Jump to content

Промивка на охладителната система


Recommended Posts

Ако я карах от чисто нова да се занимавам с глупости.Иначе си буам с Ред антифриз щото с такъв съм си я зел и доливам,че ми тече от време на време от ебания накрайник с датчика на главата.Кат го сменим него некога ше сменим и антифриза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз сложих червен антифриз главно защото е лонг лайф и сега като системата е промита, надявам се да не пипам дълго време. Срещах и някакви хипотези, че има подобрен топлообмен и си щял да охлажда по-добре, но на практика засега не съм го установил. Единствения тест който направих е от разтвора в разширителния съд една спринцовка във фризера и държи, съотношението съм го уцелил :flipoff:

П.С. Съншайн, радвам се, че ти е свършило работа :)

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви дам и аз едно съветче.Махата решетката или по-добре откачете радиатора да легне назад и му бийте една хубава пароструйка.Кви неща течат и изпадат и се подобрява многократно охлаждането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с миенето съм го минал вече, ефект имаше.

И да не е нова кола на глава с мен няма да излезе.

За лонг лайфа... малко съм скептичен, в момента купих "някакъв" антифриз.

На есен ще взема качествен и ще го налея и след две смени на маслото (две години) пак навън.

П.С нова, стара една кола ако не се поддържа ....... те бие в джоба и нервите някъде из пътищата.

.........че ми тече от време на време от ебания накрайник с датчика на главата.Кат го сменим него некога ше сменим и антифриза.........

Та с тея километри дето ги въртиш не е лошо да си оправиш "тройника" :)

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега червения антифриз има доста предимства спрямо синия

не се сменя всеки сезон както синия,а на около 4,5 сезона и взависимост от км( и от там си избива първоначално вложените пари

има по-висока точка на кипене

има по-добри антикорозиони добавки

и казват,че "щадял" алуминиевите елементи.

И колега SunShine сега докато въртиш само с водата и добавката е хубаво да си с дестилат а не с чушмяна,защото котления камък пак ще си се одели и малко не правиш нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колега SunShine сега докато въртиш само с водата и добавката е хубаво да си с дестилат а не с чушмяна,защото котления камък пак ще си се одели и малко не правиш нищо.

Никва чУшмяна - само Perrier :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
има доста предимства спрямо синия

не се сменя всеки сезон както синия,

На 2 години се сменя синият антифриз.

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички се сменят на 2 години. Червения просто има по-висока температура на кипене, което за старите мотори е все тази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички се сменят на 2 години. Червения просто има по-висока температура на кипене, което за старите мотори е все тази.

:hilezh: за това и не купих червен, нямам алуминиеви елементи че да пази нещо.

А и две години при мен са приблизително 20 000км все си мисля че няма да ме съборят 15 лева.

От колкото 30 и след 4 да го сменя с неизвестно тогава състояние на антифриза от към боклуци вътре.

Относно дестилираната вода е вярно, но при положение че през няколко часа сменям водата и с нея лека полека си заминават и боклуците.....

Така докато постигна задоволителен за мен ефект на чиста течност.

Чак тогава ще налея антифриз + дестилирана вода и забравям за охладителната система в следващите две години.

Склонен съм да правя гимнастиката смяна на 2 години вместо 4.

Малко инфо

Blue (G11) or red (G12) engine coolant

Unlike the previous coolant, this newly developed product permits a

cooling system fill that lasts the service life of the engine and

was designed with all-aluminum engines in mind.

Advantages over previous coolant:

Improved corrosion protection

Improve thermal stability

Improved heat transfer/control

Improved hard water tolerance

Improved environmental protection

CAUTION!G 012 A8D A1 must NEVER be mixed with any other coolant.

Engine damage will result !

G 012 A8D A1 is red in color.The mixture of G 012 A8D A1 and other

colored coolants is immediately identifiable by discoloration (brown,

purple etc.). If this mixture is used in an engine, a foamy deposit

will appear in the expansion tank/radiator.This mixture is to be

drained immediately and the cooling system flushed as described

below.

След прочетеното вече със сигурност знам че на есен ще купя 3 литра red (G12) от качествена марка.

Но до тогава (лятото) ще съм със синия.

Малко се извинявам че писах на изуст но след като има повече от едно предимство ще дам парите отгоре.

Това не пречи след две години пак да го сменя.

П.С след като се замислих може би изобщо няма да го сипвам синия (все още не е разпечатан).

Да го продам и да си купя червения.

Та в този ред на мисли кажете какво да търся като цена/качество и от къде?

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излишно /делл

Deleted ... :)

Аз само да спомена, че главата на РМ а е алуминиева. Както и на много други мотори и не само на ауди.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве ти хубаво ще вземеш G12, ама трябва да промиеш всичко за да няма от стария в системата. Тва значи да пълниш няколко пъти с вода, да покарваш и да изпускаш. А така има риск да ти ръждяса блока, щото това става мигновенно направо.

Главата ти е алуминиева

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане а именно:

-как след като блока е от чугун се появява ръжда т.е. от каде идва

-как след като главате е от алуминии пак има ръжда

-серпентината на радиатора също е от метал който не корозира от водата т.е. не се появява ръжда и от там (или алуминиеви тръби но в повечето случаи е от мед поради факта на по-добро топлоотделяне)

-водните съединения също са от метал който не пройзвежда този тип ръжда

Единственото за което се сещам е витлото на водната помпа но имам откъслечни спомени че и то е от чугун (метал с високо съдържание на въглерод :) да не се задълбаваме с желязо въглеродната диаграма) фактите са такива.

та от каде се появява тази гадост живо ме интересува ...

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та в този ред на мисли кажете какво да търся като цена/качество и от къде?

За теб Приста би свършил идеална работа...Ето такъв http://www.prista-oil.com/new/index.php?rt...id=290&l=bg , дори имаше промоция- 4+1л. безплатно. Има го на "Петрол" бензиностанциите.

Тук има една интересна статия ...http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=41611

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чугуна е желязо, то си ръждясва.

Колега вие сериозно ли го мислите това ? може би имате предвид че е желязо с високо съдържание на въглерод който променя структората на въпросния и тук вече може да говориме за коренно различни кристални решетки.Не си го измислям пише го точните книги :rolleyes:

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве ти хубаво ще вземеш G12, ама трябва да промиеш всичко за да няма от стария в системата. Тва значи да пълниш няколко пъти с вода, да покарваш и да изпускаш. А така има риск да ти ръждяса блока, щото това става мигновенно направо.

Главата ти е алуминиева

Днес ще бъде седмата "промивка" с вода.

Вече няма син оттенък, и става все по бистра течността.

Та няма да слагам синия а директно ще закупя червен :rolleyes: .

Благодаря за разясненията и това че все пак имам хАлумин (главата).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с миенето съм го минал вече, ефект имаше.

И да не е нова кола на глава с мен няма да излезе.

За лонг лайфа... малко съм скептичен, в момента купих "някакъв" антифриз.

На есен ще взема качествен и ще го налея и след две смени на маслото (две години) пак навън.

П.С нова, стара една кола ако не се поддържа ....... те бие в джоба и нервите някъде из пътищата.

Та с тея километри дето ги въртиш не е лошо да си оправиш "тройника" :rolleyes:

таз седмица с обслужването,че в близките 2 месеца ше врътнем яко километри и то все на жега и дълго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега вие сериозно ли го мислите това ? може би имате предвид че е желязо с високо съдържание на въглерод който променя структората на въпросния и тук вече може да говориме за коренно различни кристални решетки.Не си го измислям пише го точните книги :rolleyes:

Е чугуна не ръждясва ли? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чугуна не ръждясва ли? :rolleyes:

Колега абсолютно сте прав. Грешката е изцяло моя. Позаблудих се леко но се зарових в лекцийките и установих грешката:flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно ръждите по алуминиевата глава - това е нанос от чугунените части. Алуминия корозира по друг начин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

44 пари

Еми мен сагата охл. система приключи успешно :hilezh: .

П.С "малко" повече я настъпах и сефте видях на празен ход налягането да падне до 1.8 бара :rolleyes: .

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто що е жива набутвация :rolleyes:

Аз моя го зимам 13 и нещо за 1,5l шише от Юнитрейд (чрез paintmaster), kато се води оригиналния антифриз за по-новите аудита

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...