Jump to content

Лампата за маслото свети когато и харесва


Recommended Posts

От няколко дни, и аз имам подобен проблем. Само че при мен е, като запаля колата в първите 15-20 секунди лампата на маслото свети и уреда не отчита никакво налягане. След това стрелката рязко отива в крайно дясно положение и лампата изгасва. Маслото е на 800км. "Кастрол- Магнатек" 10W40. Дали е заминала помпата...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

щом свети от начало и на студен двигател тичай бързо

да мерят налягането и да сменяш ако трябва,че белата 1 път става...

въпреки че и датчика може да е... те ще ти кажат масторджиите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, от това най ме е страх - от "майстори". От измислени "майстори" преди три месеца смених двигателя. Това ACE- то било страааашшннаа гадост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам същия проблем.Когато двигателя работи дълго време и маслото загрее и се разбие добре , лампата светваше придружена със звуков сигнал.Маслото беше 10/40. Колата е А4 1.8 20кл. След смяна на датчика който е върху масления филтър , проблема не се оправи. Казаха ми, че този модел нямат втори датчик,за което още не знам дали е вярно.След промивка на картер и двигател също не се оправи.Смених маслото с 15/40.Имаше малко подобрение в смисъл , че времето от запалване до светване на лампата се удължи от 30 мин. на 1 час.Сложиха ми манометър вътре на таблото който е свързан вместо датчика за лампата а не паралелно с нея. Сега нямам лампа да ме ядосва , но това не означава, че проблема е решен,защото при запалване на студено пълни скалата , а след час работа пада на 1 бар , по някога и леко под това. След дълго събиране на информация и различни мнения стигнах до извода , че проблема при мен е в лагерите на коляновия вал. Когато има хлабини от там изтича налягането. Кофти , че не живея в БГ а тук няма кой да се захване с такъв ремонт , така,че реших и днес налях 20/50 минерално.В книгата на колата го има като вариант също че може да се използва , но не на по ниски температури от -15 градуса.Тук температурите никога не падат толкова.Карах колата днес в продължение на 2 часа , без да гася двигателя и налягането не падна под 1.5 бара.Знам , че 20/50 не е добре за много клапанови двигатели но като причука двигателя веднага ще пиша , надявам се никога ;-) . А иначе нормалното налягане на маслото за този мотор е на тихи обороти и загрял двигател от 1 до 2.5 бара.На 2000 об/мин. не по малко от 2 бара.За тези с турбото е по-високо.

Та мисълта ми е, ако колега още не си знаеш налягането в маслената система , това е първото , което трябва да направиш.Стискам палци да е в добри граници , тогава дали е таблото , датчика или лоши връзки , не е страшно , ще се намери. Пиши какво е било като разбереш.

Редактирано от bytanas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз чувам различни мнения по въпроса.И вече и аз не знам какво да правя.

Значи и на мен ми казаха,че като било тънко маслото и като се разбие и почвали да лопат из вътре чарковете на двигателя и за това ставало така и светела лампата...сега съм с 10w40 както съм писал по-горе и пак за същото време светва пустата му лампа.Чудя се дали да не минавам на 15w40,но си мисля че няма смисъл...

Утре съм при човека който ми обърна най-голямо внимание по този въпрос и беше достатъчно любезен да ми изслуша какво имам да му кажа и той наи съответно да ми отговори,защото до сега ми се казваше "Карай,не се притеснявай,няма какво да стане"...Аз шъ не шъ си карам ама тва си свети и искам да го оправя,защото ме дразни ...

Утре като се върна от майстора и имам развитие,дал Бог добро, ще пиша!Защото доста теми съм чел във форума за хора с тази болежка,аз си мислих че само B4 го има това като проблем,но явно всичко де що е Audi му се случва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел някъде, че автомобилите от vw grup имат някаква система за ранно предупреждение. Може ако е вярно за това много хора да се оплакват. Абе няма значение.Аз вече написах какво съм открил за нормални стойности за налягане. Загрей добре двигателя , до температурата при която ти светва лампата и нека , човека му навие механичния манометър. Дано е над 1 и 2.5 бара , естествено , колкото повече , толкова по-добре.виж колко е и на 2000 об/мин. При мен налягането се вдигна с половин бар след като налях 20В50 сега в най лошия случай е 1.5 бара , а при 2000 об/мин е 3.5 бара.Това след като не е гасена поне час.Студена пълни скалата. Не трябва само да я режа студена. За сега доволно , ще видим до кога :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1:0 за мен ;)

Моя проблем се реши като най-накрая намерих човека...

Значи датчикът,който е над двигателя си е наред,става на въпрос за този който се намира в таблото на колата.Той прави тия гяволъци.

Даде ми я човека да я пробвам и тогава да плащам.30мин. я ръмбих както си искам...давах газ колкото мога отпусках педала,на 4-та на 5-та със 100,с 120,140 ... и не свети бе :D загрях я до 90 градуса и пак продължих да я режа и пак не свети тая ламба най-накрая вече туй няма да свети :) и цялата процедура ми струваше 20лв. и 4 часа без кола ;)

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво , ами честито , нямаш вече дразнител. Евала на такива майстори , как да не му станеш редовен клиент :mrgreen:

Трябва и аз да се разровя да видя дали А4 имат такова нещо в таблото. Мерси за идеята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво , ами честито , нямаш вече дразнител. Евала на такива майстори , как да не му станеш редовен клиент :hilezh:

Трябва и аз да се разровя да видя дали А4 имат такова нещо в таблото. Мерси за идеята.

Колега а каде е тоя датчик в таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Михаил Радославов ще е добре да обясни.Аз още не съм гледал какво има в таблото , щото съм почти сигурен че моят проблем е в лагерите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пусни една търсачка във форума,колегата ради беше описал доста подробно какъв е проблема и съответното решение

едит

нещо не можах да намеря въпросната тема,но попаднах на нещо полезно

Прочети написаното по-долу. Взето е от VW форума.

Искам да помогна с каквото мога на собствениците на Volkswagen по проблема с "лампата за маслото".

Ако на някой от вас се е случвало докато кара VW-то си, без видима причина да започне да мига лампата за маслото и да свири гаден зумер, това ще му бъде от полза.

Повечето модели на VW Golf, Jetta, Passat и др.са снабдени с т.н. система за ранно предупреждение за налягането на маслото.Направена е на базата на интегрална схема (компаратор) и зумер, които се намират във блока на скоростомера. На входа на схемата постъпва информация от:

- датчика монтиран на масления филтър 1.8 bar (бяла изолация) с нормално отворени контакти към "маса".

- датчика на главата 0.3 bar (кафява изолация) с нормално затворени контакти към "маса"

- оборотомера (от делкото ако няма оборотомер)

Тази система следи отношението обороти-налягане и има за цел да предупреждава НАВРЕМЕ че поради някаква причина налягането на маслото е спаднало и е под оптималната си стойност. (При коли, които имат само контролна лампа за маслото в повечето случаи тя светва, когато вече е доста късно).

Сработването на системата НЕ ОЗНАЧАВА, че е станало най-лошото (липса на налягане и "изтропал" колянов вал). Това е още много далече и може да се предотврати. Виждал съм VW, което е изминало около 1000км след първото сработване на системата и мотора му работеше като часовник без всякакви намерения да спира.

За системата трябва да се знае че:

- недейства при тихи обороти;

- неследи за нивото или температурата на маслото;

- задействането и се индицира ВИНАГИ с едновременното светене на лампата за маслото и свирене на сигналния зумер.

Системата работи така:

-При пускане на двигателя и достигане на налягане от 0.3 bar, датчикът на главата разделя контактите си и гаси лампата за маслото.

-Датчикът на масления филтър сработва като затваря контактите си при достигане на налягане от около 1.6 до 1.8 bar като по този начин подава "маса" към интегралната схема.

-Системата за ранно предупреждение ЗАПОЧВА ДА РАБОТИ при достигане на 2000 оборота. Тези обороти се регистрират от интегралната схема. Ако а в същото време тя НЕ Е получила сигнал от датчика на масления филтър (т.е. налягането е под 1.8 bar и датчикът не е затворил контактите си) след около 15сек схемата задейства лампата за маслото, която започва да мига и към зумера, който започва да звъни, не много силно но страшно изнервящо.

При сработване на системата за ранно предупреждение добре е да се направи диагностика. Препоръчвам ви следното:

-Проверете изправността на самата система като откачите кабела на датчика на масления филтър (при повечето модели е жълт).

-Запалете двигателя и вдигнетее окило 2200 оборота. След около 10-15сек. лампата на маслото трябва да светне, а зумерът да започне да звъни. При връщане кабела на мястото му или опирането му към "маса" лампата и зумерът трябва да спрат.

-Ако всичко е ОК тогава на мястото на датчика на филтъра навийте манометър. При загрят двигател (82-95 градуса) налягането на маслото за бензиновите двигатели на VW 1.3, 1.6 и 1.8 всички модификации трябва да е не по-малко от 1.5 bar при не повече от 1000 оборота и не по-малко от 2 bar при 2000 оборота.

Ако налягането е ОК, причините да се търсят в:

- лоши кабелни връзки на датчиците

- лоши връзки в самото арматурно табло (фолираните проводници зад него)

- интегралната схема в самото табло (това не се ремонтира, а се сменя цялото табло)

- дефектирали датчици

Ако налягането е под посочените стойности то възможни причини са:

- маслото е с нисък вискозитет

- проблеми с хидравликата на клапаните (ако моторът е такъв).

- маслена помпа (големи хлабини или блокирал в отворено положение компенсационен клапан)

- лагери на паразитния вал (малко вероятно но напълно възможно)

- ОСНОВНИ И БИЕЛНИ ЛАГЕРИ.

Редактирано от рудолф
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи моя проблем беше по датчиците и по тъблото.Не мога да опиша точно какво,защото нищо не разбирам,а и докъто го правеше човека,не бях там оставих му я в 12 и в 4 беше готова,защото имаше работа човека.

:bia::flehan: съжелявам че не мога да го опиша като хората :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи проблема на Мишо не е в датчик, ами в някаква платка която и аз не знам каква е точно. Този майстор в Ловеч прави само VW и Audi и я е сменил с такава същата платка, защото я е имал. Но важното е че проблема е отстранен. Мишо извинявай, че ти се меся в темата ама все пак преди я карах и аз тази кола, та си ми е няква слабост! :flehan:

П.С. Това с тея маслени помпи е пълна глупост, аз за 1 година щях майката да и на**а. Успех на другите колеги! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мене на два пъти ми светна лампата(единия път при студен двигател мъждукаше)след като я покарах 5 мин.сама изгасна.Това беше преди да сменя маслото.След като го смених пак ми направи същия номер.Този път обаче двигателя беше загрял.И пак мъждукаше.След малко каране пак угасна.И в двата случая звука на двигателя не се е променял.Не са се чували хидравличните повдигачи.Понеже прочетох някъде че ако няма налягане нагоре по системата повдигачите изтракват.И интересното е че и да я форсирам и да работи на празен ход,лампата си мъждука по един и същ начин.И си угасва после.Дали е електрически проблема.Ауди Б3 двиг.RU.Маслото което налях е Титан 10W40. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

да върна тази позабравена тема в началото.Както писах по горе,лампата мъждукаше,угасваше,с една дума прави каквото си иска.Смених маслените датчици.Същата работа.Свалих таблото,смених стабилизатора,презапоих всички спойки.Няма и няма.Даже лампата почна да свети постоянно.Отидох при един еладжия.Човека ми каза,че зад километража има едно реле през което минава тока за лампата.Само това не бях пробвал.Свалих километража,бръкнах(релето се пада на 10 см. под него от лявата страна.правоъгълно,дълго,има залепен стикер със цифрата 2 на него.)изкарах го,сложих друго и лампата угасна.Чак не можех да повярвам,че в това лайняно реле бил проблема.А бях стигнал дотам ,че да ходя да меря налягане и т.н.Този пост го пиша в помощ на колегите на които в бъдеще може да се появи подобен проблем.Да знаят какво да правят и къде да пипнат.А ел. техника ми каза ,че това било слабо място.Е,оправих си го сам.Иначе щях да дам 30 лв. за 5 мин. работа :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мен и на мене това ми оправяха, но аз понеже от кеф при майстора, който ми го оправи, че ми взе 20 лева и вече имам напълно не светеща лампа (изправна) се накефих много и не можах точно да обясня какво ми беше, че повече се кефех, отколкото го слушах :hilezh:

Напича ги слънцето и се побъркват тия ланби :bia:;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm: Е, все пак колите не са в първа младост.Все ще излезе нещо,което да ти изкара нервичките.Айде със здраве. :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...
  • 1 year later...

Здравейте, събуждам тази стара тема с един странен проблем, който се появи преди 2-3 години, вначалото рядко , а това лято доста често. Само лятото, през деня когато е горещо над 30 градуса ми светва лампата на маслото и стрелката на оборотомера пада и спира да показва. Не се чуват никакви тракания т.е. двигателя работи нормално има масло. 

Някой имал и е подобен проблем?

П.П. Колега  yoda1966 виждм, че имаш подобен пробле решили ли го?

Редактирано от Azov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На самата платка на оборотомера има кондензатори,които с времето се повреждат(изсъхват) и оборотомера спира да работи.Трабва да се подменят.Другото е,че може да има напукани спойки по таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте отново по темата. На този етап не мога  да отстраня проблема. свалях таблото разглобявах го но няма видими проблемни спойки. Няма видими сцепени кондензатори. Значи това се случва само когато всичко около таблото се нагрее повече, т.е. напече го слънце вече или по-дълго време карам на парно. Някой някакви идеи??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...