Jump to content

Темпомат (Cruise control) A4 B5


stilko

Recommended Posts

Монтаж на темпомат за Audi A4 (B5) дизел.

Примера e от Audi A4 Avant (B5) 2.5 TDI V6 150hp 2001 година с 6 степенна ръчна скоростна кутия.

С тази информация не задължавам да го прилагате в своите автомобили! Може да има разлика между конкретният автомобил и вашия! Всичко което правите е на ваша отговорност!

Необходими части:

- 1бр. - Лост за светлини с управление на темпомат (Cruise control system switch) - 4D0 953 513 P (от 02.1999 до 09.2001 година)

- 1бр. - 6 пинова черна букса за лоста с управление на темпомат /МОЖЕ И БЕЗ НЕЯ, А С КРЪГЛИ КАБЕЛНИ ОБУВКИ/

- Кабел 0.35 за окабеляване от лоста към ECU-то.

Монтаж:

1. Откачете буксите на акумулатора

2. Издърпайте волана максимално към вас и надолу и го фиксирайте с лоста. Свалете Airbag-а на волана като отвиете двата винта от задната страна на волана, внимателно издърпайте към вас и разкачете жълтата букса.

3. Развиите болтовете които фиксират тампона зад Airbag-а и го свалете.

4. Развиите центраният болт на волана и преди да го извадите отбележете на поне две места позицията му, за да може при сглобяването да не остане на една страна.

5. Развиите двата болта на долната кора на кормилната колона.

6. Извадете лаисната на таблото като я издърпате нагоре и напред.

7. Свалете горната кора, като я издърпате нагоре.

8. Свалете дръжката на лоста за регулиране на волана като развиете болтовете и я издърпате настрани.

9. Свалете долната кора на кормилната колона като развиете предните два болта и долният.

10. Свалете сензора на волана, откачете 3-те крачета на сензора и го издърпайте към вас.

11. Развиите болта който фиксира пакета с ключове (намира се в горната част) с шестограм 4мм.

12. Издърпайте внимателно напред снопа с ключове и откачете черните букси.

13. Извадете пакета с ключове.

14. Развиите болтчетата които захващат двата лоста един към друг и демонтирайте лостовете.

15. Монтирайте новия лост с управление на темпомата използваики.

16. Демонтирайте долната кора на таблото от шофьорската страна.

17. Махнете кората над акумулатора, демонтирайте шофьорската чистачка и свалете капака на ECU-то.

18. Свалете скобата на ECU-то и го изместете за да имате достъп до буксите под него.

19. Свържете 1-ви пин на лоста за темпомат със 7-ми пин на 15 пиновата БЯЛА букса под ECU-то.

20. Свържете 2-ри пин на лоста за темпомат с 8-ми пин на 15 пиновата БЯЛА букса под ECU-то.

21. Свържете 3-ти пин на лоста за темпомат с 9-ти пин на 15 пиновата БЯЛА букса под ECU-то.

22. Направете "мост" между 4-ти пин на лоста за темпомат и 6-ти пин на лоста за темпомата.

23. Свържете 6-ти пин на лоста за темпомат с 10-ти пин на 15 пиновата БЯЛА букса под ECU-то.

24. Свържете 5-ти пин на лоста за темпомат към +12V (за предпочитане е S-контакт).

25. Върнете ECU-то и сложете скобата. Монтирайте обратно капака на ECU-то, чистачката и кората.

26. Монтирайте обратно долната кора на таблото.

27. Монтирайте пакета с лостове и закачете черните букси.

28. Стегнете болта, за да фиксирате стабилно пакета с лостове към кормилния прът.

29. Внимателно монтирайте сензора на волана.

30. Монтирайте обратно горната и долната кора на кормилната конзола.

31. Монтирайте лоста за регулиране на волана.

32. Поставете волана, като внимавате да уцелите белезите от точка. Завиите болта и поставете Airbag-а, като го фиксирате с двата болта от задната страна на волана.

Ако след монтажа темпомата неработи ще трябва да се активира с VAGCOM. При мен нямаше нужда от активиране.

Активиране с VAGCOM:

[01] Engine

Login

11463 - активиране на темпомата

014798641-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 134
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе моя лост с темпомат ми седи тука в чекмеджето вече сигурно 4-5 месеца...кога ли ще взема да го монтирам и аз не знам, ма схемата е полезна...мерси :). Предполагам, че за 1.9 ТДИ е същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз що все си мисля,че темпомат се слага само на коли с т.нар. "електронна газ"(или DBW)?Или греша?

Аааа то май имаше и с вакуум управляем......Спецове къде сте ве?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето TDI-та /ако не и всички/ са с "електронна газ"...за бензиновите не съм сигурен, но вероятно не е така.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомат може да се сложи и на бензиновите, но там е доста по-сложно от един лост и няколко кабела. Както НИКО е написал при тях е с вакуум управление и е цяла система от помпа, клапани ...

При 1.9TDI принципа е същия както съм го описал по-горе, но буксата към ECU-то е друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.9TDI принципа е същия както съм го описал по-горе, но буксата към ECU-то е друга.

Коя букса е друга...таз бялата при ECU-то ли???? Тогаз там къде какво се включва....щото буксата на темпомата си е с 6 кабела....4 и 6-ти са с мост....5-ти е захранващ.

ПС: Имам само един въпрос към колегата...относно кабела излизащ от 5 пин на лоста за темпомат, който е +12в. ....явно захранващ....има ли къде да се пъхне на 15 пиновата БЯЛА букса под ECU-то...тоест там някъде има ли +12в. .... или да търся захранване от друго място??? Питам защото лоста ми за темпомат си е със буксата и кабелния сноп....и 5-те кабелчета завършват с пинове, готови да бъдат включени....та си мисля, че N5 също е бил пъхнат в 15-пиновата букса на ECU-то.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.9TDI след 1999 е същата схема, но преди 1999г са:

1 > 1 10 пинова кафява букса

2 > 1 10 пинова жълта букса

3 > 8 10 пинова черна букса

4 > 6

5 > +12V

6 > 9 10 пинова жълта букса

Захранване вземаш от таблото с бушоните.

Редактирано от stilko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно...значи мойта е 98 и явно трябва да съм на този принцип...кебелите в няколко букси при ECU-то, вместо само в една...мерси! Предполагам, при мен няма да има 15-пинова бяла букса да ме обърква?

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно...значи мойта е 98 и явно трябва да съм на този принцип...кебелите в няколко букси при ECU-то, вместо само в една...мерси! Предполагам, при мен няма да има 15-пинова бяла букса да ме обърква?

При теб има само 10 пинови букси. Има и бяла но не е с 15 а с 10 пина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомат може да се сложи и на бензиновите, но там е доста по-сложно от един лост и няколко кабела. Както НИКО е написал при тях е с вакуум управление и е цяла система от помпа, клапани ...

При 1.9TDI принципа е същия както съм го описал по-горе, но буксата към ECU-то е друга.

Значи за бензиновите както се казва това е "Мисията невъзможна" :steinigung: Жалко тъкмо се бях зарадвал,че ще стане на моя "вампир" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз с моя темпомат много грозно ударих на камък....та ако някой му трябва лостчето и е с по-стара А4-ка /вероятно до 97 година да се обажда/.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=66325

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Моята е 1.8 2000г. и е с електронна газ. Има ли начин да си сложа автопилотче без да се налага да монтирам модул, вакуум помпичка ... в смисъл само едно ново лостче :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Друга е не само схемата, а и частите, а на някои модели е почти невъзможно да се сложи допълнително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах , ами взех лостче с темпомат , което е със 6 пиновата буксичка, но на колата има 3 пинова - демек на колата и липсват 3 пина , иначе си е с електронна газ даже е цяла система EPC та си, мисля че някак ще трябва да го подкараме тва лостче, но явно ще трябва схемата на колата пак :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах , ами взех лостче с темпомат , което е със 6 пиновата буксичка, но на колата има 3 пинова - демек на колата и липсват 3 пина , иначе си е с електронна газ даже е цяла система EPC та си, мисля че някак ще трябва да го подкараме тва лостче, но явно ще трябва схемата на колата пак :unsure:

Колега, коя година е колата и какъв мотор ?

П.С. Колко парички даде за лостчето ?

Редактирано от Nightmarez
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AGB 2,7 ли е мотора ?

Само на ABS-a и климатроника схемите намерих в Autodata-та ...

Някоя от схемите на А4-ките ще е идентична предполагам, ноо не знам коя.

Може да помолиш някой колега, да пробва, да я намери в ELSA-та, че аз на тоя Windows 7 не можах да я подкарам :stupid:

П.С. Успех! Иии продължавай, да ни информираш, какво се случва с проектчето ти, че и аз мисля да си сложа едно автопилотче на мойта :bia:

Редактирано от Nightmarez
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

От няколко месеца не съм влизал във форума и чак сега ти прочетох съобщението. Дай номер на рама, код на двигател и евентуално на ск.кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...