Jump to content

Клапа за топло и студено


Maxx

Recommended Posts

Ето малко снимков матерял как сравнително бързо и лесно да оправите клапата на парното за топло и студено без да сваляте цялото табло.

(AUDI B3 без климатик)

Темата стана възможна благодарение на писмените обяснения на колегите boko и Getzata за което страшно благодаря. :nixweiss::flipoff::nixweiss:

Аз само следвах техните инструкции и снимах.

1. Маха се решетката предпазваща вентилатора, под чистачката на пасажера.

th_67588_DSC00235_122_542lo.JPG

2. Отвивате двете гайки.

th_67603_DSC00233_122_114lo.JPG

th_67607_DSC00234_122_168lo.JPG

3. Махате металната щипка. (може да са две, при мен беше само една)

th_67610_DSC00230_122_63lo.JPG

4. Издърпвате внимателно пластмасовият протектор.

th_67612_DSC00227_122_721lo.JPG

5. Отвивате двете двустранни болтчета.

th_67634_DSC00223_122_774lo.JPG

th_67682_DSC00225_122_929lo.JPG

6. Влизате в колата, махате жабката и кората под нея (снимки няма това е лесно).

7. Пред вас се откриват четвъртити пластмасови въздуховоди. От лявата страна са свързани един за друг с щипки. Махате щипките внимателно (те са 6 броя, по 2 от пред и отзад, и по една от горе и долу)

th_67716_DSC00237_122_512lo.JPG

8. Откачате жилото внимателно да не се счупи щипката.

th_67721_DSC00216_122_837lo.JPG

9. Издърпвате внимателно въздуховода заедно с вентилатора и пред вас от ляво се вижда въпросната клапа.

th_67717_DSC00215_122_248lo.JPG

th_67751_DSC00217_122_393lo.JPG

th_67759_DSC00219_122_474lo.JPG

10. Как ще я облицовате оставям на вас да решите.

11. Зглабянето е по обратният ред

12. На края това е едно предложение от мен.

Метална мрежа от комарник за да спира по-дребните боклуци да влизат.

th_67708_DSC00236_122_1058lo.JPG

Цялата процедура ми отне 2 часа. (В гараж с печка) :flipoff:

В момента парното е такова, че и първа степен е много....

Редактирано от Maxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за труда колега. Ако искаш да го направиш като оригинално можеш да вземеш пластмасовия капак и да го смениш с такъв на който може да се сложи филтър. Аз така направих и сега е идеално, няма дори мирис отвън.

:hilezh: :hilezh: :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега - Браво :hilezh: :hilezh: :flehan:

Два въпроса: Първо за Б4 дали нещата могат да станат по този начин, защото с който съм говорил казва че се сваля цялото табло. И вторият въпрос е с какво облицова клапата - с кожа ли :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо за Б4 дали нещата могат да станат по този начин, защото с който съм говорил казва че се сваля цялото табло. И вторият въпрос е с какво облицова клапата - с кожа ли :hilezh:
Става колега.......Начина е един и същ....Можеш и с алуминиево фолио(от по дебелото) да я облечеш.....
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега - Браво :hilezh::hilezh::flehan:

Два въпроса: Първо за Б4 дали нещата могат да станат по този начин, защото с който съм говорил казва че се сваля цялото табло. И вторият въпрос е с какво облицова клапата - с кожа ли :respekt:

Mи колега не виждам защо да не стане, би трябвало да е същата система на въздуховодите, а зада си сигурен свали само жабката и кората и ще разбереш. Относно втория въпрос аз използвах гума от не много дебел калобран :) , но съм чувал че използват -кингерит, подложка за паркет, от това сивото тиксо с нишките и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, ще проверя и ако става при малко по нормални климатични условия отвън (че голям студ сега :hilezh: ) ще го направя :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, ще проверя и ако става при малко по нормални климатични условия отвън (че голям студ сега :hilezh: ) ще го направя :hilezh:

На б4 с клима е 1:1 ефекта е 1000% в полза на топлото и ако има клима на студеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На б4 с клима е 1:1 ефекта е 1000% в полза на топлото и ако има клима на студеното.

Аз не че разбирам, ма изкам да питам, като има климатик, какво се случва с питата на климатика и фреона в нея, ако се прибегне към този начин на интервенция???

Иначе, подкрепям, че процедурата за без климатик е подходяща, но този, които има климатик и пробва по този начин, ще бъде очарован.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не че разбирам, ма изкам да питам, като има климатик, какво се случва с питата на климатика и фреона в нея, ако се прибегне към този начин на интервенция???

Иначе, подкрепям, че процедурата за без климатик е подходяща, но този, които има климатик и пробва по този начин, ще бъде очарован.

Колега не ставали по този начин когато е с клима или решениетое едно Сваляне на цялото табло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се всичко това е възможно, но да не забравяме все пак:

1. В системата, освен клапата за разделяне на въздушния поток - топъл и студен, има и други клапи.

2. Когато се прави ремонт на клапата, по принцип е добре да се смени и радиаторчето - такъв ремонт не се прави всяка година, защо тогава да не се направи всичко наведнъж?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се всичко това е възможно, но да не забравяме все пак:

1. В системата, освен клапата за разделяне на въздушния поток - топъл и студен, има и други клапи.

2. Когато се прави ремонт на клапата, по принцип е добре да се смени и радиаторчето - такъв ремонт не се прави всяка година, защо тогава да не се направи всичко наведнъж?

Защото, приятелю, :bia: някои хора не желаят да приемат факта, че като се прави нещо, се прави веднъж.

Само тези, които са сваляли тази клапа знаят, че по цитирания по-горе начин е не възможно да се облепи задната част на същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с риск да повторя някой от колегите се интересувам с какво точно е най-добре да се уплатни тази клапа за да не стане така че да го разглобя и после да се бия по главата пък и да не се налага догодина да го разглабям пак че както върви ще си остане вечно моя :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото, приятелю, :respekt: някои хора не желаят да приемат факта, че като се прави нещо, се прави веднъж.Само тези, които са сваляли тази клапа знаят, че по цитирания по-горе начин е не възможно да се облепи задната част на същата.
Колеги по този начин имате пълен достъп до две от четирите клапи, тази която е веднага след моторчето и тази за топло и студено. Незнам кой какво знае и какво е свалял но по този начин идеално може да се облепи клапата отпред, отзад и след завоя. Друг въпрос е, че така имаш видимост и на другите клапи, и ако не друго поне може да разбереш дали има смисъл да сваляш цялото табло и да се вкарваш във филми.( при мен вси4ки други клапи са напълно ок).
с риск да повторя някой от колегите се интересувам с какво точно е най-добре да се уплатни тази клапа за да не стане така че да го разглобя и после да се бия по главата пък и да не се налага догодина да го разглабям пак че както върви ще си остане вечно моя :hilezh:
Виж коментар #6 по-нагоре в темата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само тези, които са сваляли тази клапа знаят, че по цитирания по-горе начин е не възможно да се облепи задната част на същата.
А тези които са сваляли такива клапи стотици пъти,прекрасно знаят, че като махнеш двата пластмасови водача, в които ляга клапата тя си излиза и можеш да си я облепваш както си искаш...... :rolleyes:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези които са сваляли такива клапи стотици пъти,прекрасно знаят, че като махнеш двата пластмасови водача, в които ляга клапата тя си излиза и можеш да си я облепваш както си искаш...... :rolleyes:
Именнно колега!Само внимаваш със законтрящите щифтчета, че ако на вън е студено - 10 да кажем, лесно се чупят. От личен опит го казвам. :bia:
..........и тази за топло и студено. ......
Не можеш да се добереш до нея, ако колата има климатик, ПОНЕЖЕ питата е преди нея бе човек!!! Не ме карай да ти поствам снимков материал.ОПЕРАЦИЯТА е подходяща за коли без климатик!!!! :lol: Разберете.А същата за мен НЕ е препоръчителна, понеже е редно това да стане със смяна на радиаторчето. А ако е било сменяно наскоро, тогава е за БОЙ този, който е изкормил всичко, сменил го е, а го е домързяло да лепне една гюдерия за 3 лв. н а клапата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се всеки има право на мнение! Но аз лично, от моя скромен опит по ремонт на системата на вентилация на собствената си кола разбрах едно: всяка хитринка след време се наказва! Лично на мен ремонтът преди 2 години ми отне около 70 часа, но в тези 70 часа :

1. Смених запушеното радиаторче на отоплението.

2. Направих пълна профилактика на нагнетяващия вентилатор.

3. Облепих всички клапи ДВУСТРАННО!!!

4. Почистих въздуховодите.

5. Проверих цялата вентилационна система и работата на клапите.

В резултат имам отопление,мкоето колата е нямала дори когато е излязла от поточната линия! Друг в въпросът дали всеки иска да се лиши от колата си за около 2 седмици и дали иска да рискува да се занимава с работа, неправена дотогава! при всички положения, ремонтът на една клапа не решава проблема, защото в един момент, ще се наложи да сменя и радиаторче, което вече незибежно води до пълен демонтаж на системата! така че работата става ако не двойна, то поне близка до тази величина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един въпрос - след като се разкачат тези 6 наброй пластинки които съединяват въздуховода, тогава можете ли да ги сложите всичките обратно при този начин на разгобяване? Има 2 отред - лесно ще ги сложите. Има 2 отзад - как ще бръкнете отзад, но дори и да бръкнете, като нищо не виждате как ще ги сложите? Тази отдолу може ли да се сложи, а и другата отгоре вижда ли се? Общо взето махането им е лесно, но слагането им обратно ме притеснява като не се маха таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един въпрос - след като се разкачат тези 6 наброй пластинки които съединяват въздуховода, тогава можете ли да ги сложите всичките обратно при този начин на разгобяване? Има 2 отред - лесно ще ги сложите. Има 2 отзад - как ще бръкнете отзад, но дори и да бръкнете, като нищо не виждате как ще ги сложите? Тази отдолу може ли да се сложи, а и другата отгоре вижда ли се? Общо взето махането им е лесно, но слагането им обратно ме притеснява като не се маха таблото.

Разтоянието е достатачно да бръкнеш с ръка и отверка за свалянето, слагането става също сравнително лесно пак с една ръка. Малко натиск и напипване, и щипката щтраква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако е било сменяно наскоро, тогава е за БОЙ този, който е изкормил всичко, сменил го е, а го е домързяло да лепне една гюдерия за 3 лв. н а клапата.
То в такъв случай не е само за бой.......Трябва и другите две неща......И сръбската музика и другото..... :hilezh:
Разтоянието е достатачно да бръкнеш с ръка и отверка за свалянето, слагането става също сравнително лесно пак с една ръка. Малко натиск и напипване, и щипката щтраква.
:) .....Даже поставянето на задните скоби е малко по лесно, от свалянето им......
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам проблем че парното не духа доло на краката иначе другите работят.Ако го свля по този начин ще си реша ли проблема или трябва да свалям цялото табло.Колата е Б4.

Редактирано от genko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимков матерял как сравнително бързо и лесно да оправите клапата на парното за топло и студено без да сваляте цялото табло.

(AUDI B3 без климатик)

Темата стана възможна благодарение на писмените обяснения на колегите boko и Getzata за което страшно благодаря. :steinigung::D:hilezh:

Аз само следвах техните инструкции и снимах.

1. Маха се решетката предпазваща вентилатора, под чистачката на пасажера.

th_67588_DSC00235_122_542lo.JPG

2. Отвивате двете гайки.

th_67603_DSC00233_122_114lo.JPG

th_67607_DSC00234_122_168lo.JPG

3. Махате металната щипка. (може да са две, при мен беше само една)

th_67610_DSC00230_122_63lo.JPG

4. Издърпвате внимателно пластмасовият протектор.

th_67612_DSC00227_122_721lo.JPG

5. Отвивате двете двустранни болтчета.

th_67634_DSC00223_122_774lo.JPG

th_67682_DSC00225_122_929lo.JPG

6. Влизате в колата, махате жабката и кората под нея (снимки няма това е лесно).

7. Пред вас се откриват четвъртити пластмасови въздуховоди. От лявата страна са свързани един за друг с щипки. Махате щипките внимателно (те са 6 броя, по 2 от пред и отзад, и по една от горе и долу)

th_67716_DSC00237_122_512lo.JPG

8. Откачате жилото внимателно да не се счупи щипката.

th_67721_DSC00216_122_837lo.JPG

9. Издърпвате внимателно въздуховода заедно с вентилатора и пред вас от ляво се вижда въпросната клапа.

th_67717_DSC00215_122_248lo.JPG

th_67751_DSC00217_122_393lo.JPG

th_67759_DSC00219_122_474lo.JPG

10. Как ще я облицовате оставям на вас да решите.

11. Зглабянето е по обратният ред

12. На края това е едно предложение от мен.

Метална мрежа от комарник за да спира по-дребните боклуци да влизат.

th_67708_DSC00236_122_1058lo.JPG

Цялата процедура ми отне 2 часа. (В гараж с печка) :flehan:

В момента парното е такова, че и първа степен е много....

Колега като облицовам клапата тези дупки по нея трябвали даги има :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам проблем че парното не духа доло на краката иначе другите работят.Ако го свля по този начин ще си реша ли проблема или трябва да свалям цялото табло.Колата е Б4.

Не нямаш достъп до тези клапи трябва да се сваля цялот табло за тях.

Колега като облицовам клапата тези дупки по нея трябвали даги има :respekt:

Не трябва да има никакви дупки и луфтофе , облицовай клапите даже от двете страни има възможност.

Редактирано от Getzata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нямаш достъп до тези клапи трябва да се сваля цялот табло за тях.

Не трябва да има никакви дупки и луфтофе , облицовай клапите даже от двете страни има възможност.

Мерси колега само малко дасе затопли времето и я почвам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...