Jump to content

Колеги, на колко хиляди си сменяте маслото?


Recommended Posts

Колеги, защо на 10 000 км да си сменявам маслото 10В40 Турбо дизел на |ЕЛФ, като в Аутодатата препоръчват на 15000 да се сменява. Не може ли поне на 12 000, щото колата ми е все пак на 270 000 км. Хайде да видим кой на колко го сменя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз си го сменям на 10 000км за А4 1,9ТДИ AFN '97. Маслото е Мобил 1 - 5W-30 VW 507 00. И не се изказвайте неподготвени, мога да си го позволя и определено е по-добре за двигателя от където и да го погледнеш. Наистина концерна дава смяната на масло да бъде на 15 000 км. Но знаете за България до скоро смяната на масло за дизелови мотори при вносителите беше 7 500 км заради качеството на горивото. Според мен то не се е променило и няма никакъв контрол на това което се продава в бензиностанциите. Така, че всеки да си направи сам заключенията и разбира се според джоба си.

:(:(:dance:

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази полу-синтетика не е добре, да се сменя на 15000км. Ако искаш да караш по 150000км мини на 5W40 синтетика.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правиш дребни сметки, май. Това не е пазар. Автомобила си е твой - карай с каквото си искаш и си го сменяй когато искаш! Всеки сам си преценява както съм написъл по-горе. ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си го сменям когато ми изгори всичко което остава в тубата като резерва. ;) Обикновенно това се случва на около 7500 - 8000 км. Вместо да купувам допълнителни шишета и да доливам отивам и направо сменям. Карам с Мотул 10В40 Турболайт, преди карах с 10В40 Сайенерджи ама това го гори много не знам каква е причината с другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дробчо, не правя дребни сметки. Просто си говорим за ОПТИМАЛЕН вариант. А ти ако искаш и на 1000 си го сменявай. Май е най-добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дробчо, не правя дребни сметки. Просто си говорим за ОПТИМАЛЕН вариант. А ти ако искаш и на 1000 си го сменявай. Май е най-добре...

всеки сам си решава за своята кола

аз лични сменям масло на 8-9 хиляди километра, както дойде, но в повечето случай стигам на 9000

5-40 Мотул Ексес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел, София, кофти масло 10W40 ... аз бих казал, че 8000 е прилична дистанция, 10 000 е доста оптимистична, 12 000 - 15 000, без анализ на маслото ... кофти тръпка. Все пак дизела прави нагар доста повече от бензина, а е факт че доста колеги сменят пълна синтетика на 10 000 при бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро (три смени вече) карам само пълна синтетика (тва за ауди-то).

Но пак си го сменям на 8000, макар и маслото да го купувам директно от магазина на вносителя.

Иначе дизелите дето карам по цял ден е друга картинка.... и двата са с турбо.

И двата се карат над 40 000 км на година и двата маслото се сменя на всеки 7500км и точка по-въпроса.

Карат се предимно в София и тук там из страната но маслото и филтрите винаги навреме.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Seat Toledo 99 1.9 TDI AHF кара се с масло OMV Bio нещо си 5W40 505.00. Едната смяна е направена на около 50000км, следващата на 27000км. Колата се кара предимно извънградско и абсолютно винаги на пълна газ. За този пробег е долято около литър масло.

По колата е строшено абсолютно всичко, разбира се сменено, но не и мотор, турбо и т.н.т. Аз лично бях вцепенен като го чух това нещо.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си адски некадърник да си смениш маслото на 50 000 ако ще и молибден да има в него :)

П.С със сигурност е доливано маслото, няма как физически да оцелее това масло толкова време вътре.

Най-малкото ще изгори и ще излети през ауспуха.

П.С Особено както пишеш че се е карало на яко стъпка.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам къв трябва да си, факт е че колата работи точно толкова добре колкото и такива на които се сменя на 10000км., което ме навежда на странни мисли.

В крайна сметка в България никой не си е направил труда да си тества маслото, така че каквото и да си говорим са празни приказки.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив тества се в лаборатории но не всичкото масло.......

За това не купувам от разпространена марка масло за да избегна ментето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше, че обикновения потребител неможе да иде и да си тества маслото. Поне досега никой не го е правил или аз несъм срещал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше, че обикновения потребител неможе да иде и да си тества маслото. Поне досега никой не го е правил или аз несъм срещал.

Може бе как да не може

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам къв трябва да си, факт е че колата работи точно толкова добре колкото и такива на които се сменя на 10000км., което ме навежда на странни мисли.

Ако си мислите,че това за Италия са легенди,аз съм сигурен,че е истина.Там масло на стара кола не се сменя,а двигателите показват уникална издръжливост.Това,разбира се в никакъв случай не значи,че маслото не е най важното за един двигател.Аз досега повече от 8-10к не съм карал с едно масло,но познавам хора,които никога не сменят и двигателя е последното нещо,което се чупи на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, защо на 10 000 км да си сменявам маслото 10В40 Турбо дизел на |ЕЛФ, като в Аутодатата препоръчват на 15000 да се сменява. Не може ли поне на 12 000, щото колата ми е все пак на 270 000 км. Хайде да видим кой на колко го сменя!

Да Ти имам и чуденката.

1. Аутодатата не е най-надежния източник на инфо. (прати писмо в централата на ауди -

Kundenbetreuung

Deutschland

Postfach 10 04 57

85045 Ingolstadt)

2. Когато искаш си го сменяй твоя си работа кеф ти на 11568,269 км кеф ти на 12000,00.

3. ТЪРСАЧКАТА РАБОТИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го сменям!!!

Сипвам си универсалния модификатор от руската армия и си карам :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за популярното твърдение "Масло се смена на 10 000 км или на 1 година"

Щото аз 10 000 км ги правя за около година и половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото аз 10 000 км ги правя за около година и половина.

сменяй на година да не ядеш бой. при температурна граница от 70 градуса по целзии, къси пробези и минерално масло е задължително да сменяш по на често

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменяй на година да не ядеш бой. при температурна граница от 70 градуса по целзии, къси пробези и минерално масло е задължително да сменяш по на често

Сушам!

А иначе карам с полусинтетика 10W40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...