Jump to content

Как се кара TDI?


HELLBOY

Recommended Posts

Колега защо не отскочиш до някой сервиз да видиш за кво става дума,така с гадаене,дали това и ли онова :knuddel:

Редактирано от duno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 230
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Стига бе...той ще сложи по-големи дюзи и ще оправи невървенето....за кво му е сервиз да се набива в излишни разходи:knuddel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма бре колеги, споко.

Нищо повече не пипам по тоя кошник, само тунджа и газ.

Все пак някои идеи си остават само идеи и толкоз, може би пък е и чесане на езика.

Иначе ,като опция, тва с дюзите от някъде прочетеното из форума е напълно възможно.

Разликата между 90 и 110 коня е минимална, почти всичко им е еднакво с изключение на валове и електроника.

А идеите са ми следните, но ще си останат нереализирани.

1. А боднем 2 големи кюнеца ИзоДзади а пушим по добре и много да се кефим ,че вдигам шум и непросветените

да си викат "Бах пича къФ Дзвер джагари"

2.Също мноо важно, Спортния "спорния" фЛитер ,ф,илтър за печка, свързано неизбажно ,към точка първа.

3.Фланци за Джанзи а се раздуем като жаба, подобряват визията.

4.Дюзите мноо ясно, нема само а ми припикват а искам да изригват.

5.Незнам дали това трябва да е в точка 5 ,но закъде сме без чип а може и два.

6.Закъде съм без ксенон питам аз.Мноуу ясно ,че требва да изкюравим насрещна движещите се срещу менИ кюмезарници,

за предпочитане некой по евтин Чаййнййскъ ткъв да ми е по еФтино защото преди това шъъ съъ нАбия за Ангелски очички.

7.Мислим ,че требе и натписите а си сменим надписо на гъзо а го извърнем например с 4.2 quattro + S Line + един цял ТURBODISEL.

Не знам обачи дали шъ имам толко место.

8.Мое ли а търкалям трЪц без ,спортни хромирани педали да ти е кеф а ги сритваш + волан и топка на скоростния лост, светеща обачИ.

9.DVD , докато си бръмчим и вдигам шум по светФарите а си гледкам.

10.Яка аудиосистема BOSHE с 2 буфера поне да ми заглушават грънците и флитеро.

11.Къде ми беше акъла ,че забрових за турбо от летендата S1.

12.Ами спортни червени пружини + 4 регулируеми мортсЬори KONI.

Абе не знам ,нещо ми се струва ,че съм пропущил ,ма вии ша ма оправите.

Взииам една 5ца в една ръкавица и отивам да са тунинговам, естествено с потребителски кредит.

След ,като приключа отивам у КАТо ,да я спрем за една година от движение а моем си избием парите.

ПП.Кефим се ,как си се самоиронизирам.

Вие моете така, а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма бре колеги, споко.

Нищо повече не пипам по тоя кошник, само тунджа и газ.

Все пак някои идеи си остават само идеи и толкоз, може би пък е и чесане на езика.

Иначе ,като опция, тва с дюзите от някъде прочетеното из форума е напълно възможно.

Разликата между 90 и 110 коня е минимална, почти всичко им е еднакво с изключение на валове и електроника.

А идеите са ми следните, но ще си останат нереализирани.

1. А боднем 2 големи кюнеца ИзоДзади а пушим по добре и много да се кефим ,че вдигам шум и непросветените

да си викат "Бах пича къФ Дзвер джагари"

2.Също мноо важно, Спортния "спорния" фЛитер ,ф,илтър за печка, свързано неизбажно ,към точка първа.

3.Фланци за Джанзи а се раздуем като жаба, подобряват визията.

4.Дюзите мноо ясно, нема само а ми припикват а искам да изригват.

5.Незнам дали това трябва да е в точка 5 ,но закъде сме без чип а може и два.

6.Закъде съм без ксенон питам аз.Мноуу ясно ,че требва да изкюравим насрещна движещите се срещу менИ кюмезарници,

за предпочитане некой по евтин Чаййнййскъ ткъв да ми е по еФтино защото преди това шъъ съъ нАбия за Ангелски очички.

7.Мислим ,че требе и натписите а си сменим надписо на гъзо а го извърнем например с 4.2 quattro + S Line + един цял ТURBODISEL.

Не знам обачи дали шъ имам толко место.

8.Мое ли а търкалям трЪц без ,спортни хромирани педали да ти е кеф а ги сритваш + волан и топка на скоростния лост, светеща обачИ.

9.DVD , докато си бръмчим и вдигам шум по светФарите а си гледкам.

10.Яка аудиосистема BOSHE с 2 буфера поне да ми заглушават грънците и флитеро.

11.Къде ми беше акъла ,че забрових за турбо от летендата S1.

12.Ами спортни червени пружини + 4 регулируеми мортсЬори KONI.

Абе не знам ,нещо ми се струва ,че съм пропущил ,ма вии ша ма оправите.

Взииам една 5ца в една ръкавица и отивам да са тунинговам, естествено с потребителски кредит.

След ,като приключа отивам у КАТо ,да я спрем за една година от движение а моем си избием парите.

ПП.Кефим се ,как си се самоиронизирам.

Вие моете така, а?

Бате, не ти е лесно, вижда се от далеч...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dani_94, на теб искам да ти се извиня, за един мой некоректен пост.

Извинявай ,братле.

Нищо лично не е било, просто тогава изпростях.

Браво B) е тва е мъжка приказка.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dani_94, на теб искам да ти се извиня, за един мой некоректен пост.

Извинявай ,братле.

Нищо лично не е било, просто тогава изпростях.

Няма нищо колега, всеки греши, някой повече, други по-малко,но всички грешим...

Не го вземай на вътре...

Успех на всички колеги...

Редактирано от dani_94
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Те така е всеки ден, дай боже всеки му, ма кошнико стигнели тея 140 е умрел.

Но много си го обичам и няма да у прая исекции и операции, ще го изчакам да умре и да го вдигна от пепелта.

http://vbox7.com/play:e85c7b3b :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те така е всеки ден, дай боже всеки му, ма кошнико стигнели тея 140 е умрел.

Но много си го обичам и няма да у прая исекции и операции, ще го изчакам да умре и да го вдигна от пепелта.

http://vbox7.com/play:e85c7b3b :blink:

А защо не отидеш да си решиш проблема за една скромна трицифрена сума (предполагам клапан или блокирала геометрия) вместо да се мъчиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този етап ,това ме удоволетворява.

Съгласете се ,че все пак 140км. не е малка скорост а и са малко

местата на които можеш да развиеш повече.

Удоволетворява ме факта ,че ми е много икономична кошницата и въобще не я жаля вече.

Тя на мен трябва да ми служи а не да и ставам роб.

ПП. Ръчкайте ги здраво тея TDIта ,наистина са много здрави. :hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП. Ръчкайте ги здраво тея TDIта ,наистина са много здрави. :hilezh::hilezh:

Бе ние си ги ръчкаме здраво вече 60К км и нямаме никви драми, ма гледам ти имаш. :hilezh: Но щом си решил, мъчи си колата докато роди. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате, ти не караш лада бе, тая кола се нуждае и от някои грижи... Ходи да ти я видят, защото ако има някъде проблем, то той може да породи нов и накрая може и да родиш нейде на пътя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газ до дупка. Тай де - то на магистралата е макс. 130 - тамън няма да ти вземат точки. И внимавай на пътищата дето е ограничението до 90.

Между другото следя темата и май наистина си решил да накараш двигателя ти да роди. Малко грижи не е зле да му отделиш. Дано само да не е твърде късно. Не е нормално да не вдига повече от 140. Е ако е 140 на 3та е друг въпрос.

Айде със здраве и само да те радва количката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

недей я прави моля те! Нека роди че ми е ихтерестно какво би излязло от такава здрава колица и от толкова разпасан шофйор (ништо лично) :hilezh: Инъче те подкрепям напълно че нетрябвя ние да им служим но все пак колата е като жената, ако спреш да и обръшташ внимание, и те зарязва често в най трудния за теб момент!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снежно видео ,от вчера сутринта. :D;):hilezh:

http://vbox7.com/play:5466107b

Много безотговорно - на този лед и сняг с такава скорост :D . Ти си знаеш. иначе хубава музика слушаш :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
и кво трябваше да видим че не ми стана ясно, майсторлък ли , класа ли , качество на записа ли ???????

Опит за самоубийство,пък и не само :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Явно не си го осъзнал откъм екологията - ако те интересува ти би карал на газ - не на нафта. Но това няма аз да ти го разяснявам провери и прочети сам колко замърсяваш на нафта сравнено с газта или да не речем метана примерно :flehan:

П.С. Карайки само и единствено на БИОДИЗЕЛ може да говориш за екология но не и на ДИЗЕЛ.

Колега в голяма грешка си с този биодизел. Това е едно от най-големите безумия и глупости на чиновниците, които го измислиха. Да изсечем горите, за да засаждаме промишлени култури, вместо да садим домати и картофи, за да намалим печалбата на петролните производители... Адска глупост. Но тези, които го лансираха сигурно работят за да стигнем по-бързичко в ада. Аз съм биолог и от екологична гледна точка, биодизела няма нищо общо с екологията или по-правилно е да се каже с опазването на околната среда. И това е така, заради една проста истина - за да бъде произведен биодизела се руши природата!!! Само че някой "Потребител"с промит мозък като застане на бензиностанцията не вижда разрухата, а му се набива на очи представката БИО. А за политиката, няма какво да си говорим, защото ще стигнем и до акцизите и до бандата, която ни измисля правилата.

Поздрави и карайте внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм геолог и като такъв ще ти спомена само че когато свърши петрола ще има поне 150 години залежи на природен газ (метан) и тогава щеш не щеш ако си жив на това ще караш. Или на ток примерно... но не на нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм геолог и като такъв ще ти спомена само че когато свърши петрола ще има поне 150 години залежи на природен газ (метан) и тогава щеш не щеш ако си жив на това ще караш. Или на ток примерно... но не на нафта.

Метана е най-чистото гориво в сравнение с всички въглеводороди и най малкоздамърсява околната среда. Е по-добре водород, но докато има навта и бензин да печелят голеееееееемите акули водорода ще си остане само за "лабораторни цели".

Наздраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...
Колеги ,пускам тази тема за да видим ,кой как си търкаля печката,

в какви обороти от 1 ва до 5та ,6 та сменя скорости, до колко ги задържа,

как ги връща надолу?

С две думи, жалите ли ги печките, пушат ли ви кюнците, при яко юркане какви са

последствията и проблемите след това?

Корави и вървежни ли са ,наистина тея TDI та?

В последно време много взех да го напъвам мойто, ма нещо ми слабее, имам чуството ,че ич не върви.

Как да караме икономично TDi двигател?

Икономия на гориво

• Спускане по хълмове

Моля не гасете колата или не превключваите на свободна скорост когато спускате по нанадолнище за да спестите гориво, защото спускането по хълмове за TDI-тата е „безплатно”. Да, това е вярно. Когато не се иска гориво от двигателя, то не се впръсква в него! Както повечето модерни коли с горивна инжекция, не се изисква гориво когато двигателя е задвижван от колелата пускащи по нанадолнище на включена предавка. Превключването на свободна скорост принуждава двигателя да изразходва гориво при работата на свободен ход ( и може да бъде опасно, защото няма да имате моторна спирачка ), а гасенето на двигателя е опасно, защото когато е вече огасен, той няма серво управление и спирачки.

• Максималната тяга настъпва при 1800rpm.

Това означава огромна икономия на гориво. Това са оборотите при които трябва да карате на която и да било предавка, ако желаете по-нисък разход на гориво. Максимум конски сили това означава по-малко икономия на гориво.

TDi двигателите са способни да произведът 30 к.с. при 1300rpm, повече от достатъчно е да колата да потегли при равен път. Както и да е, при тази точка ЕГР ( EGR ) системата е максимално задействана и има голяма вероятност да се затиснат входящия колектор ( често срещано при TDI-тата ).Моля използвайте този съвет мъдро. Запомнете, че TDI моторите са проектирани за магистрали или дълъг път. Имат строхотно турбо и то не е ефективно при ниски обороти на двигателя. Това може да доведе до повреда в турбо компресора. Най-добрия метод за употреба : бързо ускорение до желаната скорост и поддържане на постоянно турбо налягане. Когато вече желаната скорост е достигната, тя се поддържа и разбира се използвайте пътните условия които могат да ви бъдат от полза.

• Карай по собствения си път.

Карайте отговорно, споделяйте пътя. Избягвайте бавни улици или улици по които има задръствания. Карайте по пътища с добра пътна настилка. Карайте в тази час на деня в която няма задръствания. Спазвайте ограниченията. Спазвайте дистанция.

• Предавки

Използвайте 5-та скорост където можете. Използвайте най-голямата предавка през цялото време. Не се страхувайте да сменяте предавки. Най-доброто време за превключване на предавка е когато веднага помислите за това нещо ( не се чудете ). При 65 км/ч. Двигателя използва 20% по-малко гориво на 5-та скорост от колкото на 4-та скорост за да възпроизведе 6 к.с. необходими за да движат колата по равен път. Факт, е че двигателя използва 20% повече гориво за да произведе същите конските сили при която и да е скорост при 4-та предавка от колкото при 5-та предавка. 5-та предавка е най-подходящата предавка за пестене на гориво.

• Спирачки

Добър начин да се преобразува гориво в топлина и прах. Избягвайте употребата им. Нагласете скороста на колата само използвайки десния си крак. Това означава, че трябва да разчитате пътя напред и да карате спокойно. Използвайте спирачките единствено в края на вашето пътуване, на знак СТОП, на червен светофар, на полицай, пешеходец и на идиоти. Избягвайте всички излишни натискания на спирачките. Прекалената употреба на спирачки ви струва гориво, накладки, дискове и време за да смените тези части.

• Десния крак

Икономията на TDI двигателите варира от високите 45% до ниските 12%. 45-те % се достигат с тежък десен крак, 12-те % възникват при лек десен крак. При 1725rpm обхвата е от 45% до 15%. При 3500rpm обхвата е от 36% до 12%. За това: използвайте тежък десен крак в ниските обороти, когато можете. За да може да използвате икомонията на гориво натискаите газта ( колкото и странно да звучи ). Горивото е безполезно когато не натискате газта.

• RPM ( обороти на двигателя )

Дръжте оборотите на двителя ниски. Но бъдете внимателни да не почне да се тресе двигателя, което ще рече под 1300rpm. Това се получава когато изискваната мощност е повече от наличната на двигателя. Нормално е при бензиновите двигатели това състояние да се получава под 2000rpm. Повечето 2-литрови бензинови двигатели произвеждат 30к.с.при 2000rpm. При TDI двигателите 30к.с. се достигат при 1300rpm. Когато намаляте скорост на 5-та предавка не я сменяйте докато не паднете под 1300rpm, тогава сменете с по-ниска предавка. Но не забравяйте „ упражнявате” двигателя си от време на време в целия диапазон на обортомера. Да речем един път в седмицата, на магистралата на втора скорост ускорете поне до 4000rpm. Това ще продуха вашият двигател от боклуци и ще го поддържа „свеж”. Между другото TDI 90к.с. може да произведе 20к.с. при 1000rpm, 30к.с. при 1300rpm, 41к.с. при 1500rpm, 56к.с. при 1900rpm, 71к.с. при 2500rpm, 82к.с. при 3000rpm, 87к.с. при 3500rpm и 90к.с. при 4000rpm.

• Студен старт

Наблюдавайки икономичноста, когато се връщам от пътувания от около 320км.в сравнение с 10 пътувания по 32км. показва, че има загуба от порядака на 5км от студения старт. Предполагам, че ефекта от студения старт оказва влияние при първите 15км. За първите 15км от пътуването TDI двигателите трябва да достигнат оптимална температура (не само на охладителната течност ) на работата на скоростната кутия, лагери на главините, гуми, спирачки и т.н. Обикновенно са необходими 15км. , но разбира се това зависи как шофирате. Единственото нещо което може да направите е да намалите загубите по време на студения старт, загубите могат да се намалят от 30% на 20%. Казано с други думи, карайте внимателно през първите 15км. Не форсираите двигателя при студен старт или ще засилите отрицателния ефект. Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. Ако превишите 2400rpm, те се изключват. Така, че карайте колата под 2200rpm докато уреда за температурата на двигателя не премине трите бели черти.

За съжаление нямаме информация как функционира устройството наречено “Zerostart”.

• Палене и потегляне

Качвате се в колата, слагате обезопасителния колан, стартирате двигателя и потегляте. Не оставяйте двигателя да работи на едно място, за да загрее. Двигателя загрява по-бързо когато е под натоварване и това оказва влияние върху икономичноста на колата. На маслото са му нужни 5 секунди или по-малко за да достигне работно налягане и да се разпръсне по двигателя*.

• Достигане до желаната скорост

5-та скорост е най-икономичната предавка. Вашата цел е да достигнете 5-тата предавка колкото се може по-бързо ( разбира се в границите на разумното ). Използвайте 1-ва скорост за да потеглите с вашият автомобил. Предавките трябва да се сменят до 3000rpm, така че превключвайте предавките от 1800rpm до 3000rpm. Вашата цел е 1800rpm на 5-та скорост по равен път. Разбира се ще са ви нужни по-високи обороти при изкачане и при спускане по-ниски обороти. Когато ви потрябва да ускорите подобаващо, направете го натискайки педала до долу на възможно най-високата предавка.

• Скорост

Оптималната скорост на равен път е около 1800rpm на 5-та предавка. Колкото е по-висока скороста толкова по-голямо усилие е нужно за да се отмести въздуха от пътя ни*. Оптималната скорост в много случай не е възможно да бъде поддържана, поради факта , че е прекалено висока за шофиране в градски условия. Пътувайте на такава скорост на, която може продължително да се използва 5-та предавка. Бъдете внимателни, не задръствайте движението зад вас. Карайки зад камион може значително да намали съпротивлението на въздушната маса, но разликата в икономичноста на двигателя не е осезаема.

• Намалянето

Не използвайте спирачки. Спирачките са много добри за спиране на автомобила ( до 0км/ч.) и превръщането на горивото в топлина и прах. Избягвайте да ги използвате за намаляне на скороста. „Over-run” метода е въпрос на избор, той е най-безопасният. На ниските обороти ефекта от „моторната спирачка” е най-малък. “Over-run” : автомобила е на скорост, не се подава гориво, няма спирачки, колата се движи като самостоятелен обект използващ единствено ефекта на „моторната спирачка”. Двигателя не консумира гориво. “Coasting”: автомобила е на свободна скорост, двигателя работи на свободен ход, колата се движи по пътя без никакво спирачно усилие, но двигателя консумира гориво за да работи на свободен ход. “Free-wheeling” : автомобила не е на скорост и двигателя е огасен. Как завивате, когато серво управлението не функционира? Колко време ще имате спирачки? Този метод не е добра идея. “Coasting” е метод който е удачен при определени условия ( с 80км/ч. Или по-малко). Всичко зависи от вас кой метод ще използвате за намаляне на скороста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...