ralenekov Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Когато взех моята, пасажерското стъкло беше с този проблем. При търсенето на А3ка преди това, колкото и коли да гледах - почти всяка имаше проблемно ел.стъкло."Симптомът" изглежда по следния начин: Цъкваме копчето да вдигане на стъклото, то тръгва нагоре, но спира и автоматично се прибира надолу. Обикновено проблемът е крие в счупен водач, и понеже токът през моторчето нараства в стремежа да качи стъклото, пуска се защитата все едно има преграда (ръка през прозореца) и автоматично се спуска надолу.Из форума ни имаше доста теми по въпроса, повечето препоръчват хората от Княжево, но когато им се обадих преди няколко месеца и ми казаха че услугата струва 65лв на врата и техните водачи не се продават отделно, се отказах. Бях дал даже и парт. номера на водача тук из форума, но не пречи да се напише цяла тема по въпроса. Цената на водач е 7лв на бройка (+/- 1лв), аз си взех направо 4 броя (по 2 на врата и за 2те врати) за 32лв. Номера е 4B0 837 463 B (оригинална VAG част)Here it goes...Процедура за смяна на водач на проблемно ел.стъкло на Audi A3Необходими инструменти: - Малка "кръстачка" (optional)- Малка "кръстачка" с къса дръжка- Голяма "кръстачка"- Torx45Развинтваме 2те винчета в горните краища на кората.Развинтваме винтчето под ръкохватката и лекичко я издърпваме надолу от същата страна която е винтчето.Развинтваме и винтовете под дръжката, които държат кората за рамката.Хващаме кората и я издърпваме нагоре. Разкачаме жилото за дръжката. Разкачаме куплунзите за моторчето, огледалото, ключа за стъклото и отделяме кората настрани.NB: Маркираме разположението по винтовете! С маркер например. Ако не направим това, ще си изгубим 30мин до час време за регулиране на рамката, и още време ако сме монтирали кората. Ако не се регулира, почва да пропуска въздух и се получава свистене при високи скорости. Неприятно е. Знам от собстен опит Ползваме Torx45 и развиваме винтовете. Издърпваме рамката нагоре и я отделяме от вратата.Демонтираме старите водачи.Счупен водач от старите изглежда по този начин:Новите са розово-червеникави с метална вложка. Изглеждат по-здрави, но времето ще си покаже.Сглобяваме всичко по обратния начин, като не забравяме на гресираме (с грес или силиконова смазка) металните шини по които се движат водачите.Забележка 1: Ще е трудно сам човек да се справи, просто са нужни още един чифт ръце. Добре че един мой много-добър приятел беше наблизо и се нави да ми помогне (както всеки път), за което за пореден път съм му много благодарен Забележка 2: Снимките без първите 2 са взети от някакъв френски форум, но едва ли колегите ще се сърдят особено.Забележка 3: Процедурата се онася за А3 96-00 както и някои А6ици (това на снимките мисля, че е Sка), нямам идея дали въпросния водач става и за моделите след това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Ето такива неща е хубаво да се закачат някъде и да не се губят! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didoya Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Ха сега да ни светнеш и да кажеш откъде си ги напазарувал, защото в Порше предлагат само целият механизъм... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalinat28 Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 (Редактирано) Ха сега да ни светнеш и да кажеш откъде си ги напазарувал, защото в Порше предлагат само целият механизъм... и мен това ме интересува...дори разни фирмички, които ги сменят с метални водачи...не ги продават отделно. искат или те да ти ги сложат /да си вземат кинти за работата/ или "у лево" Редактирано 3 Ноември 2008 от kalinat28 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ralenekov Публикувано 3 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Ха сега да ни светнеш и да кажеш откъде си ги напазарувал, защото в Порше предлагат само целият механизъм... По парт.номер ще го дадат и в Порше, на 100% съм сигурен, иначе от Ауто1, АутоПлюс и всички други фирми където можеш да си поръчаш наистина оригинални чаркове, заедно с другите които предлагат. Но в ЕТКАта този компонент излиза само сам, а иначе наистина като се даде exploded view на вратата излиза целия механизъм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didoya Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Добре, някой може ли да изнамери парт. номер на тия водачи за А4 Б5? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Paho Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Много яка темичка колега и аз от доста време се каня да си оправя прозореца но много си вдигнаха труда майсторите и все не остава,а като знам колко са реално водачите Значи отивам в някой магазин и по серийният номер трябва да излезнат като резервна част ? Правилно ли съм разбрал ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ralenekov Публикувано 3 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Точно! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 БРАВО Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Awaken Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Имах същия проблем като си купих колата, и на 2те врати. Взеха ми по 40лв. на врата с труда, но ги смениха без да свалят цялата рамка (някви много сръчни). Да са живи и здрави и те трябва да хапват. Колко време ти отне смяната? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ralenekov Публикувано 3 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 Според мен няма начин, понеже винтчетата са от вътрешната страна и рамката не се разглобява. Всичко е на нитове. Наистина трябва да са факири за да не махнат рамката, но не знам. Ако разбереш все пак, ще се радвам да споделиш тук Време: като за 1ви път - над час време. После карах 1 седмица с леко свистящ прозорец и после 30 мин за наистина перфектно регулиране на рамката (заради това е и в червено горе). Понеже мисля да повторя процедурата и на шофьорската врата, не мисля че ще ми отнеме повече от 30 мин.Та така... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Awaken Публикувано 3 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2008 (Редактирано) Направиха си "custom отверка" и така го направиха, единият подпира другият върти... но без грешка. Редактирано 3 Ноември 2008 от Awaken Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tani Публикувано 4 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2008 Имах същия проблем като си купих колата, и на 2те врати. Взеха ми по 40лв. на врата с труда, но ги смениха без да свалят цялата рамка (някви много сръчни). Да са живи и здрави и те трябва да хапват. Колко време ти отне смяната?Къде тва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 4 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2008 Много полезна тема колега,браво Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Awaken Публикувано 4 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2008 Къде тва?На крайезерния като минеш светофара за индустриалната зона и технополис, правиш обратен като се раздели пътят на 2, след това десен през прелеза и веднага ляво. Пиши лс ако ще сменяш и ще ти обясня. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 4 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2008 Според мен няма начин, понеже винтчетата са от вътрешната страна и рамката не се разглобява. Всичко е на нитове. Наистина трябва да са факири за да не махнат рамката, но не знам. Ако разбереш все пак, ще се радвам да споделиш тук Време: като за 1ви път - над час време. После карах 1 седмица с леко свистящ прозорец и после 30 мин за наистина перфектно регулиране на рамката (заради това е и в червено горе). Понеже мисля да повторя процедурата и на шофьорската врата, не мисля че ще ми отнеме повече от 30 мин.Та така...А какви винтове ми трябва, че гледам че всичко е на нитове. И аз благодаря за полезната тема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ralenekov Публикувано 4 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2008 (Редактирано) За винтчетата, които държат носачите за стъклото става дума. Падат се отвътре, откъм ламарината на вратата. Разгледайте снимките. Заради това ми е чудно как могат да се развият без да се маха рамката. Сега като гледам и те бяха на някакъв малък торкс, т.е. трябва да се добави и той към "необходими инструменти". Редактирано 4 Ноември 2008 от ralenekov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Awaken Публикувано 4 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2008 Е там бях, става без да се маха, просто си придържаха и измислиха там някъв инструмент, трудно е по принцип но момчетата са правили такива неща доста. По интелигентният начин естествено е да се свали и да си работиш спокойно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aud1 Публикувано 5 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2008 (Редактирано) Понеже и аз съм го правил този ремонт, бих добавил че е от изключителна важност обратното сглобяване, защото рамката със стъклото оказва влияние на затварянето на цялата вратата.Присъединявам се към колегата: Преди да я разглобите БЕЛЕЖЕТЕ ПОЛОЖЕНИЕТО НА РАМКАТА И КЛИНОВЕТЕ те неслучайно са там.След сглобяването при затворена врата леко отворете без дърпане и наблюдавайте дали при затварянето се е създало напрежение в рамката. Това е недопустимо. Единствено гумените уплътнения трябва да се деформират при затваряне. Може да гледате неразглобената врата... Редактирано 5 Ноември 2008 от aud1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HELLBOY Публикувано 13 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2008 Вчера си купих същите водачи от Юнитрейд за 32лв.Имам обаче едно питане ,защото нещо не ми стана ясно.Как маркирате болтовете на рамката, неразбирам??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HELLBOY Публикувано 13 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2008 Няма такава врътня, но се оправих.Наистина е много полезна темата.Маркирах с черен маркер положението около кленовете и болтоветепреди да ги развия, после си ги напаснах по белезите и работата заспа.Гадната работа обаче беше това ,че през цялото време наистинати трябват още един чивт ръце за да придържат рамката.Самата смяна е елементарна, сглобяването в обратния ред обаче си е врътня.При мене се беше счупил задния водач на дясната врата, но си ги смених и двата.За лявата врата въобще се отказах, ще ги ичакам да се счупят.Струва ми се обаче че джама се вдига и сваля много бавно, възможно ли е да съм пропуснал нещо???ПП. Преди да свалите кората и извадите буксите, СВАЛЕТЕ ПРОЗОРЕЦА ДО ДОЛУ ЗА ДА МОЖЕТЕ ДА ГО ИЗВАДИТЕ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ralenekov Публикувано 13 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2008 На запалена кола ли пробваш да го сваляш и вдигаш? На мен при регулирането понеже не я бях запалил и ми падна акомулатора за 5-6 вдигания/сваляния Ако и на запалена се вдига трудно, или не са смазани релсите на водачите, или имаш осукване на рамката при монтажа, но щом си ги маркирал, значи 2рото би трябвало да отпадне. Може би просто трябва да изчакаш да се поразработят водачите.Да, прозореца трябва да се смъкне до долу предварително Аз след като махнах рамката закачих ключа, понеже и 2та ключа (шофьорски и пасажерски) трябва да са закачени за да работи системата за вдигане/сваляне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HELLBOY Публикувано 13 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2008 Да ти кажа чесно аз в реглажа не съм се задълбочавал много.Следвах упътванята от тука, напаснах си клиновете и болтовете точно по маркировката.Сложих на ролките на въжетата някаква синя на цвят смазка, такава ми даде момчето дето ми услужи с инструмента и ми тури една ръка.Въобще не го бях пробвал преди да го затворя отвсякъде, но резултатът беше впечатляващ.Може би на мен ми се струва че се сваля и вдига бавно ,незнам.Левият ми джам също е бавен дори и на работещ мотор.Темата е супер, просто трябва да се следват инструкциите и всичко си става ток.Според мен най важното обаче ,наистина е маркировката и сваления джам.Левият прозорец 100 процента съм сигурен ,че вече няма да ми представлява трудност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tibi.B Публикувано 13 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2008 Много яко цялата кора и салон да е в черно Почват да ми щукват някви мисли !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HELLBOY Публикувано 13 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2008 Смяташ да ги пръснеш с някакъв шпрей ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts