Jump to content

Смяна масло на скоростите


Bobu

Recommended Posts

Озари ме нещо идеята от един БМВист, дето казва, колко меко и приятно почнали да влизат скоростите, след смяна на масло, дори и при студена кола.

Не съм се засилил, да сменям масло на скорости, но искам мнение.

Сменя ли се изобщо маслото на скоросите? С какво се сменя? Резултати осезаеми има ли? Изобщо +/- ?

Конкретния случай говоря за а4, АДР, 98`, с ръчни скорости.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има разлика. Слагайте само оригинално масло: не е скъпо, а кутията работи доста добре с него. Трябва специален ключ за пробката за източване. Това е в общи линии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случай няма разлика. Най добре да се източи малко и ако маслото е чисто и достатъчно като количество да не се пипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма разлика. Аз мойто го смених защото само в мойте ръце колата има 50 000км и не го бях сменял, а преди това кой знае колко. Беше бистричко като ново, въпреки това го смених с кастрол таф-х, разлика никъква.

Може би ще има разлика ако не е смянано 300 000 км или има някакъв проблем с кутията, ама щом всичко си ти е наред пари на вятъра.

Както ти е казъл колегата дръпни малко от него и по цвета ще се уриентирш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какъв е проблема от смяна на маслото със същото по вид, купено от Порше БГ, но ново. Със сигурност това няма да навреди на колата. Бях чел в американски форум как има случаи на мътно източено масло. Тогава ще е наложителна смяната.

Лични впечатления: В един ден смених масло на скоростна кутия и спирачна течност, като източих старата и от 2-ра помпа на съединителя. Резултата: доста подобрена смяна на скоростите. Имах проблем с включване на 1-ва в движение, както и затруднено влизане на 2-ра. Сега проблема изчезна. Подобрението го отдавам по-скоро на източване на спир. течност от съединителя, там източих доста бозава течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш проблеми с превключването го сменяй направо. Масло можеш да си вземеш от колегата АЦЕ ТАФ-Х. По принцип казват, че маслото не трябва да се сменя за целия период на експлоатация на автомобила, но аз лично смятам, че доста от нашите коли живеят втори живот вече :steinigung: и вечни неща няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е оригиналното масалце за 1.8 АДР, колко литра са ми нужни. Цени? От къде да го взема, Порше предполагам?

Да и мен ме интересува. От скоро имам Ауди А4 1.8 5V (125 к.с.) и нещо първа и задна влизат трудно. А, нямам книжка за колата и незнам нито колко масло побира двигателя, нито колко масло побира скоростната кутия. И как изобщо да проверя нивото на маслото в скоростната кутия? :steinigung:

П. С.

По принцип, приятели ми препоръчват масло ALPINE и за двигателя и за скоростите. Някой има ли впечатления от това масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За механични кутии освен кастрол повече не бих сложил друго. Ако само първа и задна влизат трудно може съединителят да ти е за смяна или помпите да не работят добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долях около 0,5 л. масло в скоростите и се оправиха. Обаче забелязах, че ми таи от някъде. А друго място, което прави проблем при превключване е, ако има разбит тампон на двигателя и ако скоростите са с лостовата система, а не с жила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не много добре, защото е близо 1/4. Следи я редовно за колко време спада и ако трябва ремонт. Иначе може да се наложи да смениш кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не много добре, защото е близо 1/4. Следи я редовно за колко време спада и ако трябва ремонт. Иначе може да се наложи да смениш кутията.

Простете за глупавия въпрос, но от скоро имам автомобил и още се ориентирам в материята, та относно проверката на нивото на маслото в скоростната кутия? Как става това чудо? Къде да погледна и т.н. ? Надявам с да не досаждам с глупавите си въпроси :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има пробка от страни към шофьорската страна на скоростната кутия. Развиваш я с шестограм 19 и "бъркаш" с пръст, ако има масло миришещо на развален чесън и не е мътно всичко е наред.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не искаш да кажеш НЕ миришещо на развален чесън. До колкото знам трябжа да си мирише на масло, ако смърди на спрънджа трябва да се смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а как мирише спрънджата :flipoff:

и аз си мисля за смяна на масло в скоростната кутия

Предполагам, че маслото за скоростната кутия и диференциала се сменят от едно и също място.

Май ловеше около 2-2.5 литра, а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има пробка от страни към шофьорската страна на скоростната кутия. Развиваш я с шестограм 19 и "бъркаш" с пръст, ако има масло миришещо на развален чесън и не е мътно всичко е наред.

Значи всичко което ми трябва е шестограм, пръст и добро обоняние. Мисля че ще се справя :flipoff: Благодаря на отзовалите се :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми и аз реших да сменя моето преди 30-тина хиляди и не съм доволен.. старото си беше Ок, ама все пак му сипах Motul синтетично 300v. пормяна нямаше.. и преди си влизаха Ок и сега си влизат Ок! промяната обаче дойде зимата. С новото масло в началото превключва по-тегаво. а оригиналното е около 50лв/л - за някой е скъпо за други не е толкова скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тънката разлика е че при теб мотор и скорости са поставени "неправилно" като за Ауди :rolleyes:

и аз незнам защо, но маслото за скоростите на напречните го дават друго от това за надлъжните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
Публикувано (Редактирано)

Понеже се присетих нещо, въпреки че не съм с колата от първия пост на темата все пак да питам.

За дизел 1.9 131 коня, нещата със смяната на маслото на скоростите как седят? Има ли смисъл да се сменя на определен период, ако всичко е наред.

Как може да се провери нивото на маслото на скоростите, освен в сервиз на подемник ?

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата не са се променили много от както карах голф 2 и там беше голям шестограм само трябва да намеря да не съм го хвърлил разликата е в цената на маслото, трябва ти канал фенер и желание.

Мое мнение е маслото не са проектирано за живот над 10г и 500к км ако това беше така щеше да му сложат филтър и помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Тази гайка на снимката на пробката на скоростната кутия с какъв инструмент да я развия, новото масло през пробката отстрани ли се налива?

post-71163-0-33390400-1370943615_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...