Jump to content

Проблем с Audi 80i - мех. инжекция - пали на бензин и веднага угасва


ogi_popov

Recommended Posts

Няма значение къде ще е + и къде - на старт дюзата. Това дето са ти откачили от елкона- регулатора, също е отговорен за паленето. Ако датчика, кафявия(намира се на водния тройник на главата) работи коректно и дава правилната инф. на компа че двг. е студен -регулатора повдига налягането към дюзите и пуска малко повечко бензин(+ този от стартдюзата който е за 5-8-10 секунди)

Заграденото устройство в картинката може и да не може да се настрои за да пуска повече въздух когато е студена и да затвори когато позатопли. Аз мойто го пробвах два или три пъти но не стана и го махнах. То всъщност е биметална пластина влияеща се от топлината на колектора.

Много е трудно всичко по веригата да работи коректно при тия стари коли. Налягане,потенциометри,клапи,датчици,вакум в системата... ако едно не работи и филма почва....

Здравейте,

Днес направих малки тестове за да установя проблема с припалването и гасненето при студен двигател.

Реших да тествам първо датчиците.

Откачих буксата а кафявия датчик (разположен на водния тройник на главата). Измерих съпротивлението при студен двигател - 60 Ома. Верига между клемите имаше.

Направих същото упражнение със синия датчик, разположен непосредствено до кафявия. Измерих съпротивлението при студен двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между клемите нямаше.

Запалих двигателя и го загрях до 90 градуса и повторих упражненията:

Кафявия датчик - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление. Верига между клемите нямаше.

Синия - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.направих. Верига между клемите нямаше.

Въпроса ми е дали датчиците ми са ок, с оглед на казаното от колегата по горе, че сменил кафевия си датчик и показанията на новия били 30 Ома и започнал да си пали нормално. Отделно синия датчик нормално ли да показва едни и същи стойности при топъл и студен двигател.

Между другото изчаках 15 мин и при все още топъл двигател запалих и нямаше никакво сътресение и гаснене. Явно температурата оказва влияние?!

Моля за коментари.

Поздравиbia.gif

Редактирано от ge2e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

unsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gifunsure.gif

Здравейте,

Днес направих малки тестове за да установя проблема с припалването и гасненето при студен двигател.

Реших да тествам първо датчиците.

Откачих буксата а кафявия датчик (разположен на водния тройник на главата). Измерих съпротивлението при студен двигател - 60 Ома. Верига между клемите имаше.

Направих същото упражнение със синия датчик, разположен непосредствено до кафявия. Измерих съпротивлението при студен двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между клемите нямаше.

Запалих двигателя и го загрях до 90 градуса и повторих упражненията:

Кафявия датчик - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление. Верига между клемите нямаше.

Синия - съпротивлението при топъл двигател - безкрайно, т.е. голямо съпротивление.направих. Верига между клемите нямаше.

Въпроса ми е дали датчиците ми са ок, с оглед на казаното от колегата по горе, че сменил кафевия си датчик и показанията на новия били 30 Ома и започнал да си пали нормално. Отделно синия датчик нормално ли да показва едни и същи стойности при топъл и студен двигател.

Между другото изчаках 15 мин и при все още топъл двигател запалих и нямаше никакво сътресение и гаснене. Явно температурата оказва влияние?!

Моля за коментари.

Поздравиbia.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Помогнете моля с коментар и съвет по въпроса дали датчиците ми разположени на водния тройник на главата ми са ок или са за смяна unsure.gif, B3, 1.8S, KE-Jetronik:

Стойности при студен двигател:

  1. Син датчик - съпротивление безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между крачетата на датчика нямаше.
  2. Кафяв датчик - съпротивлението - 60 Ома. Верига между крачетата на датчика имаше.

Стойности при топъл двигател (90 градуса):

  1. Син датчик - съпротивление безкрайно, т.е. голямо съпротивление.Верига между крачетата на датчика нямаше.
  2. Кафяв датчик - съпротивлението безкрайно, т.е. голямо съпротивление. Верига между крачетата на датчика нямаше.

Поздравиbia.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синия датчик е за показанията на таблото. за стрелката. Кафявия бях написал по горе че се мери всяко краче към корпус(маса) а не между крачетата защото датчика е двоен. Демек едното и другото краче изпълняват различни функции. Едното краче при студен двг! - трябва да дава късо към корпус(то е за дюзата). Другото краче при мен даде 30 ома към корпус студена. За кафявия датчик става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синия датчик е за показанията на таблото. за стрелката. Кафявия бях написал по горе че се мери всяко краче към корпус(маса) а не между крачетата защото датчика е двоен. Демек едното и другото краче изпълняват различни функции. Едното краче при студен двг! - трябва да дава късо към корпус(то е за дюзата). Другото краче при мен даде 30 ома към корпус студена. За кафявия датчик става въпрос.

Мерси за разяснението!

Ще проверя кафявия датчик, както си описал. Какви трябва да са показанията при топъл двигател? Имаш ли идея каква е цената на този датчик?

Поздравиbia.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното краче топла -към маса не трябва да има нищо. Те си имат букви крачетата. От страни на самия датчик но когато е на колата може и да не се виждат. Другото краче топла -50-60-100 ома но не знам точно колко.

Цена не знам. 034 906 163- номер по VAG. Може да провериш в някой магазин за цената

По важни са ти студените стойности. Защото до колкото разбирам има проблем студеното палене. Топла щом работи няма смисъл да мериш но виж все пак какво ще покаже и топла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното краче топла -към маса не трябва да има нищо. Те си имат букви крачетата. От страни на самия датчик но когато е на колата може и да не се виждат. Другото краче топла -50-60-100 ома но не знам точно колко.

Цена не знам. 034 906 163- номер по VAG. Може да провериш в някой магазин за цената

По важни са ти студените стойности. Защото до колкото разбирам има проблем студеното палене. Топла щом работи няма смисъл да мериш но виж все пак какво ще покаже и топла

Днес направих теста при студен двигател - едното краче към корпус ми даде - 0 ома, а другото краче към корпус 60 ома. Колегата беше казал, че показанията трябва да са около 30 ома, което ме навежда на мисълта, че датчика е заминал. Ще го сменя и ще видим...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, моля за помощ.

Днес свалих кафявия датчик, който се намира на тройника за да си купя нов. Проверих в Ауто+ и Евро 07, но от там ми казаха, че този датчик няма заместител, а оригиналните са спрени от производство през 2007г. steinigung.gif

Произвеждали се от BOSCH и VDO - моя е от първия производител. Цената му била около 240 лв. за нов. blink.gif Казаха ми да търся по автоморгите.

Ако някой разполага със здрав датчик или знае от къде мога да си набавя такъв ще му бъда задължен.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля за помощ.

Днес свалих кафявия датчик, който се намира на тройника за да си купя нов. Проверих в Ауто+ и Евро 07, но от там ми казаха, че този датчик няма заместител, а оригиналните са спрени от производство през 2007г. steinigung.gif

Произвеждали се от BOSCH и VDO - моя е от първия производител. Цената му била около 240 лв. за нов. blink.gif Казаха ми да търся по автоморгите.

Ако някой разполага със здрав датчик или знае от къде мога да си набавя такъв ще му бъда задължен.

Поздрави

Eто и снимки на кафявия датчик. Данните изписани върху него:

BOSCH / 15 градуса, 8 секунди / 12V, 40W / 034 906 163 / 0280130219

Направих отново тест на петата дюза (старт дюзата) преди да сваля датчика - вързах една пробна лампа на клемата на петата дюза и се оказа че при студен двигател идва сигнал(захранване) за петата дюза в продължение на около 8 секунди. Това значи ли, че въпросният датчик работи???

Моля за коментар, защото вече се обърках - работи или не въпросния кафяв датчик!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, щом свети лампата на студен мотор значи работи датчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, щом свети лампата на студен мотор значи работи датчика.

Благодаря за отговора, но в постовете по-горе колегите бяха обяснили, че при студен двигател при замерване трябва да показва 30 Ома. При мен при студен двигател е 60 Ома?!? Запалва-гасне и така 5-6 пъти зависи колко е ниска температурата. Единствено да подава сигнал към петата дюза ли служи?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Не работи щом гасне. Понеже датчика е двоен тоест 2 датчика събрани в един,и работи само единия. Работи само шалтера за запалването. За старт дюзата. Другото краче щом показва 60 ома студено значи НЕработи коректно.

Тоест- колата пали,почва да пръска дюзата за 5-6-7-8 секунди колкото дава датчика,и след като спре дюзата колата гасне- това е заради некоректното показание - другото краче което показва 60 ома. Компа си мисли че колата е топла и бензина е малко. Количеството бензин което и трябва да работи студена не и достига и след като стартдюзата спре колата гасне веднага...

Това е според мене. Друг датчик трябва дали нов дали стар но студен трябва да показва 30 ома(едното краче). поне при мене е така. и след като запали не гасне. трябва да поработи на място малко но не гасне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Не работи щом гасне. Понеже датчика е двоен тоест 2 датчика събрани в един,и работи само единия. Работи само шалтера за запалването. За старт дюзата. Другото краче щом показва 60 ома студено значи НЕработи коректно.

Тоест- колата пали,почва да пръска дюзата за 5-6-7-8 секунди колкото дава датчика,и след като спре дюзата колата гасне- това е заради некоректното показание - другото краче което показва 60 ома. Компа си мисли че колата е топла и бензина е малко. Количеството бензин което и трябва да работи студена не и достига и след като стартдюзата спре колата гасне веднага...

Това е според мене. Друг датчик трябва дали нов дали стар но студен трябва да показва 30 ома(едното краче). поне при мене е така. и след като запали не гасне. трябва да поработи на място малко но не гасне

Благодаря на колегата bob4o,

В момента си търся кафяв датчик ( нов или втора у-ба) за да го сменя и после ще пиша за резултата. Ако имате предложения съм насреща.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не съм го дочел явно :) , но 8сек. работа на старт-дюзата би трябвало да са достатъчни за да заработи нормално :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Напълно достатъчни са 8 секунди със старт дюза да заработи но след това гасне защото компа като види тия 60 ома и знае че двг е топъл а той всъщност не е. Когато компа види 30 ома знае че двг е студен и регулира нялягането с електромеханичния клапан който е на главата на инжекциона като олекотява клапата и по този начин обогатява сместа. А именно повечко бензин от дюзите до като е студена(първите десетина минути). Стартдюзата е само в помощ при първоначално студено палене.

Смяната на датчика може да подобри паленето и студената работа само в случей че останалите неща по системата(помпа,налягания,регулатори) работят коректно и в стойности. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Напълно достатъчни са 8 секунди със старт дюза да заработи но след това гасне защото компа като види тия 60 ома и знае че двг е топъл а той всъщност не е. Когато компа види 30 ома знае че двг е студен и регулира нялягането с електромеханичния клапан който е на главата на инжекциона като олекотява клапата и по този начин обогатява сместа. А именно повечко бензин от дюзите до като е студена(първите десетина минути). Стартдюзата е само в помощ при първоначално студено палене.

Смяната на датчика може да подобри паленето и студената работа само в случей че останалите неща по системата(помпа,налягания,регулатори) работят коректно и в стойности. :hilezh:

Благодаря Ви за изчерпателните отговори!!!

Проблема ми остава засега нерешен. Вчера търсих въпросния кафяв датчик в Ауто+, Евро 07, Косер, Автохит, Тех-Ко и др., но нито една от фирмите не може да ми достави такъв. Спрян от производство от 2007г. Единствено ми остава да търся по морги и от колеги. По моргите няма много такива екземпляри с JN мотор, колегата more също не може да ми намери за момента. wall.gif

Ако някой има информация за ауди 80 с JN мотор KE-Jetronik да се продава на части, моля да драсне или звънне на 0885 066 611. Иво

Поздравиbia.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика се монтира не само на JN но и на 3A, DZ

Ок, мерси!

Някой знае ли на кой двигатели на VW ги слагат за да търся и там.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси!

Някой знае ли на кой двигатели на VW ги слагат за да търся и там.

Поздрави

Открих това за VW двигатели с KE-Jetronik:

Model - Years - Engine Info - Engine Type - Engine Code

Caddy 1986 - 1992 1.8 KE-Jetronic JH

Fox 1987 - 1993 1.8 KE-Jetronic JN

Golf 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic GX

Golf 1986 - 1991 1.8 KE-Jetronic PL

Golf 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic RD

Jetta 1986 - 1987 1.8 KE-Jetronic GX

Jetta 1986 - 1991 1.8 KE-Jetronic PL

Jetta 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic RD

Passat 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic JN

Passat 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic JT

Passat 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic KX

Quantum 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic JT

Quantum 1986 - 1988 2.2 KE-Jetronic KX

Santana 1986 - 1988 1.8 KE-Jetronic JN

Scirocco 1986 - 1992 1.8 KE-Jetronic PL

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Ще използвам темата на колегата:От няколко седмици колата на бензин не държи обороти и гасне,понякога стои на 1000 оборота,като подам газ попрекъсва но над 3000 работи добре.Като дам на контакт,се чува бенз помпа за 2 секунди и спира,което е нормално,въртя стартера,пали и угасва.По принцип си карам на газ и затова не обръщах голямо внимание на този проблем,но искам да си го оправя.В случая като искам да карам на бензин,първо паля на газ и тогава превключвам на бенз.Мех инжекция я смених миналата година като сложих от работеща кола,която никога не е имала газ.Трябваше да врътна 1/4 оборота на шестограма и заспа,палеше много лесно , държеше обороти,голям кеф.Като развия входа на бензинопровода към дебитомера и като подам контакт,хвърчи яко бензин,развих щуцера на стартовата дюза,също има високо налягане,опръска се всичко под капака,но не отива гориво към дюзите.Като развия 4-те щуцера на дебитомера,които отиват към дюзите,има някакви капчици гориво,но като дам контакт,няма никакво налягане,а преди си имаше.Шестограма не съм го бутал изобщо след като направих първия реглаж.Паля двигателя,работи 2 минути на бензин,гася,вадя дюзите,те са абсолютно сухи.Някакви идеи за този проблем.Двигателя е 6А/АСЕ

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дълго не си карал на бензин вероятно са запушени дюзите. Просто покарай известно време на бензин и би трябвало да се оправи. Предполагам, че не е гърмяла и си проверил състоянието на гофрирания маркуч и всички вакуми покрай него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги паля на бензин и поне 1 път на ден я понастъпвам на бенз,но просто от дебитомера не излиза бензин към тръбите на дюзите,само към стартовата дюза пръска,да те окъпе.Може би затова припалва и после гасни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава откачи куплунга на ЕРН и виж дали ще запали и заработи - понякога блокира на затворено и не пали. Ако запали докато работи сложи пак куплунга и виж как ще работи. Ако и с изваден куплунг не работи на бензин закачи на мястото на старт-дюзата (отгоре на главата на инжекциона) един манометър и провери налягането.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е буксата която се закача на дебитомера от страната на двигателя ли,а от другата/до десния калник/ е на потенциометъра.Точно тази букса вчера извадих и почистих и днес имаше ряз колата на бензин,чак превъртаха 4-те гуми на мокър асфалт :rolleyes: ,но между 1000 и 2000 оборота има някакво прекъсване,след това отлепя.Днес ще извадя отново буксите и ще ги пръсна със спрейче,но между снощното работене на бензин и днешното им аразлика.Там ще да е бил проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...