рудолф Публикувано 27 Април 2010 Доклад Share Публикувано 27 Април 2010 Момци,в последно време ми е влезнала една муха в главата да направя таралясника карбуратор,с което криво-ляво ще заобиколя доста проблеми,които понастоящем имам с механичната инжекция.Тъй като съм апсолютен лаик в тази област,реших да се допитам до вашите мнения относно предимствата и недостатъците на подобно упражнение Някой има ли идея в какъв филм евентуално ще се забъркам,предимно откъм вървеж и надежност на системата?Предварително благодаря за всякакви насоки и препоръки,които бихте ми дали Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 27 Април 2010 Доклад Share Публикувано 27 Април 2010 най добре е да намериш подобен мотор с карбуратор и от него да свалиш всичко което ти е необходимо.Според мен няма да имаш голяма разлика във вървенето и разхода на колата,даже може и по добре да е ,но зависи в какво състояние ти е сегашния инжекцион.КР мотора на фолксваген /те са с механична инжекция и 16 клапана/масово тунерите го правят с карбуратори вебер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 27 Април 2010 Доклад Share Публикувано 27 Април 2010 (Редактирано) Откъм вървеж е бомба,откъм надежност-не знам да има нещо по-надеждно от кaрбуратора! Аз съм с карбуратор и съм доста доволен,колата пали на подчукване!Разхода ми е страхотен,но и аз съм малък мотор-100 кс! Ще ти трябват и колекторите обаче,колкото до това какъв карбуратор-Keihin1,Keihin2. По избор-с ръчен или автоматичен смукач-на мен и двата варианта ми допаднаха! Редактирано 27 Април 2010 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
рудолф Публикувано 27 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 27 Април 2010 донор има,пък и по моргите (и форума съответно) валяло карбураторни 80-ки,тъй че колектор и карбуратор ще намеря.Притеснението ми е в един момент да не стъпя на магистралата и колата да тръгне да погива на 150 км/ч примерно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 27 Април 2010 Доклад Share Публикувано 27 Април 2010 На магистралата ще умре.Бъди сигурен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 27 Април 2010 Доклад Share Публикувано 27 Април 2010 Не виждам логика в това което казвате ама,както и да е... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 28 Април 2010 Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 (Редактирано) А за какво ти е скорост от над 150 км/ч на магистралата с над 15 годишен автомобил. Всички знаем че разрешената скорост там е 130 км/ч. Иначе някъде из форума имаше тема за тази интервенция, но нещо не мога да я открия.Ето я темата http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...%EE%EA%EB%F3%EA Редактирано 28 Април 2010 от Муцев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
рудолф Публикувано 28 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 темата съм я чел,но в общи линии от 6 страници псувни много полза няма иначе 150км/ч на мен лично ми е доста комфортна скорост по магистралата,която ми позволява да се движа предимно в лява лента без да криволича между тирове и разни соц бангии.пък и все пак ако колата умира на 150,ще означава,че ще почне осезаемо да се тормози и при 130,което никак не е добър вариант Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 28 Април 2010 Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 Дали е карбуратор или не,не виждам разлика във вървежа!Даже ако се пипне карба тръгва колата МНОГО повече,не случайно често се използват карбове при тунинг! Имай едно на ум обаче,докато колата не загрее към 70 градуса някъде,действително атмосферния мотор с карбуратор е по-спънат от инжекцията,още повече на газ.Но откъм максимална скорост и ускорение при загрял мотор(то кой го прави това на студен де) мисля ще останеш очарован! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 28 Април 2010 Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 (Редактирано) При един и същи двигател разликата в мощността с карбуратор или инжекцион е >20% в полза на ижекциона . Като разход на гориво инжекциона е по-икономичен по сравнение с карбуратора (при една и съща кубатура или мощност). За справка можеш да разгледаш някой модел двигател, който го има примерно с моноинжекцион и с пълен инжекцион и след това да сравниш показателите и по конски сили. За да постигне същата мощност карбураторния двигател трябва да е с по-голяма кубатура от от този с инжекцион и съответно разхода на гориво ще е по-голям. Карбуратора е с по-ниски показатели от моноинжекциона . Можеш да усетиш някакво предимство от карбуратора САМО ако инжекциона ти е в много лошо състояние или е не добре регулиран. При всички положения ще имаш загуба на мощност при замяната. Карбуратора също има своите проблеми - запушени жигльори, течащи платна, невъзможност за прецизно регулиране на сместа и т.н. Според мен не е добра идеята . Не случайно вече от доста години карбуратора е заменен с моноинжекцион.На някои "разпилки" действително слагат карбуратори, но там се гонят "коне" без оглед разход на гориво и постигане на максимална мощност само в определен диапазон обороти. Инжекционната с-ма е много по-добра, но и много по-скъпа за такива проекти. Редактирано 28 Април 2010 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 28 Април 2010 Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 (Редактирано) Защо ли обаче мога да ти дам редица двигатели на VAG за пример с еднаква кубатура и еднаква мощност,версия с инжекцион и карбуратор! Това което казваш за 20% мощност според мен съвсем невинаги е така! Инжекциона има своя плюс в по-доброто изгаряне на горивото,за мощността не съм съгласен... За икономичността-зависи от карбуратора също...просто не ми се рови,иначе мога да ти намеря заводски данни където карбуратора го дават по-икономичен от инжекциона на едно и също купе и един и същи мотор,разликата обаче беше 0.2л!Нещата са доста близки.... Но и от инжекцион до инжекцион има разлика,от карбуратор до карбуратор-също! Редактирано 28 Април 2010 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 28 Април 2010 Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 Дай да видим и каква е мощността на тези двигатели, които сравняваш, каква е максималната скорост при едно и също купе ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 28 Април 2010 Доклад Share Публикувано 28 Април 2010 (Редактирано) OK,значи веднага ти казвам! Ауди 80 B3 1.8 SF(карбуратор Кейхин1)88 коня-максимална скорост по книга 182 км/час.Ускорение до 100 км/час 12,3 секунди! Смесен разход 7,4 на сто.Ауди 80 B3 1.8 JN-(механична инжекция)-90 коня!Има и 112,в случая това не е многоточков инжекцион,не,че и разликата е кой-знае каква де...Та....-максимална скорост-182 км/час по книга.Ускорение 12.2 секунди до 100!Смесен разход 8.0 литра на 100 км... За данните съм използвал ultimatecarspecs..carfolio,имаше ги данните за тези стари коли и снимани направо от ръководствата в един руски сайт,но в момента не се сещам за него!Mога да ти дам и пример с голф2 И там разликата е в полза на карбуратора откъм разход-за другото не помня.Имаме и мотор 1.8 с многоточков инжекцион там нещата са в негова полза(обаче не като разход а като максимална скорост и ускорение),обаче при него имаме и някой други разлики...като агресивен разпределителен вал примерно!Както казах,от карбуратор до карбуратор има разлика както и от инжекцион до инжекцион.Колкото до мотора 112 коня които е на ауди с код DZ при B3 а при фолксваген е с код PB и се слага на голф 2 и джета 2,мога да ти кажа следното,ако се сложи на RU,или SF мотор разпределител от PB(DZ),тоест,смениш само вала,тогава карбуратора тръгва повече от многоточковия инжекцион-разбира се,съвсем малко повече! Тогава пък се губи икономията...карбуратора почва да харчи доста повече от инжекциона(към 2 литра)...Пак казвам,трябва да се внимава и какъв карбуратор се слага...да метнеш ладов или жигулов си е самоубийство....Тогава действително ще се прецакаш... Редактирано 28 Април 2010 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
рудолф Публикувано 29 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 29 Април 2010 чак руски карбуратор надали ще сложа иначе да ми се качи разхода с литър-два не е толкова фатално,аз и без това на бензин не карам кой знае колко,а разликата във вървежа на гас не вярвам да е особено съществена все пак.някакви идеи как да стане номера с подкачването на гориво към карбуратора обаче? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 29 Април 2010 Доклад Share Публикувано 29 Април 2010 Имаш по-сериозен проблем отколкото си мислиш.Наскоро коментирахме с един колега че всъшност за да се осъществи лесно смяната трябва да подмениш цялата глава. Проблема е че при 4-цилиндровите Аудита дюзите на инжекциона са в колекторите и когато свалиш колекторите остават едни по-особенни отвори на главата. Ако наложиш колектор от карбураторно не се получава.Ако смениш главата ще си имаш обикновенна помпа, иначе може да се направят няколко тнтм-та по случея.А относно карбураторите VBI не си прав, моноинжекциона се слага заради малко по-добрата му екологичност (заради ламбда сондата) но основно заради доста по-ниската му цена. Колкото и странно да ви се струва един читав карбуратор се прави по-трудно отколкото моноинжекциона. А пък отделно ако сравним инжекционните (пълните) с карбуратора голямото им предимство е в режимите на частично натоварване, на "заварка" карбуратора се приближава по ефективност до EFI-то. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 29 Април 2010 Доклад Share Публикувано 29 Април 2010 А относно карбураторите VBI не си прав, моноинжекциона се слага заради малко по-добрата му екологичност (заради ламбда сондата) но основно заради доста по-ниската му цена. Колкото и странно да ви се струва един читав карбуратор се прави по-трудно отколкото моноинжекциона. А пък отделно ако сравним инжекционните (пълните) с карбуратора голямото им предимство е в режимите на частично натоварване, на "заварка" карбуратора се приближава по ефективност до EFI-то.Точно това имах предвид! :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
рудолф Публикувано 29 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 29 Април 2010 Наскоро коментирахме с един колега че всъшност за да се осъществи лесно смяната трябва да подмениш цялата глава. Проблема е че при 4-цилиндровите Аудита дюзите на инжекциона са в колекторите и когато свалиш колекторите остават едни по-особенни отвори на главата. Ако наложиш колектор от карбураторно не се получава.Ясно,явно няма да ми се получи играта.Съдба,какво да се правиБлагодаря за коментарите колеги,в помощ ми бяха Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 29 Април 2010 Доклад Share Публикувано 29 Април 2010 Просто аз правих тази интервенция при петак а там дюзите са в главата и просто си остават там като тапи, това доведе до прекалената ми увереност че тази интервенция е много лесна. Ако знаеш и ги имаш нещата пред теб е лесно, но ако ходиш да си купуваш частите на парче ще се наиграеш лошо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Април 2010 Доклад Share Публикувано 30 Април 2010 Имаш по-сериозен проблем отколкото си мислиш.А относно карбураторите VBI не си прав, моноинжекциона се слага заради малко по-добрата му екологичност (заради ламбда сондата) но основно заради доста по-ниската му цена.Не мисля, че е така . Слагаш ли в цената на моноинжекциона освен желязото и ЕКУ-то защото без него не може да работи? Да не говорим колко струва инжекционната помпа и колко струва тази за карбуратора? Моноинжекциона е доста по-скъп от карбуратора като система. Нямам време да потърся и покажа еднакви двигатели в (пълния смисъл) които са с пълен (многоточков) инжекцион и моноинжекцион за да сравните показателите като конски сили, динамика, максимална скорост, разход на гориво. Точно сравнение м/у карбуратор и пълен инжекцион няма как да се направи по простата причина, че карбуратора отдавна не се влага в автомобилите на VAG (явно си има причина, но в никакъв случай не е цената ) и не е коректно да се дават сравнения с различни мотори, но с еднаква кубатура . Продължавам да твърдя, че при еднакви двигатели предимството е в полза на пълния инжекцион. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 30 Април 2010 Доклад Share Публикувано 30 Април 2010 (Редактирано) То е ясно че пълния инжекцион е по-добър от карбуратора никой не го спори.Но ние разглеждаме конкретната ситуация а именно механичен инжекцион който си е изпял ресурса и няма къде да се ремонтира на прилична цена. Отделно чесняка не им понася, какви ли не тнтм-та се правят само и само да работи нормално но това пак не е гаранция. Просто двигателите на VAG от тези години имат някой кусури от гледна точка на карането в България (просто за съжеление се питваме да ги караме ако може с вода да работят). Просто карбовете по-лесно се ремонтират и са по-безпроблемни при тънежи с горивото.За пример ще дам че моторите на Тойота от тези години 1991-1999 год са пълни EFI-та при това се правят с MAP и TPS, на газ стават по лесно и от карбуратор а вървят страхотно. Но дори при АБК-то имаш макар и по-малка драма заради малоумния дебиломер.Забравих и да добавя някой фирми (визирам Тойота защото малко или много ги познавам по-добре) от карбуратори скочиха направо на многоточкови EFI-та. И продължавам да твърдя че екологията и цената бяха тези които бутнаха карбовете (японците имат много сложни карбове с много добри параметри). Към годините които започнаха масово да се монтират моноинжекциите компа и другите неща вече бяха станали на поносими цени. Редактирано 30 Април 2010 от PESHO OT MARS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts