Jump to content

Как се кара икономично


Inkozi

Recommended Posts

...ама мен по ми допада 120 на 5-та ...3000 об. някъде към 8 разход :hilezh:

Друже, иди на един майстор и си прегледай МПС-то, това е убийтвен разход (изключвам случая с 5 човека в колата и 2 торби цимент в багажника :hilezh: )... Никой до сега не спомена, 4е за да караш икономи4но, колата ти НЕ трябва да гори като ламя... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 162
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Мда аз на 140 постоянно (700км магистрали) с включен климатик лятото давам 8.1

за преглед си с тоя разход :hilezh:

на 120 без климатик и нормално натоварена трябва да ти даде от 6.4 до 7.3/100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Spidercho е пионер в тази област! 2.3 му дава под 10 в София! Кара до 2000-2500 оборота

Може да го питаш кой го светна да кара така :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи самия факт че двигателя произвежда най-много въртящ момент говори че той работи най-ефективно и най-голяма част от изгорелите газове бутат буталото а не излизат през аспуха. За 3200 оборота -  повечето двуклапанови двигатели за до 2500 да кажем който за бензинов двигател не са много, за 4 клапанови не мога да кажа, не съм карал. Тия 150 нм - това са максималните, тоест като си подал максимална газ, като си подал 1/3 от хода на педала няма да са 150 ами 50 колкото ти трябват в момента да подържаш или ускоряваш лекичко.

Това че при 3200RPM при напълно отворена дроселова клапа(определен дебит въздух), при което компютъра определяйки крайното положение на педала на газта подава искра в подходящия момент и впръсква определена порция гориво, не означава че при същите обороти, при полу-отворена дроселова клапа(друг дебит въздух), при друго горивоподаване, и друг момент на подаване на искра - ще се получи същото съотношение между мощност/израсходено гориво. Въобще това е много комплексна величинна, зависеща от много фактори които ние не знаем. Така че с нищо не мога да подкрепя моето мнение по въпроса, и го приемам чисто интуитивно. Ако качим колата на динотест и имаме точен икономайзер - можем да определим зависимостта между обороти и икономичност (генерирана мощност за еденица гориво), която на всичкото отгоре не е крива определена от 2 величини, а е равнина определена от 3 величини - икономичността във функция на обороти и положение на педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна и полезна тема.

За съжаление и тук както навсякъде е пълно със спамъри и комплексари които вместо да си траят се завират навсякъде като свиня в бостан! Нормално е който има какво да каже по темата да го направи, ако не е съгласен да обори другия с аргументи, а не с простотии.

AUDI не е кола за състезания, но винаги има капацитет да бъде винаги пред другите, това всеки който е карал такава кола го знае!

Какво лошо има в останалите моменти да се кара икономично и да се споделя опит за това? Не може да се говори че АУДИ е икономична кола, но постигане на някакъв по-минимален разход е и едно предизвикателство.

http://audibg.com/forum/style_images/1/folde...icons/icon1.gif

http://audibg.com/forum/style_images/1/folde...icons/icon1.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се набутам, там където не ми е работа :hilezh:

Първо чертичките на 50 и 130км/ч. Както по-голяма част знаят, но само едни колега каза, и той май остана не разбра....това са максимална допустима скорост съответно в градски условия и на авто магистрала, това е единственото предназначение на тези чертички :)

Искам да попитам Уизи, Аутобилд казват "по-рядка смяна на предавките" и "спиране с моторна спирачка", което поражда един въпрос в мен (не успорвам мнението, просот искам да ми се избистрят нещата). Значи, карам на 5та, както казаха, по някой голям булевард, и наближава светофар, и използвайки моторната спирачка трябва да наредя предавките в низходящ ред, което е честа смяна на предавките, и повишаване на оборотите, и звука на двигателя се усилва, което все си мисля, че е по-голямо натоварване на него и става по-лаком?

Имам още един въпрос, някой даде линк към дир.бг, за статия за най-икономичния шофьор, та във връзка с това последното изречение му бе "...И - никога да не се изключва двигателят, освен ако не се налага спиране за повече от 10 секунди." Това как да го разбирам, изключването на двигателя, спирането му или изключване от скорост, на светофар примерно? Аз определено си мисля, за изключване от скорост, но да питам, ако е така репортерите на вестник "Днес", са се изразили доста неподходящо в случая, мисля аз :hilezh:

Може да го питаш кой го светна да кара така :D

А нас няма ли да ни светнеш :hilezh:

Редактирано от bobby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се набутам, там където не ми е работа :hilezh:

Първо чертичките на 50 и 130км/ч. Както по-голяма част знаят, но само едни колега каза, и той май остана не разбра....това са максимална допустима скорост съответно в градски условия и на авто магистрала, това е единственото предназначение на тези чертички :hilezh:

Интересно, преди 20-30 години, когато са правили дизайна на таблото на моята таратайка, откъде са знаели германците(прозорливи копелета ще се окажат те) какви ще са ограниченията на скоростта в градски условия и на автомагистрала в България след 1995 година(или когато там въведоха 130км/ч за автомагистралата) и защо така(а също и немарливи се оказват) са пропуснали ограничението(90 км/ч) извън населените места?

Искам да попитам Уизи, Аутобилд казват "по-рядка смяна на предавките" и "спиране с моторна спирачка", което поражда един въпрос в мен (не успорвам мнението, просот искам да ми се избистрят нещата). Значи, карам на 5та, както казаха, по някой голям булевард, и наближава светофар, и използвайки моторната спирачка трябва да наредя предавките в низходящ ред, което е честа смяна на предавките, и повишаване на оборотите, и звука на двигателя се усилва, което все си мисля, че е по-голямо натоварване на него и става по-лаком?

...

Не става по-лаком, не се притеснявай!

А, според твоята логика, като нямам гърне и звука на двигателя ми е доста усилен, дали това е по-голямо натоварване за него? :hilezh:

Редактирано от myrshavija
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо изопачаваш, да не си жена?!

Едно на ръка е като нямаш гърне, да не би като си караш нормално, и като свалиш предавка, да не почва да ръмжи? Колкото това за скоростомера, не мислиш ли, че като не си съгласен с моето мнение поне трябва да го обориш, а не да се правиш на много оригинален! Незнам точните ограничения в Германия, но предполагам, че са такива, може би 50км/ч в градски условия и 130км/ч извън градско, но съм сигурен, че точно това е предназначението на тези чертички, и ще го твърдя докато някой не ме убеди в обратното :hilezh:

Редактирано от bobby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюс това километражите не са правени според ограниченията в БГ, а по международни стандарти.Най-вероятно в повечето страни от ЕУР ограниченията са такива и затова са го стандартизирали на 50 и 130.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюс това километражите не са правени според ограниченията в БГ, а по международни стандарти.Най-вероятно в повечето страни от ЕУР ограниченията са такива и затова са го стандартизирали на 50 и 130.

Именно, точно това исках да кажа, но онзи колега, реши да се заяжда на дребно, до колкото знам във форума не ври от пички, така че няма причина да се прави на интересе....освен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Незнам точните ограничения в Германия, но предполагам, че са такива, може би 50км/ч в градски условия и 130км/ч извън градско, но съм сигурен, че точно това е предназначението на тези чертички, и ще го твърдя докато някой не ме убеди в обратното :hilezh:

Не виждам смисъл да споря или да "оборвам" мнение основано на предположения. Всяко мнение би трябвало да се основава на факти или личен опит. Всичко останало е фантазия. Постарах се да изтъкна явната липса на доводи в поста ти и мисля, че успях. Да казваш, че си сигурен е повече от неуместно. Не смятам да те убеждавам в обратното на твоето мнение - ти имаш право да мислиш каквото пожелаеш. Моето предположение е, че чертичките са ограничения на скоростта за някои предавки, но не съм сигурен и не бих спорил с никого, за разлика от теб. Възможно е да си прав. Пожелавам ти успех и дано винаги си толкова убеден в правотата си, когато можеш да се обосновеш, а не само когато преполагаш.

Редактирано от myrshavija
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интерстно расъждаваш, от къде да го имам този личен опит, не знам ограниченията в Германия и др страни от Евро съюза, но има доста хора от форума, които ги знаят, аз просто предполагам, че са такива и давам пример, но Уизи, може да каже точните цифри!!! .... Казвам, че съм сигурен, че стрелките са за това, и поне давам някакъв довод, макар и да е предположение, щом не ти си човека, който може да ме убеди в обратното, нека спрем до тук, че разваляме иначе хубавата тема!!!!!!!

Редактирано от bobby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до тук нито едно доказателство за тези чертички, а тях ги има и на другите марки автомобили и са доста повече (на накои) от 2.

айде като сте толкова знаещи и можещи станете от стола пред РС-то отидете до колата си и вдигнете на 1-ва колкото можете(оборотомера в лютеницата) и вижте колко км. сте постигнали ако ви стиска го направете и на 2-ра пък после пак ще си говорим.

ако не питайте някой специялист или състезател ама истински.

ето ви още едно обяснение: не всички коли имат оборотомер(и комп който да изключва като влезнеш в червеното) и заради това по тези чертички се ориентираш за да не скапеш двигателя.

П.П. тази марка се кара по цял свят така че това за ограничението на скоростта ми звучи пресилено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама тази и не само тази марка имат различни стандарти за различни места на употреба.За САЩ са едни, за Европа други,за Азия съвсем различни. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и ADAC какво казват по въпроса:

  • Запалете колата без да давате газ и потеглете само на съединител. Натискайте газта до 2/3 и превключете колкото се може по-скоро на по-горна предавка. Обикновенно 2000 оборота са оптимални за превключване. Връщане на предавка обратно не се препоръчва докато двигателя не може да поема вече при подаване на газ и започва да "друса"
  • Карайте с мисъл напред! Всяко използване на спирачката унищожава енерегия, която след това отново трябва да бъде наваксана. Използвайте колкото може повече спирачката на двигателната тяга, без да сменяте предавка и не вкарвайте на нулева. Звучи парадоксално, но така двигателя гори 0,0 литра гориво, защото двигателя използва инерцията на колата, а ако изключите от предавка започва автоматично да гори литър/час!
  • Имайте едно на ум, че разхода се качва когато седите на едно място. Принципно е казано, че при престой над 20сек си заслужава да изключите двигателя. Ако седите в задръстване на път и изключите двигателя никога не забравяйте да върнете на контакт за да активирате светлините!!!
  • Като в къщи: тока струва пари! Това означава, че ако сте включили фарове, нагревателя на задното стъкло, чистачки и парното духа = 0.5л/100км повече разход (това е приблизително около 400Вата за алтернатора).
  • Най-добрия съвет на всички времена: един двигател няма разход на гориво когато не работи! Ето защо не е зле да не използвате колата за кратки разтояния. Когато карате със студен двигател все едно имате кола с 30-литров разход.

[Редактирано :all_coholic: ]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до тук нито едно доказателство за тези чертички, а тях ги има и на другите марки автомобили и са доста повече (на накои) от 2.

айде като сте толкова знаещи и можещи станете от стола пред РС-то отидете до колата си и вдигнете на 1-ва колкото можете(оборотомера в лютеницата) и вижте колко км. сте постигнали ако ви стиска го направете и на 2-ра пък после пак ще си говорим.

ако не питайте някой специялист или състезател ама истински.

ето ви още едно обяснение: не всички коли имат оборотомер(и комп който да изключва като влезнеш в червеното) и заради това по тези чертички се ориентираш за да не скапеш двигателя.

П.П. тази марка се кара по цял свят така че това за ограничението на скоростта ми звучи пресилено.

ами не е и нужно да се зоря за да разбера колко ще направя.. мога да си го сметна :bia:

ако на моята успея да направя първата 4ерти4ка при 6000 оборота (50км/ч на първа), то за 2-ра за да направя 130км/ч ще ми трябват едни 9000 оборота.. голяма маторетка треа съм че да успея :all_coholic: а претендирам да съм със сравнително дълги скорости, а и диференциала ми е дългичък :all_coholic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и ADAC какво казват по въпроса:
  • Запалете колата без да давате газ и потеглете само на съединител. Натискайте газта до 2/3 и превключете колкото се може по-скоро на по-горна предавка. Обикновенно 2000 оборота са оптимални за превключване. Връщане на предавка обратно не се препоръчва докато двигателя не може да поема вече при подаване на газ и започва да "друса"
  • Карайте с мисъл напред! Всяко използване на спирачката унищожава енерегия, която след това отново трябва да бъде наваксана. Използвайте колкото може повече спирачката на двигателната тяга, без да сменяте предавка и не вкарвайте на нулева. Звучи парадоксално, но така двигателя гори 0,0 литра гориво, защото двигателя използва инерцията на колата, а ако изключите от предавка започва автоматично да гори литър/час!
  • Имайте едно на ум, че разхода се качва когато седите на едно място. Принципно е казано, че при престой над 20сек си заслужава да изключите двигателя. Ако седите в задръстване на път и изключите двигателя никога не забравяйте да върнете на контакт за да активирате светлините!!!
  • Като в къщи: тока струва пари! Това означава, че ако сте включили фарове, нагревателя на задното стъкло, чистачки и парното духа = 0.5л/100км повече разход (това е приблизително около 400Вата за алтернатора).
  • Най-добрия съвет на всички времена: един двигател няма разход на гориво когато не работи! Ето защо не е зле да не използвате колата за кратки разтояния. Когато карате със студент двигател все едно имате кола с 30-литров разход.

Кратко но ясно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... не знам ограниченията в Германия ... аз просто предполагам, че са такива...

Спри да предполагаш, на магистралата ограничение няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това най ми хареса:

... Когато карате със студент .... все едно имате кола с 30-литров разход.

Никакви студенти повече няма да возя :all_coholic::all_coholic::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то за 2-ра за да направя 130км/ч ще ми трябват едни 9000 оборота..

Старата ми Мазда 626 правеше 130 на втора преди да цъкне изключвателя.

Ама мотора беше 8000оборотен и изключва на 7200 :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спри да предполагаш, на магистралата ограничение няма.

И именно за това казах ИЗВЪН ГРАДСКО, не на авто магистрала в поста ми, в който си направи труда да прочетеш само отрицателните и колебливи изказваня, но не и смисъла на целия пост!!!!! :all_coholic: Ако не друго, това знам, че в Германия на аутобаните няма ограничение на скороста :all_coholic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...