на който имам доверие смята че е в гарнитурата проблема но още не е назрял защото не губи вода. Но почне ли да губи вода без теч е почти сигурно че гарнитурата заминава а при Ауди тя си е слабо място така поне съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И искам да попитам всички ви - виждам' date=' че всеки се оплаква, че показателите за температура са над 90 градуса, това нормално ли е или просто така е при тези коли?

Поздрави

[/quote']

При мене както и да я карам над 90 градуса не ми е вдигала, а на градско и над 70 не може да направи с тия чести спирания по светофарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И искам да попитам всички ви - виждам' date=' че всеки се оплаква, че показателите за температура са над 90 градуса, това нормално ли е или просто така е при тези коли?

Поздрави

[/quote']

При мене както и да я карам над 90 градуса не ми е вдигала, а на градско и над 70 не може да направи с тия чести спирания по светофарите.

Бе смени го тоз термостат..

Като ти загрее колата трябва да си държи 90 градуса без значение как караш...при мен поне е така... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И искам да попитам всички ви - виждам' date=' че всеки се оплаква, че показателите за температура са над 90 градуса, това нормално ли е или просто така е при тези коли?

Поздрави

[/quote']

При мене както и да я карам над 90 градуса не ми е вдигала, а на градско и над 70 не може да направи с тия чести спирания по светофарите.

Бе смени го тоз термостат..

Като ти загрее колата трябва да си държи 90 градуса без значение как караш...при мен поне е така... :roll:

Скоро ще бъде сменен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...