Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Когато клапата започне да играе,влиза различно количество въздух,оттам идва проблема с оборотите.Мисля да направя един експеримент:Където е дупчицата за регулиране на клапата,да натикам нещо за да остане блокирана в горно положение,за да видя какво ще стане с оборотите.Не един път съм писал, че като изключа помпата и след около 1 минута или гасне или отива на 2000 оборота,включвам си с копчето бензиновата помпа и веднага удря на 1000 и не мърда.

Ванка,ако не ти представлява трудност,махни клапата и покарай малко и сподели какво е било поведението на двигателя на газ.И аз скоро ще направя този експеримент за да сложим край на споровете.Колегата gsoba кара без клапа.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с блокирането на клапата в крайно горно положение е пробвано......../не е добра идея /трябва да се прекъсне потециометъра и....... нещата не се получават добре//....:bia:

Относно премахването на клапата,бях написал, че има доста по-елегантни решения/надълго и на широко обяснени в свързаните теми/. В моя случай колата е удряна от тази страна, кутията на възд. филтър е от пасат, гърмяла е яко, никой не искаше да се занимава........и се наложи да правя "джигитски" изпълнения.:bia::bia: /резултатът ме устройва за момента/ :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с блокирането на клапата в крайно горно положение е пробвано......../не е добра идея /трябва да се прекъсне потециометъра и....... нещата не се получават добре//

Тя моята газова е пълна с електроника и има разни емулатори,като се включи клапана за газта,изключва всяка електроника свързана с бензина

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята беше с ламбда контрол Ланди, ама......го изтърбуших и го оставих до един контейнер/редуктор, две кутии електроника, степерче/.......Срях да ходя в сервиз КЛААС /не случайно се римува с ПЕДЕРААС/ .........и ситуацията около колата се нормализира :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какъв ти е сега разхода, както и вървежа на колата?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отидох да центроват газовата...Минал съм само 50км, но всичко е ясно :) Колегата центрова колата и тя заработи както аз не съм я виждал да работи а я имам 20 000км ^_^ Сега АЦЕ-то не вибрира, и почти не се чува. Тръгнах от София, карам си изключвам от скорост оборотите БЕТОН, след 5мин. пак не мърдат, още 15 пъти я пробвах все бетон....накрая след около 35км изминат път хоп пропаднаха и се започна ънЪНънЪН :) Аз проблема ще го реша, но ми е интересно да видя какво ще каже колегата :)

integrale45 - Колега не знам какво става при теб, но с моята центровка колата харчеше около 14 като беше стояла 2 часа на място и минах през целия център на София в час пик. С 40 литра газ даде толкова. Сега ще видим колко е новия разход :respekt: Ако имаш път до София мога да съдействам да ти видят колата, и 100% ще разбереш къде е проблема

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... 35км изминат път хоп пропаднаха и се започна ънЪНънЪН :dance: Аз проблема ще го реша, но ми е интересно да видя какво ще каже колегата :lol:

Пишеш в тема, където има отговори по проблема с ниските обороти, въпреки че малко по-горе казваш че не съществува при АСЕ с АГУ, дори още преди да си монтирал АГУ-то :hilezh: . Все имам чувството че не си я чел отначало :lol:. Тук пишат хора, които са реализирали схемата на cvetan83. Ако имаш идея как да се направи по друг начин, освен описания в тази или в моята тема - пусни една нова за да не се разводнява тази. С радост ще тествам твоето решение.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI колега за решения по проблема ако направя нещо успешно ще го напиша. И аз като теб искам да помагам във форума. Понеже измежду всичко изписано не личи ще кажа ясно и точно нещо. Много пъти не споделям твоето мнение(само по някой въпроси не за клапата), но не го игнорирам(може да не е ясно последното). Често се изразявам не точно за това ще ти кажа ЕВАЛА колега прав си за проблема с "олекващата клапа". В случай че не е станало ясно именно с твоите изводи се аргументирам в БРЦ България, и пред колеги който са доста напред в диагностиката на бензин/газ двигатели :icon_idea: Точно защото съм го прочел във форум винаги споделям източника на информация, при което "професионалистите" губят ума и дума :lol: . И с 1 дума казано БРАВО шапка ти свалям.

"малко по-горе казваш че не съществува при АСЕ с АГУ" - Не се сещам къде съм игнорирал проблема категорично. Не мога да обяснявам добре. Принципно горе изказвах аргументи заради който според колега проблема би трябвало да се прояви веднага. Аз просто предавам неговите думи, и като гледам не е станало ясно за което се извинявам :lol:

И направо те питам защо клапата не олеква веднага или след 15-30 сек. след като според мен има достатъчно места през който да избяга налягането??? Само това ми кажи, защото само това не мога да разбера. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дъвкано е много пъти, просто трябва да се прочете - проблемите обикновено се проявяват до около 40мин. Няма как да "игнорираш проблема категорично" при положение, че нямаш никакъв опит на каране на АСЕ с АГУ. :hilezh: Едно е теорията, съвсем друго е практиката. Електрониката на АСЕ-то е правена да осигури работата на двигателя на бензин , а не на газ. Затова като се кара на газ се получават и странични ефекти - това също е писано и обяснявано много пъти. Идеята на форума е да се споделят проблемите с цел тяхното решаване. Дали обаче някой ще приеме съвет от друг си е индивидуално решение и в този смисъл за мен няма значение какво ще правиш с твоята кола - моята си върви екстра ;). В крайна сметка ако човек се интересува може да прочете и ако не е съгласен с нещо е хубаво да се аргументира за да се мисли в посока друго решение на проблема. Повтарянето на въпроси, които са задавани много пъти и има отговор на тях не водят до нищо друго освен до спам. Много трудно ще е на някой, който иска да намери отговор на въпросите си да прелиства тема с n-страници. Не ме разбирай погрешно - ти явно си имаш свое мнение по въпроса с ниските обороти и мех. инжекцион и се надявам да намериш свое решение, което да споделиш в нова тема, ако съществуваща не ти решава проблема.

Относно въпроса ти, въпреки че вече ми омръзна да пиша едно и също:

За да олекне клапата напълно трябва мине известно време и това зависи от състоянието на дюзите, "буренцето" и клапана на бензиновата помпа. При ниски обороти обаче клапата е в долно положение и дори и ниско налягане е достатъчно да я държи почти на място стига да не се прибере плунжера в главата на инжекциона. Самото налягане пада бавно като известно време ЕКУ-то се "опитва" да се адаптира към показанията на потенциометъра при ниски обороти - след това почват да играят оборотите и накрая гасне, а често може и да почне да "гърми". Причината за "гърменето" и играенето на ниските обороти е, че докато се адаптира ЕКУ-то към новите показания на потенциометъра освен, че некоректно управлява ст. моторче също така мести и центровката на запалването.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

integrale45 - Колега не знам какво става при теб, но с моята центровка колата харчеше около 14 като беше стояла 2 часа на място и минах през целия център на София в час пик.

Това градско каране ли е или комбинирано? При мен смесен разход ми дава 13/100.Откакто зареждам на една Петролска газстанция,разхода ми падна на 18/100 градско,незнам каква е причината,при условие че газта идва от едно място-Лукойл,така ли е ?

Дъвкано е много пъти, просто трябва да се прочете - проблемите обикновено се проявяват до около 40мин. Няма как да "игнорираш проблема категорично" при положение, че нямаш никакъв опит на каране на АСЕ с АГУ. :D Едно е теорията, съвсем друго е практиката.

Ами вие живеете наблизо,изберете си един почивен ден ,вижте се и оправете нещата,с тези чатове из тази тема е излишно дискутирането в случая,по добре Вальо да покаже на Ванката изобретението си и да бъдете спокойни,аз съм на 300 км,от София,ако бах по близо,щях да дойда.

А какво открих снощи:когато колата работи на газ,тикнах едно желязце в дупката за регулиране на клапата на дебитомера и а поставям в крайно горно положение и тя започва да стои на около 2000 оборота без да мърдат ,това значи ли че има богата горивна смес.В случая все едно съм я махнал?Вальо,кажи мнение,ако обичаш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво открих снощи:когато колата работи на газ,тикнах едно желязце в дупката за регулиране на клапата на дебитомера и а поставям в крайно горно положение и тя започва да стои на около 2000 оборота без да мърдат ,това значи ли че има богата горивна смес.В случая все едно съм я махнал?Вальо,кажи мнение,ако обичаш :unsure:

Като повдигаш клапата - трябва да обясниш на ЕКУ-то кое е вярно - показанията от потенциометъра на дебитомера или показанията от ТПС-са:):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като повдигаш клапата - трябва да обясниш на ЕКУ-то кое е вярно - показанията от потенциометъра на дебитомера или показанията от ТПС-са:unsure::)

Емулатора не ги ли лъже.Иначе какво става променя се нещо в запалването ли,при условие че няма достъп на бензин

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@integrale45

Сместа ти е нормална, просто влиза повече въздух и от своя страна изпарителя подава повече газ - затова оборотите са на 2000, нормално е. Ако обаче имаш 3-ти извод към изпарителя за байпас на ниските обороти, той ще се опитва да компенсира вакуума и съответно ще намалява притока на газ - с една дума има вероятност да гръмне поради бедна смес. Логиката е или без клапа (или вдигната нагоре) и БЕЗ байпасен маркуч за ниските или с клапа и байпасен маркуч за ниските - средно положение няма, говорим ако се ползва плочка на АГУ-то.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С плочка за АСЕ съм. Имам трети маркуч от плочката към задната част на изпарителя за байпаса,но не искам да ти досаждам вече с въпросите.Може би работа тук има и стъпковия мотор,който май взема сигнал от клапата и ще се наложи да слагам реглажен кран , както е при теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги един решен проблем. Колата ми правеше сериозен проблем когато и подавах газ рязко(само на газ). Обикновено при включване в интензивен трафик. Проблема беше че като натисна рязко педала на газта без значение дали колата е на скорост колата забиваше(идея преди да гръмне може би) и после мотора се развърташе нормално. Оказа се че баипасния маркуч беше тесен, а беше ф8мм. Сега сложих обикновен силиконов и всичко заспа. Аз мислех че проблема е до реглаж, но отидох на диагностика и човека каза това не знам защо се получава??? Е както и да е ако някой бере душа и е с различен маркуч(от обикновения силиконов)за баипас да го сменя.

Имам и един въпрос. Тука 20 страници си говорим как да се движим с АЦЕ на газ безпроблемно. Моля кажете колеги при вас има ли аномалии в работата на бензин откакто колите ви са на ГАЗ??? При мен много странни ефекти се получават, но според мен са докато се обезвъздуши системата защото после си върви нормално.... :D Трябва ли да очаквам някакви новости още?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Integrale45 май стана точно така както каза ти, нещо много играят оборотите на газ смисал гасне често, на бензин пък от както пипаха по копчето там изобщо не иска да пали, какво може да се прекъсне освен помпата какъв е твоя случай? дай съвет моля те :zustimm::unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ми се струва че баипасния маркуч е малък. Сега съм сложил ф8 че имах такъв подръка, с едни бързи връзки. Никъде не съм чел за правило за неговия диаметър.

Слага се силиконов обикновено - при всеки газадажия го има.

Кофти настройка се оказа, не е малък маркуча...

Колеги един решен проблем. ... Оказа се че баипасния маркуч беше тесен, а беше ф8мм. Сега сложих обикновен силиконов и всичко заспа...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. VBI е номер 1 и никой няма да спори с него и да го обижда.

2.

Integrale45 май стана точно така както каза ти, нещо много играят оборотите на газ смисал гасне често, на бензин пък от както пипаха по копчето там изобщо не иска да пали, какво може да се прекъсне освен помпата какъв е твоя случай? дай съвет моля те :lol::D

Имам и един въпрос. Тука 20 страници си говорим как да се движим с АЦЕ на газ безпроблемно. Моля кажете колеги при вас има ли аномалии в работата на бензин откакто колите ви са на ГАЗ??? При мен много странни ефекти се получават, но според мен са докато се обезвъздуши системата защото после си върви нормално.... :hilezh: Трябва ли да очаквам някакви новости още?

Аз, когато изключа помпата и остане така към 5-6 минути,докато карам на газ,като я включа започва едно прекъсване на двигателя,докато се напълни системата с бензин,нужни са около 10-15 секунди на 2-2500 оборота,така си е , затова италианците са решили да не спират помпата.Ако изгася колата на газ и сутринта трудно пали на бензи,дори като давам на контакт към 4-5 пъти,уж да се напълни системата ама Ц.Така,че просто гасете колата на бензин и се научете да натискате 3те педала с два крака:С левия натискате съединителя,с палеца на денсия крак ,натискате спирачката, а с кутрето подавате газ да не гасне,педалите са близо,свиква се.На мене ми харесва,защото никой друг не може да ми кара колата,освен когато е вкл бенз помпа,тогава няма пролем на газ.

За мен решението е:Като се включи клапана на газта,се изключва електрониката за бензина ТПС и потенциометър помпа и др,някакво устройство /може би реле/,което да държи клапата в горно положение и на мястото на стъпковия мотор ще се сложи реглажен кран , както Вальо писа в 100 теми

Ванка, дупката на плочката ми към колекторите е около 4 сантиметра.Вчера си купих ноф фотоапарат и като е топло ще ннаправя разни снимки

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опит за плочки също събрах. Значи плочката черната БРЦ-то на която съм дал снимки напред в темата е на 31мм. След като дойде алуминиевата на 30мм изработена като за 20лв и я сложих, и проблема с глъхненето изчезна веднага, без да чакам повече разглобих до основи черната БРЦ. Аз с очите си не видях нищо нередно вътре в нея, но с нея колата правеше проблем. Та и на теб да го кажа поръчваш си от сайта на който съм дал линк и си готов. Ако плочката ти е на 40мм повярвай ми това ще обясни големия разход при по-ниски средни скорости(градско). Да не говорим, че при мен сега на газ при ниски и средни обороти(до 4000) колата върви по друг начин. :hilezh:

VBI - Респект за търпението към мен и не само към мен. На всеки се случва да бърка, особено когато някой казва нещо уж сигурно и проверено, пък после се оказва че не е толкова сигурно(нямам предвид колега от форума или теб а себе си че вярвам на всеки). Аз не си обяснявам едно нещо в твоите думи....Казваш че клапата олеква с което съм съгласен, казваш че оборотите се побъркват и това е ясно, но много не съм съгласен че потенциометъра има отношение към ъгъла на запалване. А не съм съгласен защото ти казваш че когато олекне клапата е възможно да гръмне в колектора, и казваш че ще е от побъркания ъгъл на запалване и размахващата се клапа... Е а обясни ми тогава какво друго освен количеството въздух променяш с кранче вместо МПХ след като с крана не гърми??? Аз съм безнадежден, но мисля не питам простотии :hilezh:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, но много не съм съгласен че потенциометъра има отношение към ъгъла на запалване.

Ще ти опища експеримент правен от мен..........., коментара от тебе!

Клапата я няма. Стъпковия мотор е кран. Празен ход 1000 оборота. Дотук всичко е фиксирано /това е схемата в моята кола/

Натискаш плунжера за да се премести /потенциометъра/ в крайно горно положение /не забравяй, че сечението през което минава въздуха/сместа/ е константа/... Оборотите се повишават до 1400-1500 .....Единственото с което ЕКУ-то може да повиши оборотите е аванса./има и определена доза ефект на "снежната топка" до достигане максималния дебит на крана/

Втори експеримент: Откачен ТПС или 2000 оборота празен ход или гасне като чук.....разход и вървеж без коментар :hilezh::hilezh:

Успех!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сигурно съм малоумен,но нищо не разбрах интересува ме може ли да прекъсна нещо друго отпред с реле, а помпата да си остане да работи. Защото когато е прекъсната, колата не трудно а въобще не иска да запали на бензин! Когато я свържа без реле пали от рас. А иначе когато работи на газ може би докато не загрее както трябва оборотите играят много смисал когато съм на светофар гасне колата. обясни ми ако може по най простия начин как е работата при тебе защото двигателите са едни и същи какво са ти прекъснали та работи добре на газ и пали на бензин независимо колко трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vankata_84: Потенциометъра подава сигнал на ЕКУ-то за положението на клапата и на база това ЕКУ-то променя предварението на запалването (има горивни карти за различните режими на двигателя). Затова се променят и оборотите - това обяснява написаното от опитите на gsoba. Така, че потенциометъра влияе непряко на центровката на запалването и като сложиш и олекналата клапа, която играе надолу-нагоре и пряко променя подавания въздух към двигателя, а от там и сместа и ако имаш ст. моторче, което се опитва да коригира оборотите резултата много често e БУМ във всмукателните колектори. Надявам се да е станало ясно кое как влияе на работата на мотора на газ. Относно реглажното кранче вместо ст. мотор - има една голяма разлика, когато работи на газ и бензин. При бензин минава САМО въздух през ст. моторче, а на газ минава и газ. Затова има и разлика в работата на двигателя.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,колко мм.е този силиконовия маркуч икакво му е по-особеното?Питах днес в един сервиз за газови,и ми казаха,че не знаят за такова нещо,те работели с обикновен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...