Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Здравейте

От момента в който купих колата се започна с ходенето по мъките имаше проблем с паленето, не държеше празен ход нито на газ нито на бензин, харчеше 60/100 газ градско и най лошото гаснеше на всеки втори светофар, но преди няколко дни всичко това се промени.

От самото начало започнах с възстановяване на инжекциона и дебитомера които бяха потрошени от гърмежи при предишния собственик, като с помощта на колегата "VBI' и тази тема го възстанових и калибрирах за да пали и работи колата на бензин, но проблема с гасненето остана като колата изгасваше без видима причина когато си поиска, но винаги по време на движение, смених свещи, капачка, палец, ново стъпково моторче, почистих дюзите на инжекциона, рециклирах изцяло газовата, подмених почти всички датчици и маркучи и единствения резултат от всичко това беше хвърлени на вятъра около 1500 лв за части труд и хиляди диагностики на които не намираха нито грешки нито проблем, а колата продължаваше да гасне като чук. Остана само потенциометъра на дебитомера като възможен причинител на проблема който обаче за съжаление не произвежда от 3 години, изчерпан е по магазините и до сега не подлежеше на ремонт.

С помощта и наставленията на колегата "unminko " успях да наглася потенциометъра така, че да работи нормално като разпробих оградените с червено на снимката по долу отвори с цел да се увеличи диаметъра и да мога да преместя корпуса на потенциометъра на ляво или дясно за да търкат четките по здравата част от пистите, резултата бе 100% след което при загрял мотор регулирах на празен ход потенциометъра на 0.5-0.6 V, покарах колата на бензин и за моя голяма изненада тя вече не гаснеше и за разлика от преди вървеше много добре, но на газ проблема с изгасването си остана без промяна. И точно когато се бях отчаял тотално попаднах на тази тема от където ми стана ясно, че проблемите с газта идват основно от механичната част на инжекциона и по конкретно от главата му която е свързана с клапата на дебитомера, а той с потенциометъра, като проблема идва от това, че когато караме на бензин в главата на инжекциона има бензин под налягане който от своя страна противодейства на клапата на дебитомера и въздушния поток който засмуква двигателя се бори да преодолее освен клапата и противодействието на налягането в главата на инжекциона като по този начин показанията на потенциометъра при каране на бензин е да речем 0.55 V обаче когато минем на газ и помпата спре да поддържа налягане противодействието на лапата постепенно намалява и в един момент тя се повдига в по горно положение, а показанието на потенциометъра се вдига с около 0.5 V и е станало 1.05 V в този момент на компира му идва сигнал, че сместа на ниски обороти е бедна и той намаля дебита на стъпковото моторче и по този начин по веригата започва подаване на погрешна информация и колата започва да глъхне или гасне.

Моето решение на този проблем е много просто и струва около 4 лв като след монтажа колата на бензин работи с всички оригинално монтирани на колата компоненти.

Купих си едно реле с два контакта и един 100kOhm радио потенциометър, релето реших да се командва (+ и -) от един от клапаните на газовата така,че когато колата превключи на газ релето прекъсва директната връзка от потенциометъра на дебитомера към компютъра и затваря паралелна верига която минава през радио потенциометъра и пак отива към компютъра на колата. След реализирането на схемата при загрял мотор и след превключване от бензин на газ регулирах от радио потенциометъра напрежението на вход към компютъра като опитно установих, че е по добре да се настрои на 0.45-0.5 V т.е. поне с 0.1 V по малко от колкото е на бензин, при тази схема когато караме на бензин компютъра взима информация която е актуална и вярна както и трябва да бъде, а когато минем на газ автоматично релето прехвърля към втората верига където с помощта на радио потенциометъра подава лъжлива информация за сместа и колата на газ работи без колебание без заглъхване и без да гасне никога повече.Вече мога да се насладя на нормално каране без значение с колко карам колко спирам и дали съм с климатик.

Скоро ще направя схема на самото свързване ако някой иска да се пробва при мен вече трети ден работи без отказ.

011786536-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,за тва се бях сетил,по-точно ми хрумна да доразвия идеята на колегата VBI да се прекъсва веригата през реле,но ме домързя.Как е сега колата работи ли добре на газ на ниски обороти,и при включен климатик?

Редактирано от Nikieva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,за тва се бях сетил,по-точно ми хрумна да доразвия идеята на колегата VBI,но ме домързя.Как е сега колата работи ли добре на газ на ниски обороти,и при включен климатик?

И на газ и на бензин оборотите са бетон в движение падат плавно и никога под 800 без значение от консуматорите или климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хммм,ша ма засилиш ся за реле :) .Между другото от около месец съм без плочка,със щуцер и съм 100 пъти по-доволен,разхода ми градско падна с около 5 литра :) ,а вървежа е почти като на бензин,няма клатене на обороти и тем подобни проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее то цяла дисертация колега :)

Браво за усилията и постиженията.. :)

Аз като се замисля и АБК-то ми почна да гасне на газ на празен ход, когато не е загряла. Не знам на какво се дължи. Ама при мен може би нещата са други.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хммм,ша ма засилиш ся за реле :D .Между другото от около месец съм без плочка,със щуцер и съм 100 пъти по-доволен,разхода ми градско падна с около 5 литра :D ,а вървежа е почти като на бензин,няма клатене на обороти и тем подобни проблеми.

Колега я обясни малко за този щуцер вместо плочка :) Как си го направил и ако може снимки... :P

Имам и едно питане,много странно явление има при колата ми от време на време колата както си върви и бучи(чак главата ми надува) и при точно 3900-4000 оборота колата утихва...все едно връщам оргиналната генерация :) И започва да не върви,както преди...ясно сместа е бедна(поне според мен де),ама изпарителя е с нови мембрани(сменени септември месец...)почистена цедка...и пак тоя проблем... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега махаш плочката и вкарваш газта точно под клапата на дебитомера.

Това и аз съм го мислил, но така и не го домислих как да стане, а е хубаво защото плочката е с много малък диаметър и намаля доста дебита на дроселовите клапи.

Ехеее то цяла дисертация колега :)

Браво за усилията и постиженията.. :bia:

Аз като се замисля и АБК-то ми почна да гасне на газ на празен ход, когато не е загряла. Не знам на какво се дължи. Ама при мен може би нещата са други.

Може би мембраните са за смяна, при твоята инжекция дебитомера и респективно потенциометъра и на двете горива работят без разлика в показазнията.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да,слабото място на мех инжекция е потенциометъра,всички от него страдаме или са ниски оборотите или високи,при мен стоят високи,като изкл и вкл контакта,без да позволявам двг да угасне, оборотите се нормализират,но чак сега разбрах причината, за нормализирането и ще действам по проекта на колегата :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя потенциометър е ужассссс, дано да не си прав като казваш, че вече е спрян от производство.

Ето мойте премеждия като имаш предвид, че колата не е имала и няма газ

http://www.mercedes-club-bg.com/forums/ind...%C3%E0%F1%ED%E5

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,какъв точно потенциометър взе,колко вата е?

Съвсем обикновен потенциометър 100 kOhm като този по долу на снимката, а ако намерите и по мощен още по добре, но 100 kOhm е минимума който върши работа струва 0.70 лв.

r12821n-a1k.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че се е получило най-накрая и евала за темата :bia:, но клапата "олеква" доста (колкото по-дълго караш на газ толкова повече олеква) и затова мисля, че с този потенциометър, регулираното съпротивление ще върши работа известно време, но при по-дълъг път ще се налага пак да го въртиш и т.н. Дано не съм прав :bia: . Другото нещо е, че ще работи при много лоши климатични условия и съответно ще е температурно зависим - т.е ще си променя показанията в зависимост от околната температура. Така, че поне потенциометъра трябва да е доста качествен. Някакъв вариант е въобще да се изключи потенциометъра на дебитомера и да се монтира заместител направо на дроселовата клапа - тогава показанията му няма да зависят от усилието и положението на клапата на дебитомера, а от положението на педала на газта. Оборотите би трябвало да "заспиват", когато се отпусне педала на газта, по-трудно да се износва, но на бензин специално може да има лека промяна в разхода и вървежа. Все пак има на доста модели автомобили, на които потенциометъра е монтиран на дроселовата клапа, а не на дебитомера. Доста играчка си е да се направи и настрои обаче. Затова аз лично реших да си направя с-мата с реглажния кран и ел. вентил.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че се е получило най-накрая и евала за темата :hilezh:, но клапата "олеква" доста (колкото по-дълго караш на газ толкова повече олеква) и затова мисля, че с този потенциометър, регулираното съпротивление ще върши работа известно време, но при по-дълъг път ще се налага пак да го въртиш и т.н. Дано не съм прав ;) . Другото нещо е, че ще работи при много лоши климатични условия и съответно ще е температурно зависим - т.е ще си променя показанията в зависимост от околната температура. Така, че поне потенциометъра трябва да е доста качествен. Някакъв вариант е въобще да се изключи потенциометъра на дебитомера и да се монтира заместител направо на дроселовата клапа - тогава показанията му няма да зависят от усилието и положението на клапата на дебитомера, а от положението на педала на газта. Оборотите би трябвало да "заспиват", когато се отпусне педала на газта, по-трудно да се износва, но на бензин специално може да има лека промяна в разхода и вървежа. Все пак има на доста модели автомобили, на които потенциометъра е монтиран на дроселовата клапа, а не на дебитомера. Доста играчка си е да се направи и настрои обаче. Затова аз лично реших да си направя с-мата с реглажния кран и ел. вентил.

Най дългия маршрут който съм минал до сега е около 170 км и нямаше проблем през цялото време изключвах от скорост с очакването да започне колебание, но оборотите са бетон, а що се отнася до промяна в показанията при по студено ще го разберем чак зимата.

П.П. Отправям специални благодарности към колегата "VBI" за това че ме изтърпя да го тормозя с постоянни въпроси и хрумвания и за професионалните отговори благодарение на които си поправих колата. ;):P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен беше и е удоволствие, повече глави мислят по-добре :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята кефи... ще я пробвам на няколко коли и може да я реализирам по-нататък в някаква кутийка тип "симулатор за дебитомер" :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята кефи... ще я пробвам на няколко коли и може да я реализирам по-нататък в някаква кутийка тип "симулатор за дебитомер" :lol:

То монтажа в една кутийка е най добрия вариант хем няма да се цапа и мокри хем ще е по защитен от атмосферните условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, как се разглобява този потенциометър и накъде трябва да се премести корпуса за да търкат четките по здравата част? Питам щото и аз смених доста неща но проблемът остана. Съмнявам се само в някакъв температурен датчик, защото проблемът се появява само в града, а не извън града.

Редактирано от monz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами потенциометъра колега е захванат с четири шестограма Т15/еврейска звезда/,обаче болтовете са заляти със смола,най добре го махни за да видиш какво му е състоянието,защото моя на празен ход показва идеални стойности,но само да подадеш газ и става мазало ,едни подскачащи напрежения,като го свалих видях,че едната писта почти я няма в определен участък.

Редактирано от Nikieva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги доколкото разбирам едната писта е съпротивление,а другата е просто контактна пътечка,ако по някакъв начин се възтанови целоста или пък се изтрие графита и се остави само медната основа според мен би трябвало да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега! Това решение с потенциометъра е доста по елегантно от това което аз мислех да правя - директно да откачам куплунга на клапата като мине на газ... Ако имаш време пусни схема на свързване <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cvetan83: схемата я намерих с малко търсене: No. 79

potenciometar.jpg

можеш ли да измериш каква стойност показва потенциометъра който си сложил - идеята ми е да сложа направо съпротивление

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...