Jump to content

4 motion


Recommended Posts

Ами до колкото знам и съм чел (дори тук във форума) Ланчия Делта Интеграле е с цели ТРИ торсен диференциала

ехеееее и къде ги събраха тези 3 торсена, ако някой ми даде линк ще съм благодарен, защото с търсачката нищо не намирам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами да ти кажа не е много трудно да ги съберат, просто са сложили един на предния мост, един на задния мост и един между тях. И според мене е уникална система от която се отказват май щото се явява скъпичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Я някой по- запознат да напише съгласен ли е с това което е написано в този сайт http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innova...on/4motion.html ---"4MOTION е непрекъснато задвижване на всички колела на Volkswagen"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

И да, и не. Няма опция да бъде изключено, което го прави перманентно, а и също така зацепването на задната ос става за части от секундата и реално няма как да разбере човек, че това се е случило. Теоретично обаче си е кола с предно и 4х4 on demand.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недостатък пред Торсен и всичко останало е, че при агресивната му употреба маслото в дифа си променя вискозитета и от там автоматично се превръща в една скована пръчка, която е постоянно зацепена и не прави разлика в това какво количество да предаде напред/назад, респективно ляво/дясно.

Кажи с 2-3 думи нещо за системата при Нисан и какво е по-различното от тази, която е използвана при Порше 959 на времето, която и до ден днешен е една от най-сложните и успешни или дори 4matic на Мерцедес?

Със сигурност знаеш по-добре от мен отговорите на тея въпроси :hilezh:

Наистина пионерите в използването на 4х4 с активен диференциал са Порше и наистина използваната само и единствено в модела 959 PSK, си остава най-сложната конструирана някога 4х4 система. Накратко, тя използва многодисков съединител наместо централен диференциал, който работи с 6 двойки фрикционни дискове, като всяка двойка се контролира независимо от останалите от компютър и се задвижва посредством хидравлично налягане. Разпределението на мощността към осите също се контролира от компютър с множество сензори, които следят за сцеплението на гумите. Освен това във всеки един момент се следят параметри като позиция на дросела, ъгъл на завиване, налягане на турбото, сила на земното притегляне.

Нисан разработват тяхната АТЕСА на абсолютно същия принцип с единствената разлика, че при нормални условия, ГТР-ите са коли изцяло със задно предаване, докато при 959 съотношението на усилието преден-заден мост е 40:60. Както е известно за жалост повечето коли с перманенто 4х4 задвижване са неспособни на презавиване, а често дори са склонни към недозавиване (нашите Куатрота са прекрасни примери за това :steinigung:). 959 е едно от изключенията поради задно разположения си двигател, което помага 60% от тежестта на колата да попада върху задния мост и съответно да няма проблем с недозавиване. За коли с предно разположен двигател обаче, инженерите от Нисан са взели най-доброто решение като са оставили ГТР-ите на задно предаване при нормални условия. Така Скайлайна предлага рядкото удоволствие от шофирането на презавиваща 4х4 кола. Дори може да се предположи, че точно АТЕСАТА има много сериозна заслуга за уникалното време за кола в серийно производство, което ГТР 35 даде на Нюрбургринг при официалното тестване на модела.

4-Матика също е нормално задно предаване, като при загуба на сцепление се предава определено усилие към предницата, но доколкото знам системата на Мерцедес е значително по-проста и неефективна от PSK и АТЕСА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно си го обяснил! :hilezh:

Да, Мерцедес в първите си версии на 4matic не са искали да лишават клиентите си от усещането за управление на автомобил със задно предаване и за това системата е конструирана по следният начин: ако усети приплъзване на някое колело виско съединител започва да предава мощност и на предните колела, но до момента, в който нещата не се нормализират и колата не премине обарно на изцяло задно предаване. Няма информация как седят нещата в актуалните версии на 4matic разположени по лимузините (разните му SUV-ве не ги коментираме, там си е перманентно със сигурност), но до колкото чух имат много повече електроника, 4х4-то блокира чрез ABS разните колела, които превъртат, като ги "убива" и си е перманентно баш като цяло. Абе мерцедес ;]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналия месец ходих на тест драйв на новата Е класа и естествено си избрах да карам най-добрата, която имаха налична - Е350ЦДИ 4-матик.

Като цяло - уникално пътно поведение, много пъргав и безшумен двигател, в комбинация със 7Г-ТРОНИК кутия..... нямам думи! Както и да е, аз най-вече исках да тествам 4-матика, обаче на съвсем сух асфалт нямаше как да стане по елегантния начин, без да вдигам пулса на служителя на Мерцедес седнал до мен :hilezh: Тъй че и аз засега нямам наблюдения върху въпросния щар по щар :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Някой има ли представа при WRC с какви средни диференциали са автомобилите,примерно при Seat Cordoba,Skoda Oktavia или Hundai Coupe,защото ми се струва че Халдекс не е удачен за WRC?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се да е Халдекс. Торсен имат специално разработени диференциали за рали автомобили, предполагам нещо такова ще да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

ALFA ROMEO 33 4х4 , 146 Q, 155 Q някой знае ли с какви средни диференциали са, 33-ката е боксер надлъжно разположен,както и 146-ката,а а 155 е с напречно разположен двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой запознат ли е със синхрото при фолксваген,доколкото знам е със многодисков съединител,това значи ли че постоянно е зацепен и задния мост,защото при следващото поколение - 4motion задния мост се включва при превъртане на някои от предните колела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, постоянно е зацепен, но си има други недостатъци като например това, че при по-сериозна експлоатация маслото между дисковете си променя вискозитета и започва да не прехвърля толкова много... Чувал съм от първа ръка, че на задна не работило, но само съм чувал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два голфа съм имал преди А4-ката

И двата бяха синхро.

И при двата не работеше синхрото на заден ход.

Само напред.

Когато буксуваха предните колела на заден ход се чуваше некво припукване отдолу.

Като превъртане на храповик.

Може пък да не работи на заден ход.

Няма логика заради променен вискозитет на свързващото вещество в съединителя да не предава въртящ момент само на заден ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в такъв случай sincroto когато е здраво, е по хубаво от 4MOTION , ще чакам аз да ми превърти някое от предното колело, за да ми се включи задния мост :shocked:

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да, и не. Виското е възможно най-загубеното 4х4, Халдекса е най-модерното и реално това прехвърляне никога не го усещаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали се разбрахме че 4 моушън е само търговка марка.

Предаването всъщност е с торсен за надлъжните и халдекс за напречните матори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали се разбрахме че 4 моушън е само търговка марка.

Предаването всъщност е с торсен за надлъжните и халдекс за напречните матори.

Не е съвсем така за фолксваген ДА,но нито Lаncia Delta Integrale ,nito Mitsubishi sa s Haldex, а те са напречни, но благодаря на всички за отговорите :hilezh: .

PS. ооо голега 'Schnura' сега видях че ти си започнал темата,тя ми е една от любимите , ти и WIZI пишете мн хубави неща тук

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе 3 страници изписахме и никой не се сети даже да спомене за Субару. Пък те жълтите разработват AWD още от 70-те. Даже в момента, не съм 100% сигурен, ама май цялата продуктова гама на Субару серийно се оборудва с AWD. Ами откачените им хоризонтални двигатели, които са два пъти по-ниски от редовите и от В-образните и затова освен доста по-ниско тегло обаждат и много нисък център на тежестта.... Май в крайна сметка се получава бая маняшка за каране кола а? :box:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам един Голф1 с КР+турбо+1bar, и е маниашка кола за каране ама като почне да гори по 35/100 като гореспоменатия от теб Боксер и ми минава мерака точно за 1 ден!Ще спомена и вида и качеството на интериора на Голфа, който си е същия като при всички японски коли-ОТВРАТИТЕЛЕН!

Така, че не всичко е данни на хартия, усещането в колата,поведението,удоволствието от карането са за мен най-важни!На Субару като им видя най-модерните Трибека и Форестър и се чудя кола ли е, хладилник ли е, извънземно ли е???Инак за 4х4 съм с добри впечатления от моделите на марката, които не са с Всико и са произведени преди 2000г.

П.П.Сори за оффтопика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем така за фолксваген ДА,но нито Lаncia Delta Integrale ,nito Mitsubishi sa s Haldex, а те са напречни, но благодаря на всички за отговорите :flehan: .

PS. ооо голега 'Schnura' сега видях че ти си започнал темата,тя ми е една от любимите , ти и WIZI пишете мн хубави неща тук

Говорех само за VAG.

Не съм запознат с 4х4 предаването на другите марки.

Добре бе 3 страници изписахме и никой не се сети даже да спомене за Субару. Пък те жълтите разработват AWD още от 70-те. Даже в момента, не съм 100% сигурен, ама май цялата продуктова гама на Субару серийно се оборудва с AWD. Ами откачените им хоризонтални двигатели, които са два пъти по-ниски от редовите и от В-образните и затова освен доста по-ниско тегло обаждат и много нисък център на тежестта.... Май в крайна сметка се получава бая маняшка за каране кола а? :bia:

По принцип темата беше за 4 моушън и куатро, а не за отделните 4х4 предавания. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако 4х4-то им е разработено още от 70те, то защо Ауди изкарват началото на 80те първата кола 4х4???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам един Голф1 с КР+турбо+1bar, и е маниашка кола за каране ама като почне да гори по 35/100 като гореспоменатия от теб Боксер и ми минава мерака точно за 1 ден!Ще спомена и вида и качеството на интериора на Голфа, който си е същия като при всички японски коли-ОТВРАТИТЕЛЕН!

Съгласявам се! Аз затова казах маняшка за каране, а не за ВОЗЕНЕ кола. Субару никога не са претендирали да произвеждат луксозни или премиум коли, при тях идеята е съвсем друга. Ако можеш да си го позволиш не е ли идеалния вариант да имаш за ежедневка удобна, тъпкана с екстри и тромава немска кола, пък турбинирания Голф или съответно Импрез СТИ да изкарваш уикенда ;)

По принцип темата беше за 4 моушън и куатро, а не за отделните 4х4 предавания. ;)

тъй ама виж как хубаво тръгна приказката ;)

Няма, спирам вече да спамя :lol:

И ако 4х4-то им е разработено още от 70те, то защо Ауди изкарват началото на 80те първата кола 4х4???

шах.....

останало ми е в главата от някъде ама немога се сетя, трябва да питам чичо гугъл :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уизи правилно съм запомнил май :lol:

http://www.drive.subaru.com/Sum03_SubaruHistory.htm

http://www.cars101.com/subaru/subaru_history.html

тия двата сайта излязоха на прима виста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако 4х4-то им е разработено още от 70те, то защо Ауди изкарват началото на 80те първата кола 4х4???

Интересно..... според WiKi:

The true inventor of four-wheel drive is not really known; the history of such was not well recorded. In 1893, before the establishment of a modern automotive industry in Britain, English engineer Bramah Joseph Diplock patented a four wheel drive system for a traction engine, including four-wheel steering and three differentials, which was subsequently built.

Също според тях първият двигател с вътрешно горене и 4x4:

The first four-wheel drive car, as well as hill-climb racer, with internal combustion engine, the Spyker 60 H.P., was presented in 1903 by Dutch brothers Jacobus and Hendrik-Jan Spijker of Amsterdam. The two-seat sports car, which was also the first ever car equipped with a six-cylinder engine, is now an exhibit in the Louwman Collection (the former Nationaal Automobiel Museum) at Raamsdonksveer in The Netherlands.

Според същите, Субару представя първата си кола:

Subaru introduced the mass-produced Leone in 1972 featuring a part-time four-wheel drive systems that could not be engaged on dry pavement.

....докато Ауди:

Audi also introduced a permanently all-wheel driven road-going car, the Audi Quattro, in 1980.

И то защото джипките на VW използвани от Немската армия, биели всяко мощно Ауди.

Audi's chassis engineer, Jorg Bensinger, had noticed in winter tests in Scandinavia that a vehicle used by the German Army, the Volkswagen Iltis, could beat any high performance Audi.

На кой производител 4x4 е било по-добро по онова време и сега е друг въпрос, но Ауди далеч не са първите, а е имало доста преди тях.

http://en.wikipedia.org/wiki/All-wheel_drive

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфото е добро, но мисля мога да допълня и аз нещо :rolleyes: Тоест вече съм го направил де ;)

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=4923

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...