Jump to content

Ъпгрейд на предни спирачки на Б4


Recommended Posts

Колеги,понеже съм на тази вълна,мисля да си задам въпросите и да събера мнения,така че темата да е полезна и на други.

Предните спирачни апарати при Б4 са едно- и двубутални.С двубутални са само модификациите с 2.8 двигател.Спортните модификации не ги коментираме.

Та въпросите ми са следните:

1.Ще се подобри ли осезаемо ефективността на спирачките?!Теоретично би трябвало,щом конструкторът е преценил,че най-мощният/и може би и най-тежкият/ мотор от гамата има нужда от такива.

2.Кои части трябва да се сменят?!Принципно,елементите от системата,за които се сещам,са : апарати,дискове,накладки,помпа,серво.Чух и за нужда от смяна на шенкели и на главини.

3.От частите нови могат да се купят дисковете и накладките.Които били доста по-скъпи.Въпросът е колко по-скъпи?!

4.Има ли някакви особености при монтажа на новите части.Нещо натъманява ли се-пилене,шлайфане,щрафтове,свински опашки?! ;)

Благодаря предварително на взелите отношение и допринесли с компетентни отговори.Ще помоля да се разпишат и колегите,които съм занимавал по въпроса и които са ми дали тази предварителна информация.Обещавам следващият път да си записвам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,привет!Аз също минах тая процедура от 256 плътни дискове към 280 вентилирани/взех ги от б4 с 2.6 мотор/.Не съм сменял серво и помпа,а само шенкел,супорт,диск и апарат.При всички положения ше трябва да смениш и шенкела,за да може да сложиш диска и да захванеш супорта.Тези двубутални апарати от с2 ли са?Ако да т0 мисля,че с2 беше с 276 мм дискове.

При мен има разлика в спирането,но освен друго съм сменил и задния мост.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз скоро минах по този път. Вариантите са няколко.

1. Слагаш двубутални апарати (Girling 60) от купе с мотор 7А. Заедно с това трябва да смениш и дпирачните дискове и накладки. Помпата не е нужно да я сменяш, както и шенкели и супорти. При мен станаха plug and play. Аз обаче бях със спирачки с вентилирани дискове на 256мм.

2. Да сложиш еднобутални апарати от 2.8 при което трябва да смениш дискове и накладки (за супортите не съм сигурен)

Предимствата на вариант 1 са че апаратите са възможно най-добрите за ъпгрейд без преправяне, проблемът е че цената на накладки и дискове за този вид спирачна система са сериозни.. Вторият вариант е доста по-евтин, но за него немога да коментирам защото не съм ги пробвал.

Впечатленията ми са сериозно подобрение на спирачките.

Това всичко го говоря за В4 АВК, при В3 случаят е доста по-различен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е аз да не помня правилно, но знам че има разлика между тези от 7А и тези от 2.8. А дали и двата са двубутални не съм 100% сигурен

G60 са и при двете, но мисля, че дисковете са различни при двете модификации, заради главините.

От наще варели с G60 от завода излизат NM купе, седана е G54 еднобутален, 7А седан и купе и 2.8 седан и купе, при 2.6 купе не съм сигурен с кво е, седана и той е G54.

Иначе при мен смених шенкелите и главините с такива от 7А седан, заради ЕТ-то на самата главина, при Б3 с G54 изнесеността е по-малка и големите дискове опират в съпорта, също се наложи смяна на външните карета от А6, защото съм с предни полуоски от NG, и вътрешния шлиц на карето мисля че беше с 33 зъба, а външния при главината е 38, пък при NG 33 или 35 нямам точен спомен. При Б4 тия гимнастики с шенкелите мисля, че не се правят, ма само мисля...........

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купетата 2,6 са с еднобутални спирачни апарати!Това само за инфо.

Слагай деректно G60 с нови дискове и накладки и забравяш...Няма никакво преправяне.Това е за б4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срам-не срам,и това ще попитам.Има ли си щампа върху апарата,да различа кой е Г60 и кой Г54?!

Двубутален-G60, еднобутален-G54. Брой буталата за по лесно. :mrgreen::eusa_wall:

http://www.myturbodiesel.com/1000q/a3b4/girling_g60.htm

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А всички останали еднобутални с 280 дискове ли са с Girling/Lucas 54?Върти ми се некъв спомен,че моите бяха Lucas 57 или 58..

Старите ми апарати са 54/с дискове 256 плътни/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз па не мислим да праим такива интервенции щото Склупторите от Инголщад са ми го сметнали за 160 коня кво ми требва.Само,че не са сметали явно,че азотния патрон требва да изкара 22 години и май ше минавам след време и аз на серво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам друго питане в духа на темата:

Колата ми е Б3, окачването като на Б4 (с биалетки).

Предлагат ми спирачни апарати от АЦЕ (компетишън).

В момента съм с Гирлинг 54, тея компетишънските стандартно какви са?

Струва ли си замяната и ще стане ли plug and play?

п.с ако стане смяната то значи ли да забравя за зимните ми 14-ки?

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съншайне,ако дисковете са 280 вентилирани трябва да сменяш и шенкел + супорт.Аз съм със спирачки от 2.6 б4 отпред и ако не се лъжа апарата беше лукас 58 ли 57/може и 54 да е бил като стария не помня вече/.

Но ако дисковете са 256 вентилирани няма смисъл да сменяш нищо.Ако искаш мини на лични за по-подробна информация.

п.п. ако сложиш 280 диск забрави за 14" :hilezh: аз така сега 4 зимни фулди 14" перфектни се чудя кво да ги правя.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,съъгласен съм.Но на б3 ПМ с 256 плътен диск задължително трябва да смени и шенкела,защото иначе новия диск/280 мм в случая/ опира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще ми хартисат 14-ките от сега се отказвам.

Много си ми е добре с тях в зимни условия, пък и нямам претенции да спирам 200 коня мотор все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

аз да споделя също сложих дискове на 280мм вентилирани,.със апарати и съпорти.,.,и дотам.,,.няма шенкели няма нищо.,.,апаратите са еднакви съпорта е по голям заради по големия диск,..,и отзад минах от барабани на дискове.,.,всичко работи супер няма проблеми,..,но няма кои знае каква разлика за спирането.,.има разлика във това че не загряват толкова като с предишните дискове,..,

НО има голяма разлика ако се смени и помпата.,.,.ще ти счупи врата спирачката.,.,.,а вариянта за помпа е 22мм мисля ,.,.от G60 става за други незнам,.,.говоря за Б4 без АБС,..,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Но при б3 и шенкела се сменя,тъй като шенкела на б3 е по-прибран навътре а,при б4 е по-издаден навън.За апарата не знам,аз направо сложих б4-вия апарат,но сега ксто сменвм нскладките ше видя дали пасват и апаратите.

п.с. искам да питам и нещо малко по встрани от темата.Възможно ли при монтажа на 280 мм. дискове заедно с апарата от б4,педалът на спирачките да омекне малко?Преди смяната при изгасен мотор,при натискането на спирачката 4-5 пъти,педалът се втвърдяваше и почти не можех да го натисна.Сега при изгасен мотор е по-мек от преди.На запален мотор го усещам пак малко по-мек от преди.Обезвъздушавал съм 2 пъти всичките колела,смених и сп. течност.Но дисковете са в много окаяно състояние и са пристъргвани в следсвтие на което накладките не се търкат на цялата повърхност на диска/от едната страна накладката ляга по-плътно на диска,а от другата се трие точно в половината от повърхността на диска/.Приготвил съм си хубави дискове и ще си взема нови накладки.Възможно ли е това "омекване" да се дължи на самия апарат? т.е. ако е от апарата ще си сложа пак старите апарати,стига да са еднакви.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...