Jump to content

Промивка на охладителната система


Recommended Posts

Колеги да се включа и аз.

Реших профилактично да сменя антифриза и да подменя маркучите с нови,с нови разбирам втора употреба-читави (жив и здрав да е чичо Спас :hilezh: ).

Сипах добавка (такива има в Бриколаж и Метро),оставих колата 30 минути с включено парно на празен и ход и после източване.

Излезе червено-кафява смес с парченца гума :blink: .Последва два пъти пълнене с вода и източване до появяването на чиста вода.

След това дойде момента на махането на старите маркучи -последва шок и ужас,отвътре бяха пълни с кал,ръжда и още нещо,просто ужас :angry: ,а за капак два бяха пред спукване (евала на профилактиката) :dance: .Следва поставяне на новите маркучи,наливане на 5 литра червен концентрат и доливане на дестилирана вода.Въпреки трите промивания поне 2 литра от старата течност останаха,но тях няма и как да източиш.По време на смяната пишката на казанчето се пукна от старост и о щастие :lol: вече съм и с ново бяло казанче.

Накратко беден ,но щастлив :hilezh: .

Колеги препоръчвам на всички да направите това,защото дъртите ни маркучи са в ужасно състояние,по навременна профилактика не съм правил :zustimm: .

Цялата операция излиза около 160 лева(маркучи,казанче,антифриз,труд) :lol:

Редактирано от skyblue
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Ауди са си коли, които доста загряват, просто са си такива, каквото и да се прави. Приятели с автомобили други марки не споделят това впечатление за собствените си каручки, но аз чистосърдечно си го признавам. Така или иначе си я карям с любов количката, на дълъг път не иска и да чуе за загряване, но в тези жеги при градски условия нещата са други. Като се има напредвид това ни става ясно какво ще е състоянието на всички маркучи, съединения, казанчето и т.н: с една дума трагично. Колите не са нови, карани са доста, спекли са си горепосочените чаркалаци, така че какво да очаква човек... Това за мен определено си е проблем, да отговоря на колегата. Като си направим проста сметка колко пари отиват за неща, които не са от рода на двигател, окачване и подобни важни за един автомобил, всички тези "второстепенни" отново излизат един куп финанси... Те се сменят с цел. ПРОФИЛАКТИКА, а не РЕМОНТ, защото стигне ли се до него изведнъж заедно с парите за труд на майсторите, направо ще ни "светне лампичката"! Така че навременото и поетапно сменяне няма да ни се отрази толкова, като постепенно колата ще бъде приведена в ред: няма течове, не загрява, системата си работи перфектно! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес и аз направих процедурата на Вилик :respekt:

Няколко пъти промивка и накрая последна с препарата на Холтц.

Казанчето стана като ново с АМВ и едра сол.

Като си смених и термостата.

Червен антифриз Хепу и термостат от Владо/АСЕ/ :respekt:

Сега си загрява доста по-бързо.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Та така колеги днес аз правих следното след като разбрах, че термостата е за смяна отворих разширителния съд и вътре ръжда и плува кво ли не :2gunsfiring_v1: :2gunsfiring_v1: :2gunsfiring_v1: та свалих го със сол и разредител 1 път после 2 пъти само със сол и наистина действа беше целия в ръжда после го монтирах и направих промивка на системата, по стените на гумените тръби имаше ръжда, та махнах термостата и сглобих без него налях гореща вода постисках да се поомачкат маткучите запалих колата бройх до 30 като давах газ, гася отварям маркуча на термостата точа и така 3 пъти след което течеше сравнително бистра вода. Монтирах термостата налях антифриза-концентрат 4 литра и 1 литър дестилирана вода и течност за запушване на пробиви общо 5 литра събира ауди 80 б3 1.8 РУ двигател 75кс. сега казанчето е идеално както и цялата система :) дано съм бил полезен на някой:) Евала на момчето страхотна идея е това със солта и разредителя:):flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

мисля,че си в сериозна грешка.Това ме води на мисълта,че не си имал никога читав термостат на твоя кола(ауди)

И 2-те аудита които карам постоянно,температурата на водата винаги е на 90-92 градуса,независимо градско или извънградско,зиме или лете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разредител за морската сол специален ли или става и с вода ?

С какво мога да го заместя ако не мога да намеря такъв , кореселин ... ?

Редактирано от dobatavision
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разредител за морската сол специален ли или става и с вода ?

С какво мога да го заместя ако не мога да намеря такъв , кореселин ... ?

Просто АМБ!

amv.jpg

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

коресилин-не! :steinigung: Много е силен-ще ти "изяде"казанчето.Най-добре както каза колегата по-горе с АМВ! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

На пазара и маркетите не е останало никъде Дестилирана вода той е заместен от дейонизирана вода. Става ли и с дейонизирана или трябва да търся дестилирана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си дестилирана от аптека. Като знам кой и как произвежда дейонизираната - изобщо не се различава от тази на чешмата. Наскоро видях следното: на бутилката написано с голями букви „дестилирана вода“, а от долу с малки букви “произведена по метод на дейонизация“. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между дестилираната и дейонизираната вода е в начина на производство:

Дейонизираната се произвежда чрез обратна осмоза с обработка чрез химически реагенти, премахващи активните йони.

Дестилираната се произвежда по стария изпитан начин. Завиране-изпаряване-охлаждане. Технологията е скъпа, защото е енергоемка.

Преди две години бях си направил към 100 л дестилирана вода в казана за ракия. Вместо материал за варене, сипваш чешмянка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купиь от аптеката ама бая солено идва ама само там е останала дестилирана другаде няма никъде на пазара и хипермаркетите. Лияно съм търсил няма дестилирана освен в аптеките.

Редактирано от Achoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро в нашия офис монтираха пречиствател на водата. Има няколко крана и от единия излиза дестилирана вода/или поне нещо такова/. Та аз използвам нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доизясниме нещата как се произвежда дейонизираната вода. Водата от чешма преминава през химически реагенти дето отстраняват активните йони. Тези реагенти се на сръбски наричат "йоноизменйивачка смола", не знам как се наричат на български. Реагента си има своя капацитет и пред края на цикъла той бече не може да острани всичките йони от водата. На края на цикъла изобщо не може да отсранява йоните и каква вода влиза, такава излиза от апаратурата. Затова се реагента регенерира. Прекъсва се тока на водата, а през реагента се пропуска киселина, примерно сярна и тя взима йоните из реагента и ги замества с водород. Така реагента може отново да се ползва, но при регенерирането се намалява капацитета му за около 10%. Поради намаляването на разходите при производството и увеличаването на профита, при производството на дейонизираната вода не се редовно нито регенерира реагенса, нито подменя. Поради това състава на дейонизираната вода не е константен и може да се не различава от водата от чешмата.

От това произлиза че е най-добро да се купува дестилирана вода от аптека. При дестилираната вода състава би трябвало да не се различава ни при началото ни при края на цикъла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

1-2 шепи морска сол + малко вода 500-600мл , затапват се отворите с лепка (някаква да не плиска) и 2 часа клатене с почивки и смяна на солта и водата 1-2 пъти и казанчето светна ! 

Много съм доволен !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Първо източих стария антифриз, промих хубаво каквото можах, след това напълних вода и изчаках да загрее, да отвори термостатът, после пак промивка и така...

 

Това с казанчето добре,но автора както е обяснил аз нищо неразбрах как прочиства системата ,четох го 5 пъти и аз ли съм тъп или немога да схвана...След почистването на казанчето и монтирането му,какво следва,какво сипваш ,как го промиваш не става много ясно от написаното...Опиши ми точно как и с какво и по какъв начин проми системата,че аз искъм да си сменя антифриза че мие зелен някъв и искъм да си промия системата хубаво да няма изненади...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз когато сложих червен антифриз промих малкото радиаторче,големия радиатор и двигателя с маркуча от чешмата докато навсякъде избие чиста вода.АФН-а побира 6л охл. течност(3л G12+ 3л дестилирана вода.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега w0r7h нещо не си прочел първото мнение.

Много ясно и елементарно е написано.

 

Та днес беше силен ден, преди да си сменя задните амортисьори си промих и охладителната система:
Това са нещата които използвах

img_0001_21f18_14955093.jpg

Обяснявам, първото е синтетичния антифриз, който сложих
Второто АМВ - разредител (следва обяснение по-късно)
Морка сол
Добавка за промиване на охладителната система Speed flush на фирмата Holts


Първо източих стария антифриз, промих хубаво каквото можах, след това напълних вода и изчаках да загрее, да отвори термостатът, после пак промивка и така...

Свалих казанчето и използвах морската сол+разредитела за да стане от
img_0004_6c527_14955098.jpg

На
img_0009_b6494_14955104.jpg
Процедурата е следната, пълни се със морска сол и разредител и разклащате колкото сила и издръжливост имате shake it shake it laugh.gif Разбира се всички дупки са запушени!

После напълних чиста вода + добавката за промиване на системата
Отидох да си взема дестилирана вода, направих няколко кръгчета и чистата вода беше станала на

img_0005_d790a_14955100.jpg

След това още няколко промивки и накрая дестилирана вода + синтетичен (червен) антифриз

img_0010_d1d27_14955109.jpg


laugh.gif

Редактирано от Kronos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да благодаря явно аз нещо неможах да схвана,смятам като сменям антифриза просто с маркуча и в казанчето да прокарам през системата докато потече чиста вода отдолу и наливам новия антизамръзван

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Извинявaм се aко бъркaм темaтa,но може ли някой дa ми обясни кaк дa си обезвъздушa охлaдителнaтa системa,че нещо ми се губи пaрното от време нa време и може ли кaпaчкaтa нa рaзширителния съд дa ми е проблемa зa пaрното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, здравей! Аз имам 80 Б4 с АБТ двигател. Мой приятел ми я обезвъдуши като при сипване на охладителната течност работи без капачка докато включи перките и отвори термостта, тогава водата тръгва да кипи и излиза от казанчето. Изтича около половин литър, след което запушваш, перките охлаждат и като го отвориш отново сипваш до горния белег. Тя след работата на перките започва да "всмуква". Ако не си сигурен опитай два пъти. Няма нужда да пипаш клапите на парното, защото клапата насочва въздуха, а не е като на москвича с кранче, което да спира достъпа на течност до радиаторчето. Имам и Ауди 100 с АСЕ двигател, но тя пък не се обезвъздушава - сипваш и готово. 

А относно парното и на мен  ми се губеше, докато взе че се изгуби напълно. Смених го, а старото беше пълно с такава гъста гняс, която не вярвам да успееш да я премахнеш чрез добавки и джуркане. Ако имаш достъп до радиаторчето на парното при загрял двигател го пипни дали е топло по цялата площ. Ако е само в началото - сменяй. Хубаво струва около 30-40 лева. Сега му е времето с 4 бири двама души за час сваляте таблото и за още час и половина го монтирате обратно. Може и по още две-три бири да дръпне, ама е нормално, все пак това е ауди!

Редактирано от rmiloshev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегa мойтa дрaмa е другa,рaдиaторчето го смених по минaлaтa есен,термосъaтът също,водния рaдиaтор също и от тогaвa е тaкa,остaвa сaмо дa имa въздух вътре,a зaбрaвих и клaпите сa облечени,товa с кaзaнчето и перките съм го прaвил и пaк е тaкa,не губи течност,незнaм дaли тaзи кaпaчкa нa кaзaнчето не ми прaви проблем aко изобщо игрaе някaквa роля зa товa

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се лъжете да слагате радиаторчета за парно по 30-40 лева, сложете си Behr, търсете го от КОКО, скоро един колега си скуба косата че е сложил евтино, дъното му се разцепи на две места по ширината открай докрай. Не се сменя много лесно, за да се правят такива компромиси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...