skyblue Публикувано 27 Август 2012 Доклад Share Публикувано 27 Август 2012 (Редактирано) Колеги да се включа и аз.Реших профилактично да сменя антифриза и да подменя маркучите с нови,с нови разбирам втора употреба-читави (жив и здрав да е чичо Спас ).Сипах добавка (такива има в Бриколаж и Метро),оставих колата 30 минути с включено парно на празен и ход и после източване.Излезе червено-кафява смес с парченца гума .Последва два пъти пълнене с вода и източване до появяването на чиста вода.След това дойде момента на махането на старите маркучи -последва шок и ужас,отвътре бяха пълни с кал,ръжда и още нещо,просто ужас ,а за капак два бяха пред спукване (евала на профилактиката) .Следва поставяне на новите маркучи,наливане на 5 литра червен концентрат и доливане на дестилирана вода.Въпреки трите промивания поне 2 литра от старата течност останаха,но тях няма и как да източиш.По време на смяната пишката на казанчето се пукна от старост и о щастие вече съм и с ново бяло казанче.Накратко беден ,но щастлив .Колеги препоръчвам на всички да направите това,защото дъртите ни маркучи са в ужасно състояние,по навременна профилактика не съм правил .Цялата операция излиза около 160 лева(маркучи,казанче,антифриз,труд) Редактирано 27 Август 2012 от skyblue Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
К. Байчев Публикувано 27 Август 2012 Доклад Share Публикувано 27 Август 2012 Колеги, Ауди са си коли, които доста загряват, просто са си такива, каквото и да се прави. Приятели с автомобили други марки не споделят това впечатление за собствените си каручки, но аз чистосърдечно си го признавам. Така или иначе си я карям с любов количката, на дълъг път не иска и да чуе за загряване, но в тези жеги при градски условия нещата са други. Като се има напредвид това ни става ясно какво ще е състоянието на всички маркучи, съединения, казанчето и т.н: с една дума трагично. Колите не са нови, карани са доста, спекли са си горепосочените чаркалаци, така че какво да очаква човек... Това за мен определено си е проблем, да отговоря на колегата. Като си направим проста сметка колко пари отиват за неща, които не са от рода на двигател, окачване и подобни важни за един автомобил, всички тези "второстепенни" отново излизат един куп финанси... Те се сменят с цел. ПРОФИЛАКТИКА, а не РЕМОНТ, защото стигне ли се до него изведнъж заедно с парите за труд на майсторите, направо ще ни "светне лампичката"! Така че навременото и поетапно сменяне няма да ни се отрази толкова, като постепенно колата ще бъде приведена в ред: няма течове, не загрява, системата си работи перфектно! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 20 Октомври 2012 (Редактирано) Днес и аз направих процедурата на Вилик Няколко пъти промивка и накрая последна с препарата на Холтц.Казанчето стана като ново с АМВ и едра сол.Като си смених и термостата.Червен антифриз Хепу и термостат от Владо/АСЕ/ Сега си загрява доста по-бързо. Редактирано 20 Октомври 2012 от alexvan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baretata 80 Публикувано 29 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2012 Та така колеги днес аз правих следното след като разбрах, че термостата е за смяна отворих разширителния съд и вътре ръжда и плува кво ли не :2gunsfiring_v1: та свалих го със сол и разредител 1 път после 2 пъти само със сол и наистина действа беше целия в ръжда после го монтирах и направих промивка на системата, по стените на гумените тръби имаше ръжда, та махнах термостата и сглобих без него налях гореща вода постисках да се поомачкат маткучите запалих колата бройх до 30 като давах газ, гася отварям маркуча на термостата точа и така 3 пъти след което течеше сравнително бистра вода. Монтирах термостата налях антифриза-концентрат 4 литра и 1 литър дестилирана вода и течност за запушване на пробиви общо 5 литра събира ауди 80 б3 1.8 РУ двигател 75кс. сега казанчето е идеално както и цялата система дано съм бил полезен на някой Евала на момчето страхотна идея е това със солта и разредителя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 9 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2012 мисля,че си в сериозна грешка.Това ме води на мисълта,че не си имал никога читав термостат на твоя кола(ауди)И 2-те аудита които карам постоянно,температурата на водата винаги е на 90-92 градуса,независимо градско или извънградско,зиме или лете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dobatavision Публикувано 10 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2012 (Редактирано) Този разредител за морската сол специален ли или става и с вода ?С какво мога да го заместя ако не мога да намеря такъв , кореселин ... ? Редактирано 10 Декември 2012 от dobatavision Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 10 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2012 (Редактирано) Този разредител за морската сол специален ли или става и с вода ?С какво мога да го заместя ако не мога да намеря такъв , кореселин ... ?Просто АМБ! Редактирано 10 Декември 2012 от SinisteR Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гунди Публикувано 10 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2012 коресилин-не! Много е силен-ще ти "изяде"казанчето.Най-добре както каза колегата по-горе с АМВ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dobatavision Публикувано 10 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2012 Ок мерси за ясния отговор ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 31 Май 2013 Доклад Share Публикувано 31 Май 2013 На пазара и маркетите не е останало никъде Дестилирана вода той е заместен от дейонизирана вода. Става ли и с дейонизирана или трябва да търся дестилирана Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 31 Май 2013 Доклад Share Публикувано 31 Май 2013 Става и с минерална. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ставров Публикувано 31 Май 2013 Доклад Share Публикувано 31 Май 2013 Вземи си дестилирана от аптека. Като знам кой и как произвежда дейонизираната - изобщо не се различава от тази на чешмата. Наскоро видях следното: на бутилката написано с голями букви „дестилирана вода“, а от долу с малки букви “произведена по метод на дейонизация“. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
николай 77 Публикувано 2 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2013 Разликата между дестилираната и дейонизираната вода е в начина на производство:Дейонизираната се произвежда чрез обратна осмоза с обработка чрез химически реагенти, премахващи активните йони.Дестилираната се произвежда по стария изпитан начин. Завиране-изпаряване-охлаждане. Технологията е скъпа, защото е енергоемка.Преди две години бях си направил към 100 л дестилирана вода в казана за ракия. Вместо материал за варене, сипваш чешмянка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Купиь от аптеката ама бая солено идва ама само там е останала дестилирана другаде няма никъде на пазара и хипермаркетите. Лияно съм търсил няма дестилирана освен в аптеките. Редактирано 5 Юни 2013 от Achoo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 От скоро в нашия офис монтираха пречиствател на водата. Има няколко крана и от единия излиза дестилирана вода/или поне нещо такова/. Та аз използвам нея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ставров Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Да доизясниме нещата как се произвежда дейонизираната вода. Водата от чешма преминава през химически реагенти дето отстраняват активните йони. Тези реагенти се на сръбски наричат "йоноизменйивачка смола", не знам как се наричат на български. Реагента си има своя капацитет и пред края на цикъла той бече не може да острани всичките йони от водата. На края на цикъла изобщо не може да отсранява йоните и каква вода влиза, такава излиза от апаратурата. Затова се реагента регенерира. Прекъсва се тока на водата, а през реагента се пропуска киселина, примерно сярна и тя взима йоните из реагента и ги замества с водород. Така реагента може отново да се ползва, но при регенерирането се намалява капацитета му за около 10%. Поради намаляването на разходите при производството и увеличаването на профита, при производството на дейонизираната вода не се редовно нито регенерира реагенса, нито подменя. Поради това състава на дейонизираната вода не е константен и може да се не различава от водата от чешмата.От това произлиза че е най-добро да се купува дестилирана вода от аптека. При дестилираната вода състава би трябвало да не се различава ни при началото ни при края на цикъла. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dobatavision Публикувано 20 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 20 Юни 2013 1-2 шепи морска сол + малко вода 500-600мл , затапват се отворите с лепка (някаква да не плиска) и 2 часа клатене с почивки и смяна на солта и водата 1-2 пъти и казанчето светна ! Много съм доволен ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
w0r7h Публикувано 7 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2013 Първо източих стария антифриз, промих хубаво каквото можах, след това напълних вода и изчаках да загрее, да отвори термостатът, после пак промивка и така... Това с казанчето добре,но автора както е обяснил аз нищо неразбрах как прочиства системата ,четох го 5 пъти и аз ли съм тъп или немога да схвана...След почистването на казанчето и монтирането му,какво следва,какво сипваш ,как го промиваш не става много ясно от написаното...Опиши ми точно как и с какво и по какъв начин проми системата,че аз искъм да си сменя антифриза че мие зелен някъв и искъм да си промия системата хубаво да няма изненади... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
georgi_k Публикувано 8 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2013 Аз когато сложих червен антифриз промих малкото радиаторче,големия радиатор и двигателя с маркуча от чешмата докато навсякъде избие чиста вода.АФН-а побира 6л охл. течност(3л G12+ 3л дестилирана вода.) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kronos Публикувано 8 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2013 (Редактирано) Колега w0r7h нещо не си прочел първото мнение.Много ясно и елементарно е написано. Та днес беше силен ден, преди да си сменя задните амортисьори си промих и охладителната система:Това са нещата които използвахОбяснявам, първото е синтетичния антифриз, който сложихВторото АМВ - разредител (следва обяснение по-късно)Морка солДобавка за промиване на охладителната система Speed flush на фирмата HoltsПърво източих стария антифриз, промих хубаво каквото можах, след това напълних вода и изчаках да загрее, да отвори термостатът, после пак промивка и така...Свалих казанчето и използвах морската сол+разредитела за да стане отНаПроцедурата е следната, пълни се със морска сол и разредител и разклащате колкото сила и издръжливост имате shake it shake it Разбира се всички дупки са запушени!После напълних чиста вода + добавката за промиване на систематаОтидох да си взема дестилирана вода, направих няколко кръгчета и чистата вода беше станала наСлед това още няколко промивки и накрая дестилирана вода + синтетичен (червен) антифриз Редактирано 8 Октомври 2013 от Kronos Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
w0r7h Публикувано 8 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2013 Да благодаря явно аз нещо неможах да схвана,смятам като сменям антифриза просто с маркуча и в казанчето да прокарам през системата докато потече чиста вода отдолу и наливам новия антизамръзван Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Arno Публикувано 24 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 24 Октомври 2013 Извинявaм се aко бъркaм темaтa,но може ли някой дa ми обясни кaк дa си обезвъздушa охлaдителнaтa системa,че нещо ми се губи пaрното от време нa време и може ли кaпaчкaтa нa рaзширителния съд дa ми е проблемa зa пaрното Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rmiloshev Публикувано 25 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2013 (Редактирано) Колега, здравей! Аз имам 80 Б4 с АБТ двигател. Мой приятел ми я обезвъдуши като при сипване на охладителната течност работи без капачка докато включи перките и отвори термостта, тогава водата тръгва да кипи и излиза от казанчето. Изтича около половин литър, след което запушваш, перките охлаждат и като го отвориш отново сипваш до горния белег. Тя след работата на перките започва да "всмуква". Ако не си сигурен опитай два пъти. Няма нужда да пипаш клапите на парното, защото клапата насочва въздуха, а не е като на москвича с кранче, което да спира достъпа на течност до радиаторчето. Имам и Ауди 100 с АСЕ двигател, но тя пък не се обезвъздушава - сипваш и готово. А относно парното и на мен ми се губеше, докато взе че се изгуби напълно. Смених го, а старото беше пълно с такава гъста гняс, която не вярвам да успееш да я премахнеш чрез добавки и джуркане. Ако имаш достъп до радиаторчето на парното при загрял двигател го пипни дали е топло по цялата площ. Ако е само в началото - сменяй. Хубаво струва около 30-40 лева. Сега му е времето с 4 бири двама души за час сваляте таблото и за още час и половина го монтирате обратно. Може и по още две-три бири да дръпне, ама е нормално, все пак това е ауди! Редактирано 25 Октомври 2013 от rmiloshev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Arno Публикувано 25 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2013 Колегa мойтa дрaмa е другa,рaдиaторчето го смених по минaлaтa есен,термосъaтът също,водния рaдиaтор също и от тогaвa е тaкa,остaвa сaмо дa имa въздух вътре,a зaбрaвих и клaпите сa облечени,товa с кaзaнчето и перките съм го прaвил и пaк е тaкa,не губи течност,незнaм дaли тaзи кaпaчкa нa кaзaнчето не ми прaви проблем aко изобщо игрaе някaквa роля зa товa Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 25 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2013 Колеги, не се лъжете да слагате радиаторчета за парно по 30-40 лева, сложете си Behr, търсете го от КОКО, скоро един колега си скуба косата че е сложил евтино, дъното му се разцепи на две места по ширината открай докрай. Не се сменя много лесно, за да се правят такива компромиси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts