Jump to content

[Audi A3] Трудно влиза 1-ва предавка


cbm400

Recommended Posts

Колеги,

МОля за помощ и за вашият съвет. Понякога влиза трудно 1-предавка. Всякаш нещо се е запречило и не и дава да влезе в гнездото. Ако натисна втори пут съединителя си влиза без проблеми. От един сержиз ми казаха, че най вероятно се дължи на крив притискателен диск. Но вчера след като я взех от сервиза след смяна на пълен комплект съсдинител - феродов, притискателен диск и лагер се оказа, че проблема все още си стои, Имате ли някакви идеи на какво може да се дължи?

Благодаря ви предварително.

P.S. Автомобилът е Audi A3 1,8 (двигател AGN) - без демферен маховик (за щастие)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болежка при А3-за съжаление за сега не знам някой да го е оправил.

Онзи ден ми казаха в сервиза, в който ми сменяха дисковете и накладките, че скоростиния лост не се регулира, както е на Голфовете например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такава колица карах преди време, точно същия проблем, но така и не успях да го отстраня. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А3ките не са еднакви! Има много голяма разлика м/у 1.6(1.4 & 1.9SDI G4) и 1.8/1.8T/1.9TDI. 1вото е с прът, 2рото е с жила. При 1вия тип скоростни кутии, обикновено се появяват луфтове по няколко ключови компонента, които може да ви ги покажа на 1 схема по-късно тая вечер. При 2рите е много малък шанса да се прецака нещо по предаването от лоста към скоростите. А и както обяснява колегата щом влиза при повторно натискане значи някоя от помпите е заминала или поне тръгнала... Кокича предлага SACHS на перфектни цени на 1воначално вграждане. Другия вариант е просто да не е обезвъздушена хидравликата на съединителя. Залагам на това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да не е добре обезвъздушен съединителя, но според мен проблема е в синхронизатора за 1-ва скорост.Щом влиза нормално при повторно натискане.Провери нещо - при запален мотор натисни съединителя изчакаи няколко секунди и пробвай да включиш 1-ва ако влезе нормално 100% е от синхронизатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да не е добре обезвъздушен съединителя, но според мен проблема е в синхронизатора за 1-ва скорост.Щом влиза нормално при повторно натискане.Провери нещо - при запален мотор натисни съединителя изчакаи няколко секунди и пробвай да включиш 1-ва ако влезе нормално 100% е от синхронизатора.

И този синхронизатор подлежи ли на ремонт и колко ориентировъчно струва такъв ? :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И този синхронизатор подлежи ли на ремонт и колко ориентировъчно струва такъв ? :flipoff:

Да но трябва да се разглоби цялата кутия.Не зная колко струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем .Преди време бяхме писали с един колега и той така в една тема , но коментарите бяха свързани с някфо масло/течност :bia:

Проблема е супер странен ... само на 1ва скорост се получава и се появява при 1 от 6 включвания (горе-долу).При повторното натискане влиза 1ва :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го прави и при превключване на задна скорост :hilezh:

И при мен е така..........ходих на няколко места и всеки вика от много неща може да е :hilezh: ...........сега мисля да сменя маслото на скоростите но не вярвам да има голяма разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така..........ходих на няколко места и всеки вика от много неща може да е :hilezh: ...........сега мисля да сменя маслото на скоростите но не вярвам да има голяма разлика.

Аз го смених и не се оправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах с друга марка автомобил това, първо се дължеше на това къде отлепя съединителя, а второто синхроните може да са износени. Лошото е че те са скъпички. Обикновено първа и задна са на едно. За А3 обаче нещата сигурно не седят така както при другата марка автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатора бил причината, а за маслото съм чел, че производителите на машинките ни са казали, че то не бива да се сменя и е нормално да издържи до края на живота на скоростната кутия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатора бил причината, а за маслото съм чел, че производителите на машинките ни са казали, че то не бива да се сменя и е нормално да издържи до края на живота на скоростната кутия :hilezh:

И аз така знам, че не бива да се сменя, но като видях че има пробка за източване (най-вероятно са е оставили за всеки случай) и смело го смених. Сега малко съжелявам, че сложих евтино масло, но да чъкна на дърво вече 7000км проблем няма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го смених и не се оправи

А някакво подобрение.............вярно ли не се сменя........тва ми е малко съмнително но ако е така да не си играя :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички скорости са синхронизирани без задна.Маслото няма нищо общо с проблема, но не е лошо че се смяня стига да се спази типа на препоръчаното от Ауди.Синхронизатора е направен от месингова сплав и е възможно да е износен.Пак казвам че не зная колко струва но мисля че не е много скъп( все пак е само един метален пръстен).Ще се опитам да намеря каталожният му номер и можете да попитате за цената в сервиз на Ауди.Но сложната част е че ск.кутия трябва да се свали и да се разглоби цялата.Казвам го защото преди два дни го направих само че на моята,която е А4( смянях лагер на вторичния вал).За А3 до 2000 г. с пет степенна ск.кут номера на синхронизатора за 1-ва и 2-ра скорост е 020 311 239Е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин тествах друг подход. При проблемно включване на 1-ва минах през втора и след това първа си влезе ОК. Дали са синхронизатори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е другият начин да се провери дали е синхронизатор.Вътре в него има една пружинираща скоба може само тя да е повредена,но трябва да се отвори и да се види.Зная че не е лесно, но ако те дразни действай ако ли не си карай така,но не зная как ще се отрази след време на зъбните колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали можете да ми препоръчате сервиз, в който няма да се чешат много по главите докато сглобяват скоростната кутия, защото ми казаха че не е много лесна процедура?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и сега ми кажеш от къде да я взема тая пущина калибър AUDI–3422....и проблема се реши определено имаш една бира от мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audia3.5go.ru/html/7_4.htm И не пипай скоростната кутия .

Точно като на Голф 3, само че незнам майсторите ми казаха, че на А3 не се регулира така ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако може някои да ми обесни че не разбирам как да си го опражя аз.защо то и аз имам сащият проблем и смених маслото днеска и не се оправи и видях тази тема.да и те някав жокер как да си оправя и аз скоростите.при мен някои пат харка и 3 и задна апак парва влиза трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

някой има ли идея къде в София (освен в Porsche и Unitrade) могат да ми пренастроят механизма около лоста (процедурата която споменава jiko58) и ако имате идея кви пари да си отделя?

Много съм ви благодарен пердварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

И аз имам същият проблем ,особенно 1-ва влиза  трудно  и трябва все да съм под напрежение да я уцелия, защото иначе се чува много гадно  "хъркане" и ме е страх да не се пре*бе нещо . Обаче колата е A3 1.9 tdi 1997 г  90кс.  ,а до колкото виждам се говори за бензинки ,някой с дизел има ли подобен проблем и намерил ли е  решение ?? Преди това съм карал Хонда и скоростите влизаха от раз  с много малък ход ,а скоростите на немците Audi и VW  са ужасни .  Също и когато карам с 5-10 км/ч и е малка скоростта за 2-ра  , да вкл. 1-ва си е приключение .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...