Jump to content

Смяна на кормилни накрайници


Recommended Posts

Така понеже ми се бяха тотално разбили кормилните накрайници тази събота се заех със смяната им. Като за целта си взех накрайници марка MOOG на цена от 15 лв бройката. Та да преминем по същество. Като цяло признаците, които издаваха накрайниците, че са си заминали бяха:

- При въртене на волана и в двете посоки се чуваше едно ужасяващо скърцане.

- Предницата тропаше изключително дразнещо.

- При навит в крайно ляво, или крайно дясно волан спокойно може да видим на какво приличат накрайниците - picture062z.jpg Kaто цяло гуменото му маншонче на нищо не прилича и се мърда като....... :)

Съответно вдигаме колата на крик, сваляме гумата. Препоръчително е да си напръскате гайките и винтове, който ще бъдат развивани предварително, с ВД например, защото има голяма вероятност да си почупите ръчичките до като ги отвиете. Развиваме гайката на накрайника, която е отгоре - мисля ключ 17 беше

picture064u.jpg

След което се развива гайката, която затяга накрайника - ключ 24

picture069kx.jpg

След това със специалния ключ, който КУРО ми даде ( мноу тенк ю, маме) :) , с който изваждането на накрайника беше детска игра ( на този етап само).

picture067is.jpg - Просто набивате срещу кормилния прът с леко удряне отзад с чук и нещата се случват много приятно.

След това се избутва шайбата, която притиска накрайника с леко почукване. И сега идва дъ риъл шит - понеже по накрайника има изключително и много мизерия вероятността да е трудно развиването е много, ама много голяма. За целта ни трябва, или ключа с двете човки отпред, или малък френски ключ

picture104s.jpg

picture131j.jpg

След като "тръгне" накрайника да се развива, или по някакъв начин си го бележете точно до къде е бил завит, или започнете да броите навивките, за да не после като сложите новия предницата да има форма - \ /, или / \. Но после просто правите един реглаж на предницата и всичко си заспива.

След като развиете накрайника, почистете си хубаво резбата на кормилния прът и всички гайки, които сте свалили, намажете с масълце, за да може после с лекота да завиете всичко .

picture134wm.jpg

picture135r.jpg

Крайния резултат е повече от добър - предницата на колата "млъкна". Колата стана май по-приятна за управление ( може и да си въобразявам). Най-важното май съм слушал внимателно инструкциите, защото, след като сложих и двата накрайника, на колата предницата беше права на конец :) ( пак благодарение на дългия селс-мениджър :flehan: ). На другото колело процедурата е абсолютно същата.

Дано да съм бил полезен и на други колеги :bia:

Редактирано от Audi_Fan_3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно, колега :) А самото раздвижване на накрайника как става? За реглаж на предницата знам, че очакват да е раздвижен накрайника за да се направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече нямам представа, какво очакват, защото все още не съм ходил. Иначе за раздвижването в момента все още просто с "човките" или с френски ключ се развива изкл. лесно. Като преди това се освободи от другите гайки, които съм посочил по-горе - гайката на самия накрайник + гайката и шайбата мжду кормилния прът и накрайника. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема (гайд) трябва да се овековечи !

Браво на колегата !

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво селс! Като за човек вършил нещата по описание и преразказ и за първи път, си се справил повече от добре. :P

Ае ся модовете да се покажат, като адекватни батки и тая темичка/полезна/ да я качнат горе, защото за миг представяйки си, че тия неща не ги знам, тва четиво с картинки би ми било от голяма полза. :P Тва последното за авторитет...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво селс! Като за човек вършил нещата по описание и преразказ и за първи път, си се справил повече от добре. :P

Ае ся модовете да се покажат, като адекватни батки и тая темичка/полезна/ да я качнат горе, защото за миг представяйки си, че тия неща не ги знам, тва четиво с картинки би ми било от голяма полза. ;) Тва последното за авторитет...........

Ти ли незнаеш .... :P Ти каква си ми лисица ;)

С тоя инструмен от олдскул времето няма начин да не знаеш :P

Хубавка тема,нагледно как да спестим 20-30 лв за смяна на к.накрайници в сервиз :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,да те попитам в тази връзка...имам Б-3 и отпред вдясно има едно много гадно тропане и незнам от какво е.Дали е от накрайник?Какво друго може да е? :P Каква марка накрайници препоръчваш? :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,да те попитам в тази връзка...имам Б-3 и отпред вдясно има едно много гадно тропане и незнам от какво е.Дали е от накрайник?Какво друго може да е? :hilezh: Каква марка накрайници препоръчваш? :huh:

Препоръчвам като на човек който не слага "топ" части в колата си.... дано греша.... иначе Moog ама да не е от Евро07 а от Руди96....

Евала за темата.... :gut:

Редактирано от oldtimer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накрайниците взех от Ауто +.

Християне, няма как да препоръчам каквито и да било накрайници, просто още не съм ги карал тези достатъчно, за да дам мнение. Това са първите накрайници, които сменям по колите си. Иначе относно тропането ти по колата, ако е от накрайник описах как разпознах моите, че са фира. Най-лесно е да идеш на преглед и да ти е мирна главата.

Ники, маме, чистих резбите със един дълъг и остър нож, ама забравих да го опиша в първия пост. Сенкю за напомнянето :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега евала с начинанието и това че си решил да снимаш

по снимката виждам че кормилния накраиник е завъртян накриво спрямо посоката на работа

и за да изкара по дълго трябва да го завъртиш такаче да перпендикулярен на ухото на макферсона

просто както тампоните на носачите и тез неща си имат работно положение

успех , давам го кат савет а не кат критика , да неме оплюват някои колеги

Колега другия път не цитирай пост с 2357809 снимки!Благодаря

Редактирано от audi200avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aaaa тативото ,а по земята ????

Пич, айде не тука със сранЬето! Моля, моя и този пост на колегата да бъдата зачистени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега евала с начинанието и това че си решил да снимаш

по снимката виждам че кормилния накраиник е завъртян накриво спрямо посоката на работа

и за да изкара по дълго трябва да го завъртиш такаче да перпендикулярен на ухото на макферсона

просто както тампоните на носачите и тез неща си имат работно положение

успех , давам го кат савет а не кат критика , да неме оплюват някои колеги

Колега другия път не цитирай пост с 2357809 снимки!Благодаря

извинявам се за поста с снимките

няма идея да сера бе пич

идеята нещата да станат перфектни

просто допълнение , и аз бих снимал ма кат са ти ръцете в масло не става

идеята е да споделя една тънкост към товойте снимки , да е полезна за всички

утре ще снимам и ще кача снимки по-въпроса

не искам да се заяждам

Редактирано от audi-fen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги трябва да се правят както трябва :hilezh:

именно , не за друго щот после се плаща двойно , парите са кът на днешно време

патил съм от некадърници

ще кача снимки като допълнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забележката не е към тебе, прочети пак поста :hilezh: на другия Ауди фен :respekt:

П.П. Не сереш , а цитираш дълъг пост със снимки което е излишно :bia:

Редактирано от audi200avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да мерси колега

за поста не е нарочно

а ето и снимките които казах че ще кача

и по-медудругото като се прави реглаж маисторите почти не поставят накраиниците в работни положение

понеже не им се занимава да ги гласят а просто стягат както доиде

малко са тези които си правят труда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...