Jump to content

Има ли разлика между Quattro-то на Audi 100 и А6


damdjiq

Recommended Posts

Здарвейте,

Твърдо съм решил,че следващата ми кола ще е 4х4.

Изборът се сведе до Ауди и Субару.

Моля истинските фенове на Ауди (а знам че те са много) да не ми се сърдят,но тези двете системи са .....

Да не кажа най-добрите,но много добри.

След дълги размисли и поради факта че и аз съм скрит фен на Ауди реших да е 100 или А6.

Разгледах няколко обяви и се спрях на мотора (незнам как се води) 2.6 V6 150к.с.

Факт е че търся по стар автомобил до 1996г.

Защото нямам финансовите средства за по ново Ауди.

Въпросъте са ми следните:

На Ауди 100 до ръчната спирачка има копченце за блокаж на заден диференциал.Поне когато го натиснеш светва лампичка за заден диференциал. :lol:

Ако е так А6 има ли го или ако не блокаж има ли или е самоблокиращ.

Малко повече информация ако може за двигателя.Задължително ще бъде с газова урдба на пропан-бутан(поради погоре описан факт).

И последен въпрос но не и маловажен за мен.Колата ще бъде комби.Издражливо ли е задното окачване?

Благодаря предварително и се извинявам ако някаде съм сбъркал.

С пожелания за приятен ден Владо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей колега,ето малко инфо относно разликите при куатрото.

Quattro III (1987-1994) се появява с най-важната модификация правена на тази система чак до ден днешен, а именно, въвеждането на Torsen диференциала, за който стана дума в предишната тема. Задния диференциал остава с ръчна блокировка, но средния (torsen) вече няма нужда от такава (вж. предишната тема). Блокировката на задния диференциал се изключва автоматично при скорости над 25 км./ч. Тази система се монтира на 80, 90, 100, 200 и Coupe от 88-ма нататък.

Quattro IV (1995 до сега) по същество е усъвършенстване на Q III. Вместо ръчна блокировка на задния диф., се монтира EDS (автоматична електронна блокировка на диф.), която се изключва при скорости над 40 км./ч. (80 км./ч. за някои спортни модели). Въвежда се и блокировка на предния диф., също от електронен тип. Централния диференциал остава Torsen.

Интересно е да се отбележат някои модели с автоматична скоросттна кутия, които също имат Torsen диф. но той е заден!

Та значи 100-ка е със копчето(Quattro III),а пък А6 няма копче(Quattro IV).

Всичко това благодарение на колегата Miki69.Поздрави :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика. Задния диф при А100 е с възможност за твърд ръчен блокаж - подобно на истински джип.

При А6 задния диф е винаги отворен. Блокаж се симулира със системата на АБС-а - като псевдо джиповете.

Може да коригираш това недоразумение, като си смениш диф-а на А6-цата с такъв от 100-ца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен и няколко човека около мен, които са карали quattro III и quattro IV сме твърдо на мнение, че 3та версия (без EDF) е доста по-добра от към поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз не съм голям разбирач на тези модели....доста опит имам с 80-ките, но съм карал 2 пъти 100-ца куатро 2.0 16V на сняг и лед в пресечен терен....това чудо е голяма работа :D:D още повече и с този мотор дето си се насочил е трепач. Само гледай да е запазена колата и ще е страхотна.

Пробвал съм и Субаро Аутбек 98 г......то е с бързи и бавни скорости, 2.5 л. мотор, боксер.....мисля, че е по-сложен и скъп за обслужване, интериора не е на нивото на АУДИ, а и е дефицитна кола....аз съм за АУДИ-то отвсякъде...

Успех с избора колега :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субару-то има бавни скорости, защото мотора е слаб. С изцяло отворени диференциали е и ако спре не може да тръгне при по-тежки условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субару-то има бавни скорости, защото мотора е слаб. С изцяло отворени диференциали е и ако спре не може да тръгне при по-тежки условия.

:rolleyes: със сигурност няма да е причината в мотора, че е слаб....2.5 бензинов....на ауди куатро 2.0 16V по як ли е......вероятно търсят по- добро пътно поведение по този начин от Субаро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите и мненията.

Помогнахте ми да разбера някой неща.

По стария модел quattro ми изглежда по сигурно и надеждно от електрониката.

И все пак ауди си е доказало системата.

Реално намен ми трябва кола за сняг или по точно за преминаване през снегонавявания.Проблема е че пътя към вилата ми се чисти долу-горе често(с изключения на тази зима :respekt: ).Но се получавават навяания.Баща ми го уредихме с едно малко джипче което да кара през зимата, а аз търся кола която да карам целогодишно.Мисля че едно Ауди 100 или А6 ще ми свърше перфектна работа.

А какви са ви коментарите за този мотор 2.0 16V 140к.с?

Ще има ли проблем да се кара на алтернативно гориво(например LPG).

И още един последен въпрос.Може би глупав за някой от вас.Моля да ме извините.Кой двигател на Ауди е АСЕ?

Чувам от места,че има проблем при преминаване на алтернативно гориво.

Благодаря предварително

С пожелания за хубав ден Владо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, карам точно такава кола на каквато си се спрял 100 2.6 V6 Quattro, мисля че това е колата която трябва да вземеш, поддръжката им вече не е много скъпа а са железни машини, и този мотор може спокойно без проблем да движи колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много писано за проблемите на 2.0 16в АСЕ. Особено с газ. Но и без газ са вече стари и си правят проблеми. Скоро четох, че дебитомер не се намирал вече за тях, а като го имало бил над 1000лв.

Има някои фенове на този мотор и казват, че бил много надежден, но без газова, но са малко. Ще се ориентираш по цените - много по-евтини са.

И друго има - АСЕ идва основно от Италия. 2.6 не идва от Италия. Там май въобще не е продаван. Май имат някакъв акциз или нещо подобно. В германия пък много трудно ще намериш АСЕ - основно бензиновите са 2,6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви

И аз си помислих,че 2.6 е по добрия вариант,но като гледам един сайт ( http://www.autoscout24.bg/Home.aspx ) най много намирам 2.8 V6 174к.с или 193 к.с

Звучи добре ама ме притеснява данъка над 150к.с.,гражданска.

Страхотно но не по моя джоб.

Благодаря и лека вечер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сайта само за ориентация как се движат цените.Из Европа.

Варианта е да бъде от тук даже регистрирана :respekt:

Инъче колега мислил съм за Б4.Проблема там е,че ми е някак тясно сбито.Не се сърди.Така се чувствам.

Сега се возя в малка и тясна и не искам пак.

По цена невиждам някаква съществена разлика със 100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помогнахте ми да разбера някой неща.

По стария модел quattro ми изглежда по сигурно и надеждно от електрониката.

И все пак ауди си е доказало системата.

Няма разлика между "стария" и "новия" модел куатро. Абсолютно еднакви механични компоненти.

При "новия" има софтуер в АБС копютъра, който да задържа дадено колело, ако започне да превърта. Дефектирането на АБС компютъра превръща "новия" модел в "стар" модел ( не съм чул досега за дефектирал компютър).

При "стария" обикновено (но не задължително) има ръчен блокаж на задния диф, който е по-ефективен от електронния ( но пък електронния действа и на предния мост).

Най-добре е А6 с електронен блокаж, на която да смениш задния диф. (около 200лв) с такъв от 100-ца с ръчен блокаж. Така ще съчетаеш най-доброто от двете системи.

2.0 16В е неподходящ за купето на А6. Най-добре 2.6+ГИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробното обяснение.

Ако реша да бъде А6 и реша да сменям заден диференциал ще се обадя за помощ. :respekt:

Благодаря още веднъж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди два месеца и повече бях в същата дилема. Аз като теб прочетох целия форум и разбрах кое е хубаво кое лошо. От профила ми се вижда какъв беше моя избор. Взех АЦЕ-то с невероятно презрение, в автокъщата мислех дори че няма да запали(по прочетеното във форума разбрах че това е на късмет :scrambles: ). След 2 месеца каране аз вече съм на мнение, че мотора си стига абсолютно на колата, не е спортна. По маршрута Своге-Зверино-Ботевград-София-Своге колата ми даде 8/100 бензин среден разход като беше натоварена с 4-ма + багаш с климатик през цялото време. Карал съм я с висока скорост и плавно набиране. Истина е че колите с този мотор са по-ефтини. Аз лично незнам защо след като си имат всичко както другите. Търсих 2.6. След месец гледане установих, че мотор се ремонтира, изморена кола не!!! Най-запазени на най-добра цена бяха АЦЕ-тата и аз си взех такова. За сега не съжелявам, единствено ме е яд на цената на бензина 2.10лв+. Нямам намерение да му слагам газова, но май ще ме принудят. Има колеги от форума занимаващи се с газови уредби. Не вярвам ,че ще те върнат понеже си с АЦЕ и няма да ти монтират газова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално намен ми трябва кола за сняг или по точно за преминаване през снегонавявания.
Има много писано за проблемите на 2.0 16в АСЕ. Особено с газ.

Ето отговор на двата въпрос 6А/АСЕ quattro на газ :

http://www.clip4e.com/play_toni_izpepelqva...udi_quattro.htm

PS:не съм използвал ръчна спирачка изобщо-скъсано ми е жилото ,всичко се прави само със трите педала :rolleyes:

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам ,че ще те върнат понеже си с АЦЕ и няма да ти монтират газова.

Няма да го върнат, но и няма да го направят толкова добре, колкото може да стане 2.6 с ГИ.

Колите с АЦЕ са по-евтини защото са само италаински, което не ги прави по-лоши, но е факт, че цените в Италия са много по-ниски от немските.

Като бивш собственик на 6А и АЦЕ продължавам да твърдя, че за купето на А6 (особено пък на газ) мотрът идва слаб. Има хора, които си карат и А6/Ц5 с атмосферен 1.8 или с 1.9Д, но аз не мога да ги разбера :rolleyes:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6-цата я чувстам точно като един от предните ми автомобили. Преди да сложа газ знаех че колата си въри хубаво. След газифициране започнах да я карам само до ламарината, защото вече горивото не беше проблем. В резултат на това след 2-3 месеца вече ми се виждаше скучна и слаба :flehan: . АЦЕ-то не е слаб мотор. Сравнен с дизеловите който се монтират на купето мисля даже че си е добре. Аз съм карал много малко обаче АЕЛ и чесно да ви кажа не съм впечатлен и очарован. 2.6 съм карал на А4 автомат и просто мога да кажа, че мотора не е нищо впечатляващо. При него ефекта реално идва след около 100км/ч иначе на старт АЦЕ-то може и да го побърка. Де да знам колата трябва да е пазена, мойта за сега се очертава такава и аз съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички.

Мисля,че си изясних нещата.

Научих някой интересни неща за марката.

И съм взел решение.

Сега остана да търся. :)

Благодаря още веднъж и се извинявам,ако съм обидил някого.

Чао и ако някой се сети още нещо което може да ми влезе в полза моля да пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал много малко обаче АЕЛ и чесно да ви кажа не съм впечатлен и очарован. 2.6 съм карал на А4 автомат и просто мога да кажа, че мотора не е нищо впечатляващо.

Качи се на А4 2.6 ръчка и ще откриеш истината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.6 съм карал на А4 автомат и просто мога да кажа, че мотора не е нищо впечатляващо. При него ефекта реално идва след около 100км/ч иначе на старт АЦЕ-то може и да го побърка.

Поредния пример за безмислено сравняване на два коренно различни като поведение и идея двигатели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...