Jump to content

4 motion


Recommended Posts

Здравейте,

От известно време се заглеждам и оглеждам за някоя по голяма кола.

Поради увеличаване на членовете на фамилията А4-ката умалява.

Много се заглеждам по А6 куатро комби или Олроуд, обаче с тия акцизни двигатели, ме боли главата.

Та гледам Шаран със задвижване 4 motion.

Въпроса ми е какво представлява това задвижване? Като синхро ли е? Четох малко в Гугъл, обаче продължава да не ми е ясно.

На едно място четох, че Фолксваген използват Халдекс за напречните си двигатели и торсен за надлъжните, обаче всичко минава под името 4 motion.

Ще се радвам някой запознат за внесе малко яснота :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Използва Халдекс, явно Торсен-а им идва скъпичък... знам ли.

Халдекса "реално" е кола с предно до момента, в който не усети промяна в оборотите на някое колело и за части от секундата прехвърли въртящ момент към задните колела. Практически това не може да бъде усетено от шофьора и така той спокойно си кара кола с перманентно 4х4.

Друга разлика е, че Халдекс-а е блъскан с електроника и (отново) "теоретично" може да прехвърля до 100% в/у дадена ос. Нещо което Торсен-а не може.

Дори има готин ефект, защото тази система позволява хлъзгане на задницата повече от колкото кола с Торсен, който е 100% перманентно задвижване.

С две-три думи това е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използва Халдекс, явно Торсен-а им идва скъпичък... знам ли.

Халдекса "реално" е кола с предно до момента, в който не усети промяна в оборотите на някое колело и за части от секундата прехвърли въртящ момент към задните колела. Практически това не може да бъде усетено от шофьора и така той спокойно си кара кола с перманентно 4х4.

Друга разлика е, че Халдекс-а е блъскан с електроника и (отново) "теоретично" може да прехвърля до 100% в/у дадена ос. Нещо което Торсен-а не може.

Дори има готин ефект, защото тази система позволява хлъзгане на задницата повече от колкото кола с Торсен, който е 100% перманентно задвижване.

С две-три думи това е :)

Да колегата е прав, аз сега карам 4motion, a преди - куатро. Разликата е на сухо - когато завиваш с куатрото е супер стабилно, няма недозавиване или презавиване. Когато завиваш с 4motion-a си все едно с предно, до момента в който подадеш яко газ, така че да прибуксуват предните и да се пусне задното - тогава ти удря и завърта леко и задницата, т.е. е малко непредвидимо. Иначе вече тествано мога да кажа че и двете копат яко на сняг, общо взето без разлика (живея в Симеоново и редовно се качвам и по-нагоре от къщата ми :) ). Иначе съотношението при нормални условия на 4motion-a е 10-90% или 5-95% съотв. задно към предно. Ако го мислиш за сняг, кал, трева - взимай. Ако искаш кеф по динамичен път и на сухо - quattro!

ПП - всъщност осведоми се Шаран-а дали е с торсен, защото е истина че 4motion-a ползва и халдекс и торсен в зависимост от разположението на двигателя. 4motion е САМО МАРКА!!

Редактирано от toshko4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.

Да знам че 4 моушън е марка.

В поста съм писал, че при надлъжните мотори използват торсен, а халдекс при напречните.

Ок като използват торсен при надлъжните, това значи ли, че задвижването им е като на Ауди куатро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.

Да знам че 4 моушън е марка.

В поста съм писал, че при надлъжните мотори използват торсен, а халдекс при напречните.

Ок като използват торсен при надлъжните, това значи ли, че задвижването им е като на Ауди куатро?

Абсолютно, даже EDS и EDL-а са едно и също нещо. Просто едното е при VW другото при АУДИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, даже EDS и EDL-а са едно и също нещо. Просто едното е при VW другото при АУДИ.

EDS е на немски език S - Sperre - блокаж

EDL е на английски език L - Lock - пак блокаж :)

Редактирано от Schnura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е много по темата, ама и quattro е само марка :steinigung: Знаете добре, че при TT и А3 е с халдекс.

Иначе наистина за цивилен шофьор няма разлика между haldex и torsen като проходимост и динамични характеристики. Няма какво толкова да го мислиш, и двата вида диференциали са изключително масови сред много други марки и не са известни дефекти. Всъщност, haldex не се водел диференциал, а съединител, ама хайде да не се занимаваме с такива работи, нема сми :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В поста съм писал, че при надлъжните мотори използват торсен, а халдекс при напречните.

така е. Шарана е с напречен и естествено е с халдекс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Докато във Volkswagen Passat Mk5 B5/B5.5 се ползва Torsen понеже има надлъжен двигател и доколкото съм чел и видял е заимствано задвижването от A4. Всъщност това е единствения модел на Volkswagen при който се ползва този диференциал.

Редактирано от KOSMOPOLIT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ами то Phaeton си е А8 дори го има и с мотор W12,но темата е много хубава научих работи, за които отдавна търсих отговори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то Phaeton си е А8 дори го има и с мотор W12,но темата е много хубава научих работи, за които отдавна търсих отговори

това, че го има с W12, не означава, че е А8. На различни бази са изобщо - А8 е с алуминиево шаси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

а някой може ли да каже как е трансмисията на косуърт при форд или 4х4 при рено 21 примерно?има и дачия 4х4 едно приятелче ми каза че постоянно е била зацепено задното предаване а като се включи задна скорост,тогава се вкл допълнително предното някой знае ли нещо по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи му да смени дилърите.

Дачия за цената си освен Виско няма какво друго да сложи вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дачия за цената си освен Виско няма какво друго да сложи вътре.

:D:hilezh::D

Tочно !!!

М/у другото, шефа ни има няк'ва Октавия 4х4 :)

Много си я бива между впрочем !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой може ли да каже как е трансмисията на косуърт при форд или 4х4 при рено 21 примерно?има и дачия 4х4 едно приятелче ми каза че постоянно е била зацепено задното предаване а като се включи задна скорост,тогава се вкл допълнително предното някой знае ли нещо по въпроса?

Леко не е по темата, но смятам, че би било инетересно като информация, за тези, които се интересуват от 4х4 системи :)

Косуортите, както и някои от най-видните рали легенди от миналото ползват т. нар. Viscous Coupling Differential Lock. Както при Торсен системата на Куатро и при тази имаме пълноприводно 4х4 задвижване. Централния диференциал разпределя мощността към всички колелета, като при завиване всяко от тях може свободно да се върти с различна скорост. Когато се появи прекомерно приплъзване на някое от колелетата, виско съединителя, който се намира в централния диф, заключва дифа и въртящият момент се предава към колелетата, които имат сцепление. Виското също така може да бъде и в задния диф. Накратко е това.

Предимства пред Торсен системата - висока ефективност при по-ниска цена и по-малко тегло.

Приложение - Форд Ескорт Косуорт, Мицубиши Лансър, Субару Импреза и Легаси (които са с ЛСД вискосъединител в задната ос), Ланча Делта Интеграле и Тойота Селика ГТ4 (които са с Торсен в задната ос).

В заключение само да вметна, че от всичко, което съм изчел, най-добрата 4х4 система за мен е ATTESA E-TS PRO, продукт на Нисан и монтирана единствено в Скайлайн ГТ-Р Р33 и Р34, както и новия Скайлайн ГТ-Р :)

Няма да се впускам в подробности, че много оффтопик стана, пък и по темата 4х4 като цяло могат да се изпишат бая страници...

Надявам се да ви е било интересно :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина беше интересно, но странното е, че на косуърта като махнеш кардана си тръгва с предното,а при quattroto pri B4 не тръгва,защото се върти торсена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук може да се види малко повече

Интересно четиво, но който е измислил Халдекс и Торсен ,е имал много - много богата фантазия направо това си е нещо фантастично за времето,когато са търсили варианта 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве колега само като се замислиш над деференциала като мех. конструкция, и може да ти побелеят косите от фантазия :dance:

КАК АДЖЕБА ТЕЗ ПУСТИ КИТАЙЦИ ПО ПЛАНИНИТЕ, ОЩЕ 1000 г. ПРЕДИ ХРИСТА :o СА ГО ИЗОБРЕТИЛИ ?!?

Чудим и се маим....

Че едно време като участвахме по разните му там Аеро и Ауто-клубове....ни караха да разглобяваме и сглобяваме мини деференциали...

Шантава работа...

Четеш, частите са пред тебе, гледаш и не схващаш - те-т'ва чудо ше тръгне ли или не ? :(

Ииии чак като го разглобиш и сглобиш няколко пъти, ти става ясна механиката му ;)

Същото е с 4х4-то

Както е казал Конфуций (пак китаец да му се невиди :hilezh: ) "Човечеството не се развива Еволюционно, а Революционно"

Демек, натрупва се опит и познание, натрупва се, натрупва се и.... хоп - ново изобретение :D

Tе-така е и в Живота...

Редактирано от PeterTenev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства пред Торсен системата - висока ефективност при по-ниска цена и по-малко тегло.

Недостатък пред Торсен и всичко останало е, че при агресивната му употреба маслото в дифа си променя вискозитета и от там автоматично се превръща в една скована пръчка, която е постоянно зацепена и не прави разлика в това какво количество да предаде напред/назад, респективно ляво/дясно.

Кажи с 2-3 думи нещо за системата при Нисан и какво е по-различното от тази, която е използвана при Порше 959 на времето, която и до ден днешен е една от най-сложните и успешни или дори 4matic на Мерцедес?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ами до колкото знам и съм чел (дори тук във форума) Ланчия Делта Интеграле е с цели ТРИ торсен диференциала

Редактирано от Grayfox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...