Jump to content

Ауди 80 охладителна система проблем?


Recommended Posts

Здравейти колеги,

имам следния въпрос...

Днес реших да си направя разходка до Копитото с колата, но за жалост като стигнах и прегря, изхвърли вода. По пътя нагоре забелязах лампата за водата да почва да мига, което знам, че означава повишена температура.

Въпросът ми е следния: знам, че при изкачване на сериозен баир или стоене дълго време на празен ход примерно в задръствания е нормално да се качи температурата малко над 90 градуса.

Трябва ли да проверявам нещо след тази случка и ако има проблем - къде е проблемът най-вероятно?

Имам и още едно питане: къде се намира контейнера с течността за съединителя?

Поздрави

Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е в ред, това просто НЕМОЖЕ да се случи. Със сигурност имаш проблем - датчици, термостат, вентилатор или нещо друго.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С датчиците проблем няма, както и с включването на перката...в такъв случай остава термостат...

Посъветвайте марка и от къде да взема нов такъв?

Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или се е разхерметизирало нещо-при мен така веднъж се беше откачила тръбата,където е въздушния филтър и загря яко :!: Друг вариант е да си я държал на висока предавка в нанагорното продължително време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е последния път да не съм си затворил добре капачката, това не го изключвам като вариант...

Като цяло от време на време доливам течност, явно се изпарява от някъде, което според мен е малко странно... :roll:

Иначе целия баир го качвах на 3та...

Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водата не може да ти се изпарява просто така, или намери, теча или ходи на майстор да ти види гарнитурата - провери маслото да не се е смесило с вода.При мен губеше вода и понеже не виждах никъде теч, мислех че я гори но случайно го намерих от къде тече- в задната част на двигателя където влиза дебелия маркуч един пластмасов щуцер се беще спукал малко, капе върху тръбите и се изпарява, затова не се вижда. А иначе проблемите с температурата не мога и не мога да ги реша писал съм за това и в другите теми за което се извинявам на другите които четат, но ми е голям проблем с който явно не мога да се справя а и маисторите при които съм ходил вече вдигат рамене :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с антифриз или вода си???

Антифриза издържа на по високи температури без да вдига прекалено налягането. Ако си само с вода може да изтече през клапана на капачката. Антифриза няма да направи този номер поне до 110 градуса. По принцип охладителните системи са изчислени за определено налягане.. но при вода вместо антифриз това налягане се достига по-рано .. преди да се задействат определени датчици , термостати и.т.н.

Това е едно от предположенията ми , иначе може да и задръстен радиатор, може капачката да си е прецакала клапана.....и.т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриз + вода последно слагах, а зимата само антифриз доливах.

Предположението ми е за капачката, не добре затегната, не добро уплътнение, но като цяло мисля да проверя за течове, защото както споменах - налага се доливане на течност през определено време, някъде изчезва....:lol:

Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е дребен проблем.. щото като ми казваш че чезне вода ме навява на гарнитурка. И като изстива дърпа малко вода и чезне. Като е загряла духа в охладителната система и вдига прекалено налягане.

Провери дали излизат мехурчета в преливника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е дребен проблем.. щото като ми казваш че чезне вода ме навява на гарнитурка. И като изстива дърпа малко вода и чезне. Като е загряла духа в охладителната система и вдига прекалено налягане.

Провери дали излизат мехурчета в преливника.

Не' date=' това вече го гледах, няма мехурчета в преливника, колкото и да ръчкам по разните там маркучи...

Днес пак ще огледам хубаво цялата система да видя дали няма от някъде някъкъв дребен теч, който да не се забелязва...

Гарнитура казваш....колко струва подмяната й?

[b']Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,

заради тази шибана капачка на казанчето на охладителната течност брах страхотни ядове :lol:

Беше стара и не държеше налягане.

Миналото лято по магистралата за Варна се видях в приключение.

Антифриза поради неизправността на капачката просто си е излизал безпрепядствено и заради това ми прегря двигателя :x

Што разправии и ядове после бяха.

Мисля че по сервизите могат да направят тест на охладителната система и конкретно дали капачката е изправна, или е за смяня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам кое може да е проблем при мене, предполагам капачката дава ядове, утре ще направя обстоен преглед на всички маркучи и проводници на охладителната течност и ще оставя колата да работи докато вдигне температура за да видя и перките какво правят....

При това положение, ако има проблем - ще се види, трябва да видя и темростата...

Поздрави,

Sabbath

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И последно какъв се оказа проблема? Щото ми се струва, че и аз доливам антифризец по-често от нормалното... Някой друг да е имал подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел гарнитурата може и да не е изпуснала но ако ти е прегрявала може да си искривил главата, това значи че сега вече водата може да си минава покрай нея в цилиндрите и да ти излита през ауспуха. измери си компресията на цилиндрите (ако има такива дето изпускат като махнеш главата от горе буталата им ще изглеждат като нови) тва значи че главата ти е за пилене или гарнитурата ти изпуска някаде там, за всеки случай я почисти добре от старата гарнитура и сложи в/у нея мокро равно дебело стакло да видиш каде опира, каде не и колко да се пили, ако е за пилене да знаеш че ти е избегал и тунела на разпределителния. ВИЖ И ДАЛИ ТИ ОТВАРЯ ГОЛЯМИЯ КРЪГ :shock::lol::shock: ВСЕ ПАК СЕ НАДЯВАМ ДА САМ В ГОЛЯМА ГРЕШКА да знаеш, че ако водата е минавала дулго време от там може и да си е направила каналче и в/у блока огледай внимателно. :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако преправяш тунела на разпределителния ще ти трябват и пулове, ма не се изхвърляй да ги купуваш веднага, първо виш колко дебели ти требат и май ставаха и от лада самара ма не сам сигурен. използвай момента да си смениш клапаните(особено, ако имаш газова) и да знаеш че всмукателните и изпускателните са с различен диаметър. И ДА ЗНАЕШ, ЧЕ АЗ НЕ РАЗБИРАМ МНОГО ТЪЙ, ЧЕ ВСЕ ПАК ПИТАЙ НЕКОЙ МАЙСТОР. ТАТЕ ПРЕГРЕВА НАЩА 80-КА МА ТЯ Е СТАРА 81Г. 1.8 ТА ОТ ТАМ ЗНАМ НЕКОЙ РАБОТИ, МА ДАНО НЕ ТИ ВЛЕЗАТ В УПОТРЕБА :shock::lol::shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оле мале! Това ми звучи като голям и скъп ремонт! :lol: ...А вода, или нещо подобно наистина пръска от ауспуха! :shock: Ама ми беха казали, че най-вероятно е от конденз ли от кво беше, и не било проблем... А двигатела иначе работи перфектно- има си мощност, поддържа си идеално обороти, направо не се чува... Ще се ходи на майстор обаче май, щом казвате, че причината за намалеването на антифриза може да е толкова сериозна... :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги по кротко с научната фантастика бре!

уплашихте колегата че му е гръмнал двигателя.

Има 1001 причини да губиш антифриз. Ето ти 3 за ориентир.

1. Тапи на блока (долу в дясно под инжекцията) струват по левче в ауто + и се сменят за 20 лева труда всичките.

2. Тройник на който са ти закачени датчиците на блока. Пластмасов. Скапва се често пропуска често. 14 лева от ауто +. Можеш и сам да си го смениш ако не си вързан в ръцете.

3. Всички маркучи при мен сълзят. Трябва да ги развия и да ги изчистя ама не ми остава време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Depp, не съм спец по двигателите - аз като взех мойта и гледам капчици от ауспуха излизат. Много майстори ми казваха че това е конденз и е признак че двигателя бачка перфектно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Depp да забелязах. И гледах оня ден на един пасат пред мен сутринта на светофара като тръгна с мръсна газ и как от ауспуха му се изля половин кило вода. Така че няма да се плашиш конденз е.

Въпроса е колко често и на колко километра и колко антифриз доливаш

Аз зимата когато температурните разлики на работещ и изгасен двигател са към 120 градуса (-20 сутрин до +90 като загреее) губех по кило на седмица от течовете от маркучите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ухааааа! Ей ся вече се успокоих! Благодаря и на двамата! Ама не бе, щото наистина бачка перфектно двигателя! Аз обаче със сигурност ще отида скоро да я поогледат, щото не доливам цело кило :shock: , ама около половинка на седмица сигурно има, а времето вече е топло за конденз май... Като се наканя да ида в сервиза ще пиша тук къв е бил проблема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...