Jump to content

Колеги, на колко хиляди си сменяте маслото?


Recommended Posts

А това че на една година веднъж се сменява ми звучи абсурдно, ами ако минеш 20к км на година !? Аз на година сменявам маслото минимум 2 пъти.

Не е изобщо абсурдно. То принципа е: или на определени километри (зависи какво е маслото), или на една година, което дойде първо.

даже сега ме открехнаха за моя двигател най-доброто масло било Lubro Moly 5w40 synthetic - и сега за сега съм страшно доволен :rolleyes:

За твоя двигател, те от Инголщад са го измислили по-добре от тия дето са те открехнали и тва си е оригиналното масло, което си е чист Кастрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Само се надявам да не ставам досаден, но коя марка масло е добра за Ауди80, Б3, 88, двигател бензин 1.8 RU ?

Предният път бях тръгнал да вземам кастрол от колегата АЦЕ, но моят майстор ме посъветва, че няма нужда да купувам скъпо маслко за толкова стар двигател и няма смисъл да вземам висок клас масло. Среден клас също вършел работа. Иначе ме посъветва да карам с 15w-40.

Вие на същото мнение ли сте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е изобщо абсурдно. То принципа е: или на определени километри (зависи какво е маслото), или на една година, което дойде първо.

За твоя двигател, те от Инголщад са го измислили по-добре от тия дето са те открехнали и тва си е оригиналното масло, което си е чист Кастрол.

Колега да те светна ли и аз за нещо, няма определено масло, с което определен двигател трябва да се кара. Има си цял списак с удобрени масла и вискозитети на определени марки...дори сега ако успея да намеря как се качва файла щи дам да погледнеш. Пък аз карах с Мобил 1...пълен боклук, сега карам с по скъпото Lubro Moly 5w40 като това :

http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattr...nance/ES258725/

Toва е маслото за мен лично, не че казвам кой с кво да кара, за мен това масло е превъзходно :hilezh:

П.П

Тея дето ме "открехват" колега са доста по-напред от "местните" гурута с Аудитата да ти кажа само, не ме карай да ти демонстрирам с линкове и форуми и проекти, защото мога ;)

Редактирано от hristaki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да те светна ли и аз за нещо

Като ти чета постовете, нема кво да ме светнеш. Тия сайтове и бюлетини, а и много други подобни, отдавна са качвани и коментирани във форума.

Тея дето ме "открехват" колега са доста по-напред от "местните" гурута с Аудитата

Не знам колко добре четеш, ама аз не визирам никакви "местни гурута", а хората от Инголщад - демек тия дет са измислили тоя мотор.

не ме карай да ти демонстрирам с линкове и форуми и проекти, защото мога :)

Защото можеш........?!? Ебаси......., направо ме развълнува.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти чета постовете, нема кво да ме светнеш. Тия сайтове и бюлетини, а и много други подобни, отдавна са качвани и коментирани във форума.

Не знам колко добре четеш, ама аз не визирам никакви "местни гурута", а хората от Инголщад - демек тия дет са измислили тоя мотор.

Защото можеш........?!? Ебаси......., направо ме развълнува.

Sry za shliokavicata ama ne se zdyrjah...ti neshto imash losh den, nqma losho problema si e tvoi :steinigung: az ne te karam da komentirame v temata neshto, prosto spodelqm razmisli i strasti. Spiram da te otkrehvam shtoto izglejda ti si znaesh OK :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 8000 до 10000 хиляди не повече ... нищо че пише че може 15000 или незнам колко си ...

30 000 км е за пълната синтетика. Няма много смисъл да го сменяш на 10 000 км, еле па като си на газ като мене. И на масления филтър дето си взимам от Юнитрейд пише 30000 или 2 години. Но всеки сам си преценява. Все пак не караме дизели и да чуриме сажди у маслото.

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 000 км е за пълната синтетика. Няма много смисъл да го сменяш на 10 000 км, еле па като си на газ като мене. И на масления филтър дето си взимам от Юнитрейд пише 30000 или 2 години. Но всеки сам си преценява. Все пак не караме дизели и да чуриме сажди у маслото.

Не си много прав! 30 000 е за лонглайф маслата, а пълната синтетика не винаги е лонглайф...

Отделен е въпроса, че аз не бих карал и Лонглайф масло 30 000 км...

Според мен обикновенната пълна синтетика не е добре да се кара повече от 15 000 км...

Освен това има голямо значение как се кара колата- много извънградско или предимно в града, на къси разстояния...

И не е верно че няма смисъл, колкото по-рано се сменя едно масло, толкова по-добре, друг е въпроса от финансова гледна точка :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си много прав! 30 000 е за лонглайф маслата, а пълната синтетика не винаги е лонглайф...

Отделен е въпроса, че аз не бих карал и Лонглайф масло 30 000 км...

Според мен обикновенната пълна синтетика не е добре да се кара повече от 15 000 км...

Освен това има голямо значение как се кара колата- много извънградско или предимно в града, на къси разстояния...

И не е верно че няма смисъл, колкото по-рано се сменя едно масло, толкова по-добре, друг е въпроса от финансова гледна точка :hilezh:

Да правилна забележка, аз не се доуточних. Лонглайф си купувам. Но не я карам 30 000км, и аз не съм толкова смел между 15 000-18 000 я сменям.

Мерси Владко за поправката. :) :)

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да уточня ли за кого е по-добре :hilezh:

Остави майтапа и за мен като търговец е добре, верно е, ама ся отричаш ли, че колкото по-рано, толкова по-добре :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за какво е по-добре ве, тая кола ше ми я слагат после в пирамидата ли :P те помоля ми обясниш следния феномен : значи ако пуснеш една анкета тук, поне 90% ше ти отговорят, че колите от Италия напр са по 500к+, в същото време пак поне 90% ше ти обяснят в картинки как жабарите само доливат ... та, щом с доливане изкарват по толко, какво точно се цели със смяна на 7хил км напр - да изкарат 2млн км ? :hilezh: обясни ми щом производител е казал масло еди кое си масло да се сменя на 15хил км, защо трябва да го сменям на 10хил напр ? доколкото съм чувал, при производство на подобни неща, всичко се презапасява като параметри, а ние тук съкращаваме на две ;) сега само не ми излизай с номера за интензивното каране, верно има някои батки, които ръчкат повече и там има некъв смисъл от подобни неща, но горното е некво масово схващане тук ... в некви гробници, на които им отказват спирачките в движение, се наливат бахти и маслата и се слагат бахти и гумите, а в същото време се правят бюджетни подобрения в мазето ... сега, за тия, дето ше ме полазят - карам с Лонглайф от Германия и ше го сменя на 20 хил, нищо че пише на 30, колкото и на филтъра ... че ше ме изядат иначе тук батките :P

Редактирано от Toledo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Няма смисъл ве, на теб не може да ти се обясни ;)

30 минути тая тъпня ли писа :hilezh:

Вземи направи нещо полезно, виж хората цели теми пускат как си обслужили 10 годишната кола, ти само спамиш... :P :P

За маслата има цяла тема, Келеша е казал доста, не мисля и аз да се впускам в обяснения ;)

П.П Ела в спамилнята и ще ти обясня там :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи направи нещо полезно, виж хората цели теми пускат как си обслужили 10 годишната кола, ти само спамиш... ;):hilezh:

зема им пусна снимка на течността ми за чистачки Ауди, ма да не докарам некой инфаркт :P

За маслата има цяла тема, Келеша е казал доста, не мисля и аз да се впускам в обяснения :P

знаех си, че ше го обърнеш на рацерски тунинг изпълнения :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зема им пусна снимка на течността ми за чистачки Ауди, ма да не докарам некой инфаркт :P

С кое ве, с течност за 14 леа ли? :P Ти дам малко от мойте и зимни иам и летни, да пошашкаш рибоците. Ся само не ми обяснявай как на 20 годишна кола, нЕма сми от такава. В момента карам с Българска, така че ще те игнорна. :hilezh:

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за какво е по-добре ве, тая кола ше ми я слагат после в пирамидата ли :lol: те помоля ми обясниш следния феномен : значи ако пуснеш една анкета тук, поне 90% ше ти отговорят, че колите от Италия напр са по 500к+, в същото време пак поне 90% ше ти обяснят в картинки как жабарите само доливат ... та, щом с доливане изкарват по толко, какво точно се цели със смяна на 7хил км напр - да изкарат 2млн км ? :lol: обясни ми щом производител е казал масло еди кое си масло да се сменя на 15хил км, защо трябва да го сменям на 10хил напр ? доколкото съм чувал, при производство на подобни неща, всичко се презапасява като параметри, а ние тук съкращаваме на две :D сега само не ми излизай с номера за интензивното каране, верно има някои батки, които ръчкат повече и там има некъв смисъл от подобни неща, но горното е некво масово схващане тук ... в некви гробници, на които им отказват спирачките в движение, се наливат бахти и маслата и се слагат бахти и гумите, а в същото време се правят бюджетни подобрения в мазето ... сега, за тия, дето ше ме полазят - карам с Лонглайф от Германия и ше го сменя на 20 хил, нищо че пише на 30, колкото и на филтъра ... че ше ме изядат иначе тук батките :lol:

Това си е класика, за побългаряване на заводските предписания за плаващи и твърди интервали на обслужване. Не бих си купил от теб автомобил. Предписанията за смяна на масло ги дава производителят на автомобила, а не масларя. Какъв ти е между другото модела на автомобила, двигател и година на производство? :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предписанията за смяна на масло ги дава производителят на автомобила, а не масларя.

преди да снесеш неква тъпня, прочети пак ... според производителя на маслото, трябва да го сменя на 30 / тридесет / хил км, аз съм написал, че ще го сменя на 20 - проблем ? По някакво странно стечение на обстоятелствата, върху тубата с масло стои логото на производителят на същият този автомобил ... или викаш, те нещо са се объркали :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обясни ми щом производител е казал масло еди кое си масло да се сменя на 15хил км

въпроса е как го е смятал производителя, защото едно е да го е смятал на среден пробег 100 км, друго е на 5 км, също така едно е температурен диапазон - 20 / + 40, друго е 0 / + 20. Дали при калкулациите е изчакал двигателя да остарее 10+ години минавайки 300+ х.км. А дали е калкулирал възможността да се попадне на масло менте? По темата карам с пълна синтетика, сменям на 10 х.км. ползвал съм мотул, фукс, кастрол /пловдивски/. Най съм доволен от кастрола, след това фукса и накрая мотула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи още чакам за информацията за автомобила ти, защото удължен пробег за смяна на масло, се въвежда по модели и двигатели в зависимост от годината на производство и не се отнася за всички произведени Аудита и Фолксвагени, защото автомобилите имат допълнителни датчици на двигателите, както и различна кодировка и адаптация на сервизният интервал в таблото.

Второ удълженият пробег за дизелови и бензинови двигатели е различен, ако ти трябва по подробна информация ще я напиша в последствие.

Трето именно тези датчици на картера и индикацията на таблото ти казват кога трябва да се смени маслото в зависимост от режимите на експлоатация може да ти светне на 6000 км или 26 000 км (при условие че зададено 30000км), за това се нарича плаващ интервал за смяна на масло. Шофьорът в този случай, трябва да се ръководи по индикация на таблото кога трябва да се смени маслото, а не по етикетите на тубите за масло.

Разбира се маслото трябва да отговаря на спуснатите VW - норми за различните двигатели и интервали за смяна на масло, емблеми по тубата означават, че е одобрено от VW, Audi. Нали можеш да се сетиш на същото това масло при БМВ, каква е емблемата, но това не означава, че не става за нашите двигател. Не гледай какво ти дава производителя на маслото, а на автомобила.

И последно, но не по маловажно, интервалите за сервизно обслужване спуснати от концерна са препоръчителни, а не задължителни ,за това всеки си обслужва както си прецени автомобила. За уточнение думичката пред километрите в документацията на автомобила е "bis" 20000км, 30000км, 50000км и не означава "на", а значи "до". И да не гледаш опулено - да има интервал за смяна на масло до 50000 км на някои модели АУДИ и Фолксваген с дизеловият агрегат V6 2,5TDI (така нареченият тук "душегуб", вие за какво смятате, че са в това състояние разпределителните валове на този мотор, след няколко стотин хиляди километри при това обслужване).

Надявам се тази малка лекция и уточнение по твоите интерпретации за интервал на смяна на масло (чул някъде, чел - не дочел, разбрал и не доразбрал), ще те накара да си вземеш поне малко бележка и спреш да се репчиш в темата. Така написаното може да се потвърди във всеки оторизиран сервиз на марката ако искаш да пробваш. Но не знам дали и те ще могат да ти обяснят по такъв общодостъпен начин. Този удължен пробег за смяна на масло, мисля че е въведен от оторизираните сервизи за България на скоро и то само за новите модели автомобили и двигатели. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпроса е как го е смятал производителя, защото едно е да го е смятал на среден пробег 100 км, друго е на 5 км,

ми аз поне не съм виждал таблички и графици по тубите, пише си ясно на колко км, явно това е най-важното :lol::lol:

също така едно е температурен диапазон - 20 / + 40, друго е 0 / + 20.

за това нямаха ли значение числата около W :lol::lol:

Дали при калкулациите е изчакал двигателя да остарее 10+ години минавайки 300+ х.км.

е нали и там карат милионници, може би освен нас - и те го знаят :):)

Най съм доволен от кастрола, след това фукса и накрая мотула.

ама в какъв смисъл си най-доволен - мерил си после износване на цилиндри или ? ако седнеш в три коли с тези масла, ше ми познаеш ли в коя какво е :lol: щото аз за различните марки бих могъл единствено да кажа на какъв пробег колко доливам, без да претендирам, че пробезите са изминати при еднакви условия :lol:

Не гледай какво ти дава производителя на маслото, а на автомобила.

BFB 2003г, купуван е от оторизиран дилър тук, който е казал 20хил за смяна, но било по добре на 15 с неговото масло - доволен ли си ? Дай сега малко инфо мога ли да карам с лонглайф или да ходя да казвам на този, който го сменя, че не разбира :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...