Jump to content

Промивка на охладителната система


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

колеги,обезвъздушава ли се системата?

аз просто налях антифриза,запалих и толкова.

има ли някакъв "чалъм" за обезвъздушаване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълваш казанчето - стискаш няколко пъти по енергично големите маркучи - завиваш капачката.

После палиш, да загрее, да се включат перките - така се обезвъздушава сама системата - после чакаш да истине и доливаш ако е нужно.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Много полезна тема - браво колеги ! И аз ще правя тази интервенция с промиването, та препоръчайте ми добавка за промиване на охладителната система и къде мога да си я купя от Пловдив ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както съм изровил темата, така и съм прочел ред по ред какво е писано в тези 4 страници но не виждам отговор на моя въпрос от къде в Пловдив за си закупя тази добавка за почистване ? Ако ми покажеш къде е написано черпя бира ако ли не пак ще черпя :wall: няма дерт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всички бензиностанции има, супермаркети, магазини от рода на Практикер и Бриколаж .

Мерси :)

Ще ида утре да проверя, антифриза предполагам пак от там си го вземал с дестилираната вода ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги.

Много хубава тема. Точно с това мисля да се занимая днес-утре. Препоръчаха ми за казанчето сярна киселина, защото

солта не се разтваряла с разредител. Така че взех сярна киселина от едни химици до ТАШЕВ-ГАЛВИНГ.

Само не можах да разбера как да източа цялата течност ? При загрял двигател( отворен термостат ) трябва да потече всичко от долната пробка ?

А не е ли много горещ антифриза в този случай ? Няма ли втора пробка за вътрешния кръг, така че да си източа всичко при студен двигател ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка го източих, при загрял двигател след като се пуснаха перките.

Успях да бръкна отгоре да достигна кранчето, така че не съм имам проблем с горещият антифриз от каквото се притеснявах,

Сега друго ме притеснява. Може да се види на снимките малки частици, силно приличащи на стружки:

2975978220104973840S600x600Q85.jpg

2820134480104973840S600x600Q85.jpg

2558806820104973840S600x600Q85.jpg

Имам смътни спомени, че съм сипвал от синия антифриз при наличието на червен. Но от тогава доста антифриз изтече и доливах вода ,

майстора също доля доста вода. Имам ли повод за притеснения или просто това са си типичните боклуци ?

Цветът на източения антифриз малко отива към кафяв :

2125584650104973840S600x600Q85.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих направил промивка на цялата система с вода,за да изтекат всички мръсотии и бих си налял нов антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това правя ! Сипах от едно метално кенче добавка за изчистване на системата. Покарах малко с него,

утре мисля да промия още един два пъти с вода и да сипвам новият антифриз :hilezh:

Сега даже веднага минава на газ, по рано закъсняваше. Вероятно е имало въздух.....не знам

Като сипах на студен двигател водата с добавката, запалих и след като загря и термостатът включи кръга

с радиатора и изведнъж остана без вода и вдигна леко температура. Опитах се да извадя капачката да долея вода,

но излизаше пара и беше почти невъзможно, Загасих двигателя, капачката я отворих значително по лесно, запалих пак и долях вода.

Надявам се за това време от една-две минути леко загряла на празен ход не се е отразило ! Утре като източа на загрял двигател,

мисля да я запаля и тогава да сипвам и така ще пълня и радиатора (няма да я чакам да изстива както днес )

А казанчето го измих с морска сол и вода, Слагах разни препарати, но не мисля че са помогнали, Едрата сол по механичен начин измива гадните полепи.

И още един малък трик : повече морска сол и по - малко течност, че много умаляват ръцете, като има течност повече тежи като го лашкаш, а ефектът е в морската сол. !!!

Засега двигателят добре се държи, ще видим утре като промия и сипя новият антифриз.

Снимки на измитото казанче, или разширителен съд :

2467549910104973840S600x600Q85.jpg

2542438310104973840S600x600Q85.jpg

Съжалявам, че нямам снимки на кутийката на добавката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз от дълго времем обмислям да направя промивка на системата с добавка,но се притеснявам от запушване на радиаторите след като се отлепят налепите от маркучите и двигателя и минат през радиаторчето на парното и големия радиатор.Слушал съм,че са ставали такива фалове,а при мен е напълно възможно да стане,като гледам казанчето какво е кафяво,независмо,че карам с антифриз на няма и 1г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям напълно колегата - след подобна манипулация 2 коли станаха лейки и после се търсиха гумени уплътнения, радиатори, майтори...Аз си мисля, че има значителен "риск" в това промиване и не бих го направил - единствено ако съм подготвил бюджет, майстор и нерви :) А пък не съм убеден и какъв ефект има - може би по-скоро е психологически :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май няма ефект или дори е негативен тази промивка ...Аз уж промивах миналата година.Скоро сменях радиатора,защото протече .Отворих стария,така и така беше за изхвърляне и такива боклуци и утайки видях ,че ми призля,а не ползвам никакви добавки (антифриз и вода 50 на 50). :hilezh: .Всички боклуци се събират по радиатори(много са малки отворите) ,цилиндровия блок и няма как да се изчисти освен с ново...

Редактирано от DIDOO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Наистина има мн добър ефект ; този начин на измиване на съда за охладителна течност ,запушват се отворите ,налива се един литър АМВ ,сипва се едра сол един кг. ,изчаква се 4-5 часа и се разклаща мн силно докато всички утайки и наслоявания се съборят .Следва източване на мръсотията от съда и промивка/изплакване до блясък. Наистина отвътре не остава и една точка гадост......дано не се повреди само датчика за наличност на охладителна течност..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да съживим малко темата, след като натрупах познания от яйцето почнах и комбито.

Много ме дразнеше зверско ръждивото казанче на охладителната течност.

Преди няколко дни източих бозата от вътре, налях чешмяна вода и покарах седмица.

Днес от много чудене взех, че свалих казанчето за една качествена клизма.

Преди морската сол и якото джуркане

img20120801121519e.jpg

След

img20120801133449.jpg

Сега пак няколко дни, нова вода и накрая като влезе за обслужването G12 -35С.

Същата процедура я чака и спирачната система...

п.с при правилният човек със спирачките разбира се :hilezh:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Искам да попитам нещо. След като източите антифриза, не е ли опасно да се кара колага само с вода и течност за промиква? В статията от 24 часа пише, че "Недопустимо е използването само на вода, като охлаждаща течност, тъй като водата предизвиква силна корозия".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да се кара само с вода. Никога не съм си го позволявал това даже и на жигулито от преди 20 години дето го имах. Опасно е за водната помпа. Няма мазане на механичното уплътнение и много бързо се износва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мда не е удачно само с вода.

Но не е и удачно да караш с един антрифиз 15 години.

Старата помпа се разтече и почна да свири точно един ден след като налях водата.

Това не е за притеснение, все пак е лето 94 :flehan: .

Сега всичко е ок и няма никакви драми, просто ще го сменям на всеки три години.

п.с съжалявам, че не снимах маркучите отвътре.

какви налепи и парчета ръжда падаха само аз си знам :steinigung:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Здравейте, колеги! Искам да ви споделя, че и аз съм имал доста главоболия с моята В4-ка по този проблем. Сменях радиаторче на парното, маркучи, съединения, прочутия при Ауди "тройник", дебелия маркуч, който се беше надул, понеже системата ми не работеше добре, което се отрази на двигателя, в който почнало да влиза вода според майсторите. С две думи: много мъка! Сменях антифризи, даже и казанчето за 50 лв от магазин VW-Audi в Добрич. Течността отново ми стана мътна за няма и 2 месеца. Сега поне колата не хвърля вода, не загрява толкова и работи доста по-добре системата. Затова мисля, че е време да си промия и аз системата. Както всяка пролет си правя профилактика - смяна на филтри (тази и на свещи и масло), така и филтъра на парното трябва да се почиства, антифриза да се сменя и системата да се промива. Знаем колко са проблемни Аудитата с парното, охладителната система и всичко свързано с тях, затова редовната профилактика е за предпочитане пред редовно даваните пари на майстора... B) B) :bia::zustimm: :zustimm: :stupid: :stupid: :rotcol: :rotcol:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и филтъра на парното трябва да се почиства

Филтъра на парното се сменя,не се почиства. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Знаем колко са проблемни Аудитата с парното, охладителната система и всичко свързано с тях...

Би ли пояснил, защото аз не съм забелязал такива неща свързани с Ауди специално пък било то и от предпоследното десетилетие на миналия век? Проблеми до колкото си спомням и забелязвам имат ФВ Пассат Б3, заради недобре конструираната предна маска и нож.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...