Jump to content

Има ли трикове при зареждане на газ?


Recommended Posts

Колеги чудя се дали има трикове при зареждането на газ. Повод за тези мой размисли е наблюдение над мойта кола: имам бутилка на мястото на резервната гума на ауди б5 авант. При монтажа ми казаха, че е 43 литрова бутилка (бруто), но интересното е че влизат всеки път на всички възможни бензиностанции в страната и чужбина точно 43 литра нето. Питах газаджийте и те казаха че НЕ е нормално това но нямах време да оставям колата при тях. Та следното наблюдение имам. По принцип разхода е около 18 на 100км градско (2.6 автоматик). Винаги съм зареждал на празна бутилка и до горе. Интересното е обаче, че напоследък зареждам само по 20 литра примерно и минавам около 130-140км градско. Това прави някаде около 15 на 100. Няма миризма на газ никаква в и около колата от което изключвам да тече от някаде.

Мое лично обяснение. Колонките за газ явно не са перфектно точни при измерването на количеството което зареждат. Става дума за следното .. примерно се зареждат 40 литра. В началото когато газта влиза много лесно да кажем за първите 10 литра всъщност влизат може би малко повече , след това да кажем между 10 и 30 литра си отчита точно и накрая като стане много трудно за зареждане отчита повече отколкото реално влиза с което да кажем се изравнява крайния резултат.

В крайна сметка възможно ли е ако зареждаме от празна бутилка до максимум половин бутилка да получаваме повече гориво??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка възможно ли е ако зареждаме от празна бутилка до максимум половин бутилка да получаваме повече гориво??

това с очите си да го видя пак няма го повярвам :icon_arrow: ,досега обръсната костенурка никой не е срещнал :blink:

Капацитетите да кажат :blink:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От най дъртия 82 годишен газаджия в нашия град,първият, който е работил откато има газстанции и мой роднина казва така:зареждай рано сутрин, когато времето е по хладно.Следобед или вечер не е желателно да се пълни газ,защото това което показвало на колонката и горивото което влиза в бутилката не е реално. Направи този експеримент и виж как ще ти е разхода.Между другото бутилката ти би трябвало да ти е 53 литрова,която пасва точно на мястото на резервната гума, а реално може да събере 44,44 литра при мен от празно на пълно почти винаги така показва на колонката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и мене много ме тормози този въпрос.Знам,че е от значение с какво налягане от самата колонка ти пълнят бутилката,някаде го пишеше,ама кой да чете.Ако не те ударят в кантара,как иначе ще стане.

В подфорума за АГУ има важна тема,качена е книгата "Автомобилни газови двигатели" http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=9559&AlbumId=34377. Във второто издание на тази книга има раздел за газстанцийте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,че е от значение с какво налягане от самата колонка ти пълнят бутилката

Знам за налягането на колонката, че трябва да е от 8 до 10 атм,но зимата е малко трудно да се вдигне това налягане,затова всички се чудят защо разхода е 20-22-24/100 газ,нереално количество на вкарване на газ в бутилката при ниско налягане. Аз съм виждал да пълни с 3-4 атмосфери,казваха , че компресора не можел да вдигне налягане от студа.Това мога да кажа по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, дали количеството ГАЗ зависи от налягането?

Нали ти наливат ТЕЧНОСТ? Която не се свива и не може да стане повече или по-малко от налягането. Обема на течностите не би трябвало да се променя съществено при промяна на налягането. Виж, ако течността кипне тогава нещата са други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото с което могат да те прецакат е да ти вкарат въздух. По принцип когато количеството газ в цистерната е под 20 или 25 процента газаджиите не трябва да пълнят, защото процента въздух е голям в сместта. Относно температурата, ако цистерната е под земята не дава значение. Също така и за да се напълни до горе бутилката не трябва да се изпразва докрай. Ако е и била празна трябва да я напълни и след това да покараш 20-30км и да допълниш, но не те съветвам да държиш максималното количество, освен ако не си тръгнал на дълъг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не разбирам много от газови инсталации,но когато човек се опари от газаджии мошенници..тогава разбираш от къде трябва да зареждаш.

Заредих в ШЕЛ 10 литра газ - изминах 50 километра..заредих на друга газ станция отново 10 литра и изминах 85 километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните три пъти като зареждах на ЕКО, налягането на колонката беше 12,12 и 10 атмосфери. Четох някъде, че трябва да бъде между 11,5 и 14 атмосфери. Дали е така не знам :rotcol: Все пак може би и самото наляне играе някаква роля в количеството, което ще заредиш? :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че компресора не може да вдигне по-голямо налягане, а не е нужно. Когато е студено времето, газта се поддържа течна при по-ниско налягане идеалните и реалните газове си имат t-p (температура - налягане) характеристики, и според зависи от температурата е и налягането. Просто не е нужно да правим 10 бара зимата, когато и при 5 газта е вече течна и няма да се изпари в маркуча. Ако лятото обаче, я поддържаме в ниско налягане, долу в резервоара е хладно, но когато тръгне по маркучи, тръби, дюзи и е в ниско налягане, то тя ще кипи и всичко ще става в скреж докато зареждаме, а в бутилката няма да може да влезе с пълен капацитет... поне така си мисля, че е :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже, какви мнения се изказаха.

Единственото, с което могат да ви прецакат на газстанция е неправилното отчитане на колонката.

Другото са градски митове.

Нали ако помпата засмуче газ, а не течност, ще спре да подава налягане.

Това не е компресор, това е помпа. При зареждане с метан нещата вече са други. Метана се вкарва в газообразно състояние в бутилката.

А разликата в налягането при пълнене води до по- рано изключване на 'прекъсвача' и от там различните литри на различни газ станции.

При налягане 10-12 атмосфери околната температура няма никакво значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е компресор, това е помпа.

Вярно, прав си.

Метана се вкарва в газообразно състояние в бутилката.

Нямам досег до метана, но в такъв случай бутилките при зареждане, би следвало да загряват яко при зареждане. Някой който има метан да каже.

При налягане 10-12 атмосфери околната температура няма никакво значение.

Така е, но някой спомена, че е виждал 3 бара. Това лятото няма как май да е течна. Незнам на пропан-бутана какви са му характиристиките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и характеристиките:

At normal temperatures and pressures, LPG will evaporate. Because of this, LPG is supplied in pressurised steel cylinders. In order to allow for thermal expansion of the contained liquid, these cylinders are not filled completely; typically, they are filled to between 80% and 85% of their capacity. The ratio between the volumes of the vaporised gas and the liquefied gas varies depending on composition, pressure and temperature, but is typically around 250:1. The pressure at which LPG becomes liquid, called its vapour pressure, likewise varies depending on composition and temperature; for example, it is approximately 220 kilopascals (2.2 bar) for pure butane at 20 °C (68 °F), and approximately 2.2 megapascals (22 bar) for pure propane at 55 °C (131 °F).

How vapor pressure of LPG determined? Why there is limit of 10.7 kg/cm2? What wd happen if it goes beyond it?

Propane Vapor Pressure

LPG Pressure Versus Temperature

propan4.jpg

От табличката може да се забележи че при температура:

-18 трябват 1.62 Бара за да не кипи ЛПГ.

-1 трябват 3.56 Бара

+27 трябват 8.83 Бара.

+54 трябват 18 Бара.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че компресора не може да вдигне по-голямо налягане, а не е нужно. Когато е студено времето, газта се поддържа течна при по-ниско налягане идеалните и реалните газове си имат t-p (температура - налягане) характеристики, и според зависи от температурата е и налягането. Просто не е нужно да правим 10 бара зимата, когато и при 5 газта е вече течна и няма да се изпари в маркуча.

Общо взето е така само,че не е компресор а помпа и не помня точно такива ли са стоиностите на манометъра.

Единственото, с което могат да ви прецакат на газстанция е неправилното отчитане на колонката.

Другото са градски митове.

Нали ако помпата засмуче газ, а не течност, ще спре да подава налягане.

Това не е компресор, това е помпа.

Да абсолютно точно и дори в закона си е записано до колко може да ви лъжат.Което важи и за течните горива.

Като не преминава течна фаза през брояча,той не отчита нищо.

И не ми е ясно как може да си въобразявате,че нашите нивомери тип тоалетно казанче са по-точни от колонките.

Колонките,че се барат е ясно на всички,но при нашите зареждания от около 40 50л,не осещаме почти нищо.Далаверата идва като се извъртят цистерните.

От най дъртия 82 годишен газаджия в нашия град,първият, който е работил откато има газстанции и мой роднина казва така:зареждай рано сутрин, когато времето е по хладно.Следобед или вечер не е желателно да се пълни газ,защото това което показвало на колонката и горивото което влиза в бутилката не е реално.

А това с топло студено при 50л ще има да вземаш.Ако кажеш 5000л ще ти повярвам,ама те тея литри ще ми ги докарат с цистерна,която си има два брояча.На реална темп. и при 15гр. така,че нещата се уравновесяват и няма да се прекарам много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е компресор, това е помпа.

Странно ми е как тази помпа прави налягане в цистерната,след като съм виждал как за да ми заредят газ,изчакват малко да се вдигне налягането и естествено чувам бръмченето на компресора, ако скоро не са ползвали колонката. Такова нещо може да се види на цистерна на открито,но от 3 години не зареждам от такива газстанции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата не прави налягане в цистерната,а засмуква течна фаза от нея.За да няма такива изчаквания,"да вдигне налягане" се монтират едни "часовници" които включват помпата на определено време.За да може да има постоянно течна фаза по тръбите.Но доста хора или не ги монтират или не ги пускат много,защото амортизират пампота,която хич не е евтина.

А разликите в горене,вървене,цена на продукта,зависят от това какво ще поръча началника.Има "фафли" от 10ст. и от 80ст.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, най после някой се престраши да напише, че е помпа а не компресор. :gut: към хората осмеляващи се да разсеят заблудите в обществото, защото именно заради тях подобни теми за разхода, вървежа и незнам си какво още постоянно се появяват.

Редактирано от Vlado_193
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че е помпа.

Помпа за голямо налягане.

Турбините на помпата са наредени една след друга на един вал.

По принци когато помпата трябва да прави голям дебит и не толкова голямо налягане се слага един турбина - голяма.

Когато помпата трябва да прави голямо налягане при не толкова голям дебит се слагат множество малки турбини на вала на електромотора, или там каквото задвижва турбините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбините на помпата са наредени една след друга на един вал - многостъпална помпа :steinigung:

Когато помпата трябва да прави голямо налягане при не толкова голям дебит се слагат множество малки турбини на вала на електромотора, или там каквото задвижва турбините - понякога става и с едно работно колело, но с наклонени срещу посоката на въртене лопатки. По принцип помпите динамичен тип не могат да правят високи налягания.

Редактирано от Vlado_193
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...