Jump to content

4 motion


Recommended Posts

Ето едно клипче как функционира 4MOTION

, но много странен ми се вижда задния диференциал,няма планетки сателитки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ей да повдигна темата с един въпрос. А при джиповете с отделен лост за 4х4 бързи бавни и само задно задвижване, при тях какви са диференциалите, как работят как се включват, блокиращи се ли са и т.н. Не съм в час а ми е много любопитно и ако може някой да обясни ще е много добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей да повдигна темата с един въпрос. А при джиповете с отделен лост за 4х4 бързи бавни и само задно задвижване, при тях какви са диференциалите, как работят как се включват, блокиращи се ли са и т.н. Не съм в час а ми е много любопитно и ако може някой да обясни ще е много добре.

При всяка марка, модел е различно; при някои предния мост се включва с лост, при други с бутон и тнт. За блокажите важи същотото.

Ако още нещо не ти е ясно питай :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързите и бавните скорости нямат много общо с типа двойно предаване.

Това е просто намаляваща предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, че доста се откъснахте от първоначалната идея на темата.

Към всичко казано до тук относно "Халдекс" и "Торсен" пълноприводните с-ми мога да допълня следното.

Като електронно контролирана с-ма "Халдекс" може да бъде принудена подредством къстъм контролер да работи по начин, който избираме сами. В момента мой приятел направи такъв контролер и в скоро време ще почне да ги продава вероятно. :hilezh:

Срешнах едно твърдение, че при "Халдекс" въртящия момент може да бъде насочен на 100% към задната ос. Поне в първо и второ поколение (каквито са А3/Голф4,5) това не е вярно. Може да се прехвърли МАКСИМУМ 50% към задния мост. Тоест по равно към 2-та моста. При всички други случаи електрониката изпраща назад ДО 50%, като в голяма част от случаите пуска 10-20-30% в зависимост от нуждата.

При "Торсен" диференциалите всичко се случва по механичен път и там външно вмешателство е доста трудно (поне аз не се сещам). Този вид диференциали може да бъде използван както като преден и задрн диференциал, така и като междуосов (използван в Куатро). В зависимост от нуждата той прехвърля въртящ момент към оста която има нужда. поради причината, че нито в предния мост, нито в задния няма блокаж (както и при Халдекс задвижването) ако една от гумите на всяка ос остане без сцепление колата не помръдва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контролера причинява ли някакво "главоболие" на помпата на Халдекса или на някой друг чарколяк по него, ако се ползва много често?

След коя година може да се ползва контролер и кои от Халдексите могат да хвърлят след интервенцията 100% на задния мост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм наясно-не би трябвало да дава никакъв проблем на помпата. Дори в режим на постоянно зацепване 50/50 износването на дисковете на Халдекс-а трябва да е най-малко.Контролера е направен да работи с първо поколение Халдекс доколкото знам. За 100% към задрн мост и халдекс зацепване знам само при Ламбо и Р8 май, ама там те са основно на задно и трябва да прехвърля напред. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Зачетох се в темата.... разбирам пристрастието на някои колеги тук към марката Ауди,но уви.....Ауди не е първата в света кола със симетрично задвижване на четирите колела.......:)  Може би е първата състезателна, но не първата изобщо:)

През 1972 година на пазара се появява Субару Леон .....:)    И колкото и някои хора да се изказват че едва ли не Субару не е кола...... 

мога да се съглася че само в дисайна..... екстериор и интериор Ауди ги превъзхождат. Като надежност... много им здраве на Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субару заслужават абсолютно всички адмирации най-малкото за това, че всичките им модели са с двойно задвижване, което е и целта когато спазваш някаква традиция.

Не знаех за този модел! Респект за което!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Противно на очакванията ми,че боксера ще е динамичен двигател,той се оказа пълна скръб.Иначе задвижването на Субару е светлинни години напред в 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук обърка генерално двете неща. Боксера е прекрасна динамика, 4х4то им с модели, които ползват Виско съединител са пълна скръб. Е, винаги по-добре от само предно/задно, ако това е някакво успокоение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат който се занимава само с субару и от него знам ,че куатрото е много по-добра 4х4 система , а за бокстера незнам колко му е добра динамиката ,но карах едно легаси 260 коня атмосферно автомат и ако не знам колко коня е повече от 150 не мога да му дам . На извънградско може би ще се усети повече ,но в града беше тролей .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук обърка генерално двете неща. Боксера е прекрасна динамика, 4х4то им с модели, които ползват Виско съединител са пълна скръб. Е, винаги по-добре от само предно/задно, ако това е някакво успокоение ;)

Изпитал съм ги,не съм ги объркал.Имах Субару Аутбек 2.5,бензин.Купих го на около 7 годишно,а не някой 20 годишен мъртвец.По-спъната кола не съм карал никога.Не издържах и година и я продадох :razz: Иначе колата на сняг и кал няма да те остави никога.Минава през всичко.Докато за Ауди нямам такова впечетление,но върви доста прилично и разхода също е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук обърка генерално двете неща. Боксера е прекрасна динамика, 4х4то им с модели, които ползват Виско съединител са пълна скръб. Е, винаги по-добре от само предно/задно, ако това е някакво успокоение ;)

То всичкото 4х4 при Субару не е ли с виско?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неслучайно Субару си купуват улегнали хора....явно с малки изключения :)   Като си купувате коли, не гледайте само конските сили.....и багери има по 250 к.с.... ама са по- "пълна скръб" и от Субару :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналия месец карах на един приятел Импреца от лето 2003та ли да беше не помня и то двойка турбо леко пипната само. Трябва да ти кажа, че нищо улегнало нямаше у мен докато я карах :twisted: Колата е хулиганска от всякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той колегата не визираше Ипреца:) Ако визираше нея, нямаше да каже това.  Предполагам за Легаси говори.....   :) 

Иначе много марки коли имат коли за адреналин. Нали казват, че да кажем....Форд не било кола..... ами аз съм карал / за жалост само веднъж/ един Ескорт Косуърт около 1993 някъде не помня точно..... ами.... кола си беше ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,точно Легаси Аутбек,който си е семейно комби с голям мотор и 4х4 задвижване.Мисля,че при тази кутия беше постоянно 40/60 зацепването,но може и да греша.Импресата е автомобил с друга концепция.После карах Паджеро със "Супер селект" кутия.Ако говориме за проходим автомобил със страхотна и най-вече здрава и надежна кутия - това е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...