ge2e Публикувано 14 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2011 (Редактирано) Няма значение къде ще е + и къде - на старт дюзата. Това дето са ти откачили от елкона- регулатора, също е отговорен за паленето. Ако датчика, кафявия(намира се на водния тройник на главата) работи коректно и дава правилната инф. на компа че двг. е студен -регулатора повдига налягането към дюзите и пуска малко повечко бензин(+ този от стартдюзата който е за 5-8-10 секунди)Заграденото устройство в картинката може и да не може да се настрои за да пуска повече въздух когато е студена и да затвори когато позатопли. Аз мойто го пробвах два или три пъти но не стана и го махнах. То всъщност е биметална пластина влияеща се от топлината на колектора.Много е трудно всичко по веригата да работи коректно при тия стари коли. Налягане,потенциометри,клапи,датчици,вакум в системата... ако едно не работи и филма почва....Здравейте,Днес направих малки тестове за да установя проблема с припалването и гасненето при студен двигател.Реших да тествам първо датчиците.Откачих буксата а кафявия датчик (разположен на водния тройник на главата). Измерих съпротивлението при студен двигател - 60 Ома. Верига между клемите имаше.Направих същото упражнение със синия датчик, разположен непосредствено до кафявия. Измерих съпротивлението при студен двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между клемите нямаше.Запалих двигателя и го загрях до 90 градуса и повторих упражненията:Кафявия датчик - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление. Верига между клемите нямаше.Синия - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.направих. Верига между клемите нямаше.Въпроса ми е дали датчиците ми са ок, с оглед на казаното от колегата по горе, че сменил кафевия си датчик и показанията на новия били 30 Ома и започнал да си пали нормално. Отделно синия датчик нормално ли да показва едни и същи стойности при топъл и студен двигател.Между другото изчаках 15 мин и при все още топъл двигател запалих и нямаше никакво сътресение и гаснене. Явно температурата оказва влияние?!Моля за коментари.Поздрави Редактирано 14 Януари 2011 от ge2e Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 16 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2011 Здравейте,Днес направих малки тестове за да установя проблема с припалването и гасненето при студен двигател.Реших да тествам първо датчиците.Откачих буксата а кафявия датчик (разположен на водния тройник на главата). Измерих съпротивлението при студен двигател - 60 Ома. Верига между клемите имаше.Направих същото упражнение със синия датчик, разположен непосредствено до кафявия. Измерих съпротивлението при студен двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между клемите нямаше.Запалих двигателя и го загрях до 90 градуса и повторих упражненията:Кафявия датчик - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление. Верига между клемите нямаше.Синия - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.направих. Верига между клемите нямаше.Въпроса ми е дали датчиците ми са ок, с оглед на казаното от колегата по горе, че сменил кафевия си датчик и показанията на новия били 30 Ома и започнал да си пали нормално. Отделно синия датчик нормално ли да показва едни и същи стойности при топъл и студен двигател.Между другото изчаках 15 мин и при все още топъл двигател запалих и нямаше никакво сътресение и гаснене. Явно температурата оказва влияние?!Моля за коментари.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 18 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2011 Колеги,Помогнете моля с коментар и съвет по въпроса дали датчиците ми разположени на водния тройник на главата ми са ок или са за смяна , B3, 1.8S, KE-Jetronik:Стойности при студен двигател:Син датчик - съпротивление безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между крачетата на датчика нямаше.Кафяв датчик - съпротивлението - 60 Ома. Верига между крачетата на датчика имаше. Стойности при топъл двигател (90 градуса):Син датчик - съпротивление безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между крачетата на датчика нямаше.Кафяв датчик - съпротивлението безкрайно, т.е. голямо съпротивление. Верига между крачетата на датчика нямаше.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bob4o Публикувано 20 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2011 Синия датчик е за показанията на таблото. за стрелката. Кафявия бях написал по горе че се мери всяко краче към корпус(маса) а не между крачетата защото датчика е двоен. Демек едното и другото краче изпълняват различни функции. Едното краче при студен двг! - трябва да дава късо към корпус(то е за дюзата). Другото краче при мен даде 30 ома към корпус студена. За кафявия датчик става въпрос. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 21 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2011 Синия датчик е за показанията на таблото. за стрелката. Кафявия бях написал по горе че се мери всяко краче към корпус(маса) а не между крачетата защото датчика е двоен. Демек едното и другото краче изпълняват различни функции. Едното краче при студен двг! - трябва да дава късо към корпус(то е за дюзата). Другото краче при мен даде 30 ома към корпус студена. За кафявия датчик става въпрос.Мерси за разяснението!Ще проверя кафявия датчик, както си описал. Какви трябва да са показанията при топъл двигател? Имаш ли идея каква е цената на този датчик?Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bob4o Публикувано 21 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2011 Едното краче топла -към маса не трябва да има нищо. Те си имат букви крачетата. От страни на самия датчик но когато е на колата може и да не се виждат. Другото краче топла -50-60-100 ома но не знам точно колко. Цена не знам. 034 906 163- номер по VAG. Може да провериш в някой магазин за ценатаПо важни са ти студените стойности. Защото до колкото разбирам има проблем студеното палене. Топла щом работи няма смисъл да мериш но виж все пак какво ще покаже и топла Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 22 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2011 Едното краче топла -към маса не трябва да има нищо. Те си имат букви крачетата. От страни на самия датчик но когато е на колата може и да не се виждат. Другото краче топла -50-60-100 ома но не знам точно колко. Цена не знам. 034 906 163- номер по VAG. Може да провериш в някой магазин за ценатаПо важни са ти студените стойности. Защото до колкото разбирам има проблем студеното палене. Топла щом работи няма смисъл да мериш но виж все пак какво ще покаже и топлаДнес направих теста при студен двигател - едното краче към корпус ми даде - 0 ома, а другото краче към корпус 60 ома. Колегата беше казал, че показанията трябва да са около 30 ома, което ме навежда на мисълта, че датчика е заминал. Ще го сменя и ще видим...Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 1 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2011 Колеги, моля за помощ.Днес свалих кафявия датчик, който се намира на тройника за да си купя нов. Проверих в Ауто+ и Евро 07, но от там ми казаха, че този датчик няма заместител, а оригиналните са спрени от производство през 2007г. Произвеждали се от BOSCH и VDO - моя е от първия производител. Цената му била около 240 лв. за нов. Казаха ми да търся по автоморгите.Ако някой разполага със здрав датчик или знае от къде мога да си набавя такъв ще му бъда задължен.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 1 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2011 Колеги, моля за помощ.Днес свалих кафявия датчик, който се намира на тройника за да си купя нов. Проверих в Ауто+ и Евро 07, но от там ми казаха, че този датчик няма заместител, а оригиналните са спрени от производство през 2007г. Произвеждали се от BOSCH и VDO - моя е от първия производител. Цената му била около 240 лв. за нов. Казаха ми да търся по автоморгите.Ако някой разполага със здрав датчик или знае от къде мога да си набавя такъв ще му бъда задължен.ПоздравиEто и снимки на кафявия датчик. Данните изписани върху него:BOSCH / 15 градуса, 8 секунди / 12V, 40W / 034 906 163 / 0280130219Направих отново тест на петата дюза (старт дюзата) преди да сваля датчика - вързах една пробна лампа на клемата на петата дюза и се оказа че при студен двигател идва сигнал(захранване) за петата дюза в продължение на около 8 секунди. Това значи ли, че въпросният датчик работи???Моля за коментар, защото вече се обърках - работи или не въпросния кафяв датчик!?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2011 да, щом свети лампата на студен мотор значи работи датчика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 2 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2011 да, щом свети лампата на студен мотор значи работи датчика.Благодаря за отговора, но в постовете по-горе колегите бяха обяснили, че при студен двигател при замерване трябва да показва 30 Ома. При мен при студен двигател е 60 Ома?!? Запалва-гасне и така 5-6 пъти зависи колко е ниска температурата. Единствено да подава сигнал към петата дюза ли служи?Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bob4o Публикувано 2 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2011 Не. Не работи щом гасне. Понеже датчика е двоен тоест 2 датчика събрани в един,и работи само единия. Работи само шалтера за запалването. За старт дюзата. Другото краче щом показва 60 ома студено значи НЕработи коректно. Тоест- колата пали,почва да пръска дюзата за 5-6-7-8 секунди колкото дава датчика,и след като спре дюзата колата гасне- това е заради некоректното показание - другото краче което показва 60 ома. Компа си мисли че колата е топла и бензина е малко. Количеството бензин което и трябва да работи студена не и достига и след като стартдюзата спре колата гасне веднага...Това е според мене. Друг датчик трябва дали нов дали стар но студен трябва да показва 30 ома(едното краче). поне при мене е така. и след като запали не гасне. трябва да поработи на място малко но не гасне Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 2 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2011 Не. Не работи щом гасне. Понеже датчика е двоен тоест 2 датчика събрани в един,и работи само единия. Работи само шалтера за запалването. За старт дюзата. Другото краче щом показва 60 ома студено значи НЕработи коректно. Тоест- колата пали,почва да пръска дюзата за 5-6-7-8 секунди колкото дава датчика,и след като спре дюзата колата гасне- това е заради некоректното показание - другото краче което показва 60 ома. Компа си мисли че колата е топла и бензина е малко. Количеството бензин което и трябва да работи студена не и достига и след като стартдюзата спре колата гасне веднага...Това е според мене. Друг датчик трябва дали нов дали стар но студен трябва да показва 30 ома(едното краче). поне при мене е така. и след като запали не гасне. трябва да поработи на място малко но не гаснеБлагодаря на колегата bob4o,В момента си търся кафяв датчик ( нов или втора у-ба) за да го сменя и после ще пиша за резултата. Ако имате предложения съм насреща.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2011 Да, не съм го дочел явно , но 8сек. работа на старт-дюзата би трябвало да са достатъчни за да заработи нормално Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bob4o Публикувано 2 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2011 Да. Напълно достатъчни са 8 секунди със старт дюза да заработи но след това гасне защото компа като види тия 60 ома и знае че двг е топъл а той всъщност не е. Когато компа види 30 ома знае че двг е студен и регулира нялягането с електромеханичния клапан който е на главата на инжекциона като олекотява клапата и по този начин обогатява сместа. А именно повечко бензин от дюзите до като е студена(първите десетина минути). Стартдюзата е само в помощ при първоначално студено палене. Смяната на датчика може да подобри паленето и студената работа само в случей че останалите неща по системата(помпа,налягания,регулатори) работят коректно и в стойности. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 3 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 3 Февруари 2011 Да. Напълно достатъчни са 8 секунди със старт дюза да заработи но след това гасне защото компа като види тия 60 ома и знае че двг е топъл а той всъщност не е. Когато компа види 30 ома знае че двг е студен и регулира нялягането с електромеханичния клапан който е на главата на инжекциона като олекотява клапата и по този начин обогатява сместа. А именно повечко бензин от дюзите до като е студена(първите десетина минути). Стартдюзата е само в помощ при първоначално студено палене. Смяната на датчика може да подобри паленето и студената работа само в случей че останалите неща по системата(помпа,налягания,регулатори) работят коректно и в стойности. Благодаря Ви за изчерпателните отговори!!!Проблема ми остава засега нерешен. Вчера търсих въпросния кафяв датчик в Ауто+, Евро 07, Косер, Автохит, Тех-Ко и др., но нито една от фирмите не може да ми достави такъв. Спрян от производство от 2007г. Единствено ми остава да търся по морги и от колеги. По моргите няма много такива екземпляри с JN мотор, колегата more също не може да ми намери за момента. Ако някой има информация за ауди 80 с JN мотор KE-Jetronik да се продава на части, моля да драсне или звънне на 0885 066 611. ИвоПоздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bob4o Публикувано 3 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 3 Февруари 2011 Датчика се монтира не само на JN но и на 3A, DZ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 4 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2011 Датчика се монтира не само на JN но и на 3A, DZОк, мерси!Някой знае ли на кой двигатели на VW ги слагат за да търся и там.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 7 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2011 Ок, мерси!Някой знае ли на кой двигатели на VW ги слагат за да търся и там.ПоздравиОткрих това за VW двигатели с KE-Jetronik:Model - Years - Engine Info - Engine Type - Engine CodeCaddy 1986 - 1992 1.8 KE-Jetronic JH Fox 1987 - 1993 1.8 KE-Jetronic JN Golf 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic GX Golf 1986 - 1991 1.8 KE-Jetronic PL Golf 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic RD Jetta 1986 - 1987 1.8 KE-Jetronic GX Jetta 1986 - 1991 1.8 KE-Jetronic PL Jetta 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic RD Passat 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic JN Passat 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic JT Passat 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic KX Quantum 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic JT Quantum 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic KX Santana 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic JN Scirocco 1986 - 1992 1.8 KE-Jetronic PL Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 17 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юли 2012 (Редактирано) Ще използвам темата на колегата:От няколко седмици колата на бензин не държи обороти и гасне,понякога стои на 1000 оборота,като подам газ попрекъсва но над 3000 работи добре.Като дам на контакт,се чува бенз помпа за 2 секунди и спира,което е нормално,въртя стартера,пали и угасва.По принцип си карам на газ и затова не обръщах голямо внимание на този проблем,но искам да си го оправя.В случая като искам да карам на бензин,първо паля на газ и тогава превключвам на бенз.Мех инжекция я смених миналата година като сложих от работеща кола,която никога не е имала газ.Трябваше да врътна 1/4 оборота на шестограма и заспа,палеше много лесно , държеше обороти,голям кеф.Като развия входа на бензинопровода към дебитомера и като подам контакт,хвърчи яко бензин,развих щуцера на стартовата дюза,също има високо налягане,опръска се всичко под капака,но не отива гориво към дюзите.Като развия 4-те щуцера на дебитомера,които отиват към дюзите,има някакви капчици гориво,но като дам контакт,няма никакво налягане,а преди си имаше.Шестограма не съм го бутал изобщо след като направих първия реглаж.Паля двигателя,работи 2 минути на бензин,гася,вадя дюзите,те са абсолютно сухи.Някакви идеи за този проблем.Двигателя е 6А/АСЕ Редактирано 17 Юли 2012 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 17 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юли 2012 Ако дълго не си карал на бензин вероятно са запушени дюзите. Просто покарай известно време на бензин и би трябвало да се оправи. Предполагам, че не е гърмяла и си проверил състоянието на гофрирания маркуч и всички вакуми покрай него? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 17 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юли 2012 Винаги паля на бензин и поне 1 път на ден я понастъпвам на бенз,но просто от дебитомера не излиза бензин към тръбите на дюзите,само към стартовата дюза пръска,да те окъпе.Може би затова припалва и после гасни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2012 Тогава откачи куплунга на ЕРН и виж дали ще запали и заработи - понякога блокира на затворено и не пали. Ако запали докато работи сложи пак куплунга и виж как ще работи. Ако и с изваден куплунг не работи на бензин закачи на мястото на старт-дюзата (отгоре на главата на инжекциона) един манометър и провери налягането. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 18 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2012 Това е буксата която се закача на дебитомера от страната на двигателя ли,а от другата/до десния калник/ е на потенциометъра.Точно тази букса вчера извадих и почистих и днес имаше ряз колата на бензин,чак превъртаха 4-те гуми на мокър асфалт ,но между 1000 и 2000 оборота има някакво прекъсване,след това отлепя.Днес ще извадя отново буксите и ще ги пръсна със спрейче,но между снощното работене на бензин и днешното им аразлика.Там ще да е бил проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2012 Да за тази букса става въпрос , от страната на двигателя. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване