Jump to content

Защита от скъсване на ангренажен ремък


Valentino_FBI

Recommended Posts

Здравейте,

искам да ви питам Audi 1.6 ADP (B5) има ли защита от срещане на бутало с клапан при скъсване на ангренажен ремък?

Много хора се интересуват от това така че ако някой знае със сигурност може да каже и за останалите мотори!

Бих искал да не се отговаря " В AutoData може да се провери ". Може но я нямам и може и да нямам вазможност да си я инсталирам.

Благодаря много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма, скъсаш ли ремък буталата целуват клапаните. Аз не съм чувал въобще за такава защита и ми е малко мътно как въобще може да стане това при положение, че единствено ремъка синхронизира клапаните и буталата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма...Аз не съм чувал въобще за такава защита и ми е малко мътно как въобще може да стане това
И аз не съм много по двигателите, но съм чувам доста че има такива защити. А иначе си го абяснявам така : може би самата форма на предната част на буталото има такъв дизайн че при отворен клапан да не се докосват двете... пак казвам така аз си го обяснявам
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм много по двигателите, но съм чувам доста че има такива защити. А иначе си го абяснявам така : може би самата форма на предната част на буталото има такъв дизайн че при отворен клапан да не се докосват двете... пак казвам така аз си го обяснявам

Правилно си го обясняваш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варинатите да се направи това са два.Единия е когато клапаните са напълно вертикални спрямо буталото а другия е като в буталото има нарези който осигуряват необходимото растояние на отворения клапан да не се среще с буталото.По въпроса дали нашите коли имат някое от тези решения не мога да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ладата 2105 на 100 процента има защита в буталото са направени отвори за клапаните -(ремака съм го сменял само като се скъса), но това увеличаване на горивната камера водело до по малка компресия или нещо такова :flehan: пък си я карах с 150км/ч :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм питал майстори и отговора е, че няма такава защита. Имало при по старите двигатели а сега биле така конструирани без защита с цел извличане на по-вече мощност.Чувал съм за такива защити при опел кадет 80 и някоя година беше моделчето .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които казват че няма такава защита , какво ще кажат за таблицата посочена от "ivodivo"?

"audifans" от каде знаеш точно какво е? А тези бутала с нарезите от какво са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сиерата скъсах ремък, и нямаше никъв проблем, слагаш и заминаваш, но тя е с вертикални клапани. За информация ремъка беше много преди смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е показано принципа на тези защити. Първият линк е за pdf файл /също съм го и атачнал/ в който има доста мотори, пробег при смяна на ремък както и дали мотора е interference или не е. Но Audi 1.6 го няма в списъка :hilezh:

428_1466_web1.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май единственият начин да се разбере е да се махнат свещите и да се върти вала на ръка - ако спира да се върти значи се докосват, ако не спира значи няма проблеми!

Ако греша моля някой да ме поправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не схващам спирането на въртенето и свещите. Края на свеща е в горивната камера и не опира никъде.

Или искаш да кажеш да се свали ангренажа и да се върти коляновия вал на ръка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или искаш да кажеш да се свали ангренажа и да се върти коляновия вал на ръка?
Точно това имам предвид. Предполагам че това е най - сигурният начин, нали?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за оффа, но колко хил. км. дават на оригиналния ремък с ролките? Някой май беше споменал 120хил.км. но не съм сигурен :respekt:

Моят като го сменяха ми казаха, че едната ролка била почти сдала багажа, самият ремък уж не бил видимо износен и ми е интересно дали се сменя на минати км. и/или се гледа и времето, което е минало от последната смяна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имам предвид. Предполагам че това е най - сигурният начин, нали?

Да, и като опре клапан в бутало и спира. Ако човек е много упорит може и да превърти и да сваля глава после :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ли съм си заплес АДП си го прочетох като АДР това където съм пуснал по горе е за 1,8

Профила на буталото на АДП е такова че наистина намирисва че е трудно да се срешнат с клапаните

post-45053-1278419455.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

audifans благодаря за поправката.

А относно това да си счупиш клапана ако въртиш на ръка ... ммм каково да кажа , този който го направи трябва бая да пъвърти според мен :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Колеги , Моя двигател е ADR, 125 к.с., 20 клапана. Има ли защита при този двигател или при скъсване на ремъка буталата ще ударят клапаните? Ремъкът ми е GATES, а притискащата ролка е INA. Смених ги преди 5 години и от тогава навъртях 80 хил.км. Време ли е да ги сменям? Предварително благодаря на всички за отговорите на моите питанки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,да предположим хипотетично,че някои мотори имат такава защита.

Така,какво се случва,когато се скъса ремъка?

Коляновия вал се върти (ако продължим на скорост),а разпределителните са спрели именно заради ремъка.

Та тази компресия според вас откъде ще да излезне?

Тази защита да не е някакъв байпас на всеки цилиндър да изхвърля илзлишната компресия....... :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...