Jump to content

"Правилна" настройка на климатроник


Final

Recommended Posts

Здравейте,колеги.Моя въпрос е следния:според вас кой вариант натоварва по-малко двигателя:настройване на климатроника на 18С (например) и по-бавна скорост на вентилационните перки или настройка на 23С и по-висока скорост на перките? Дали по-ниската температурна настройка натоварва доппълнително ?

И нормално ли е при заръртане на ключа на контакт веднага да се пуска и климатроника,като преди това е бил изключен,става въпрос за А3 1.8 97г.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят се натоварва в много по-голяма степен от задвижването на компресора на климатичната система в сравнение с това на алтернатора. Вентилаторът е електромотор и консумира електрическа енергия. Това натоварва алтернатора и той се върти по-трудно. Също като включването на фаровете, само че тук консумацията е дори по-ниска. Като караш на фарове не усещаш загуба на тяга, нали така?

В горещо време кога вътре ще стане 18 градуса че да изключи компресора? И то на първа степен на вентилатора. Да не говорим какво са 18 градуса - това е Сибир на фона жегата отвън. Затова е по-добре на по-висока температура (23-24 градуса) и комфортна степен на вентилатора - 2-3 степен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на 22 до 25 градуса постоянно, от по-ниско не виждам смисъл. Най ми допада режим ауто като сам си намалям вентилатора с 2-3 степени ако е необходимо.

Относно консумацията, при включен климатроник волтажа пада доста забележимо, което препдполага доста ел консумация? Самия вентилатор е доста мощен също, но не чак толкова.

Относно компресора, не мисля, че се изключва при достигане на желатаната температура, а само пада силата на вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора натоварва двигателя постояно без значени каква е температура която е зададена.И никога компресора не трябва да се изключва сам,ако това става значи има проблем.Има компресори които са с променлив ход на буталата и съответно те са с променлива мощност но аз гарантирам че нашите коли не са с такива.Има един елемент в климатичната система което е редуцил винтил с променлив дебит.Тои регулира притока на течен фреон към изпарителя като следи неговата температура,когато тя стане ниска притока намаля а като започне да се вдига се увеличава но компресора е постояно активен.Ако говорим кое натоварване е по голямо,дали на компресора или това на динамото следствие на електрическо таварване компресора е най-много.Тои взема от 7 до 11 kW от мощноста на двигателя.

Редактирано от koko76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора наистина натоварва в пъти повече от генератора, но имах предвид, че се почвява и електрическа консумация при пуснането на климатика. А мощността на смия компресор няма как да е 7 до 11kw най-малкото защото двигателя не може да произведе толквоа на празен ход :respekt: По спомени около 3-3,5кв е компресора. Аз лично въобще не мога да ги усетя като спад на мощността при никакви условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понятието "празен ход" на модерните двигатели няма смисъл. Нали се сещаш че има регулатор на тихите обороти и се поддържат автоматично. Т.е. мотора сам си дава газ.

Вентилаторите отпред и в салона са по около 300 Вата. Което не е хич малко като консумация. Компресора не знам колко мощност дърпа но съм чувал че е около 5 Киловата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че е така относно празния ход, но мощността която може да се види на графика примерно, не е ли тази, която при максимална газ?

Мотора ще си дава газ до положение при което ниските обороти ще станат голяма пречка.

Вентолатора в купето е може би между 100 и 150w съдейки от охлаждането му, може и да греша обаче.

А относно копресора съм почти на 100% сигурен, че съм прочел някъде стойността 3,5kw, сега хвърлих едно око - за 2,8Л мотора пише 1,5 до 3,5кв. Предполагам на по-малки мотори ще са още по-слаби компресорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мощността по графика е при максимални обороти. Но при ниски обороти все пак може да изкараш 5-10 коня (Киловата).

Имам турбина от 80ка за салона. Харчи около 25 Ампера на макс. Смятай. При мен се усеща определено че е пуснат компресора. Особено в ниските обороти. Все едно са ми закачили ремаркенце. :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната мощност на празен ход според мен е максимално около 7-10 коня, ако компресора беше 7кв...идваме на минус :)

Аз усещам компресора само като работи на място колата, но в движение никога не се усеща абсолютно никаква разлика в тягата. Което още веднъж казва, че няма как да е над 3-4кв компресора, особено щом и под 2000 където двигателя е малко коне не го усещам.

Всъщност може би при тръгване на 1000об може да се отбележи лека допълнителна тежест, но не мога да кажа със сигурност :huh:

Вътрешния вентилатор може и да има 200в наистина понеже като е на макс наистина лекичко се усеща напрежение.

Някой ще обясни ли защо напрежението пада толкова много при включен компресор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради многото вентилатори. 300 Вата отпред, 300 Вата вътре + 40 Вата съединител и готово. Докарахме 50 Ампера само за климата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато вентилатора в купето е на минимум? Имаме около 350в да кажем.

Ако пусна 350в консуматори - фарове, плафони, музика, парно и дори подгряване, защо не пада толкова напрежението?

Единтвеното ми обяснение е че вентилатора отпред е страшно мощен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната мощност при двигателите не е при максимални обороти,а е около 70 - 75% от оборотния обхват на дадения двигател.Давам пример,двигател с максимални обороти 8000 има максимална мощност при 5000 - 6500 оборота от там нагоре кривата на мощноста започва да спада а разхода на гориво се вдига.Другия важен параметър е въртящ момент,той е максимален при по ниски обороти като примера който дадох за двигателе максимания вартящ момент че е около 4000 оборота като кривата на тази характеристика се запазва праволинеина повече с увеличаване на оборотите а не както при мощноста.По въпроса за мощноста на компресора,като си взех колата и направих разните проверки се оказа че има недостиг на фреон с около 250 - 300 грама и когато се зареди количество колкото трябва да е видях голямата разлика в натоварването.Понятие мощност на празен ход при ДВГ няма и да направя едно уточнение като говорим за мощности,едното е маханична мощност а другото е електрическа кадето разликата е голяма.Няма компресори за малки и големи двигатели те се слагат единствено по критери каква кубатура обем трябва да се охлади и до каква минимална температура.Колегата не усеща натоварването на двигателя защото то е голям и е дизел а те са с голям въртящ момент при още по ниски обороти.

А когато вентилатора в купето е на минимум? Имаме около 350в да кажем.

Ако пусна 350в консуматори - фарове, плафони, музика, парно и дори подгряване, защо не пада толкова напрежението?

Единтвеното ми обяснение е че вентилатора отпред е страшно мощен.

За кой вентолатор говорим.Ако е за този който е отпред на радиаторите аз имам там 2,големия на 2 скорост консумира 11А а малкия 8А.

Редактирано от koko76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната мощност на двигателите е при съответните обороти дадени в книжката. :nixweiss: А не при някакви мистични проценти.

На ниски обороти също има мощност обаче не може да я измерим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,айде да попитам и аз нещо(така и така темата е за климатроници,да не отварям нова)

Измерих си температурата при пуснат климатроник настроен на "LOW" на 4 степен на вентилатора при обороти на мотора 1800 на място и "заврян" термометър(точен) в средните духалки навътре и ми показва ,че температурата ,която излиза е 8.3 гр.,та въпроса ми е:Не трябва ли да е около 5-6 гр.?Може би имам нужда от добавяне на фреон? Недостига на фреон(в малки количества) влияе ли на работата на климата като цяло и може ли да навреди по някакъв начин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4та степен вентилатор не е ли нахално?

Опитай на 1ва и втора. Изглежда ми екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами като има 10?аз мисля ,че е добре :rolleyes: да е на някаква средна или малко по-малко от средната(Б6 е колцата -лето 2003)

Редактирано от stefanaki74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Аз съм сигурен, че пак ще наскочат лудите разбирачи, затова пиша веднъж и приключвам с тази тема.

@stefanki74 при твоята кола единствения сигурен начин е да ти източат всьо фреон, и да ти заредят наново. Може фреона да ти е добре, ама тези 3-4 гр. разлика да идват от другаде - причини бол. Надявам се разбираш.

По темата - незнам с кво Ауди си, но има много такива които са с променлив ход на буталата (както някой каза) и може и твоя да е такъв и климатроника си определя натоварването на компресора електирчески. Има такива и механични. Но, ако приемем, че компресора е с фиксиран дебит, има теоретична разлика на колко си пуснал вентилатора от към натоварването на компресора, но няма да изпадам в подробности каква. Въпроса обаче с колко ще свали мощността от Макс вентилатор на мин вентилатор си е загатка която може да я коментираме цял ден, и пак няма да стигнем до истината. Та, има разлика в натоварването на компресора, но колко е няма как да се знае, защото трбява да анализираме хиляди детайле като температури, слънцегреене, колко човека има в колата.....

По въпроса за мощност и въртящ момент само да кажа, че мощността е функция от оборотите и въртящя момент. От тук насетне трябва да се сетите, че ако оборотите са константа, се повишава върт. момент, следователно се повишава и мощността. Ако някой е чувал, че мощност се мери....много здраве от мен.....и от чичо ви Карно. И все пак, ако някой му се спори, даже ще му изведа функциите, ама предварително да подготви едно Джони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за мощност и въртящ момент само да кажа, че мощността е функция от оборотите и въртящя момент. От тук насетне трябва да се сетите, че ако оборотите са константа, се повишава върт. момент, следователно се повишава и мощността. Ако някой е чувал, че мощност се мери....

Не знам кой очакваш да ти опонира. Всичко казано е вярно.

И да. Мощност се мери. Факт е че при константни обороти подаването на газ увеличава мощността (въртящият момент). Как се мери е друг въпрос.

Най-лесно се мери при ел. системи. P=U.I.cosFi

--------

Я кажи, има ли такова нещо - дюза с променлив профил в зависимост от температурата при АУДИ?

Т.е. компресора си помпа колкото може а мощността се регулира чрез сечението на дюзата. Капилярната тръбичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста хора живеят в разни заблуди и ще си направя труда да изясня нещата и да спрат тези спорове.

Klimati4na_sistema.doc

Редактирано от koko76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ,че флудя темата но виждам,че има хора които доста рабират от кл.инсталаций..та при мен,(1.8 20v) когато не е включен климатроника оборотите падат 2-3 пъти до 300-400 и се оправя,така на всяко спиране,а когато климатроника си работи оборотите се оправят. Някой попадал ли е на такъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ,че флудя темата но виждам,че има хора които доста рабират от кл.инсталаций..та при мен,(1.8 20v) когато не е включен климатроника оборотите падат 2-3 пъти до 300-400 и се оправя,така на всяко спиране,а когато климатроника си работи оборотите се оправят. Някой попадал ли е на такъв проблем?

Мисля че е потенциомртъра на дроселовата клапа. Този проблем го имах и аз но сложих една добавка за почистване на дюзи и вече всичко си е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е потенциомртъра на дроселовата клапа. Този проблем го имах и аз но сложих една добавка за почистване на дюзи и вече всичко си е наред.

Препоръка за добавката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...