Jump to content

Кодово палене.


Recommended Posts

И така, колеги, това вдъхновение го имам от много време (от първото ми гледане на филма "Тransporter" 1). Та идеята ми е да си направя кодова ключалка за паленето. Мислех да я поставя в нишата между предните 2 седалки до ръчната (става дума за 80 B3) като сложа парче изрязан шперплат на това място и го тапицирам с кожа. До тук добре, обмислил съм идеята къде и как да стои, но имам един важен въпрос. Кодовата брава преди паяка ли да я закача или преди стартера и другия проблем е, че напрежението, течащо по проводниците преди стартера е прекалено високо, а самата брава е направена за 12 волтов ток. Нямам си и на идея как да я подсилвам в такъв случай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне никъде не виждам да съм споменавал търсенето на сирена... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но имам един важен въпрос. Кодовата брава преди паяка ли да я закача или преди стартера и другия проблем е, че напрежението, течащо по проводниците преди стартера е прекалено високо, а самата брава е направена за 12 волтов ток. Нямам си и на идея как да я подсилвам в такъв случай...

Нещо не си наясно хич колега. Не се захващай. Напрежението в колата е 12 Волта. А тока на мякои места е голям. Може да блокираш комутатора, бенз. помпа и стартера. А за по-добра надеждност си сложи разпознаване на отпечатък и на ретината. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Оооо, каква голямаа греешка"! - както казваше един виден персонаж от филма 'Аlo 'Alo. :) Не ми е толкова за сигурноста на колата, колкото ми изглеждаше интересно и то на ауди 80. А за бензиновата ми помпа - механична е, поне на нея няма какво да й се случи. В интерес на истината ако беше електрическа щях да прекъсна снабдяването с електричество именно на нея, но това генерално отпада от плана...

ПС: Ясно ми стана, че няма сам да го майсторя това, но благодаря за помощта.

http://www.hobbykit.dir.bg/hobbyb/h1587.html Това мислех да използвам за целта, мисля, че и цифричките съвпадат до някъде със шрифта на Audi :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен идеята ми допада. Само не мога да разбера каква в същност е тя :rolleyes:

"Кодово палене" - набираш кода и двигателя стартира или

"Кодово палене" - набираш кода, разблокираш горивната помпа, въртиш ключа и палиш?

Вариант 1 ми се вижда интересн, но и сложен. А за вариант 2 според мен не си струва. Няма да се получи транспортер ефекта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се оплюва всяка идея различна от сток, изпълнение. Човека има идея, която ако се изпълни както трябва, изобщо няма да е кичозна.

Според мен, след като имаш защита с код, отпада нуждата от контактен ключ. Направо един голям червен бутон с надпис "START" + едно ключе от тези като шалтер за да се даде на котакт и съответно да се гаси двигателя и това е.

http://www.bgtuning.com/catalog/index.php?cPath=111

s2000start-button.jpg

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината , това със СТАРТ бутона ми изглежда много добре, само трябва да намеря такъв, който да е черен, с диаметър който ще пасне на паяка на колата....

Нещо от сорта ми се вижда добре за реализирането на идеята, но същия този бутон трябва да служи за подаване на маса, запалване и изгасяне на двигателя, което е много голямо усложняване... Не искам ключ-маса, защото тя по никакъв начин не се връзва с интериора на колата...

ford-taurus-sho-engine-0709-lg-93376990.jpg

ПС: Впрочем такова многостепенно бутонче мисля съм виждал, но въобще не помня къде... :flipoff: А мисля че беше твърде грозно и малко, за да стои на такова очевадно място.

Редактирано от bezrukov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на приказки е много лесно, ама трябва малко да се помисли.

Например варианта с бутон старт, няма да стане с тая кодова брава. Трябва ти нещо което, каот въведеш кода да затваря веригата, докато не дадеш друга команда, също така е хубаво да се сложи един контактор защото ампеража е сериозен.

Варианта "набираш кода и двигателя стартира " пък е още по-сложен. Там трябва устройството да се свърже с rpm датчика и след определени обороти да прекъсва стартера.

А човека не прави разлика между ампер и волт.

Добре де, обърках се... Няма нужда от натякване, понятията ми за електричество се свеждат само до това, което са ни учили в училище, и то не включваше "зпалване на автомобил"

А моят принос за реализацията ще бъде поставянето на отделните елементи в гнездата им... За свързването ще помоля човек, който разбира от това и това е учил...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-лесно би могло да стане, ако кодовете се използват само за подаване на контакт.

А със бутона се пали самия двигател.

Тогава отпада този датчик, който гаси стартера, единствено е необходимо някакво реле по-сериозно, заради стартовия ток на стартера.

Не е толкова трудно според мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням в кой клас беше, тези раздели от физиката съм ги учил само за оценка :flipoff: Аз от малък страдам от студентския синдром - учене тип "тоалетно казанче" :lol:

Е то ми остава в такъв случай само СТАРТ бутон, но за изгасването... си нямам и на идея как да го направя... На по-старите мотокари е само едно жило, което свежда подаването на гориво към нулата, но не мисля да правя такива изцепки...

По-лесно би могло да стане, ако кодовете се използват само за подаване на контакт.

А със бутона се пали самия двигател.

Тогава отпада този датчик, който гаси стартера, единствено е необходимо някакво реле по-сериозно, заради стартовия ток на стартера.

Не е толкова трудно според мен

Да, но нали се сещаш, че след 10 сек. спира да дава контакт и после нямам нито мигачи, нито фарове...

Редактирано от bezrukov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням в кой клас беше, тези раздели от физиката съм ги учил само за оценка :flipoff: Аз от малък страдам от студентския синдром - учене тип "тоалетно казанче" :lol:

Е то ми остава в такъв случай само СТАРТ бутон, но за изгасването... си нямам и на идея как да го направя... На по-старите мотокари е само едно жило, което свежда подаването на гориво към нулата, но не мисля да правя такива изцепки...

Да, но нали се сещаш, че след 10 сек. спира да дава контакт и после нямам нито мигачи, нито фарове...

Защо да спира да дава контакт?

Нали искаш вместо да въртиш с ключа да палиш колата чрез поредица от цифри въведени на няква клавиатура.

После когато тръгваш да гасиш, пак може това да стане с поредица от цифри или пък комбинация от два бутона да кажем, за да се предотврати неволно угасване по време на движение.

Просто клавиатурата можеш да я ползваш като 'ключ маса'.

А двигателя го стартираш с бутона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спира да дава на контакт, поради простата причина, че използвам кодова брава. Нейната идея е такава, че като набереш даден 4 цифрен код, тя отключва вратата, ти я отваряш и след определени секунди тя пак я заключва. Направено е за ключалки каквито са в студентските общежития и на входните врати на блоковете - затваря се веригата, подава се електричество към ключалката , тя се отключва и при спиране подаването на ток, тя се заключва. Идеята ми е абсолютно същата. Използвам тази кодова брава като електрически ключ, той затваря веригата за определено време, в което ти може да запалиш и след това изключва. Ако успея да си намеря някъде такъв тип кодова ключалка, която да затваря веригата докато не се въведе код за изключване, ще съм много радостен. Не знам дали мога да използвам такава от алармена система. На външен вид е абсолютно същата както кодовата брава. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се безсмислен подобен вид устройство. По-добре си направи имобилайзер с чип карта или нещо подобно. Това с набирането на код ще те затруднява излишно и ще е първото което ще се счупи. Особено през зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ това след 20тина набирания ще ти писне

+ това ще трябва да обясняваш на всеки закво аджеба си сложил подобно нещо и за къв точно х*й ти е

+ това изглежда тъпо..... всеки които е гледал транспортер ще те помисли за луд който се вживява прекалено много

Иначе съм виждал подобно изпълнение на Пежо 206 , набираше се код преди да се запали с ключа......

Виж идеята за копчето е добра да се пали и да се гаси от него , НО ако няма тъпа клавиатура все едно отваряш сейф за 3 000 000$ да ама ако пък няма клавиатура всеки може да ти тафне количката..... така че с 2 думи - БЕЗМИСЛЕНА ИДЕЯ <_<:hilezh:

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фолксвагена си бях направил запалването със "СТАРТ" бутон. Използвах едно 50А реле, което ползваше маса от датчика на лампата за налягане на маслото. Съответно като двигателя запали и датчика прекъсва масата на релето и колкото и да държиш бутона натиснат, стартера не върти. Но даването на контакт и гасенето на двигателя ми беше с такъв прекъсвач тип шалтер. Съжалявам, че нямам снимки, бях го изпипал доста качествено. Мен по принцип много ме дразни паленето с ключа и е въпрос на време да преустроя и Аудито така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 4 коли съм правил подобна дивотия (включително и на старата ми)набираш кода и едва тогава въртиш ключа, иначе не пали.В интерес на истината има полза от подобни неща особенно ако колата няма имобилайзер. гъзария си е. На старата ми кола го бях монтирал в пепелника точно като на филма. И междо другото не е задължително точно помпата да се прекъсва,има и други вариянти,които не са с такава голяма консумация. ако някой има интерес да си прави нещо подобно , с удоволствие ще помогна

Редактирано от kaica_niko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,дайте некви схеми,снимки...споделете нещАта,както по белите форуми :hilezh:

Интересно е това и ми допада! :blink:

Ама ще си сложиш ли и мелодичен звънец ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това последното е много по-добро... поне ще затваря веригата докато аз преценя да я отворя :bia:

А за схемите... Това е хубавото на "Млад конструктор" че ги дават подробно в описанието в интернет

http://www.constructor.bg/mk/PIC_alarm.htm

Схемичката иска малко преустройство докато се получи точно за целта която см споменал, но ще се намери все някой познат който да я прекрои. Обмислям идеята сам да си я сглабям, защото тези готовите изработки са пълни със студени спойки, правят проблеми както в студа, така и лятно време, когато постои на слънце, а не е хубаво да се презапоява. Идеята за голямо количество кабелчета които са оплетени по безподобрен начин ми се вижда по-добра, отколкото печатната платка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Понеже с още еди колега подхванаме този въпрос, та да споделя моя опит. Аз на VW-то бях оперирал контактния ключ и го бях направил с бутон. Ако на някой му е от полза ето я надраскана на бързо схемата:

022410789.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...