Lex_Luthor Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Днес забелязах, че горе акумулатора е влажен. Не съм я мил днес, нито е валяло. Мерих напрежението при изключен двигател e ~ 13 волта а при запален ~16. Не е ли малко високо ?Колко трябва да е по-принцип ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mas_ter Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Аз на А4 Б5 / абд мотор вчера мерих и е 13 при запален двигател. Доколкото знам 13v трябва да е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 (Редактирано) Не е малко ами е супер високо...Бягай за ново реленце докато не си думнал акумулатора....Иначе на загасена кола около 12.5,на работеща с включени консуматори 14 волта + - 0.2 волта...А ако е 13 волта-то ти почти нямаш зареждане....И там акумулатора се скапва... Редактирано 15 Август 2010 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mas_ter Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Добре като е 13 волта, при запалване примерно преди 5 мин? Или винаги трябва да е около 14? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Заряда пада чувствително,тоест към 11,5 волта като въртиш на стартер,запали ли колата трябва да е около 14,правете навреме,че после двойни ядове и пари....Хем алтернатор,хем стартер...Лампата на таблото не я чакайте да светне,като тръгне да свети в повечето случаи за акумулатора вече е твърде късно...Най-добрата защита,през няколко месеца мерете с мултицет стойностите и това е... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lex_Luthor Публикувано 15 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Бягай за ново реленце докато не си думнал акумулатора....Иначе на загасена кола около 12.5,на работеща с включени консуматори 14 волта + - 0.2 волта...Мерси за бърия отговор. Какво е това реле? Мога ли сам да го сменя или трябва на майстори да ходя. Ако може пиши ми какво да търся и още утре отивам да го зимам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 (Редактирано) Не знам при б5 как е,но при по-старите,б4-б3,ц3 и тн,релето е на самия алтернатор,при теб трябва да се види.Принципно релето е на едно с четките и се държи на два болта на алтернатора....Не е зле да се премери зареждането и на самия алтернатор...Има вариант и зареюади кофти кабели до акумулатора да стига само част от това което той зарежда(при теб е със сигурност от кофти реле обаче, защото презарежда,а не както при колегата писал след теб-недостатъчен заряд)...имах такъв случай на голф..С други думи,намери приятел с мултицет дето що-годе разбира и мерете,после ако и на алтернатора зарежда на 13 волта,гледайте алтернатора и по-точно релето....Сигурно даже няма да ви се наложи да сваляте целия алтернатор... Редактирано 15 Август 2010 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Допуска на правилното зареждане е от 13,6 до 14,2 волта Ако е извън този диапазон, както е казал Lion_Heart e хубаво да се оправи на време, че после става двойна набутвацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mas_ter Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 (Редактирано) При мен може да е друга дилемата, поради факта че акумолатора беше паднал. После не съм го карал кой знае колко може и да не е зареден докрай. Лошото е че е от сухите и принципно не мога да го зареждам с зареждачката дето имам. Колега успех с релето и като разбереш драсни къде се намира и необходимо ли е мастор, защото може и на мене да ми трбява Редактирано 15 Август 2010 от mas_ter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Няма такова нещо,при изправно зареждане и изправен акумулатор,той се зарежда за около 30 минутки каране и то от напълно изтощен!Както казах,щом работи,трябва да има добро зареждане! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
зеФс Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Аз на А4 Б5 / абд мотор вчера мерих и е 13 при запален двигател. Доколкото знам 13v трябва да е.13 V, може и да е на празен ход. При повишаване на оборотите трябва да е малко над 14. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Така е,на празен ход не зарежда както трябва...Но стигне ли 1000 оборота вече нещата трябва да са ок... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Когато всичко е изправно стойностите на заряда не трябва да зависят от оборотите и трябва да си зарежда и на празен ход. И да има някаква промяна на заряда при промяна на оборотите, то тя трябва да е в гарниците (13,6 до 14,2 волта) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Прав си колега,разликата не е голяма...Но под 13.8 особено за зимно време не ми го брой за зареждане... :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L&R Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Смени реле-регулатора, намира се на самият алтернатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Така си е! И то при пуснати фарове, че тогава е задължително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lex_Luthor Публикувано 15 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 (Редактирано) Явно ще трябва да ходя на майстор за да не объркам нещо. Благодаря ви за мненията и, че ме насочихте къде е проблема. Горе-долу знаете ли какви пари върви този регулатор, че като не разбирам да не ме излъжат нещо.Ще пиша какво е станало като го оправя. Редактирано 15 Август 2010 от Lex_Luthor Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Няма защо...Само да знаеш,че цена по-голяма за реле от 30-ина лева е нереална! За смяна не трябва да ти вземат също много! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Цената зависи от модела на алтернатора и естествено от марката на самия реле-регулатор. Има български, които смея да твърдя са добри и са около 20лв. На Bosch цената може и да е над 50 кинта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fx rookie Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 Правилно ви е казал колегата 13,8 - 14,2!скоро мерих на АДР-а с включена консумация (фарове, вентилатори, мигачи, радио) мисля си държеше 13,8, а и иначе отива и над 14 със спрени. И това си е на празен ход. При форсиране не се качва минимално и остава в тези граници. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 15 Август 2010 Доклад Share Публикувано 15 Август 2010 (Редактирано) Лошото е че е от сухите и принципно не мога да го зареждам с зареждачката дето имам.Няма такова нещо като сухи акумулатори, спазвайте терминологията. Има акумулатори които се ВОДЯТ необслужваеми но на практика са си обслужваеми. Единствените по-специални акумулатори са геловите за джиповете които нямат проблеми и да се изтъркаля джипа по таван.На всичките ми японки напрежението при празен ход и изключени акумулатори е в интервала 14,3-14,7V. Напрежението реално не може да ви даде информация за зареждането, защото алтернаторите имат характеристика и спрямо оборотите могат да подсигурят определен ток. Обикновенно над 2000 об/мин при бензиновите алтернатора осигурява около 50% от максималния на алтернатора.Честичко и кабели правят проблеми (при по-ниско напрежение върху клемите на акумулатора), напреженията са ниски и дори малкото попътно съпротивление създава главоболия.и половин час не е достатъчен за правилното и пълно зареждане на един акумулатор. То и затова живота на стартерните батерии е в пъти по-къс отколкото на стационарните. Редактирано 15 Август 2010 от PESHO OT MARS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mas_ter Публикувано 16 Август 2010 Доклад Share Публикувано 16 Август 2010 Колегата добре фактически необслужваеймия, като го пусна през зареждачката от къде ще кипи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lex_Luthor Публикувано 16 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 16 Август 2010 Сутринта мерих на студен двигател напрежението беше 12.7 на запален 13.8 странно но факт преди малко като се прибрах мерих пак тези стойности излезнаха. Вчера го мерих с друг мултицет дано да е давал грешно и всичко да ми е наред. Избърсах навлажненото от акумулатора и сега ще го следя да видим дали пак ще излезне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 16 Август 2010 Доклад Share Публикувано 16 Август 2010 (Редактирано) Колегата добре фактически необслужваеймия, като го пусна през зареждачката от къде ще кипи?Акумулатора си е предвиден да работи при такива условия, дори на някои необслужваеми съм виждал отвор/тапа отстрани за свързване на тръбичка. Имай в предвид, че когато необслужваемия акумулатор се зарежда от алтернатора "кипи" много повече по сравнение със зареждачката, която обикновено зарежда с около 6-8 ампера. Просто тока на заряд от алтернатора е доста по-голям. Ако направим сравнение със зареждането на 62Ah акумулатор, то ако зареждачката го зарежда с 6А, ще са и необходими малко повече от 10 часа за да го напълни (6Ах10 часа = 60Ah). За алтернатора ще са необходими 100 км непрекъснато каране и това ще е достатъчно за да се зареди акумулатора. Все пак е хубаво от време на време да се проверява и гъстотата на електролита. Редактирано 16 Август 2010 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 16 Август 2010 Доклад Share Публикувано 16 Август 2010 (Редактирано) Колегата по-горе ти е обяснил някой неща аз ще допълня. Стартерните батерии са ЗАДЪЛЖИТЕЛНО отворени към атмосферата постоянно, причината за това е че те биват системно презареждани с ток надхвърлящ номинала им за зареждане. На мястото на стандартните капачки при тези акумулатори имаме една обща планка на която има тапи които се грижат доколкото могат да кондензират изпарената вода и да я връщат в клетките. Оттам идва логиката за необслужваемост но честичко това не е достатачно и се появяват петната около тапите. Всички акумулатори на капачките си или тапите имат отвор през който да се освобождава налягането от клетката. При наистина капсулованите акумулатори това е клапан а не отвор, това са така наречените VRLA (valve regulated lead acid battery) това са батериите в UPS-ите.А по отношение питането на колегата ако ще го зареждаш със зареждачка, просто отвори общата капачка с тапите на акумулатора и тамън провери и нивото на електролита. Ти какво мислиш като го занесеш в специализиран магазин/сервиз за профилактика правят.Ето и две снимки да не съм голословен. Редактирано 16 Август 2010 от PESHO OT MARS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts